
Świece żarowe – różne problemy
Witam! Mam zamiar(muszę
wymienić świece żarowe w swojej Madzi. Gość ze sklepu zaproponował mi angielskie CRE GJ1301Ma. Czy ktoś z forumowiczów może mi coś powiedzieć na temat tych świec??? Ewentualnie jakie inne zasosować?

Ostatnio edytowano 7 lis 2015, 14:17 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: temat
Powód: temat
-
Remek_S
Witam!!! Profilaktycznie przed zimą, znajomy mechanior co to wszycho mi robi w Madzi, sprawdził świece i .....okazało się, że 2 są do kitu.....
– więc – nie ma innego wyjścia. Pozdrawiam!
-
Remek_S
Oryginaly w ASO 250 szt,zamienniki tansze 60-80 zl ale co z jakoscia nie wiem
Droga ta Premacy 

- Od: 25 lut 2007, 22:14
- Posty: 179
- Skąd: Bialystok
- Auto: Fiat Ulysse 2.0 Pb 136 km
Remek_S napisał(a):Witam!! Profilaktycznie przed zimą, znajomy mechanior co to wszycho mi robi w Madzi, sprawdził świece i .....okazało się, że 2 są do kitu..... smutny – więc – nie ma innego wyjścia. Pozdrawiam!
Hmm, a jak to sprawdził!?!
Bo to dziwne. Auto młode, silnik odpala a dwie świece niby do kitu...hmmm,
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
- Od: 25 lut 2007, 22:14
- Posty: 179
- Skąd: Bialystok
- Auto: Fiat Ulysse 2.0 Pb 136 km
Kety napisał(a):Bo to dziwne. Auto młode, silnik odpala a dwie świece niby do kitu...hmmm,
Też mnie to ciekawi, chyba ze madzia ma sporo większy faktyczny przebieg od licznikowego
Pozdrawiam
Albo bardzo często jeździła na krótkich dystansach, gdzie działały dogrzewając.siegu napisał(a):chyba ze madzia ma sporo większy faktyczny przebieg od licznikowego
PS. walnięte świece powinny być sygnalizowane przez komputer!!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):PS. walnięte świece powinny być sygnalizowane przez komputer!!
No właśnie. Czyli albo świece są dobre i mechanik sie nie zna...albo ktoś majstrował przy lampce świec żarowych/check engine, że tego nie miga...?
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
U mnie zapalał bez świec (przekaźnik wyłączony) przy -21 i nawet nie zauważyłem, że świece mam odłączone przez pierwsze 9 miesięcy 
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):U mnie zapalał bez świec (przekaźnik wyłączony) przy -21 i nawet nie zauważyłem, że świece mam odłączone przez pierwsze 9 miesięcy
Jak w takim razie samemu sprawdzić czy świece działają?
Niech ktoś podpowie, bo to ciekawe i ważne dla mnie :–)
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Kety napisał(a):Jak w takim razie samemu sprawdzić czy świece działają?
Witam!Odkręcasz przewody od świec,bieżesz inny kawałek przewodu i jeden koniec przykładasz do świecy a drugi do plusa akumulatora i jak się za iskrzy przy świecy to znaczy że jest dobra.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
topik napisał(a):i jak się za iskrzy przy świecy to znaczy że jest dobra
No tak mniej więcej. Czasem może być problem, że grzeje ale tylko jakaś część i wtedy też iskrzy ale grzeje słabo.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Odpuść sobie kowalskie metody. Odkręć kapę silnika, zdemontuj listwę łączącą świece i zaopatrzony w miernik za 20PLN zmierz rezystancję każdej z nich. Według serwisówki powinno być ok. 0.6 oma każda względem masy, czyli prawie zwarcie (coś musi rozpraszać słuszną moc). Wymień uszkodzone. Cała operacja trwa około godziny.
Nie wierz w legendy, według których MIL ("check engine") świeci w przypadku uszkodzenia przynajmniej jednej świecy.
Sygnał 3W przychodzący z PCM aktywuje cewkę przekaźnika świec żarowych. PCM wykryje brak napięcia na wyjściu F przekaźnika spowodowany:
a)uszkodzeniem przekaźnika,
b)przepaleniem bezpiecznika świec żarowych,
c)przerwą w obwodzie roboczym od akumulatora do styku F. Dwa wcześniejsze punkty się w tym zawierają.
Oznacza to, że PCM nie jest w stanie wykryć uszkodzonej świecy żarowej, ponieważ jak napisałem wcześniej, „interesuje” go tylko obecność owego napięcia po stronie roboczej na wyjściu przekażnika. Do wykrycia obniżonego prądu potrzebny jest wzorcowany rezystor o skrajnie małej rezystancji i odpowiedniej mocy włączony szeregowo w obwód roboczy świec żarowych, którego tutaj nie ma. Mój rydwan u handlarza palił od pierwszego strzału. Powód – auto było rozgrzane. Kiedy następnego dnia miałem problemy z zapaleniem (odpalał za drugim razem a była zima), zmierzyłem rezystancję świec. Efekt – 10k (czyli nieskończoność) a MIL („check engine” czyli sławna kontrolka świec żarowych) nie zaświecił a jego praca nie jest symulowana. Zamienniki oryginalnych świec spisują się świetnie.
Poprawcie, jeżeli się mylę
Pozdrowienia
Nie wierz w legendy, według których MIL ("check engine") świeci w przypadku uszkodzenia przynajmniej jednej świecy.
Sygnał 3W przychodzący z PCM aktywuje cewkę przekaźnika świec żarowych. PCM wykryje brak napięcia na wyjściu F przekaźnika spowodowany:
a)uszkodzeniem przekaźnika,
b)przepaleniem bezpiecznika świec żarowych,
c)przerwą w obwodzie roboczym od akumulatora do styku F. Dwa wcześniejsze punkty się w tym zawierają.
Oznacza to, że PCM nie jest w stanie wykryć uszkodzonej świecy żarowej, ponieważ jak napisałem wcześniej, „interesuje” go tylko obecność owego napięcia po stronie roboczej na wyjściu przekażnika. Do wykrycia obniżonego prądu potrzebny jest wzorcowany rezystor o skrajnie małej rezystancji i odpowiedniej mocy włączony szeregowo w obwód roboczy świec żarowych, którego tutaj nie ma. Mój rydwan u handlarza palił od pierwszego strzału. Powód – auto było rozgrzane. Kiedy następnego dnia miałem problemy z zapaleniem (odpalał za drugim razem a była zima), zmierzyłem rezystancję świec. Efekt – 10k (czyli nieskończoność) a MIL („check engine” czyli sławna kontrolka świec żarowych) nie zaświecił a jego praca nie jest symulowana. Zamienniki oryginalnych świec spisują się świetnie.
Poprawcie, jeżeli się mylę
Pozdrowienia
- Od: 24 mar 2006, 19:55
- Posty: 4
- Skąd: Chociwel
- Auto: '00 323F BJ 2.0 DiTD
Ehe – niby masz rację – ale mówisz o modelu PO lifcie i tam tak może być.
W przypadku wersji przed liftem często kontrolka świec dawała znaki życia z okazji śmierci świecy.
W przypadku wersji przed liftem często kontrolka świec dawała znaki życia z okazji śmierci świecy.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
davebee
Bardzo cenne uwagi
Ale mój pali zawsze za pierwszym razem, nawet w dni bardzo mrozne, wiec na razie nie bede nic z nimi grzebal. Ale warto wiedziec jak je sprawdzac gdy zajdzie taka potrzeba. Jeszcze raz dzieki.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości