samochód przyspiesza do około 120km na gazie i podobnie na benzynie

Postprzez boniek » 29 lut 2008, 21:41

przyspieszanie na 1,2 ,3 jest ok,(na tych biegach spokojnie wchodzi na wyzsze obroty, powyzej 3 tyś.) na 4 przy około 3 tyś. obrotów przyspieszanie jest mniejsze. na 5 to samo.silnik wyje i obroty nie chcą rosnąć .na gazie jade max 120.a na benzynie troche wiecej.wynieniony filtr powietrza, gazu. rozrzad ustawiony,przeczyszczona przepustnica.kable, świece oki.
jeśli chodzi o moje sugestie to moze:przepływomierz oraz układ wydechowy.zatkany tłumnik lub katalizator.jak myślicie i co radzicie? a moze miał ktos podobnie?
Początkujący
 
Od: 10 lut 2008, 00:34
Posty: 6
Auto: mazda 323f1.5 16V

Postprzez alf28 » 29 lut 2008, 21:51

a nie stało się tak po wymianie rozrządu ??
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez majorkca » 29 lut 2008, 22:13

możesz jeszcze sprawdziź ciśnienie na cylindrach
i Love Mazda, Hate vw, Mitsubishi RULEZ
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=634613#634613 pierwsza magdalena :)
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 20:43
Posty: 184
Skąd: Nowy Sacz
Auto: jest M6 2.0b 141
colt 1.6
było mx-3 1.6

Postprzez Pioteq25 » 29 lut 2008, 22:17

Sprawdź dobrze układ wydechowy.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez boniek » 29 lut 2008, 22:41

po i przed wymianą rozrzadu jest tak samo.a nie wymiałem go ze wzgledu na ten problem.


jezeli to tłumnik to który częściej sie zapycha lub uszkadza??moze wypiąć koncowy i zobaczyć jak bedzie. a jezeli katalizator to jak poznać ze jest zapchany albo uszkodzony?
Początkujący
 
Od: 10 lut 2008, 00:34
Posty: 6
Auto: mazda 323f1.5 16V

Postprzez Pioteq25 » 29 lut 2008, 22:48

Możesz zacząć od końcowego- kiedyś miałem przytkany choć z zewnątrz był bardzo ok. Poprostu w środku przerdzewiała blacha i ta watolina przypchała całość. Auto szło do 100-120 i później koniec.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez boniek » 29 lut 2008, 22:57

mam nadzieje ze u mnie bedzie podobna przyczyna.
wymieniłes na nowy? czy go czyściłes ?
moze podjade jutro i zobaczą go.
Początkujący
 
Od: 10 lut 2008, 00:34
Posty: 6
Auto: mazda 323f1.5 16V

Postprzez waldii » 29 lut 2008, 23:11

boniek napisał(a):jade max 120.a na benzynie troche wiecej

to pewnie blokada rodzicielska hahaha

zazwyczaj zapycha sie katalizator
waldii
 

Postprzez chuchErro » 2 mar 2008, 00:28

boniek napisał(a):silnik wyje i obroty nie chcą rosnąć



silnik przy 3 czy 4 tys w tych autach jeszcze nie wyje!! <killer>

mógłbyś uszczegółowić, bo skoro wyje, tzn że mu rosną obroty, a jeśli prędkość nie, to ja bym obstawiał sprzęgło
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez boniek » 2 mar 2008, 10:11

auto ładnie sie rozpedza do predkości około 120 km.do tej prędkości obroty rosną wraz z prędkością..silnik wtedy nie wyje nawet przy większych obrotach.(przykład 2bieg -60km, 3bieg-90km,4 -120 km i koniec) problem zaczyna sie wtedy kiedy nawet na 4 biegu lub 5 chce jechać wiecej niz 120km obroty stoją na okolo 3000.i nie ma siły wiecej.wiec to chyba nie sprzęgło. :)
Początkujący
 
Od: 10 lut 2008, 00:34
Posty: 6
Auto: mazda 323f1.5 16V

Postprzez chuchErro » 2 mar 2008, 12:20

boniek napisał(a):wiec to chyba nie sprzęgło.



przychodzą mi tu na myśl skutery z wbudowanym ogranicznikiem prędkości, ale w mazdach chyba czegoś takiego nie było, zeby sie mogło poprzestawiać i przy 120 już blokować...chociaz, kto wie...
a jak długo ją masz?? bo ja sie spotkałem z takim przypadkiem w tigrze(nie osobiście, sprowadzanie samochódów z niemiec) że tatuś córce zamontował taki ogranicznik dla bezpieczeństwa i na 90 sie konczylo...
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2007, 00:45
Posty: 152
Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07

Postprzez alf28 » 2 mar 2008, 17:27

boniek napisał(a):2bieg -60km
i koniec setki nie dociągnie
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez boniek » 2 mar 2008, 19:37

pół roku , fakt jeżdził nia wczesniej młody , ale wątpie. ale jak jade troche z górki to ona sie rozpędzi czasem do 130.wiec chyba nie ma ogranicznika. sprawdze w tygodniu ten wydech.zobaczymy.
Początkujący
 
Od: 10 lut 2008, 00:34
Posty: 6
Auto: mazda 323f1.5 16V

Postprzez waldii » 2 mar 2008, 23:04

boniek napisał(a):3bieg-90km

na trojce to powinien miec grubo ponad stowke


boniek napisał(a):pół roku , fakt jeżdził nia wczesniej młody

a czy ona byla sprowadzona z niemiec??
waldii
 

Postprzez boniek » 3 mar 2008, 18:16

chłopaszek jezdził nią rok w Polsce ,a sprowadził ja pewnie z Niemiec.
Początkujący
 
Od: 10 lut 2008, 00:34
Posty: 6
Auto: mazda 323f1.5 16V

Postprzez waldii » 3 mar 2008, 20:37

W niemczech rozne cuda wymyslaja.maja takie przepisy i zeby mlody niemiecki gnojek mogl wozic sie 1.5 to moze blokada jakas byla zalozona???Chociaz to dziwne.Ja kiedys motorek z niemiec sprowadzilem tez od gnojka i jakos nie chodzil poprawnie.Pojechalem na hamownie i okazalo sie,ze na gaznikach zostal zblokowany z 98PS na 43PS. :|
waldii
 

Postprzez dziubek » 4 mar 2008, 07:20

A sprawdzałeś jak silnik się kreci na postoju tzn gdy nie masz wrzuconego biegu i stopniowo deptasz na gaz do ilu obrotów silnik wtedy się wykręci czy masz tez 3tys i koniec i czy nie masz jakiegoś ogranicznika w kabinie pod pedałem gazu wykręconego by więcej nie szlo deptać?

Pozdrowka

dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2006, 02:48
Posty: 631 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Sandero Stepway MY'19
Mazda 6 GL Kombi

Postprzez andrzej-w » 27 mar 2008, 17:23

boniek, rozwiazales problem?
U mnie, w 121 DB jest to samo. Identyczne objawy, tez mam LPG. Przyspiesza wyraznie wolniej, niz przed awaria, ale jakos tam idzie do 110 – 120, pozniej kaplica. Na 4 i 5 powyzej 3 tys obrotow nie ma kompletnie mocy. Myslalem, ze to przeplywomierz, bo na gazie kichnela mi na 2-ce przy rozpedzaniu kilka razy, jak zatankowalem syf, ale diagnostyka dioda tego nie potwierdzila, wywala tylko bląd nr 17 – Układ sprzężenia zwrotnego.
Mam brzeczacego kata (chyba wklad sie rozsypal), moze to on przytyka wydech, ale w sumie brzeczal juz wczesniej, jak bylo ok.
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez czakol » 28 mar 2008, 01:09

...
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2008, 02:03
Posty: 70
Skąd: To
Auto: Nie

Postprzez tomek323f » 30 mar 2008, 22:19

witam. ja tak mialem z przeplywka. w przeplywce jest taka klapka na sprezynce. odkrec przeplywke i to sprawdz. ja na 2 ma setke;p a przed wymiana przeplywomierza mialem to samo.
tomek323f
Początkujący
 
Od: 9 mar 2008, 20:39
Posty: 12
Skąd: Złotów
Auto: Mazda 323f 1.6 16v 94rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323