Wymiana płynu chłodzącego w silniku V6
1, 2
Nie mazbyniu napisał(a):gdzie jest korek spustowy w bloku silnika KL
tyle ile uda ci się spuścić.oraz ile orientacyjnie muszę zakupić płynu do całego układu
Różne osoby osiągają różne wyniki.
Jak przekroczysz 5 to będzie sukces (mazda podaje objętość 9 litrów

- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Wedle instrukcji obsługi – pojemnośc układu chłodzenia w 626 2.5V6 wynosi 7.5 litra. Z tego co pamiętam, jakiś miesiąc temu mniej więcej tyle weszło przy wymianie płynu w mojej KL-ce, więc chyba jest to prawda.
Kup 2 bańki 5L i styknie Ci na pewno, a jeszcze na ewentualne dolewki wystarczy.
Pozdr
SM
Kup 2 bańki 5L i styknie Ci na pewno, a jeszcze na ewentualne dolewki wystarczy.
Pozdr
SM
Ostatnio edytowano 20 lis 2004, 00:55 przez Smirnoff, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Heh źle przeliczyłem kwarty
Jest rzeczywiście 7.5 l.
Swoją drogą SM, ciekawe jakim sposobem udało ci się zlać całość...
Mi się udaje w porywach do 6 litrów, przy rozpinaniu dwóch węży i odsysaniu pompą ze zbiornika wyrównawczego.

Jest rzeczywiście 7.5 l.
Swoją drogą SM, ciekawe jakim sposobem udało ci się zlać całość...
Mi się udaje w porywach do 6 litrów, przy rozpinaniu dwóch węży i odsysaniu pompą ze zbiornika wyrównawczego.
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
N/C – nie wiem ile się zlało, bo nie przeliczałem objętości miski na litry, lecz wiem, ze gdy mechanik zalewał płyn to poszło 1.5 opakowania 5L, więc wychodzi na 7.5L, co jest zgodne z instrukcją obsługi.
Pozdr
SM
Pozdr
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Mili panowie – radze zerknac na prawa strone bloku (ta od strony kabiny). Tam jest taki ladny upust dla plynu.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Entuzjastycznie dołączam się do tej prośby...
Haynes milczy na ten temat jak grób.
Haynes milczy na ten temat jak grób.
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
Schowane jest to za kolektorem wydechowym, dlatego nie widac i ciezko fotke zrobic. Maly dekiel (ok 3-4cm) przykrecony na 2 sruby. Otwor jest do 5 cylindra (najblizszy od przepustnicy).
Nie tylko Haynes, ale rowniez serwisowki nic na ten temat nie wspominaja.
Nie tylko Haynes, ale rowniez serwisowki nic na ten temat nie wspominaja.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
DZIĘKI
Jak tylko dorwę się do kanału to znajdę dekla
Czy może od góry tam jest dostęp?
O chyba tak, gdzieś w tej plątaninie VRIS i przewodów obiegu cieczy w kolektorze dolotowym... (?)

Jak tylko dorwę się do kanału to znajdę dekla
Czy może od góry tam jest dostęp?
O chyba tak, gdzieś w tej plątaninie VRIS i przewodów obiegu cieczy w kolektorze dolotowym... (?)
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
z ciekawości poszedłem sprawdzić ten upust w bloku KF i coś o czym wyżej pisano znalazłem, zrobiłem fotkę jak to wygląda w silniku który posiadam na części...



http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
po wymianie : podawana ilośc płynu wg producenta, jest razem z tym w zbiorniczku wyrównawczym.
po spuszczeniu z chłodnicy przez korek, z bloku przez zaślepkę, i odpinając wężyk przy filtrze oleju, po wypłukaniu zbiorniczka wyrównawczego, wlałem prawie równo 7 litrów płynu.
po spuszczeniu z chłodnicy przez korek, z bloku przez zaślepkę, i odpinając wężyk przy filtrze oleju, po wypłukaniu zbiorniczka wyrównawczego, wlałem prawie równo 7 litrów płynu.
- Od: 14 maja 2007, 23:13
- Posty: 560
- Skąd: Gdańsk
Podepnę się pod temat- czy w GF (beznyna 2,0 -1998) jest takie coś do spuszczania wody z bloku silnika?? Bo patrząc na fotkę wykonaną przez Soluks-a mój silnik trochę inaczej wygląda, poza tym tamta zaślepka jest trochę wysoko żeby całość zlać...
- Od: 18 mar 2009, 15:38
- Posty: 18
- Skąd: Malbork
- Auto: Mazda 6 GH 2,0 sedan – Pb
A ja u siebie spuszczam kranikiem z chłodnicy a z bloku to przez zdjęcie jednego z dwuch wężyków przy wymienniku ciepła tam gdzie gniazdo filtra oleju. Piknie wszystko (lub prawie wszystko
) zlatuje
Nie zapominajmy o otworzeniugrzania na max przed zgaszeniem silnika przy wymianie
Nie zapominajmy o otworzeniugrzania na max przed zgaszeniem silnika przy wymianie

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
bazyl wspaniały napisał(a):Nie zapominajmy o otworzeniugrzania na max przed zgaszeniem silnika przy wymianie
dlaczego?
Przecież tam nie ma żadnego zaworu tylko i wyłacznie poprzez nawwiew jes strowanie ciepło/zimno
a nagrzewnica ciągle jest gorąca.
Ostatnio edytowano 16 paź 2009, 20:10 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
pszemot napisał(a):k – a jak ma sie klimatronik to jak ustawić ?
po pierwsze nie amsz klimatronika bo masz mazdę i co najwyżej automatyczną klimatyzację
po drugie co ma klimatyzacja do układu chłodzenia silnika?
Hazu jest zawór odcinający, w każdym razie w FPku miałem więc wyszedłem z założenia że tutaj też jest. Muszę dopytać i sprawdzić, być może się mylę

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6