Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez Grzyby » 3 lut 2008, 21:27

dcc69 napisał(a):A do Grzybka mam pytanko do jakiego forum mam dać pytanko odnosnie alarmu??

elektronika

dcc69 napisał(a):pierscienie czy robiliscie cos takiego sami?

sołtys robił sam
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez qbass » 3 lut 2008, 22:33

dcc69 napisał(a):ale mówie te pierscienie czy robiliscie cos takiego sami?

Oczywiście, jeśli masz choć trochę pojęcia, to zrobisz to sam. Przydałoby się jednak zrobić trochę pomiarów, dlatego potrzebne byłyby Ci podstawowe narzędzia, dobre klucze, średnicówka, klucz dynamomentryczny, dobra suwmiarka itp.
dcc69 napisał(a):Koszt pierscionków ile z 200-300?

W granicach 300-350 zł. Nie stosuj byle jakich zamienników, najlepiej czesci oryginalne lub RIK (Teikuku Piston'rings [chyba tak się to pisze :P]) i uszczelniacze np. Tacomy. O uszczelkach nawet nie wspominam- omijaj JC szerokim łukiem.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez sołtys » 4 lut 2008, 07:54

Grzyby napisał(a):sołtys robił sam


Dodam tylko że mam wykształcenie machaniczne i trochę silników w swoim życiu zrobiłem, ale nie uważam aby to była jakaś skomplikowana operacja.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez dcc69 » 4 lut 2008, 09:08

Wszystkie klucze i suwmiarki takie mam. Tez jestem z wykształcenia mechanikiem ale teraz siedze jako technolog i wpatruje sie w monitor.
Wiadomo 1 krok jest ...
Co do częsci nie oszczędzam zawsze kupuje te lepsze a do Madzi zaopatruję się u Smirnoffa.
Pytanie czy trzeba odkręcać tłoki zeby zdjąć pierścienie??
:D
DC CARS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez Grzyby » 4 lut 2008, 10:09

dcc69 napisał(a):odkręcać tłoki

?? <glupek2>
Od czego chcesz "odkręcać" tłoki? Może jednak daj zarobić mechanikowi?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez sołtys » 4 lut 2008, 10:34

dcc69 napisał(a):Pytanie czy trzeba odkręcać tłoki zeby zdjąć pierścienie??


Jeżeli ci chodzi układ tłok-korbowód to tak trzeba je oczywiście wyciągnąc ale nie trzeba demontować tłoków z korbowodów.

Grzyby napisał(a):Może jednak daj zarobić mechanikowi?


dokładnie.
Ostatnio edytowano 4 lut 2008, 10:55 przez sołtys, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez qbass » 4 lut 2008, 10:43

dcc69 napisał(a):Pytanie czy trzeba odkręcać tłoki zeby zdjąć pierścienie??
Odkręcasz misę olejową, ściągasz "panel" osłaniający wał i po kolei odkręcasz korbowody. Pozaznaczaj sobie, gdzie była każda śruba.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez dcc69 » 4 lut 2008, 15:40

nie myslałem o robieraniu tłoków z korbowodów tylko odkrecenie wraz z wału.
Troszkę tam pamiętam.
Myśłe ze dam radę.
Do zakładania pierścieni proponujecie takie obejmy na pierścienie które wsówa sie razem z tłokiem?
I rozumiem ze takie pierścienie są w kompletach i wymienic wtedy najlepiej wszystkie.
Myuśle ze Wam troche utruję zanim się za to wezmę!!!
Będzie dobrze jestem tego pewny. Zabiorę córke to będzie robiła zdjęcia :D
DC CARS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez dcc69 » 10 lut 2008, 20:14

No panowie musze podzielić się tą informacją z Wami.
U Smirnoffa nie ma pierścieni Rik'a.
Niestety, nie są w tej chwili osiągalne pierscienie RIK'a !!!
I co teraz??
Napisał ze teraz tylko zamienniki ale nie daje głowy ze będą one dobre do silnika GE.
Co teraz?
Moze macie namiary na jakiś sklep gdzie te rzeczy jeszcze są??
I jeszcze jedno pytanie bo Smirnoff zadał mi je czy bede potrzebował nominałów czy nadwymiarowych??
Jak to sprawdzić??
Czy zostaje tylko ocena taka po rozkręceniu silnika??
Wiem tylko tyle od byłego własciciela ze autko nie miało zadnego remontu i było eksploatowane normalnie.
Pozdrawiam.
DC CARS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez Hazu » 10 lut 2008, 23:01

dcc69 napisał(a):czy bede potrzebował nominałów czy nadwymiarowych??

nominały beda ci potrzebne gdy wymienisz tylko pierscienie
Jeżeli wymiary cylindra mieszczą się jeszcze w dopuszczalnych normach.

Jeżeli zużycie cyllindra jest ponadnormatywne wskazane jest zrobienie szlifu cylinrów
wtedy kupujesz tłoki i pierscienie nadwymiarowe
Jeżeli szlify wykonane zostaną bardzo dobrze i zastosujesz dobre tłoki i perścienie to możesz byc pewny że silnik bedzie miał parametry co najmniej fabryczne.

To samo tyczy się wału i panewek

Prawidłowo wykonany remont silnika polega na jego kompletnym rozebraniu sprawdzenu zużycia poszczególnych elementów ich regeneracji i wymianie jeśli zurzycie przekracza normy przewidziane przez producenta.

Wymiana samych pierścieni i panewek oraz regeneracja głowicy moze przyniesć efekt ale tylko wtedy gdy silnik nie jest jescze dość zużyty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez dcc69 » 22 lut 2008, 11:54

Wiem ze moje autko nie miao jeszcze romontu.
Nie maiała nawet wymienianej uszczelki pod głowicą.
Mysle ze nie powinno byc problemów z cylindrami.
Problem to jest ale z zakupem pierscieni RIKA. <killer>
Poprosiłem kolegę będącego w USA zeby poszukał tam.
Ale on mi zadał pytanie czy od Cronosa będą pasowały.
Czy ktos z Was koledzy wie jaki symbol mają te nominały Rik"a?

Ja znalazłem na allegro coś takiego i co myślicie o tym??

http://www.allegro.pl/item315969061_pie ... 0_16v.html

Pozdrawiam.
Czekam na Wasze opinie.
:)
DC CARS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez Grzyby » 22 lut 2008, 11:57

dcc69 napisał(a):Ale on mi zadał pytanie czy od Cronosa będą pasowały.

tak

dcc69 napisał(a):Problem to jest ale z zakupem pierscieni RIKA.

coś mi się kojarzy że zmienili nazwę – podpytaj Jaksy.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dcc69 » 22 lut 2008, 12:51

A co Grzybku powiesz odnośnie tych na Allegro??
Dzięki za podpowiedź odnośnie tego czy będą pasowały od Cronosa :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez Grzyby » 22 lut 2008, 13:12

dcc69 napisał(a):A co Grzybku powiesz odnośnie tych na Allegro??

nic – nie znam się na tym :)
Wolałbym Rikeny :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zlociutki 626 » 6 mar 2008, 20:19

Witam!
Moja madzia po odpaleniu kopci jak z parowozu i łyka 1L oleju na jakieś 200KM :[
Będe musiał wymienic pierścionki i coś jeszcze???
Możecie podac jakieś namiary gdzie można kupic pierścionki RIK ?

I ile może wynieśc taka operacja ?
LoL
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 22:55
Posty: 11
Skąd: Kłobuck, śląskie
Auto: 626 hatchback 1.8 16V 1993r.

Postprzez Jaksa » 6 mar 2008, 22:00

zlociutki 626 napisał(a):Możecie podac jakieś namiary gdzie można kupic pierścionki RIK
Nie ma i juz nie bedzie , importer juz nie sprowadza ( nie ma skąd , mazda miała jakis problem i zabroniła sprzedazy – tak słyszałem ale ile w tym prawdy? )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez BratCukierka » 6 mar 2008, 22:07

Jaksa napisał(a):zlociutki 626 napisał:
Możecie podac jakieś namiary gdzie można kupic pierścionki RIK
Nie ma i juz nie bedzie , importer juz nie sprowadza ( nie ma skąd , mazda miała jakis problem i zabroniła sprzedazy – tak słyszałem ale ile w tym prawdy? )


A ja słyszałem że RIKeny teraz występują pod inną nazwą TP (teikoku pistons czy jakoś tak) ale też nie wiem ile w tym prawdy...
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez zlociutki 626 » 7 mar 2008, 18:21

A originalne pierścienie ile mogą kosztowac i gdzie je można znaleźc bo też mam z tym problem <glupek2>
JAKSA a u ciebie ile by kosztował taki remont?
LoL
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 22:55
Posty: 11
Skąd: Kłobuck, śląskie
Auto: 626 hatchback 1.8 16V 1993r.

Postprzez zlociutki 626 » 9 mar 2008, 14:19

Jak to wkońcu jest, jak pojeżdze z 10 minut to przestaje kopcic. To wkońcu jest to wina pierścieni czy czego? To jest moje pierwsze w życiu autko i zabardzo sie nieznam na tych sprawach.
LoL
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 22:55
Posty: 11
Skąd: Kłobuck, śląskie
Auto: 626 hatchback 1.8 16V 1993r.

Postprzez robomaz » 18 mar 2008, 13:05

U mnie to trwa 0,5 min jak silnik zimny i długo stoi.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 sty 2008, 14:20
Posty: 4
Auto: 626 1,8i 16V '98 GF

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6