Jaka płyta podłogowa?
Strona 1 z 1
Wielokrotnie dotykałem tego tematu i ciągle nie mam jasności w tej kwestii – skąd "wzięła" się płyta podłogowa w modelu Premacy. Może wydawać się to śmieszne, ale sprawa ma swoje znaczenie – nie wiadomo do kogo odsyłać właścicieli Premacy w kwestiach płyty podłogowej – do właścicieli 626 czy 323 (zawieszenie itp.).
Osobiście byłem długo przekonany, że premacy to "nadmuchana" wersja 323 – kokpit jest niemal identyczny w tych modelach a znacząco odbiega od 626.
Po dłuższych poszukiwaniach i kilku dodatkowych informacjach moja wiara została zachwiana i oto co wynalazłem w różnych internetowych opisach:
wziąłem wpierw rozstaw osi:
Premacy 2670 mm
323 BJ 2610 mm
626 GF 2610 mm
626 GW 2670 mm
MPV 2840 mm (dla porównania dodatkowo – czyli "zupełnie inna bajka").
Sprawdziłem też rozstaw kół i wyszło tak:
323 1470mm
626 1465/1470 (przód/tył)
premacy 1465/1470 (p/t)
Dodatkowo za zbieżnością z 323 byłaby osłabiona zawsze moc silnika diesla (90 ew. 101 koni zamiast pełnych 101 i 110). Do tego gdy uwzględnimy jeszcze jeden parametr – rozmiar standardwoy kół/opon to wychodzi nam tak:
323 BJ – 185/65 R 14
626 GF/GW 185/65 R 15
premacy – 185/65/ R 14
Powiedzcie – z czego wywodzi się więc Premacy – linii 626 czy 323?
Jaksa – serwisujesz Premacki? co na ten temat powiesz....?
Możliwe, że te cyfry nie są prawdziwe (że dane z internetu nie są właściwe, ale te wymiary rzadko można w ogóle spotkać, ulotek informacyjnych i tak starych modelach też nie ma za wiele). Na naszej stronie klubowej trudno też coś o nich znaleźć.
PS. jeśli źle wybrałem miejsce umieszczenia tematu to proszę zareagować. Jednak tutaj trafia najwięcej osób...
Osobiście byłem długo przekonany, że premacy to "nadmuchana" wersja 323 – kokpit jest niemal identyczny w tych modelach a znacząco odbiega od 626.
Po dłuższych poszukiwaniach i kilku dodatkowych informacjach moja wiara została zachwiana i oto co wynalazłem w różnych internetowych opisach:
wziąłem wpierw rozstaw osi:
Premacy 2670 mm
323 BJ 2610 mm
626 GF 2610 mm
626 GW 2670 mm
MPV 2840 mm (dla porównania dodatkowo – czyli "zupełnie inna bajka").
Sprawdziłem też rozstaw kół i wyszło tak:
323 1470mm
626 1465/1470 (przód/tył)
premacy 1465/1470 (p/t)
Dodatkowo za zbieżnością z 323 byłaby osłabiona zawsze moc silnika diesla (90 ew. 101 koni zamiast pełnych 101 i 110). Do tego gdy uwzględnimy jeszcze jeden parametr – rozmiar standardwoy kół/opon to wychodzi nam tak:
323 BJ – 185/65 R 14
626 GF/GW 185/65 R 15
premacy – 185/65/ R 14
Powiedzcie – z czego wywodzi się więc Premacy – linii 626 czy 323?
Jaksa – serwisujesz Premacki? co na ten temat powiesz....?
Możliwe, że te cyfry nie są prawdziwe (że dane z internetu nie są właściwe, ale te wymiary rzadko można w ogóle spotkać, ulotek informacyjnych i tak starych modelach też nie ma za wiele). Na naszej stronie klubowej trudno też coś o nich znaleźć.
PS. jeśli źle wybrałem miejsce umieszczenia tematu to proszę zareagować. Jednak tutaj trafia najwięcej osób...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Premacy to duza 323 BJ ..... tak mówią koledzy z ASO .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Części czy coś innego mają na myśli? Bo rozstaw osi się nie zgadza...Jaksa napisał(a):Premacy to duza 323 BJ
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
W którymś katalogu Aś na 2002 rok. było napisane że płyta podłogowa pochodzi od modelu 626 GW (1998-2002). Ogólnie mowiąc premacy to ,,mieszanka" 626 GF/GW i 323 F/S BJ. Mazda Premacy z tych modeli posiada wiele elementów jak np. silnika DITD (z tego co mi wiadomo jest chyba taki sam jak w 626 GF/GW).
nie można określić jednoznacznie z której lini się wywodzi "premaska" czy z 626 czy serii 323.
pzodrawiam
ps. jaksa zmieniłeś samochód ? widze w opisie 323F 1.6 16V 2002 ? jak tam sprawuje sie bj-tka jaki przebieg jak tam motorek 1.6?
ja już 6 sezon docieram mazdeńke
nie można określić jednoznacznie z której lini się wywodzi "premaska" czy z 626 czy serii 323.
pzodrawiam
ps. jaksa zmieniłeś samochód ? widze w opisie 323F 1.6 16V 2002 ? jak tam sprawuje sie bj-tka jaki przebieg jak tam motorek 1.6?

- Od: 9 kwi 2005, 21:00
- Posty: 282
- Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01
Żoncegerz50 napisał(a): jaksa zmieniłeś samochód
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Mam podobne pytanie. Czy GE i GF mają tą samą płytę podłogową?? bo dzisiaj ustawiałem zbieżność i w kompie był tylko GF a z GE jeden czteronapędowy. Wybraliśmy GF. Ogólnie mało było modeli Mazdy może co druga w tym katalogu do zbieżności... domyślam się, że dużo modeli ma takie same zawieszenie i płytę podłogową i dlatego jest tak mało tych modeli. Czy dobrze rozumuje??
- Od: 4 sie 2007, 11:36
- Posty: 32
- Skąd: Oława
- Auto: 626GE 2.016V
michauuu napisał(a):Czy GE i GF
Podobną z naciskiem na podobną – GF jest rozwinięciem GE ale inne są tam wymiary – wahacze mają inne długości a co za tym idzie inne parametry.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Wracając do tematu...
...to patrząc na VIN Premacy jest oparta na własnej platformie (CP), co w pierwszej kolejności sugeruje jej związek z 323F BA i Xedosem 6. W pewien sposób potwierdza to widok pod maską.
P.S. Jeśli chodzi o rozstaw osi, jest to w zasadzie najłatwiejsza rzecz do modyfikacji w ramach projektu płyty podłogowej. Najczęściej niezmienione pozostają takie rzeczy jak: podłużnice – szczególnie w okolicach przegrody i tylnej osi, mocowania kolumn zawieszenia.
xANDy napisał(a):skąd "wzięła" się płyta podłogowa w modelu Premacy. Może wydawać się to śmieszne, ale sprawa ma swoje znaczenie – nie wiadomo do kogo odsyłać właścicieli Premacy w kwestiach płyty podłogowej
...to patrząc na VIN Premacy jest oparta na własnej platformie (CP), co w pierwszej kolejności sugeruje jej związek z 323F BA i Xedosem 6. W pewien sposób potwierdza to widok pod maską.
P.S. Jeśli chodzi o rozstaw osi, jest to w zasadzie najłatwiejsza rzecz do modyfikacji w ramach projektu płyty podłogowej. Najczęściej niezmienione pozostają takie rzeczy jak: podłużnice – szczególnie w okolicach przegrody i tylnej osi, mocowania kolumn zawieszenia.
the right man in the wrong place...
Płyta podłogowa 626 GF i 323 BJ są bardzo zbieżne zaś model dłuższy 626GW i Premacy miały drugą (dość wspólną). Do tego premacy jest mieszanką całej reszty i pochodzi od BJtki i GFki. To jest nowy model, który nie miał wcześniejszego protoplasty. Akurat następstwo liter nie jest tutaj wyznacznikiem.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):To jest nowy model, który nie miał wcześniejszego protoplasty. Akurat następstwo liter nie jest tutaj wyznacznikiem.
Nie wiem.
Jaksa napisał(a):Premacy to duza 323 BJ ..... tak mówią koledzy z ASO .
Jak na chwilę obecną jest to wg mnie najbardziej prawdopodobna wersja.
Platforma CP jest zgodna z BJ – dowodem jest, ze do Premacy pasują tuningowe elementy podwozia z Protege. Natomiast sama BJ powstała w oparciu o platformę GE/GF – podobnie jak CA, co tłumaczy wzajemne podobieństwa.
Rozstaw osi jest słabym odniesieniem, ponieważ w ramach platformy jest go bardzo łatwo zmienić. Patrząc na zdjęcia 323F, Xedosa 6 (platformy CA) oraz Premacy (CP) widać wyraźne podobieństwa pod maską i elementach tylnego zawieszenia. GE/GF wyglądają trochę inaczej.
Osobiście uszeregowałbym Premacy razem z CA, CR, BJ i BK. W przypadku naszego forum paradoksalnie oznacza to, ze Premacy powinna byc obok GF.
the right man in the wrong place...
tco_tm napisał(a):Osobiście uszeregowałbym Premacy razem z CA, CR, BJ i BK. W przypadku naszego forum paradoksalnie oznacza to, ze Premacy powinna byc obok GF.
Dlatego postulowałem kiedyś reorganizację forum pod kątem epok a nie linii – zamiast linii z trójką czy szóstką w nazwie – stworzyć działy w oparciu o generacje typu GF, GW, BJ, CP (1998-2002, premacy do 2005) a potem wersje nowsze czyli 2, 3, 6, 5, MPV – silniki, konstrukcje, rozwiązania...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Wystarczyłoby przenieść CA do 323, ale właściciele Xedosów chyba się obrażą.
Podział na generacje ma te zalety o których piszesz (konstrukcje, rozwiązania), ale imho jest to podział nierealny ze względu na to, że okresy pomiędzy klasami są poprzesuwane, a nowe technologie z wyższych modeli trafiają do klas niższych z opóźnieniem. Myślę, że raczej trzeba reagować na liczbę zainteresowanych użytkowników i odpowiednio zestawiać kategorie forum (plus archiwum). Tak, czy inaczej jest w tym temacie sporo miejsca do kreatywnego popisu.
Podział na generacje ma te zalety o których piszesz (konstrukcje, rozwiązania), ale imho jest to podział nierealny ze względu na to, że okresy pomiędzy klasami są poprzesuwane, a nowe technologie z wyższych modeli trafiają do klas niższych z opóźnieniem. Myślę, że raczej trzeba reagować na liczbę zainteresowanych użytkowników i odpowiednio zestawiać kategorie forum (plus archiwum). Tak, czy inaczej jest w tym temacie sporo miejsca do kreatywnego popisu.
the right man in the wrong place...
tco_tm napisał(a):P.S. Jeśli chodzi o rozstaw osi, jest to w zasadzie najłatwiejsza rzecz do modyfikacji w ramach projektu płyty podłogowej.
Zgadzam się. Rozstaw koł czy osi nie jest wyznacznikiem w takich porównaniach. Nikt nie poruszył tematu przestronności wnętrza, a zwłaszcza miejsca na tylniej kanapie, co sugerowało, by jednak bliższość do BJ.
tco_tm napisał(a):Jaksa napisał:
Premacy to duża 323 BJ ..... tak mówią koledzy z ASO .
Jak na chwilę obecną jest to wg mnie najbardziej prawdopodobna wersja.
Ja myślę, że Premacy bliżej do BJ niż do GF/GW.
akurat pod wzgeledem miejsca na nogi mam porownanie miedzy BJ a GF i jest taka sama a stwierdzam to po tym ze majac 185 cm wzrostu w BJ jak i GF fotel mam odsuniety na maxa do tylu. w takiej konfiguracji fotela usiadlem za "soba" z tylu na kanapie i wyszlo ze w 323 jak i 626 jest tyle samo miejsca. mozliwe jednak ze fotele w GF maja troche inna budowe albo sa z lekka inaczej osadzone co prowadzi mnie do bledu w "mierzeniu" miejsca na nogi
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
makoshark napisał(a):mam porownanie miedzy BJ a GF
To jeszcze porównaj GW – tak jest niemal 10cm więcej!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
niestety do GW nie mam dostepu. ja mam BJ a tesciu ma GF stad wiem ile mniej wiecej miejsca jest w tych dwoch modelach. tak jak napisalem moge sie mylic, sa to tylko moje odczucia wzgledem tych dwoch samochodow
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
makoshark napisał(a):mozliwe jednak ze fotele w GF maja troche inna budowe albo sa z lekka inaczej osadzone co prowadzi mnie do bledu w "mierzeniu" miejsca na nogi
Na pewno ma dłuższe siedzisko.
xANDy napisał(a):To jeszcze porównaj GW – tak jest niemal 10cm więcej!
10cm to sporo
siedzisko nie ale na pewno ma inne oparcie fotel kierowcy, w GF podlokietnik jest przymocowany do oparcia a w BJ jest na stale do tunelu srodkowego nad recznym
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
makoshark
Miałem na myśli tylnią kanapę, przepraszam źle się wyraziłem
Miałem na myśli tylnią kanapę, przepraszam źle się wyraziłem
Troche poszukałem, popytałem i wbrew temu co sądziłem wcześniej Premacy ma płytę podłogową GW
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6