Od czasu kiedy zrobiło się zimno na zewnątrz, zaliczam coraz to kolejne strzały w kolektor na razie małe no ale niezbyt to fajne , mam zwykłą instalacje II generacji , no i teraz moje pytanie :
czy taką instalację trzeba specjalnie regulować na okres zimowy i na letni ?
bo jakoś jak było ciepło to nie miałem ani jednego strzału kable mam ngk świece też no nie wiem może jeszcze przyczyną może być to ,że mam cewkę zapłonową wyciągniętą na zewnątrz ( ale tak już jest od dawna ,a strzały regularnie dopiero od miesiąca)
Regulacja instalacji II gen. ?
Strona 1 z 1
Tak się jeszcze zastanawiam ,ale następny samochód to będzie jakiś diesel na turbinie, obecnie to chyba najlepsze rozwiązanie.
- Od: 10 wrz 2004, 23:08
- Posty: 78
- Skąd: Tarnów
- Auto: HONDA ACCORD 2,0 136 PS
Heh, jesli strzały masz od czasu gdy sie zaczęło zimno, to moze poprostu masz przebicie w którymś z el. układu WN. Teraz jak jest zimno i auto zziębnięte stoi, to rozgrzewanie się silnika powoduje skroplenie się wody na przewodach, kopułce itp itd. Jak masz przebicie, to auto siłą rzeczy strzela i jush. A jeszcze do tego moze masz za ubogo wyregulowaną mieszankę i robi się to, co się robi czyli strzela.
Pozdro
SM
PS
Jak masz zlokalizowany mikser?
Pozdro
SM
PS
Jak masz zlokalizowany mikser?
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
mazdyfan_tomek napisał(a):Od czasu kiedy zrobiło się zimno na zewnątrz, zaliczam coraz to kolejne strzały w kolektor na razie małe no ale niezbyt to fajne , mam zwykłą instalacje II generacji , no i teraz moje pytanie :
czy taką instalację trzeba specjalnie regulować na okres zimowy i na letni ?
bo jakoś jak było ciepło to nie miałem ani jednego strzału kable mam ngk świece też no nie wiem może jeszcze przyczyną może być to ,że mam cewkę zapłonową wyciągniętą na zewnątrz ( ale tak już jest od dawna ,a strzały regularnie dopiero od miesiąca)
Przyczynami strzelania są :
– zła mieszanka (tzn zbyt uboga lub zbyt bogata)
– wybuch gazu w dolocie (spowodowany iskrą z przebicia układu WN- gaz bez powodu nie wybucha).
Proponuje najpierw podregulować, jak nie pomoże szukać w układzie WN (palec rozdzielacza, kopułka, kable).
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
- Od: 12 wrz 2004, 17:39
- Posty: 294
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF
Panowie więc co mi radzicie no bo tak :
kable WN :nowe NGk
świece :nowe NGK
moduł zapłonowy wymieniany we wrześniu podobno wtedy padł ale do końca nie wieże temu warsztatowi (wstawiony używany)
cewka zapłonowa : niestety na zewnątrz z BMW taka wielka puszka jak w polonezie
z zapalaniem raczej nie mam problemów nawet na mrozie
ostatnio dwa razy zgasł w ciągu jazdy (ciekawe bo na zakręcie) ale w końcu dało sie odpalic bez ingerencji w cokolwiek
?????? sam nie wiem czary jakieś
gdzie mam iść do kogo, wyregulować gaz czy do elektromechanika ,zwykłego czy profesjonalnego czy na kompie wyjda wszystkie błedy układu zapłonowego czy da sie je usunąć w 100 % tylko tak żebym nie musiał brać pożyczki w banku na naprawę
?
aha w tych kablach w nocy widać gołym okiem jaśniejsze miejsca to już jest drugi komplet kabli ngk poprzednie też tak świeciły wymieniłem na inne wiec w 100 % wykluczam ich uszkodzenie (co może powodować ich świecenie???????)

kable WN :nowe NGk
świece :nowe NGK
moduł zapłonowy wymieniany we wrześniu podobno wtedy padł ale do końca nie wieże temu warsztatowi (wstawiony używany)
cewka zapłonowa : niestety na zewnątrz z BMW taka wielka puszka jak w polonezie
z zapalaniem raczej nie mam problemów nawet na mrozie
ostatnio dwa razy zgasł w ciągu jazdy (ciekawe bo na zakręcie) ale w końcu dało sie odpalic bez ingerencji w cokolwiek
gdzie mam iść do kogo, wyregulować gaz czy do elektromechanika ,zwykłego czy profesjonalnego czy na kompie wyjda wszystkie błedy układu zapłonowego czy da sie je usunąć w 100 % tylko tak żebym nie musiał brać pożyczki w banku na naprawę
aha w tych kablach w nocy widać gołym okiem jaśniejsze miejsca to już jest drugi komplet kabli ngk poprzednie też tak świeciły wymieniłem na inne wiec w 100 % wykluczam ich uszkodzenie (co może powodować ich świecenie???????)
- Od: 10 wrz 2004, 23:08
- Posty: 78
- Skąd: Tarnów
- Auto: HONDA ACCORD 2,0 136 PS
mazdyfan_tomek napisał(a):ostatnio dwa razy zgasł w ciągu jazdy (ciekawe bo na zakręcie)
Za dużo powietrza (zła mieszanka) << to mój typ
mazdyfan_tomek napisał(a):gdzie mam iść do kogo, wyregulować gaz czy do elektromechanika ,zwykłego czy profesjonalnego czy na kompie wyjda wszystkie błedy układu zapłonowego czy da sie je usunąć w 100 % tylko tak żebym nie musiał brać pożyczki w banku na naprawę?
Jeśli iskra przebija to powinno nawet być słychac "tykanie", można też przykładać śrubokręt dotykając pokrywy zaworów w odległości milimetra od kabli i obserwować czy iskra przeskoczy na śrubokręt.
mazdyfan_tomek napisał(a):aha w tych kablach w nocy widać gołym okiem jaśniejsze miejsca to już jest drugi komplet kabli ngk poprzednie też tak świeciły wymieniłem na inne wiec w 100 % wykluczam ich uszkodzenie (co może powodować ich świecenie???????)
![]()
![]()
![]()
Świecenie jest czymś normalnym i nie musi oznaczać przebicia.
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
- Od: 12 wrz 2004, 17:39
- Posty: 294
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF
No a jak tak dalej pójdzie to zaczynając od modułu wprawisz się w wydawaniu KASIORY oby nie skończyło się tak jak u mnie gdzie silnik leży już na części niestety bez bloku i bez jednej kobki po po wystrzale ją UJ........... resztę sobie dopowiedz
- Od: 28 sty 2004, 07:37
- Posty: 50
- Skąd: Kraków
- Auto: MX-3 GSR 2,5 V6
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości