Witam!
Mam problemik moja madzia dziwnie sie zachowuje na wysokich obrotach objawia sie to rownomiernym lekkim podszapywaniem silnika. Mam swiece gazowe iskry ( przerwa na elektrodach 0,7) nowe przewody wys. nap. i nowa kopulke aparatu zaplonowego z palcem rozdzielacza. Z czym moze byc zwiazane takie zachowanie silnika. Spalanie gazu mam dobre 9,5 l/100km i w miare dynamicznie chodzi tylko podszarpuje. Nie wiem moze zwiekszyc przerwe na swiecach, albo je wywalic i kupic NGK?
Pozdrawiam i prosze o jakis sugestje!
Dziwne zachowanie sie silnika na wysokich obrotach. Dlaczego szarpie?
Strona 1 z 1
Martinez – czy to poszarpuje tylko na LPG? Nie za małą masz przerwę na świecy ? Myślę, ze minimum to okolice 0.8-0.9mm. Przy jakich obrotach poszarpuje? Jaką masz instalację LPG? Z kompem czy bez?
Pozdr
SM
Pozdr
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Myślę, ze minimum to okolice 0.8-0.9mm
Mi gazownik zmniejsztł do 0,6 i powiedzial ze tak mam modyfikować nowe świece. A mi tez podszarpuje ale tylko na gazie i tylko na niskich obrotach. Np jak jade wolniutko i wrzuce 2 i chce przyspieszyc ostrzej to szarpie 
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Witam!
Podszrpywal przy przyspieszaniu jednostajnym zaczynal gdzies okolo 4 tys obr nie wiem dokladnie bo nie mam obrotka. Zwiekszylem przerwe na 0,8 i mu przeszlo. Smirnoff mam instalacje z kompem (stag2L) ale nie wiem dlaczego mam wrazenie ze nie trzyma mi parametrow raz idzie jak wsciekla a raz jakbym Jelcza holowal, nie wiesz co to moze byc?? (http://www.ac.com.pl/start.htm) moze mi czegos brakuje w instalacji ale czego?? z elektroniki mam Stag 2-L, Stag 2-G no i elektrozawor to wszysko do czerwca mam gwarancje wiec ...
Pozdrawiam
p.s. Wniosek przerwa 0,7 za mala dla gazu w 323 1,3 16V!!
Podszrpywal przy przyspieszaniu jednostajnym zaczynal gdzies okolo 4 tys obr nie wiem dokladnie bo nie mam obrotka. Zwiekszylem przerwe na 0,8 i mu przeszlo. Smirnoff mam instalacje z kompem (stag2L) ale nie wiem dlaczego mam wrazenie ze nie trzyma mi parametrow raz idzie jak wsciekla a raz jakbym Jelcza holowal, nie wiesz co to moze byc?? (http://www.ac.com.pl/start.htm) moze mi czegos brakuje w instalacji ale czego?? z elektroniki mam Stag 2-L, Stag 2-G no i elektrozawor to wszysko do czerwca mam gwarancje wiec ...
Pozdrawiam
p.s. Wniosek przerwa 0,7 za mala dla gazu w 323 1,3 16V!!
- Od: 20 paź 2004, 16:33
- Posty: 148
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GY
Martinez, wniosek prawidłowy – tak jak mówiłem, powtórzę to jeszcze raz z pełną odpowiedzialnością – do mazdy minimalna przerwa na LPG wynosi 0.8-0.9mm. W odniesieniu do fabrycznych 1.1 (+0.00, -0.10) jest wartością praktycznie dopuszczalną. Zmniejszanie przerwy do 0.6 jest nieporozumieniem, ale cóz, kto nie wierzy, niech zmierzy... Ja wiem, ze niektórzy gaziarze mają bardzo "ciekawe" teorie
Tylko dziwnym trafem jakoś wcale po ich modyfikacjach auta nie jeżdżą lepiej, a wprost przeciwnie...
W mojej 626 mam NGK i przerwę 0.9 i na chwilę obecną przy np 1500rpm mogę wcisnąć raptownie gaz do dechy i nic nie ma prawa szarpać. Ale kto chce, niech jeździ z przerwą 0.6, tylko zeby się nie zdziwił, jak mu kiedys tak kichnie, ze elementów dolotu będzie szukał po rowach...
A co do zmulenia Twojej mazdy – pytanie: czy masz 100% sprawną sondę lambda? I drugie pytanie – ile oliwy na 1000km zużywa Twoja mazda? Odpowiedz, a powiem Ci do czego zmierzam.
Pozdr
SM
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
A co do zmulenia Twojej mazdy – pytanie: czy masz 100% sprawną sondę lambda? I drugie pytanie – ile oliwy na 1000km zużywa Twoja mazda? Odpowiedz, a powiem Ci do czego zmierzam.
Pozdr
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Dobra, Panowie, w takim razie jak zmierzyc 0,9 mm? Skad wziąc taki przyrzad? Bo mi sie Mazda zamulila ostatnio ze az wstyd. A moze do Ryk ktos wezmie takie cos?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
witam
Smirnoff co do oleju u mnie to troche bierze ale nie ma tragedii: przejechalem od wymiany 5 tys (wymienieam co 10) i mam 3/4 stanu dolalem 200ml. Musze wspomniec ze mam rozwalony "zimering" miedzy skrzynia biegow a silnikiem, wiec dodatkowo troche gubie. Sam w instalacji grzebie szczegolnie na trasie jak nie idzie to mu troche ieszanke poprawie i za krokowacem mam srobe wiec czasami ja popuszcze 1/4 obrotu i jest lepiej ale to sie jakos samo zmienia moze to roznice w jakosci gazu czuje ale nie wiem do konca. Dosc spora roznice odczuwam miedzy jazda na gazie i na benzynie chyba za duza okolo 20 -30%.
pozdro
Smirnoff co do oleju u mnie to troche bierze ale nie ma tragedii: przejechalem od wymiany 5 tys (wymienieam co 10) i mam 3/4 stanu dolalem 200ml. Musze wspomniec ze mam rozwalony "zimering" miedzy skrzynia biegow a silnikiem, wiec dodatkowo troche gubie. Sam w instalacji grzebie szczegolnie na trasie jak nie idzie to mu troche ieszanke poprawie i za krokowacem mam srobe wiec czasami ja popuszcze 1/4 obrotu i jest lepiej ale to sie jakos samo zmienia moze to roznice w jakosci gazu czuje ale nie wiem do konca. Dosc spora roznice odczuwam miedzy jazda na gazie i na benzynie chyba za duza okolo 20 -30%.
pozdro
- Od: 20 paź 2004, 16:33
- Posty: 148
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GY
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości