Awaria elektrycznego podnosnika szyby

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez glock » 27 sty 2008, 18:16

Witam i prosze o pomoc.Nie moge zamknac tylnej prawej szyby sterowanej elektrycznie.Szyba opuszcza sie bez problemu,ale zamknac sie juz nie chce.Nie moge tego zrobic ani za pomoca przelacznika pasazera i przelacznika kierowcy.Podnosnik pracuje gora-dol,po bezposrednim podlaczeniu do niego akumulatora.Zapewne padl jakis przekaznik....co zrobic i gdzie szukac przyczyny awarii? :( Jest to mazda 626GE z 1992 roku.
Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc.
Ostatnio edytowano 3 lut 2008, 20:21 przez glock, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2008, 19:12
Posty: 123
Skąd: Wołomin
Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.

Postprzez adam626 » 27 sty 2008, 19:58

Obwod podnosnika zamyka sie poprzez przelacznik w danych drzwiach oraz przelacznik w drzwiach kierowcy obydwoma biegunami do masy. Sterowanie szyba polega na przelaczeniu jednego z biegunow na plus zasilania w dowolnym z obu przelacznikow. Warunkiem zadzialania jest srawny obwod drugiego bieguna. W Twoim przypadku polaczenie miedzy przelacznikami(kostki w slupkach)lub styk w ktoryms z przelacznikow
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Grzyby » 1 lut 2008, 15:27

glock, a ja nie mogę patrzeć jak ktoś zakłada temat a nawet nie zada sobie minimum trudu żeby zapoznać się z regulaminem działu.

Proszę o poprawne nazwanie tematu.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez glock » 2 lut 2008, 21:30

Nie dziala elektryczny podnosnik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2008, 19:12
Posty: 123
Skąd: Wołomin
Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.

Postprzez Hazu » 2 lut 2008, 21:42

Prawdopodobnie uszkodzony jeden z dwóch przełączników.
Ja miałem ten sam problem tylko na odwrót.
Mogłem podnosić ae nie mogłem opuscić tylnej szyby.

Przelutowałem sam przełącznik w panelu sterowania przy kierowcy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Grzyby » 2 lut 2008, 22:41

Grzyby napisał(a):Proszę o poprawne nazwanie tematu.

czekam do jutra glock
Tylko dlatego że jesteś nowy.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez glock » 3 lut 2008, 11:31

Dzieki...... :)
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2008, 19:12
Posty: 123
Skąd: Wołomin
Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.

Postprzez Pajko » 6 lut 2008, 12:47

zeby nie zakladac kolejnego tematu dopisze sie do tego , potrzebuje rozebrac drzwi przed lakierowaniem wyciagnac szyby i cala reszte , szyba to nei problem ale nie wiem jak zabrac sie za reszte , ktos moze jest wstanie opisac to krok po kroku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez glock » 6 lut 2008, 13:56

To zaden problem,robilem to u siebie i nie bedziesz mial z tym klopotu :) Zdejmujesz boczek,nastepnie odpinasz od niego kostki sterowania szyba.Sciagasz folie wygluszajaca,tylko delikatnie zeby jej nie porwac.Teraz odpinasz ciegna od zamka i instalacje elektryczna,dkrecasz podnosnik i go wyjmujesz.Przed wyjeciem zamka drzwi musisz odkrecic klamke,sa w drzwiach otwory przez, ktore wkladasz klucz 10 na patyku.Przed wyjeciem instalacji z drzwi musisz delikatnie odpiac zaslepke w drzwiach przez,ktora jest przeprowadzona do slupka,do glownej wiazki.Zostaje Ci ogranicznik i mozna zdjac drzwi.Nie odkrecaj czasami zawiasow z drzwi bo bedziesz mial problem ze spasowaniem,odkrec bezposrednio od drzwi.Montaz wykonujesz w odwrotnej kolejnosci.Reszty nie opisywalem-rozumiem,ze Wiesz jak to zrobic.....Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2008, 19:12
Posty: 123
Skąd: Wołomin
Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.

Postprzez Pajko » 6 lut 2008, 14:24

glock dzieki o sciaganie boczkow itp mam opanowane do perfekcji ale jedyne czego nei rozbieralem nigdy to wlasnie podnosnik chodzi mi o to gdzie sie to odkreca czy trzeba grzebac od srodka drzwi czy tylko odkreca sie 2-3 srobki od strony tapicerki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez glock » 6 lut 2008, 14:29

Odkrecasz,tak jak piszesz trzy srubki,albo cztery(nie pamietam juz)od strony tapicerki i pieknie Ci wychodzi na zewnatrz.... :)
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2008, 19:12
Posty: 123
Skąd: Wołomin
Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.

Postprzez Pajko » 6 lut 2008, 14:32

OK wiec tak jak myslalem zadna filozofia , dzieki za pomoc .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez zlotyzabek55 » 14 lut 2008, 22:22

W związku z moją niewiedzą regulaminową Grzyby wywalił mój temat do kosza , dlatego pozwolę dołączyć się tutaj. U mnie z lewym ,tylnym podnośnikiem jest następujący problem: przełączniki działają jak należy (tak mi się przynajmniej wydaje) , silniczek się kręci ,"pomagając "ręcznie" szybę można opuścić i podnieść , i to nawet leciutko , ale elektrycznie stoi w miejscu ????????? Pozdrawiam.
nowicjusz na dizlu zakochany w mazdzi
Początkujący
 
Od: 12 lut 2008, 23:56
Posty: 22
Skąd: Ostrówek
Auto: mazda 626 ,2000r , 2.0 disel

Postprzez zlotyzabek55 » 17 lut 2008, 21:36

:( Witam. Dlaczego nikt nie chce mi udzielić porady? Jesteście obrażalscy czy co ?????
nowicjusz na dizlu zakochany w mazdzi
Początkujący
 
Od: 12 lut 2008, 23:56
Posty: 22
Skąd: Ostrówek
Auto: mazda 626 ,2000r , 2.0 disel

Postprzez glock » 17 lut 2008, 23:09

Nie mam pojęcia co to może byc..... <glupek2> moze Masz słaby silniczek i nie ma siły,lub coś jest nie tak z prowadnicami i linką.Najlepij będzie jak to rozbierzesz i sprawdzisz.
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2008, 19:12
Posty: 123
Skąd: Wołomin
Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.

Postprzez zlotyzabek55 » 19 lut 2008, 21:14

Dzieki. Spróbuję rozebrać wg porad jak wyżej . A skoro jestem przy głosie to mam pytanie : czy 626 2000 r miały emblematy na tylnej klapie czy tylko logo firmowe? Pozdro.
nowicjusz na dizlu zakochany w mazdzi
Początkujący
 
Od: 12 lut 2008, 23:56
Posty: 22
Skąd: Ostrówek
Auto: mazda 626 ,2000r , 2.0 disel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6