Świece żarowe – różne problemy

Postprzez Remek_S » 3 sty 2008, 23:40

Witam! Mam zamiar(muszę <lol> wymienić świece żarowe w swojej Madzi. Gość ze sklepu zaproponował mi angielskie CRE GJ1301Ma. Czy ktoś z forumowiczów może mi coś powiedzieć na temat tych świec??? Ewentualnie jakie inne zasosować?
Ostatnio edytowano 7 lis 2015, 14:17 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: temat
Remek_S
 

Postprzez Yard » 5 sty 2008, 22:58

http://ekatalog.intercars.com.pl/
tutaj mają HERTH+BUSS JAKOPARTS
Świeca żarowa
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez magicadm » 5 sty 2008, 23:31

Remek_S napisał(a):Mam zamiar(muszę wymienić świece żarowe w swojej Madzi.

Czemu???
Auto prawie nowe... :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Remek_S » 6 sty 2008, 21:49

Witam!!! Profilaktycznie przed zimą, znajomy mechanior co to wszycho mi robi w Madzi, sprawdził świece i .....okazało się, że 2 są do kitu..... :( – więc – nie ma innego wyjścia. Pozdrawiam!
Remek_S
 

Postprzez Marek podlaskie » 17 lut 2008, 20:54

Oryginaly w ASO 250 szt,zamienniki tansze 60-80 zl ale co z jakoscia nie wiem :) Droga ta Premacy hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2007, 22:14
Posty: 179
Skąd: Bialystok
Auto: Fiat Ulysse 2.0 Pb 136 km

Postprzez lukaszp » 18 lut 2008, 21:48

Marek podlaskie napisał(a):Droga ta Premacy

323 DITD również. Ja kupiłem zamienniki japońskie. Narazie 3 mies ok.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez Kety » 19 lut 2008, 00:38

Remek_S napisał(a):Witam!! Profilaktycznie przed zimą, znajomy mechanior co to wszycho mi robi w Madzi, sprawdził świece i .....okazało się, że 2 są do kitu..... smutny – więc – nie ma innego wyjścia. Pozdrawiam!

Hmm, a jak to sprawdził!?!
Bo to dziwne. Auto młode, silnik odpala a dwie świece niby do kitu...hmmm,
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Marek podlaskie » 19 lut 2008, 12:51

http://www.allegro.pl/item306462602_swi ... _ditd.html

Nie wiem co to za swiece ale do Mazdy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2007, 22:14
Posty: 179
Skąd: Bialystok
Auto: Fiat Ulysse 2.0 Pb 136 km

Postprzez siegu » 19 lut 2008, 17:10

Kety napisał(a):Bo to dziwne. Auto młode, silnik odpala a dwie świece niby do kitu...hmmm,

Też mnie to ciekawi, chyba ze madzia ma sporo większy faktyczny przebieg od licznikowego ?? :(
Pozdrawiam
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez xANDy » 22 lut 2008, 18:16

siegu napisał(a):chyba ze madzia ma sporo większy faktyczny przebieg od licznikowego
Albo bardzo często jeździła na krótkich dystansach, gdzie działały dogrzewając.

PS. walnięte świece powinny być sygnalizowane przez komputer!!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Kety » 22 lut 2008, 18:57

xANDy napisał(a):PS. walnięte świece powinny być sygnalizowane przez komputer!!

No właśnie. Czyli albo świece są dobre i mechanik sie nie zna...albo ktoś majstrował przy lampce świec żarowych/check engine, że tego nie miga...?
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez nick555 » 22 lut 2008, 20:20

u mnie też były dwie zepsute a nie mryało a check się zapalał
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2008, 11:18
Posty: 39 (1/1)
Skąd: Lublin/Bełsznica
Auto: Premacy 2.0 DiTD '99
3 BL 2,0 Disi '10

Postprzez januszek » 24 lut 2008, 21:49

Przy dodatniej temperaturze będzie zapalać bez dobrych świec.
januszek
 

Postprzez xANDy » 24 lut 2008, 21:53

U mnie zapalał bez świec (przekaźnik wyłączony) przy -21 i nawet nie zauważyłem, że świece mam odłączone przez pierwsze 9 miesięcy ;P
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Kety » 24 lut 2008, 23:10

xANDy napisał(a):U mnie zapalał bez świec (przekaźnik wyłączony) przy -21 i nawet nie zauważyłem, że świece mam odłączone przez pierwsze 9 miesięcy

Jak w takim razie samemu sprawdzić czy świece działają?
Niech ktoś podpowie, bo to ciekawe i ważne dla mnie :–)
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez topik » 24 lut 2008, 23:17

Kety napisał(a):Jak w takim razie samemu sprawdzić czy świece działają?


Witam!Odkręcasz przewody od świec,bieżesz inny kawałek przewodu i jeden koniec przykładasz do świecy a drugi do plusa akumulatora i jak się za iskrzy przy świecy to znaczy że jest dobra.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez xANDy » 25 lut 2008, 22:59

topik napisał(a):i jak się za iskrzy przy świecy to znaczy że jest dobra

No tak mniej więcej. Czasem może być problem, że grzeje ale tylko jakaś część i wtedy też iskrzy ale grzeje słabo.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez davebee » 27 lut 2008, 00:48

Odpuść sobie kowalskie metody. Odkręć kapę silnika, zdemontuj listwę łączącą świece i zaopatrzony w miernik za 20PLN zmierz rezystancję każdej z nich. Według serwisówki powinno być ok. 0.6 oma każda względem masy, czyli prawie zwarcie (coś musi rozpraszać słuszną moc). Wymień uszkodzone. Cała operacja trwa około godziny.
Nie wierz w legendy, według których MIL ("check engine") świeci w przypadku uszkodzenia przynajmniej jednej świecy.
Sygnał 3W przychodzący z PCM aktywuje cewkę przekaźnika świec żarowych. PCM wykryje brak napięcia na wyjściu F przekaźnika spowodowany:
a)uszkodzeniem przekaźnika,
b)przepaleniem bezpiecznika świec żarowych,
c)przerwą w obwodzie roboczym od akumulatora do styku F. Dwa wcześniejsze punkty się w tym zawierają.
Oznacza to, że PCM nie jest w stanie wykryć uszkodzonej świecy żarowej, ponieważ jak napisałem wcześniej, „interesuje” go tylko obecność owego napięcia po stronie roboczej na wyjściu przekażnika. Do wykrycia obniżonego prądu potrzebny jest wzorcowany rezystor o skrajnie małej rezystancji i odpowiedniej mocy włączony szeregowo w obwód roboczy świec żarowych, którego tutaj nie ma. Mój rydwan u handlarza palił od pierwszego strzału. Powód – auto było rozgrzane. Kiedy następnego dnia miałem problemy z zapaleniem (odpalał za drugim razem a była zima), zmierzyłem rezystancję świec. Efekt – 10k (czyli nieskończoność) a MIL („check engine” czyli sławna kontrolka świec żarowych) nie zaświecił a jego praca nie jest symulowana. Zamienniki oryginalnych świec spisują się świetnie.

Poprawcie, jeżeli się mylę
Pozdrowienia
Początkujący
 
Od: 24 mar 2006, 19:55
Posty: 4
Skąd: Chociwel
Auto: '00 323F BJ 2.0 DiTD

Postprzez xANDy » 27 lut 2008, 12:05

Ehe – niby masz rację – ale mówisz o modelu PO lifcie i tam tak może być.
W przypadku wersji przed liftem często kontrolka świec dawała znaki życia z okazji śmierci świecy.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Kety » 27 lut 2008, 16:12

davebee

Bardzo cenne uwagi :D
Ale mój pali zawsze za pierwszym razem, nawet w dni bardzo mrozne, wiec na razie nie bede nic z nimi grzebal. Ale warto wiedziec jak je sprawdzac gdy zajdzie taka potrzeba. Jeszcze raz dzieki.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy