Cieknący EGR? – Problem rozwiązany: nieszczelny dolot.

Postprzez _cichy_ » 11 sty 2008, 16:53

Witam

Czy to normalne w tym modelu, żeby zawór był taki umazany?

Obrazek
Początkujący
 
Od: 3 gru 2017, 20:46
Posty: 9
Auto: CX-7 2011 2.2 diesel

Postprzez topik » 11 sty 2008, 17:42

Witam!Nie.Wykręć go i umyj w benzynie ekstrakcyjnej.Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez magicadm » 11 sty 2008, 18:21

Cos mi sie zdaję, że tu czyszczenie dolotu i IC dodatkowo sie przyda – poza myciem oczywiście...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez _cichy_ » 12 sty 2008, 00:41

A jaka może być przyczyna takiego zabrudzenia?
Początkujący
 
Od: 3 gru 2017, 20:46
Posty: 9
Auto: CX-7 2011 2.2 diesel

Postprzez fredox » 12 sty 2008, 01:41

Sprawdz czy to to gumowe kolanko nie jest popękane po prawej stronie Może to stamtąd po prosty pryska
Początkujący
 
Od: 28 lut 2007, 22:40
Posty: 22
Skąd: Sokołów Podl.
Auto: GF '99 2.0 Ditd i GD '91 2.0D

Postprzez Janusz626 » 12 sty 2008, 21:00

Wyczysc wszystko ile mozesz i przejedz sie troche i zobacz dokladnie skad te zabrudzenie. Przyczyn moze byc kilka

ps.pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez TOLKO » 7 lut 2008, 16:57

Coś mało konkretów w tym temacie. Mam ten sam problem tylko bardziej mokry.Sprawdziłem wszystkie rury są całe.
Wygląda jakby na kiepskie spalanie.Może ktoś ma jakiś pomysł.
TOLKO
 

Postprzez magicadm » 7 lut 2008, 18:09

TOLKO napisał(a):Może ktoś ma jakiś pomysł.


Janusz626 napisał(a):Wyczysc wszystko ile mozesz i przejedz sie troche i zobacz dokladnie skad te zabrudzenie. Przyczyn moze byc kilka


TOLKO napisał(a):Wygląda jakby na kiepskie spalanie.

A jak wygląda zużycie paliwa, dynamika silnika i kopcenie z wydechu?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez xANDy » 8 lut 2008, 09:57

Spocona jest także cała rura od dolotu, która wchodzi na króciec kolektora. Wszystko wokół jest "zażygane" olejem!. Moja mazda tak wyglądała, tylko o wiele bardziej była mokra, a powodem był rozdarty wąż (samo kolanko) tuż przed kolektorem. Więc poza tym, co jest logiczne i naturalne (dokładne sprawdzenie dolotu w tych okolicach) to sprawdziłbym ilość oleju w silniku (czy nie jest za dużo), jego rodzaj może wpływać na nadmierne wydzielanie się jego par przez odmę.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez rexwolf » 8 lut 2008, 17:19

a moze po prostu uszczelka pod deklem oczywiscie rozrzadu
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2006, 14:55
Posty: 134
Skąd: warszawa
Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.

Postprzez xANDy » 9 lut 2008, 12:01

rexwolf napisał(a):uszczelka pod deklem oczywiscie rozrzadu
Gdyby ciekło spod kapy zaworowej, to nie byłoby opryskane olejem od strony przeciwnej – czyli np. przewody paliwowe powinny być opaćkane z drugiej strony i inaczej.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez arek19 » 23 cze 2008, 14:57

626 2.0 tdvi 2000r-mam wyciek oleju z pod kolektora dolotowego i z przodu silnika jest taki grzybek coś związane z podciśnieniem,tam też się sączy-czy to może być przyczyna że w warsztacie nalali mi oleju ponad stan max na bagnecie?
Ostatnio edytowano 1 lip 2008, 09:02 przez arek19, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 11:05
Posty: 35 (0/2)
Skąd: Łódż
Auto: Mazda 626 2.0 TDVI 2000r

Postprzez otiks » 23 cze 2008, 21:51

Ten grzybek to zawór EGR, wyciek oleju nie koniecznie musi być spod kolektora, możliwe ze ktoś zaślepił EGR wkładając monetę w połączenie z przewodem dolotu spalin, w takiej sytuacji w EGR zbiera się olej który dostaje się do dolotu przez odmę. sprawdź dokładnie gdzie występuje wyciek, może zrób kilka fotek to więcej będziemy w stanie powiedzieć. Na razie to tylko domysły.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez arek19 » 1 lip 2008, 09:15

Przepraszam za milczenie -parę dni mnie nie było.Ale po głębszym zgłębieniu Waszych stron wiem ,że chodzi o wyciek oleju z pod EGR.Pisaliście o wydobywaniu się sadzy,a w mojej 626 leci olej.Co to może oznaczać?.Czy też wystarczy wymienić uszczelkę,i czy też zaślepić dolot spalin? Nie rozumiem skąd tam znalazł się tam olej.Wkleił bym zdjęcie ale jestem komputerowym niedojdą.
ObrazekMazda 626 2.0 tdvi 2000r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 11:05
Posty: 35 (0/2)
Skąd: Łódż
Auto: Mazda 626 2.0 TDVI 2000r

Postprzez xANDy » 1 lip 2008, 09:23

arek19 – jaki masz silnik? RF2 czy RF4?

Proponuję po prostu rozebrać cały dolot (jest kilka fotorelacji) i wszystko wyczyścić a dopiero potem zacząć szukać "miejsca przecieków". Poza tym jaki olej stosujesz? (czy nie np. castrol magnatec, mordercę silników?)

Bardzo mocne zapchanie kolektora wlotowego może "odbijać" olej, który jest w sposób naturalny w obiegu dolotu z odmy.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez arek19 » 1 lip 2008, 09:47

Silnik RF-2,a olej niestety castrol magnatec W10-40 też czytałem u Was ,że lipa-czyli jest do wymiany?Ale ok spróbuje oczyścić dolot i zobaczymy.DZIęKI
ObrazekMazda 626 2.0 tdvi 2000r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 11:05
Posty: 35 (0/2)
Skąd: Łódż
Auto: Mazda 626 2.0 TDVI 2000r

Postprzez Iktorn92 » 1 lip 2008, 14:29

zmien olej i powinno byc ok ;)
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 17:05
Posty: 185
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'

Postprzez arek19 » 13 paź 2008, 11:52

Zastosowałem się do Waszych wskazówek typu olej (dexelia)i zacząłem rozbierać dolot , a tu zonk -olej który znajdował się na EGR pochodził z pękniętej rury między intercoolerem a kolektorem ssącym.Rurka dostępna w serwisie MAZDY za jedyne 1000 pln z groszami.Objawy jakie jeszcze miała moja 626 to ,że turbo nie wkręcało się na obroty.Dziękuję .PS Dzięki Waszemu forum można śmiało otwierać warsztat -serwis MAZDA.
ObrazekMazda 626 2.0 tdvi 2000r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 11:05
Posty: 35 (0/2)
Skąd: Łódż
Auto: Mazda 626 2.0 TDVI 2000r

Postprzez xANDy » 13 paź 2008, 17:20

arek19 – dość częsta przypadłość tej rurki. Zastosuj tani manewr – szukasz węża o właściwej średnicy, obcinasz oryginalny fragment za zagięciem ale przed rozerwanym miejscem, nakładasz fragment "obcej" rury (węże motoryzacyjne odporne na olej!) i zaciskasz.
"Moje" DiTD jeździ tak już ze 60kkm...

Jak nie rozumiesz opisu to sobie zobacz podobny łącznik na wysokości filtra powietrza – poziome rury są spięte kawałkiem węża. Musisz zrobić coś podobnego.

Koszt 10-20 zł+ piwo (jak ktoś pije) +woda+ludwik+ręcznik+mydło+trochę czasu.
Efekt – zajefajnie jeździ się nagle z turbo!
:D
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez thy » 14 paź 2008, 18:15

arek19 napisał(a):pękniętej rury między intercoolerem a kolektorem ssącym

miałem identyczny problem...

xANDy napisał(a):nakładasz fragment "obcej" rury (węże motoryzacyjne odporne na olej!) i zaciskasz.

niezłe i z pewnością faktycznie bardzo tanie rozwiązanie, ja jedynie podpowiem, że idąc na 'łatwiznę' można zastosować gotowca, tj. wąż od intercoolera z mercedesa CDI, a wygląda to to tak:
Obrazek
przycinasz pod długość, zaciskasz i jazda :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6