Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu

Mazda6 2002–2007

Postprzez zygtoy » 22 lut 2008, 14:26

Jeżeli kogoś interesują jeszcze instrukcje obsługi
http://www.analogstereo.com/mazda_6_owners_manual.htm
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2007, 13:17
Posty: 34
Auto: mazda 6 benz. 2.0

Postprzez Myjk » 22 lut 2008, 15:09

zygtoy napisał(a):Jeżeli kogoś interesują jeszcze instrukcje obsługi
http://www.analogstereo.com/mazda_6_owners_manual.htm

Dzięki! Nadmienię, że instrukcja jest ze znacznikami drukarskimi,
które nieco zamazują obraz. Obciąłem je sobie (jako że posiadam takie "umiejętności =] ).

Jakby ktoś był zainteresowany "czystą formą", mogę wystawić.
Być może niebawem powstanie także wersja do druku dwustronnego na drukarce A4.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez kyrnech » 24 lut 2008, 08:06

Czy to instrukcja tylko do M6 z silnikiem 2,3 i 3 litra?
Takie odniosłem wrażenie.Aczkolwiek od razu się lepiej poczułem jak poczytałem parę rzeczy w zrozumiałym – chociaż troche – języku.
Mazda 6 Active 2,0 MZR-CD 143KM 2007 Haiti Blau
Początkujący
 
Od: 16 sty 2008, 21:37
Posty: 10
Auto: M6 Active 2,0 MZR-CD 143M 07'

Postprzez Marcos » 28 lut 2008, 18:42

W linku ponizej troche informacji jak bedzie wygladala wersja nowej 6-tki w Stanach.

http://www.autoblog.com/2008/02/28/spy- ... ew-curves/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lis 2007, 20:38
Posty: 12
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Mazda6 2.0 MZR-CD (136 km)

Postprzez Grzyby » 28 lut 2008, 18:54

Marcos napisał(a):W linku ponizej troche informacji jak bedzie wygladala wersja nowej 6-tki w Stanach.

jest o tym temat w dziale OGÓLNY :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Marcos » 28 lut 2008, 19:08

Ok, sorry za double.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lis 2007, 20:38
Posty: 12
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Mazda6 2.0 MZR-CD (136 km)

Postprzez Myjk » 2 mar 2008, 13:41

Wczoraj diler powiedział mi, że M6 nie ma kontrolki poziomu płynu spryskiwacza.
Chyba coś mu się "pomerdało", bo w instrukcji jak byk stoi, że taka kontrolka jest.
Jak to jest w rzeczywistości?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez mcbeth » 2 mar 2008, 13:52

Myjk napisał(a):Jak to jest w rzeczywistości?

Kontrolka jest na pewno w wersji z ksenonami. Co do wersji bez ksenonów nie było jednoznacznej odpowiedzi.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez GILB » 2 mar 2008, 14:19

nie mam ksenonów i mam kontrolkę ,
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez Myjk » 2 mar 2008, 14:27

mcbeth napisał(a):Kontrolka jest na pewno w wersji z ksenonami. Co do wersji bez ksenonów nie było jednoznacznej odpowiedzi.

Dziękuję. Czyli teoretycznie powinna być u mnie. Sprawdzę niebawem.

Teraz garść opinii ode mnie. Po przejechaniu blisko 400 km w trasie nowym samochodem, w wersji Sedan A+ z silnikiem Diesel CR 143 KM ('07) muszę przyznać że jedzie się wyśmienicie. Siedzenia są bardzo wygodne, ale ogromne znaczenie ma ich ustawienie, przez połowę trasy jechałem ze źle ustawionymi siedzeniami i momentalnie zacząłem się wiercić i odczuwać dyskomfort. Na postoju zmieniłem ustawienie i resztę trasy przebyłem jak na królewskim tronie. :D We wnętrzu bardzo, bardzo przytulnie...

Dynamika silnika to jest coś fantastycznego. Przyśpieszanie 120-180 na 6 biegu – piękna sprawa. Co prawda z początku nieco leniwie się zbiera (faktycznie jakby jechało się traktorem) i ten "lag" opóźniający nieco doskwiera, ale idzie się przyzwyczaić. Bardzie irytujące jest, gdy na biegu spoczynkowym (stałe obroty), zadrży noga na pedale gazu. Samochód wykonuje lekkie szarpnięcie. To samo dzieje się oczywiście gdy chcemy przyśpieszyć. Silnik ma bardzo przyjemny pomruk, dużo lepsze to niż wycie benzyniaka. :D

Zaobserwowałem także ściąganie samochodu, ale zarówno w lewo jak i w prawo. Być może była to przyczyna silnego wiatru jaki wczoraj panował albo nierówności drogi. Jeszcze to przebadam.

Pozytywnie zaskoczyły mnie czujniki wycieraczek. Fantastycznie ułatwiały wyprzedzanie TIRów, które zostawiają z boku tuman "kurzu" deszczowego. Czujniki natychmiast to wykrywają, a wycieraczki przechodzą na pełne obroty. To samo w przypadku gdy z przeciwka ktoś chlapnie. Wycieraczki włączają się momentalnie. Naprawdę super sprawa. W końcu nie trzeba w panice szukać dźwigni aby zobaczyć gdzie się jedzie...

Nieco problematyczna wydaje się regulacja temperatury w kabinie. Nie mogłem sobie poradzić podczas jazdy w trybie manualnym. Raz za gorąco, raz za zimno. Do tego marzło mi prawe kolano. Nie wiem, jakiś przedmuch z deski, czy coś... Potem dogrzałem z nawiewu środkowego i było OK. :)

Średnie spalanie wyszło mi około 7l/100 km – chyba sporo z tego co czytałem.

Audio BOSE w sedanie gra dużo, dużo lepiej niż w LB czy Vagonie! Naprawdę, dźwięk nie ma takiego wannowego pogłosu, ponieważ SUB jest podwieszony na stabilnej tylnej półce, zamiast w kole zapasowym – z bagażnika robi się piękne pudło rezonansowe. Bas jest na prawdę czysty i nic nie dzwoni tak jak w przypadku LB czy Vagonu. Pomimo wielu negatywnych opinii i mojego sceptycznego podejścia do systemu BOSE jestem zeń szczerze zadowolony. Gra wyśmienicie jak na moje potrzeby.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez GILB » 2 mar 2008, 15:07

Myjk napisał(a):Silnik ma bardzo przyjemny pomruk, dużo lepsze to niż wycie benzyniaka. zeby


posłuchasz wściekłego V6 to zmienisz zdanie '' traktorzysto '' ;)
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez Tom » 2 mar 2008, 15:26

GILB napisał(a):posłuchasz wściekłego V6 to zmienisz zdanie '' traktorzysto '' ;)

swieta racja nie ma to ja V6 na obrotach i widok gapiow co to jechalo hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez Myjk » 2 mar 2008, 15:50

GILB napisał(a):posłuchasz wściekłego V6 to zmienisz zdanie '' traktorzysto '' oczko

tom79 napisał(a):swieta racja nie ma to ja V6 na obrotach i widok gapiow co to jechalo hahaha

Wir w baku taki przyjemny dźwięk generuje? ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez ***TOMEK*** » 2 mar 2008, 15:50

Myjk napisał(a): Silnik ma bardzo przyjemny pomruk, dużo lepsze to niż wycie benzyniaka. :D

Pomruk silnika diesla – Jeremy Clarkson by sie uśmiał do łez
a potem jakby już mu przeszło... uśmiał by sie jeszcze raz... :P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sty 2008, 14:06
Posty: 17
Skąd: Szydłowiec
Auto: Mazda 6 GG 2.0

Postprzez mcbeth » 2 mar 2008, 15:55

Myjk napisał(a):Przyśpieszanie 120-180 na 6 biegu – piękna sprawa. Co prawda z początku nieco leniwie się zbiera (faktycznie jakby jechało się traktorem) i ten "lag" opóźniający nieco doskwiera

Nauczysz się rozkręcać turbinę przed planowanym szybkim przyspieszaniem.
120 na '6' to raczej jest do spokojnej jazdy. Jak szukasz dynamiki to do 150km/h ciągnij na 5 i dopiero wyżej '6'.
Myjk napisał(a):przyjemny pomruk, dużo lepsze to niż wycie benzyniaka.

V8 nawet benzynowy też daje przyjemny, przyjemniejszy nawet pomruk :) . Ale cena tego pomruku jest nieprzyjemna :] .
Myjk napisał(a):regulacja temperatury w kabinie

?? Ustawiasz auto, nastawiasz temperaturę i o reszcie zapominasz. W zasadzie ja nie używam pełnego auto, tylko po właczeniu AUTO zmieniam kierunki nawiewu na szyba+nogi i tak (półautomatycznie) jest mi najwygodniej. Automat steruje wszystkim poza kierunkami.
Myjk napisał(a):Średnie spalanie wyszło mi około 7l/100 km – chyba sporo z tego co czytałem

Norma.
Myjk napisał(a):Audio BOSE w sedanie gra dużo, dużo lepiej niż w LB czy Vagonie! Naprawdę, dźwięk nie ma takiego wannowego pogłosu, ponieważ SUB jest podwieszony na stabilnej tylnej półce, zamiast w kole zapasowym – z bagażnika robi się piękne pudło rezonansowe. Bas jest na prawdę czysty i nic nie dzwoni tak jak w przypadku LB czy Vagonu.

Ciekawostka. Nie zauważyłem żadnego dzwonienia. Może nie wożę odpowiedniej ilości gratów ;) . Bas ma jedną zasadniczą wadę: Nie ma ciągłości pomiędzy głośnikami średniotonowymi i subem. Jest dziura w górnym basie – mam dobre porównanie z domowym audio, które jest conajmniej przyzwoite w aspekcie klarowności, szybkości i spójności basu. W samochodzie kontrabasu i tak nie ma co słuchać :) .
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Myjk » 2 mar 2008, 16:42

mcbeth napisał(a):Nauczysz się rozkręcać turbinę przed planowanym szybkim przyspieszaniem.
120 na '6' to raczej jest do spokojnej jazdy. Jak szukasz dynamiki to do 150km/h ciągnij na 5 i dopiero wyżej '6'.

Pamiętałem o tym podczas jazdy, m.in. dzięki Twoim wskazówkom. :)

mcbeth napisał(a):8 nawet benzynowy też daje przyjemny, przyjemniejszy nawet pomruk usmiech . Ale cena tego pomruku jest nieprzyjemna krzywy .

Oczywiście, trochę z przekorą to napisałem, ale do GDA śmigałem Mitsu Lancerem 1.6 i miałem porównanie przy wyprzedzaniu. Szczerze powiem, obawiałem się o hałas silnika, ale jestem pozytywnie zaskoczony. Jest git. Ciszej niż w benzynowej Fabii.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Tom » 2 mar 2008, 17:45

Myjk napisał(a):Wir w baku taki przyjemny dźwięk generuje?

nie wir w baku tylko przyjemny dzwiek polykanych na starcie i w czasie jazdy klekotow <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez bartosz51 » 2 mar 2008, 20:23

mcbeth napisał(a):Nauczysz się rozkręcać turbinę przed planowanym szybkim przyspieszaniem.


(OT) Jak się rozkręca turbinę?

Myjk, gratuluję zakupu i życzę wyłącznie sympatycznych chwil ;)

Pozdrowienia
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez Myjk » 2 mar 2008, 20:37

bartosz51 napisał(a):(OT) Jak się rozkręca turbinę?

Trzeba płynnie naduszać gaz. Bez raptownego deptania w podłogę. Tylko tyle raczej.
bartosz51 napisał(a):Myjk, gratuluję zakupu i życzę wyłącznie sympatycznych chwil

Tnx. Właśnie piętnuję żonę, bo nawet wewnętrznej strony Madzi nie chciała poznać, choć była tuż tuż. :(
Co za kobiety... :>
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Maciej Loret » 2 mar 2008, 20:42

mcbeth napisał(a):?? Ustawiasz auto, nastawiasz temperaturę i o reszcie zapominasz. W zasadzie ja nie używam pełnego auto, tylko po właczeniu AUTO zmieniam kierunki nawiewu na szyba+nogi i tak (półautomatycznie) jest mi najwygodniej. Automat steruje wszystkim poza kierunkami.


Ja generalnie nie grzebię przy klimie automatycznej (kierunki czy temp.). Bo nie ma przy czym w naszych warunkach klimatycznych.
Jesteś pewien, że trzeba nastawiać nawiew na nogi i szybę, bo ja chyba mam tak ustawione na stałe...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6