Wymiana oleju w skrzyni biegów.
Spuszczasz jak w kazdej mazdzie ( od spodu ) nalewasz od gory skrzyni – myslę ze najłatwiej zdemontowac cały dolot.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Ja dam sobie radę ale wiesz jak to jest z chłopakami ......jak wymontuje filtr powietrza bedzie lepiej widział gdzie lejeDługi napisał(a): Jaksa przegiąłeś

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Zgadza się. trochę kłopotliwie jest wlać olej do skrzyni w warunkach "domowych" bez zdejmowania puchy. A rozlewanie po podłodze oleju to trochę szkoda i może zabraknąć jak się kupuje " na styk" tzn. 3 l a wchodzi do max też tyle.
- Od: 9 sty 2007, 16:05
- Posty: 125
- Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona
Moje zdanie w sprawie wymiany oleju w skrzyni biegów trochę z innej beczki .Po co chcesz wymieniać olej w skrzyni (twoja mazda z 2003).Masz tam zalany olej fabryczny bardzo dobrej jakosci prawie dożywotnio. No chyba, że była jakaś awaria lub wycieki
??
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
- Od: 14 gru 2006, 12:37
- Posty: 87
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback
Prawie piwo, prawie sex, prawie dobra praca. Prawie robi dużą różnicę...Gawro57 napisał(a):prawie dożywotnio
Olej w DIESEL'u w skrzyni manualnej zmienia się co 100kkm lub co 5 lat (2,3l – syntetyczny SAE 75W-90).
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Ostatnio edytowano 9 lut 2007, 23:26 przez GofNet, łącznie edytowano 1 raz
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Gawro57 napisał(a):Moje zdanie w sprawie wymiany oleju w skrzyni biegów trochę z innej beczki .Po co chcesz wymieniać olej w skrzyni (twoja mazda z 2003).Masz tam zalany olej fabryczny bardzo dobrej jakosci prawie dożywotnio. No chyba, że była jakaś awaria lub wycieki??
Pod warunkiem że nikt tej skrzyni nie piłował i nie ma tam opiłków, że nikt przed nim nie zalał
tam jakiegoś badziewia.
Moja rada, jeżeli zmienisz olej to będziesz wiedział na czym jeździsz, a oczekiwać "dożywotnich " dobrych właściwości smarujących starego oleju w stosunkowo zaawansowanej skrzyni to nadmierny optymizm. Koszt wymiany to ok 120-160 zł , czy warto ryzykować.
Pozdrawiam
PS. Koniecznie 75W-90, nie daj się zwieść specom, którzy klasę oleju określają tylko po marce producenta.
- Od: 9 sty 2007, 16:05
- Posty: 125
- Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona
GofNet napisał(a):[
Olej w DIESEL'u w skrzyni manualnej zmienia się co 100kkm lub co 5 lat (2,3l – syntetyczny SAE 75W-90).
Pozdrawiam
..::GofNet::..
witam! a jaki olej do skrzyni biegów do mojej 626GE FS rocznik 1996? Podejrzewam że nikt nigdy go nie wymieniał
stefan
www.pawlak.acnshop.eu
www.pawlak.acnshop.eu
A taki sam... tyle, że 2,7l (min: 2,4l; max: 2,9l).stefan napisał(a):a jaki olej do skrzyni biegów do mojej 626GE FS rocznik 1996?GofNet napisał(a):w skrzyni manualnej zmienia się co 100kkm lub co 5 lat (2,3l – syntetyczny SAE 75W-90).
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Ja pozwoliłem sobie wygrzebać ten temat...
Jak będę wlewał olej do skrzyni to zkąd będę wiedział, kiedy mam przestać?? czy po prostu leje się na maxa??
Jak będę wlewał olej do skrzyni to zkąd będę wiedział, kiedy mam przestać?? czy po prostu leje się na maxa??
- Od: 7 paź 2007, 12:20
- Posty: 195
- Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
- Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM
szoszon1983 napisał(a):Ja pozwoliłem sobie wygrzebać ten temat...
Jak będę wlewał olej do skrzyni to zkąd będę wiedział, kiedy mam przestać?? czy po prostu leje się na maxa??
Korek spustowy od skrzyni jest zarazem poziomem maksimum więc przelać się da ale na ziemię
Najlepiej podjechać do warsztatu na podnośnik, a oni już mają specjalną pompkę.
Pozwolicie panowie, że podczepię się tutaj i nie będę zakładał nowego tematu.
Problem pojawił się jakiś miesiąc temu, jak podciągnę mazdę na wyższe obroty to przy wrzucaniu na dwójkę i trójkę czuję delikatne zahaczenie i zgrzyt!!, a przy ruszaniu czasami czuję coś takiego jakby mi się jedynka zakleszczała i muszę ją trochę siłą wyciągać . Zgrzytu prawie nie ma jak wysprzęgle na luz i poczekam sekundę,dwie i dopiero wtedy dwójka, trójka.... Wiem, że prawdopodobnie mi doradzicie wymiana oleju w skrzyni lub remoncik-synchronizator w skrzyni. Byłem w serwisie żeby wymienić olej to mi fachowcy
z Mazdy w UK(bo mieszkam w UK) doradzili, że szkoda tracić kasę na olej(więc go nie wymieniłem), trzeba robić remoncik- wymiana synchronizatorów lub kupić używaną skrzynię, cena za naprawę to ok. 800funtów(jakieś 3600zł), skrzynię kupię trochę taniej. I tu pytanie do fachowców- co robić ?, ile w polsce kosztuje taka naprawa, może się wybiorę i to zrobię u nas. Może kolega Jaksa coś mi doradzi?, będę wdzięczny za wszelkie info...
Problem pojawił się jakiś miesiąc temu, jak podciągnę mazdę na wyższe obroty to przy wrzucaniu na dwójkę i trójkę czuję delikatne zahaczenie i zgrzyt!!, a przy ruszaniu czasami czuję coś takiego jakby mi się jedynka zakleszczała i muszę ją trochę siłą wyciągać . Zgrzytu prawie nie ma jak wysprzęgle na luz i poczekam sekundę,dwie i dopiero wtedy dwójka, trójka.... Wiem, że prawdopodobnie mi doradzicie wymiana oleju w skrzyni lub remoncik-synchronizator w skrzyni. Byłem w serwisie żeby wymienić olej to mi fachowcy
A nie dzieję Ci się tak zaraz po odpaleniu? Może po prostu olej jest zimny.koval888 napisał(a):...może ktoś jeszcze się wypowie na moje pytanie z poprzedniej strony?
U mnie na zimnym też da się wyczuć haczenie szczególnie 3 biegu, po rozgrzaniu oleju jest dużo lepiej.
Olej wymieniałem i wydaje mi się, że na fabrycznym trochę lepiej było ale mogę się mylić bo długo na nim nie jeździłem, praktycznie od razu zmieniłem bo tak mówi instrukcja.
Wymieniłem sobie olej na TAF-X bo ma najlepsze parametry jak porównywałem i dobre opinie po forach. Co ciekawe polecił mi go też sprzedawca w Intercars. Wcześniej wymieniałem ori na Petrocanade 75W90 bo miałem w supercenie (-30%) ale szczególnie na zimnym mi czasami ciągnęła skrzynia lewarek i trójka lubiła haczyć. Na rozgrzanym było lepiej ale wciąż nie to co ori. Teraz problem zniknął. Na prawdę skrzynia chodzi dużo lepiej. Ogólnie polecam ten olej, co prawda jest chyba najdroższy w porównaniu do Mobil 1 czy Elfa ale wg mnie warto. Płaciłem 28 PLN/0.5 l. Z tego co pamiętam chyba niezłe parametry ma też Shell ale Castrol ciut lepsze.moro napisał(a):koval, zalej CASTROL TAF-X 75W-90 i troche pojezdz
podobno cuda czyni, i skrzynie ktore na wymiane juz byly, chodza ja nowe.
koval tez tak mam i w mazdzie mi powiedzieli ( w lutym bo robilem roczny przeglad) ze wszystko ze skrzynia jest ok, nie jestem przekonany do konca ale jak sie teraz zrobilo cieplej to skrzynia chodzi duzo lepiej, czasem tylko jak jest zimna to lubi wyskoczyc z jedynki, a czy ogolnie na postoju slyszysz klikniecia przy zmianach biegow?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6