Motocykle
kurcze miałem sobie jutro pośmigać,a le nie zdążyłem poskładać gaźniczka hihih nie chce mie się już
narazie podregulowałem zaworki, spore odchyły miały, przejrzałem napędzik ( u mnie pasek i wariator) i może na początku marca przeglądzik i siuuu
ja wczoraj znowu troszkę pośmigałem – dzisiaj pogoda jeszcze lepsza, ale mam mega kaca, więc chyba nic z tego
ale nie o tym chciałem pisać – mam mega dylemat z oponami – może mi coś doradzicie.
Otóż cały czas byłem zdecydowany na typowo sportowe opony, ale jak się zacząłem dowiadywać o szczegóły to sam nie wiem. Komplet opon to jakby na to nie patrzeć jakiś 1100-1200 zł, więc nie mało. Sporty wystarczą mi na jakieś 9-10kkm, czyli prawdopodobnie nawet nie na sezon. Ale z drugiej strony chcę jeździć po torze i to sporo w tym sezonie, więc opony powinny być sportowe. Rozkład kilometrów jaki przewiduje na ten sezon wygląda mniej więcej tak:
wyjazd do włoch (przejazd przez alpy, dużo zakrętów, szybka jazda) – 4000 km
jazda po torze – 1500-2000 km
dojazdy do pracy (nudna, długa prosta, przeciskanie się w korku) – 8000 km
inne – 2000-3000 km
co mi radzicie ? jakie macie doświadczenia z oponami turystycznymi i sportowymi ? jak wygląda trzymanie opon sportowych na mokrej nawierzchni ? jakie marki / modele polecacie ?
ale nie o tym chciałem pisać – mam mega dylemat z oponami – może mi coś doradzicie.
Otóż cały czas byłem zdecydowany na typowo sportowe opony, ale jak się zacząłem dowiadywać o szczegóły to sam nie wiem. Komplet opon to jakby na to nie patrzeć jakiś 1100-1200 zł, więc nie mało. Sporty wystarczą mi na jakieś 9-10kkm, czyli prawdopodobnie nawet nie na sezon. Ale z drugiej strony chcę jeździć po torze i to sporo w tym sezonie, więc opony powinny być sportowe. Rozkład kilometrów jaki przewiduje na ten sezon wygląda mniej więcej tak:
wyjazd do włoch (przejazd przez alpy, dużo zakrętów, szybka jazda) – 4000 km
jazda po torze – 1500-2000 km
dojazdy do pracy (nudna, długa prosta, przeciskanie się w korku) – 8000 km
inne – 2000-3000 km
co mi radzicie ? jakie macie doświadczenia z oponami turystycznymi i sportowymi ? jak wygląda trzymanie opon sportowych na mokrej nawierzchni ? jakie marki / modele polecacie ?
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929


- Od: 7 wrz 2005, 18:06
- Posty: 1741
- Skąd: raz tu raz tam...
- Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i
Kumpel zalozyl na monstera sportowe pirelki (niestety nie pamietam jakie) i jak zobaczylem jakie czary robi w zakretach to do dzis nie wierze
. Dodam tylko ze jezdzilismy po kaszubskich winklach gdzie czasem jest troche piachu, czy mokrawo przez dluzszy czas, ale za to w miare luzno. Opony skonczyly sie po okolo 3 tysiacach
ale wydatek chyba sie oplacil 
- Od: 7 kwi 2005, 11:08
- Posty: 46
- Skąd: gdynia
- Auto: MSS
tremba napisał(a):Opony skonczyly sie po okolo 3 tysiacach
no właśnie zakładając, że na moto poruszam się na codzień i tych kilometrów w sezonie trochę robię, to na coś takiego zdecydowanie nie mogę sobie pozwolić – 4 komplety opon na sezon to zdecydowanie za dużo
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929


- Od: 7 wrz 2005, 18:06
- Posty: 1741
- Skąd: raz tu raz tam...
- Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i
i dzisiaj juz konkretnie przewietrzylem moto i dalem mu popracowac troszke na 13tys obrotow
takze sezon uwazam u mnie za oficjalnie rozpoczety
Aha – moja jazda zostala uwieczniona na zdjeciu
– dobrze ze w PL cykaja od przodu
Jesli chodzi o opony – mialem ten sam problem zima bo obecne metzelery ktore mam zalozone praktycznie nie istnieja. Guma jest strasznie twarda a bieznika praktycznie nie ma i dlatego postanowilem kupic nowe opony – poczatkowo szukalem jakis uzywanych gdyz kompet opon w moim rozmiarze to 1200 zl ale popytalem i pare osob ktore smiga znacznie dluzej niz ja polecilo mi zainteresowanie sie firma Shinko (wiem, dziwnie brzmi ta nazwa
) i tym samym kupilem 2 sztuki za 600 zl (oczywiscie nowki). Podobno trzymaja sie niezle (mieszanka jest miekka) i w deszczu tez daja rade – jak bedzie u mnie to zdam relacje za jakis czas gdyz jutro wlasnie jade na serwis (opony i inne bajery). Jak sie nie sprawdza to przynajmniej bede wiedzial ze co sezon trzeba bedzie szykowac 1200 zl na markowe gumy – dodam tylko ze Shinko w stanach jest duzo bardziej znana firma niz w europie ale co do jakosci to przekonam sie sam.
Aha – moja jazda zostala uwieczniona na zdjeciu
Jesli chodzi o opony – mialem ten sam problem zima bo obecne metzelery ktore mam zalozone praktycznie nie istnieja. Guma jest strasznie twarda a bieznika praktycznie nie ma i dlatego postanowilem kupic nowe opony – poczatkowo szukalem jakis uzywanych gdyz kompet opon w moim rozmiarze to 1200 zl ale popytalem i pare osob ktore smiga znacznie dluzej niz ja polecilo mi zainteresowanie sie firma Shinko (wiem, dziwnie brzmi ta nazwa

- Od: 23 wrz 2004, 21:48
- Posty: 193
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda MX-3 1.6 16V
no więc wczoraj trochę pośmigałem po netcie, poczytałem tu i tam i trafiłem na niemiecki sklep intrnetowy sprzedający gumy do motocykli średnio 200-300 zł taniej na sztuce niż w polsce, a nie ma żadnych problemów z wysyłką do polski która kosztuje 20 ojro – nawet stronkę mają po polsku, więc już wiem gdzie kupię – ciągle tylko jeszcze nie wiem co
jakbyście byli zainteresowani to podaję adres:
http://www.mynetmoto.com/
a jeśli chodzi o model to najbliższy jestem pierelli sport demon albo metzeler roadtec z6 – muszę tylko jeszcze znaleźć testy dotyczące żywotności tych opon, bo jeśli chodzi o trzymanie w każdych warunkach to wypadają rewelacyjnie
http://www.mynetmoto.com/
a jeśli chodzi o model to najbliższy jestem pierelli sport demon albo metzeler roadtec z6 – muszę tylko jeszcze znaleźć testy dotyczące żywotności tych opon, bo jeśli chodzi o trzymanie w każdych warunkach to wypadają rewelacyjnie
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929


- Od: 7 wrz 2005, 18:06
- Posty: 1741
- Skąd: raz tu raz tam...
- Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i
Winetou
Bierz jakieś sportowe – różnica w trzymaniu jest ogromna, a jazda do pracy jeśli będzie delikatna to nie wpłynie za bardzo na stan tych gum
Przy takiej mocy silnika i póki co jeszcze nie najwyższych umiejętnościach napewno wystarczą na sezon
Jeśli kupować to TYLKO NOWE!!
Bierz jakieś sportowe – różnica w trzymaniu jest ogromna, a jazda do pracy jeśli będzie delikatna to nie wpłynie za bardzo na stan tych gum
Przy takiej mocy silnika i póki co jeszcze nie najwyższych umiejętnościach napewno wystarczą na sezon
Jeśli kupować to TYLKO NOWE!!
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Bierz jakieś sportowe
tak zrobię
brii napisał(a):Jeśli kupować to TYLKO NOWE!!
wiadomo – samobójcą nie jestem
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929


- Od: 7 wrz 2005, 18:06
- Posty: 1741
- Skąd: raz tu raz tam...
- Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i
FKamil napisał(a):każda pora jest dobra na jazdę
ja dzisiaj pojechałem na moto do pracy – w sumie mi źle nie było bo nie miało jak przewiać, ale koleżance którą zgarniam codziennie w połowie drogi szczerze współczułem w jeansach i zwykłej zimowej kurtce.... jednak temp musi być > 10 st. żebym mógł sobie jeździć do pracy na moto bez wyrzutów sumienia
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929


- Od: 7 wrz 2005, 18:06
- Posty: 1741
- Skąd: raz tu raz tam...
- Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i
FKamil napisał(a):każda pora jest dobra na jazdę
Twardo, widze



- Od: 7 kwi 2005, 11:08
- Posty: 46
- Skąd: gdynia
- Auto: MSS
Panowie, teraz pytanie z innej beczki
Chcę kupić motocykl, jakiegoś "ścigacza". Doświadczenie i prawko mam, bo kilka lat już jeździłem, ale sprzedałem motocykl. Ostatni był gsxr 1100 '90r.
Teraz wystarczyłaby mi jakaś 600-750' ka rocznik '97- wzwyż. Opłaca się jechać po motocykl na zachód? Budżet jaki przewiduję, to 8000 zł. Możecie coś polecić w takich kryteriach?
Chcę kupić motocykl, jakiegoś "ścigacza". Doświadczenie i prawko mam, bo kilka lat już jeździłem, ale sprzedałem motocykl. Ostatni był gsxr 1100 '90r.
Teraz wystarczyłaby mi jakaś 600-750' ka rocznik '97- wzwyż. Opłaca się jechać po motocykl na zachód? Budżet jaki przewiduję, to 8000 zł. Możecie coś polecić w takich kryteriach?
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL 
Nie opłaca – w kraju jest tego tyle, że sprzedają prawie bez prowizji (wiozą zawsze po kilka sztuk i koszt tranasportu mają znacznie niższy niż jak jedziesz sam po jednego mota).
8000zł za 600 z roku > 1997r – stan to będzie tragedia...
Za 10 000zł da się kupić CBR z roku do 1997r. w znośnym stanie (co nie znaczy dobrym).
Jakbyś kupował z dwa miesiące temu to byłoby łatwiej, bo ceny były poza sezonowe – teraz już poleciały w górę i to znacznie...
8000zł za 600 z roku > 1997r – stan to będzie tragedia...
Za 10 000zł da się kupić CBR z roku do 1997r. w znośnym stanie (co nie znaczy dobrym).
Jakbyś kupował z dwa miesiące temu to byłoby łatwiej, bo ceny były poza sezonowe – teraz już poleciały w górę i to znacznie...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Jakbyś kupował z dwa miesiące temu to byłoby łatwiej, bo ceny były poza sezonowe – teraz już poleciały w górę i to znacznie...
No niestety, wcześniej nie mogłem liczyć na kasę.
Te 8 tys. nie jest taką sztywną ceną... ten tysiąc czy dwa może by się znalazł...
A może coś starszego?
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL 
Za 10 000zł kupisz fajnego mota z przedziału 1993r – 1996r.
Rocznik w motocyklu nie jest tak ważny jak w samochodzie – te sprzęty się tak szybko nie starzeją
Motocykle są lepiej traktowane niż samochody – zawsze garażowane, zazwyczaj nie jeżdżą w deszczu, całą zimę sobie czekają. Ludzie na motach się nie śpieszą, dbają o nie, bo motocykl jest czymś więcej niż samochodem
Sprzęty z lat 80-tych ciągle dobrze jeżdżą dzięki temu 
Rocznik w motocyklu nie jest tak ważny jak w samochodzie – te sprzęty się tak szybko nie starzeją
Motocykle są lepiej traktowane niż samochody – zawsze garażowane, zazwyczaj nie jeżdżą w deszczu, całą zimę sobie czekają. Ludzie na motach się nie śpieszą, dbają o nie, bo motocykl jest czymś więcej niż samochodem
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Rocznik w motocyklu nie jest tak ważny jak w samochodzie – te sprzęty się tak szybko nie starzeją
Jednak nowsze mają ładniejszą sylwetkę (tak mi się wydaje)
brii napisał(a):Motocykle są lepiej traktowane niż samochody – zawsze garażowane, zazwyczaj nie jeżdżą w deszczu, całą zimę sobie czekają. Ludzie na motach się nie śpieszą, dbają o nie, bo motocykl jest czymś więcej niż samochodem
Ojj, tego nie musisz mówić, ze ściereczką codziennie latałem w kółko motocyka
W takim razie szukam czegoś w starszym przedziale wiekowym. Dzięki za rady

Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości