Odporność Mazd na rdzę
1, 2
W mojej GD na budzie korozja wyłazi tylko na tylnych nadkolach i dolnym rancie prawych drzwi. Pozostałe miejsca są wynikiem uszkodzeń profilu blachy (kolizje) a tu maska, przedni rant błotnika i pas przedni.
O podłodze to juz dłuższa dyskusja (zewnętrzne profile progów, podłużnice, elementy samej podłogi. Głównie zaniedbania poprzedniego właściciela))
O podłodze to juz dłuższa dyskusja (zewnętrzne profile progów, podłużnice, elementy samej podłogi. Głównie zaniedbania poprzedniego właściciela))
GFka... ani grama rdzy
oprócz malutkiego purchelka na tylnym nadkolu ale.. od ponad roku nie powiększa się więc tego nie robię..mimo to całą ją zabezpieczyłem (calutkie podwozie łącznie z profilami zamkniętymi, na wiosnę rozbieram tapicerkę i robię od środka)
Riki napisał(a):mimo to całą ją zabezpieczyłem (calutkie podwozie łącznie z profilami zamkniętymi, na wiosnę rozbieram tapicerkę i robię od środka)
Mam taki zamiar na wiosnę. Nie zaszkodzi dodatkowe zabezpieczenie pyzatym zawsze troszkę wygłuszy.
dołącze się, i napisze jak poprzednicy tylne nadkola, dolne ranty drzwi na zgrzewie blach, u mnie jeszcze całą podłoga była ruda, na szczęście po testowym zerwaniu części zabezpieczenia jakie było oczom ukazała się zdrowa i świeża podłoga po czym została zabezpieczona kolejnymi warstwami zabezpieczenia
u mnie w byłem 323F BA rok 95 nie było nawet śladu czegoś takiego jak rdza. jeśli rdza jest na BA to była bita albo jakoś mocno mechanicznie uszkodzony ocynk, w innym przypadku nie ma prawa jej byc.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
u mnie w BA 95r jest nalot mały rdzawy na składaniu blach na wewnetrznej stronie przednich drzwi na dole
poza tym git
ale tylne prawe drzwi były całe malowane na zdjeciu "nocnym" wyszedł inny odcień
poza tym git
ale tylne prawe drzwi były całe malowane na zdjeciu "nocnym" wyszedł inny odcień
- Od: 17 gru 2007, 20:44
- Posty: 69
- Auto: 323F BA 1,5 16v
rdza na slupkach przednich w 99% przypadkow jest spowodowana niefachowa wymiana szyby!
przy zdzieraniu starego kleju niszczy sie powloke lakieru i niedostatecznie go potem zabezpieczenie skutkuje w niedlugim czasie rdza.duza czesc waszych mazd sprowadzana jest z niemiec gdzie wymienia sie szybe gdy jest na niej niewielki odprusk od kamyka inaczej nie dostanie przegladu.
wiec jest duze prawdopodobienstwo ze tak wlasnie jest.
zrodlo – doswiadczenie
pozdro
przy zdzieraniu starego kleju niszczy sie powloke lakieru i niedostatecznie go potem zabezpieczenie skutkuje w niedlugim czasie rdza.duza czesc waszych mazd sprowadzana jest z niemiec gdzie wymienia sie szybe gdy jest na niej niewielki odprusk od kamyka inaczej nie dostanie przegladu.
wiec jest duze prawdopodobienstwo ze tak wlasnie jest.
zrodlo – doswiadczenie
pozdro
- Od: 22 gru 2007, 21:52
- Posty: 10
to dotyczy raczej 626 GEGloby napisał(a):slupki przedniej szyby
też mam czyściutkie ani grama rudej na całym samochodzie poza;Globy napisał(a):tylne nadkola
mimo rocznika 95gadula88 napisał(a):dolne ranty drzwi Które też lubią się pomarańczowe robić.
_________________
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
Akurat szyba dotyczy takze BA, w moim przypadku sedan. Na pewno spory odsetek przypadkow spowodowala niedbala wymiana szyby, ale slupki czasami same z siebie prochnieja – kwestia dbania, regularne mycie i woskowanie zabezpiecza przed postepowaniem korozji.
O korozji w Mazdach zrobilo sie glosno po wpadce z wadliwym fabrycznie zabezpieczeniem w Mazdzie 6 – nie mieli sie juz do czego przyczepic. W porownaniu do innych japonskich producentow Mazda jest wedlug mnie najlepsza (wystarczy popatrzec na bratnie rocznikami modele Toyoty, Hondy i Nissana) – niestety gorsza niz Mercedes, czy VW (tfu).
O korozji w Mazdach zrobilo sie glosno po wpadce z wadliwym fabrycznie zabezpieczeniem w Mazdzie 6 – nie mieli sie juz do czego przyczepic. W porownaniu do innych japonskich producentow Mazda jest wedlug mnie najlepsza (wystarczy popatrzec na bratnie rocznikami modele Toyoty, Hondy i Nissana) – niestety gorsza niz Mercedes, czy VW (tfu).
u mnie niestety również tylne nadkola zaatakowane ;/ na wiosne sie zrobi i bedzie git


Moja była madzia:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=37454
i obecna:
http://img21.imageshack.us/img21/1189/dsc04933aaaa.jpg
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=37454
i obecna:
http://img21.imageshack.us/img21/1189/dsc04933aaaa.jpg
- Od: 18 maja 2007, 08:28
- Posty: 82
- Skąd: Krobia/Wlkp
- Auto: Mazda 6 GH 2,2 185PS
U mnie (BA'97) jest troszkę rudej pod drzwiami kierowcy. Jest to o tyle denerwujące, iż rdza barwi nakładki na progi i nie można tego zetrzeć
Na dniach muszę się za to wziąć. Czas ciąć metal i krzesać iskry! 

- Od: 5 lis 2007, 19:44
- Posty: 98
- Skąd: Lublin
- Auto: 323 F'97 BA 1.8 16v BP ASB
A6 C5'02 3.0 V6 ASN tip. quattro AVANT
Moja C na szczęście nie ma problemu z rdzą.
Przed zimą zostało zakonserwowane podwozie- w kilku miejscach było przytarte fabryczne zabezpieczenie.
Auto ma 13 lat i nigdzie nie znalazłem śladu "rudej".
Przed zimą zostało zakonserwowane podwozie- w kilku miejscach było przytarte fabryczne zabezpieczenie.
Auto ma 13 lat i nigdzie nie znalazłem śladu "rudej".
Ludzie nie są stworzeni do pracy ponieważ męczą się w niej.
- Od: 31 maja 2006, 21:43
- Posty: 77
- Skąd: Kraków
- Auto: MX5 1.8 Miracle , Honda Civic Sport
tylne nadkola... w sumie kilka bąbelków rudych ale jednak... w przyszłą sobotę będę z nimi walczył:P
-
puzel66
a u mnie purchelek na nadkolu przednim lewym i przy klapie bagażnika,prawe tylne nadkole zaraz przy mocowaniu zderzaka tyż przerdzewiałe ale to już przez to że było zarysowane i nie zrobione na czas... reszta gdzie wyptrzyłem jakąś ryskę to zabezpieczane małą zapraweczką i nic tam nie dzieje się złego

- Od: 1 gru 2006, 13:03
- Posty: 793 (2/0)
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF
Moja GF przez pierwszych 7 lat życia w zasadzie nie zaznała polskiej soli, była użytkowana głównie w Luksemburgu. Mimo to w momencie kupna miała (bardzo niewielkie wprawdzie) plamki rdzy na nadkolach. Przez półtora roku ruda praktycznie nie zdobyła więcej terenu, ale uznałem, że nie ma co czekać i nadkola poszły parę tygodni temu do regeneracji.
Wykonano:
-czyszczenie, piaskowanie
– wspawanie MIG/MAG od wewnątrz nadkoli czegoś w rodzaju pasków, które utrudniają gromadzenie się brudu (po osadzeniu łapie wilgoć i jest przyczyną rdzy)
-lakierowanie elementów
Cena: 300 zł
Przed zimą trzeba będzie prysnąć Nigrin i powinien być spokój na długi czas.
Warto przy tym co jakiś czas sprawdzać wewnętrzne strony nadkoli i usuwać nagromadzone tam zanieczyszczenia.
Wykonano:
-czyszczenie, piaskowanie
– wspawanie MIG/MAG od wewnątrz nadkoli czegoś w rodzaju pasków, które utrudniają gromadzenie się brudu (po osadzeniu łapie wilgoć i jest przyczyną rdzy)
-lakierowanie elementów
Cena: 300 zł
Przed zimą trzeba będzie prysnąć Nigrin i powinien być spokój na długi czas.
Warto przy tym co jakiś czas sprawdzać wewnętrzne strony nadkoli i usuwać nagromadzone tam zanieczyszczenia.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości