Średnica wydechu i wymiary katalizatora.
Witam, wlasnie przyszlo mi wymienic plecionke w Madzi 2.5 V6 MX6, wyjalem ten elastyczny kawalek razem z podwieszajacym go palakiem. Mam pytanie w zwiazku z tym: czy jesli zespawam ten lacznik z tym palakiem i wbije lacznik z drugiej strony do rury od strony silnika to bedzie to mialo jakis sens? Zamierzam uciac kawalek rury w laczniku, dospawac kawalek rury o wiekszej srednicy na tenze skrocony odcinek, wbic to w rure od strony silnika, uszczelnic "klejem cementowym" i zacisnac obejma. Bede wdzieczny za sugestie dotyczace tej metody lub nakreslenie jakiejs lepszej/
Pozdrawiam
EDIT, Porek: Tommy, tym razem poprawiłem Twój temat na zgodny z regulaminem działu. Następnym razem proszę zapoznać się i stosować do regulaminu.
Regulamin
Oznaczenia modeli i silników
Pozdrawiam
EDIT, Porek: Tommy, tym razem poprawiłem Twój temat na zgodny z regulaminem działu. Następnym razem proszę zapoznać się i stosować do regulaminu.
Regulamin
Oznaczenia modeli i silników
- Od: 30 mar 2007, 18:50
- Posty: 6
- Skąd: Ottawa,ON
- Auto: MX6 2.5 V6 94'
Witam
Panowie a moze ktos testowal katalizatoy uniwersalne produkowane przez bosala i moze cos powiedziec o eksploatacji. Mam wrazenie, ze padl mi katalizator, ale jakos nie chcialbym go zastepowac wynalazkami a z drugiej strony szkoda troche 1200pln na dedykowany.
Pzdr
Panowie a moze ktos testowal katalizatoy uniwersalne produkowane przez bosala i moze cos powiedziec o eksploatacji. Mam wrazenie, ze padl mi katalizator, ale jakos nie chcialbym go zastepowac wynalazkami a z drugiej strony szkoda troche 1200pln na dedykowany.
Pzdr
SHY
Witam, wreszcie przyszła kolej na poprawienie/przywrócenie układu wydechowego w mojej mazdzie tak jak było w oryginale (oprócz katalizatora). Ktoś rzeźbił ten układ tak, że jest zespawane od kolektora az do tłumika końcowego. to znaczy , rura kolektorowa z elastycznym łacznikiem zespawana z jakims starym tłumikiem i kończy się na śrubach do tłumika końcowego. jakiś czas temu kupiłem tłumik środkowy nowy, ale nie dał się załozyc, bo trafiał na ten nieoryginalny tłumik, tez trzebaby go ciać. teraz padł łacznik elestyczny i mam dosyc jeżdzenia po warsztatach, chcę zrobic tak aby wszystkie elementy wydechu były jak w nowym, gdzie mogę je wyjmowac nawet bez kanału, teraz to nie możliwe, ze względu na jeden długi i zakrzywiony zespawany element.
Tak więc mam już wszystkie elementy, rurę kolektorową z elastycznym łacznikiem, tłumik przelotowy (zamiast katalizatora), tłumik środkowy i tłumik końcowy no i oczywiscie komplet uszczelek. I właśnie prosze o pomoc w sprawie katalizatora, do tego zastępcy katalizatora, tłumika przelotowego, taki płaski jak katalizator, długości ok 30cm musze dospawac kołnierze do obu rur. Ale nie wiem jaka jest odległosc tych uchwytów/kołnierzy pomiędzy sobą (czyli całkowita długosc katalizatora) a chciałbym to spokojnie w warsztacie przygotowac i obspawac, bo nie mam dostępu do kanału i będę się męczył na leżąco;)..Proszę więc zmierzcie, jak długi jest katalizator od uchwytu do uchwytu.
Acha to popularna benzynowa mazda 626 FS GE 2.0 16 z roku 1993
Pozdrawiam
Wiesiek
Tak więc mam już wszystkie elementy, rurę kolektorową z elastycznym łacznikiem, tłumik przelotowy (zamiast katalizatora), tłumik środkowy i tłumik końcowy no i oczywiscie komplet uszczelek. I właśnie prosze o pomoc w sprawie katalizatora, do tego zastępcy katalizatora, tłumika przelotowego, taki płaski jak katalizator, długości ok 30cm musze dospawac kołnierze do obu rur. Ale nie wiem jaka jest odległosc tych uchwytów/kołnierzy pomiędzy sobą (czyli całkowita długosc katalizatora) a chciałbym to spokojnie w warsztacie przygotowac i obspawac, bo nie mam dostępu do kanału i będę się męczył na leżąco;)..Proszę więc zmierzcie, jak długi jest katalizator od uchwytu do uchwytu.
Acha to popularna benzynowa mazda 626 FS GE 2.0 16 z roku 1993
Pozdrawiam
Wiesiek
- Od: 6 gru 2007, 20:43
- Posty: 71
- Skąd: pod Olsztynem
- Auto: mazda 626 2.0 GE Specjal 1997
Mogę sprawdzić w Probe z takim samym silnikiem ale nie jestem pewien czy katalizator jest taki sam.rudzik6 napisał(a):Pomózcie, może gdzieś lezy stary katalizator i miarka;) A może akurat mazda na podnośniku....
pozdrawiam
Wiesiek
- Od: 30 lis 2006, 23:54
- Posty: 50
- Skąd: Nowinka
- Auto: 626GD 2.0 8V,Probe 2.0 16v FS
fazi napisał(a):Mogę sprawdzić w Probe z takim samym silnikiem ale nie jestem pewien czy katalizator jest taki sam.rudzik6 napisał(a):Pomózcie, może gdzieś lezy stary katalizator i miarka;) A może akurat mazda na podnośniku....
pozdrawiam
Wiesiek
Dziękuję , dobry człowieku...czekam
Wiesiek
- Od: 6 gru 2007, 20:43
- Posty: 71
- Skąd: pod Olsztynem
- Auto: mazda 626 2.0 GE Specjal 1997
fazi napisał(a):Sorki że tak późno ale nie miałem możliwości wcześniej.U mnie od ucha do ucha ma równe 44 cm.
Wielkie dzięki, ten tłumik przelotowy co kupiłem zamiast katalizatora ma długośc 40cm, wiec pewnie dospawam uchwyty poprostu na końcach bez skracania..i tak brakuje 4cm..ale może da się dociągnąc.
jeszcze raz dziękuję i Wesołych Świąt. A może ktoś zmierzy w mazdzie 626?
Wiesiek
- Od: 6 gru 2007, 20:43
- Posty: 71
- Skąd: pod Olsztynem
- Auto: mazda 626 2.0 GE Specjal 1997
Tak. Mało tego – pasuje idealnie w 626 GE jak i MX-6 GE, w motorach FS i FP. Sprawdzone w praktyce.
Ale sie rozpisaliscie.... Prosty sposob na rozwiazanie waszego problemu-wystarczy pojechac do warsztatu gdzie zajmuja sie naprawa tlumikow!! Ja tak zrobilem i lacznik elastyczny wymioniono mi w pol godz.na nowy o tych samych rozmiarach.Koszt calej imprezy 130pln!!!
Tlumika mi nie wykrecali,ani katalizatora gosciu wycial stary i wspawal nowy...
Tlumika mi nie wykrecali,ani katalizatora gosciu wycial stary i wspawal nowy...
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
- Od: 25 sty 2008, 19:12
- Posty: 123
- Skąd: Wołomin
- Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.
glock napisał(a):Koszt calej imprezy 130pln
Za cały element nowy, od kolektora do kata, dałem 156zł. Wymiana to dokładnie 5 nakrętek – a wszystko nowe i banalne do wymiany. Dla mnie wniosek nasuwa się sam
Takie coś trzeba kupić:
http://allegro.pl/item302245395_nowa_ru ... ratis.html
Dokładnie o to mi chodzi, tylko na rysunku pokazany jest schemat wydechu do silnika 1.8. Byłem w kilku sklepach i nie mogli mi w żadnym powiedziec jaka jest roznica pomiedzy rura oznaczona 737-203 (FP) a 737-201 (FS).
- Od: 20 kwi 2007, 20:02
- Posty: 29
- Skąd: Lubartów
- Auto: M6 GG 1.8 PbLPG, Volvo S80 2.5T PB LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6