Problemy ze zmianą biegów w automacie przy dużych obrotach

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Deltom » 27 lut 2008, 02:06

Podczas spokojnej jazdy zmiana biegów idzie sprawnie, bez najmniejszych szarpnięć i uślizgów.

Natomiast przy dynamicznej jeździe skrzynia zachowuje się dziwnie.
Przy gazie wciśniętym do oporu przyspiesza prawidłowo ale nie zawsze chce zmienić bieg, czasem przeciągnie na obrotach aż do odcięcia. Jak widze ze nie będzie chciała zmienić biegu to odejmuje gazu, jak stopniowo to potrafi jeszcze zrzucić bieg niżej, a jak zdejmuje nogę z gazu to po chwili zastanowienia przerzuca bieg na wyższy.

Madzie kupiłem 3 tyg temu i na początku tego nie zauważyłem, dopiero przy wyprzedzaniu kolumny samochodów na trasie wyszło to niegodne Madzi zachowanie.

pytanie:
Czy może to być tylko wina nie wymienionego oleju i po wymianie wróci wszystko do normy?
Czy ze skrzynia dzieje się coś niedobrego i lepiej wstawić ją odrazu na serwis. Mam wyruszyć w trasę ok 1000km i wolałbym nie szukać gdzieś po drodze serwisu lub co gorsza lawety....
Pozdrawiam Tomasz
-------------------------------------------------------------------
Moja Madzia

-------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2007, 07:15
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0l '00r

Postprzez Deltom » 27 lut 2008, 21:58

Dziś odkryłem że problem występuje tylko na gazie.

Więc może nic poważnego się ze skrzynią nie dzieje.

Miał może ktoś podobny problem?
Pozdrawiam Tomasz
-------------------------------------------------------------------
Moja Madzia

-------------------------------------------------------------------
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2007, 07:15
Posty: 179
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2.0l '00r

Postprzez kris.k6 » 28 lut 2008, 09:05

Mój szwagier miał podobny problem z automatyczną skrzynią w Nissanie ..Miał dokładnie te same objawy co ty. Dał samochód do warsztatu i okazało się ze jest zatkana jakaś kostka (z wieloma bardzo małymi otworami) co przepływa przez nią olej pod ciśnieniem. Koszt regeneracji tej skrzyni przekraczał opłacalność takiej naprawy, więc naprawił (najtańszym kosztem) tą skrzynię i sprzedał samochód jak najszybciej. Przyczyna awarii była prosta, za rzadko wymieniany olej. Ale to było w Kanadzie-a tam za wszystko się płaci (nawet za to że mechanik weźmie klucz do ręki ;–( ) zaś w Polsce może by było lepiej z używek poskładać taką skrzynię...pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2006, 12:40
Posty: 15
Skąd: Rzeszów - Leżajsk
Auto: MAZDA 626 GF 1,8 98r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6