Kody błędów – proszę o interpretację
1, 2
Właśnie zrobiłem odczyt błędów testerem diodowym i powtarza mi sie taka sekwencja (między kodami z poszczególnych linii jestr przerwa, cała sekwencja powtarza się cyklicznie):
DLUGI
DLUGI, KROTKI
DLUGI, KROTKI
DLUGI, 7 KROTKICH
O ile dobrze dekoduję to jest 10, 11, 11, 17 ?
Czy dobrze to rozumię i co oznaczają te kody, szczególnie 11 bo nie ma go na liście kodów ze strony klubowej, i dlaczego to 11 (dlugi krotki) powtarza sie dwa razy?
DLUGI
DLUGI, KROTKI
DLUGI, KROTKI
DLUGI, 7 KROTKICH
O ile dobrze dekoduję to jest 10, 11, 11, 17 ?
Czy dobrze to rozumię i co oznaczają te kody, szczególnie 11 bo nie ma go na liście kodów ze strony klubowej, i dlaczego to 11 (dlugi krotki) powtarza sie dwa razy?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
10 i 11 to czujnik temperatury przepływu powietrza tzw IAT, 17 sonda lambda
kody według auto-daty
kody według auto-daty
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
17 to układ sprzężenia zwrotnego sondy lambda, prawdopodobnie masz złą emulacje sony na lpg i to jest ten problem.
10 czyjnik temperatury powietrza zasysanego to ten co jest w obudowie filtra powietrza prawdopodobnie nie łączy wtyczka.
z tym jedenaście to coś chba żle odczytałeś ale głowy nie dam.
10 czyjnik temperatury powietrza zasysanego to ten co jest w obudowie filtra powietrza prawdopodobnie nie łączy wtyczka.
z tym jedenaście to coś chba żle odczytałeś ale głowy nie dam.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
sołtys napisał(a):17 to układ sprzężenia zwrotnego sondy lambda, prawdopodobnie masz złą emulacje sony na lpg i to jest ten problem
Emulację lambdy? ZTCW to komp gazowy czyta sygnały z lambdy i z nich korzysta. Mimo to jest jakas emulacja?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
stuk komp gazowy ma też na celu emulacje sondy lambdy tak żeby orginalne ECU nie wychwytywało błędów na gazie ale niezawsze emuluje prawidłowo i niewiele można z tym zrobić
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
pawelc No to pojeżdże trochę na benzynie, wcześniej zresetuję błędy i zobaczę czy się pojawi, jak nie to pewnie faktycznie pzrez gaz.
Na tym screenie są dwie kolumny, co zonacza ta druga? Przy błędzie 17 pisze tam "Intake leak, fuel preassure/pumb, wirung ...." – co to jest?
Na tym screenie są dwie kolumny, co zonacza ta druga? Przy błędzie 17 pisze tam "Intake leak, fuel preassure/pumb, wirung ...." – co to jest?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
druga kolumna naprowadza na przyczynę usterki ,nienajlepiej u mnie z angielskim (jak popełnię błedy to niech ktoś poprawi)pisze tam tak zeby sprawdzić pompę (pewnie chodzi o ciśnienie),sondę, wtryskiwacze ,czujnik temp.ten co idzie do ECU ,czujnik przepływu powietrza ,no i świece
można też sprawdzić sondę podłączając się pod komp od gazu jest tam przeważnie odczyt z lambdy
można też sprawdzić sondę podłączając się pod komp od gazu jest tam przeważnie odczyt z lambdy
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
pawelc napisał(a):druga kolumna naprowadza na przyczynę usterki ,nienajlepiej u mnie z angielskim (jak popełnię błedy to niech ktoś poprawi)pisze tam tak zeby sprawdzić pompę (pewnie chodzi o ciśnienie),sondę, wtryskiwacze ,czujnik temp.ten co idzie do ECU ,czujnik przepływu powietrza ,no i świece
Rozumieć rozumię
Zastanawia mnie to "intake leak" – nieszczelność w dolocie?
Zrobię reset błędów w kompie i zobaczę czy na Pb pojawi się ten błąd, co do 10-11 to muszę oglądnąć ten czujnik i przewód.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
stuk napisał(a):No to możliwych przyczyn błędu 17 jest sporo (o ile by to nie była kwestia lpg)
to na 90% jest kwestia LPG. Bawiłem sie emulacjami u mnie, jeżeli ustawiłem emulację na:
z sondy-czyli na gazie sygnał z sondy trafiał do kompa auta bez modyfikacji pojawiał sie kod 17
kod ten nie pojawiał sie przy emulacji falą ani też przy emulacji masa czyli podawania masy zamiast sygnału z sondy.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
sołtys napisał(a):to na 90% jest kwestia LPG. Bawiłem sie emulacjami u mnie, jeżeli ustawiłem emulację na:
z sondy-czyli na gazie sygnał z sondy trafiał do kompa auta bez modyfikacji pojawiał sie kod 17
kod ten nie pojawiał sie przy emulacji falą ani też przy emulacji masa czyli podawania masy zamiast sygnału z sondy
Czy komputer mając taki błąd przechodzi w jakiś tryb awaryjny?
A zakładając, że błąd już nie występuje, ale nie został skasowany, czy silnik będzie chodził normalnie czy jakoś awaryjnie do czasu skasowania błędu?
Swoją drogą badałem błedy już wcześniej i nie było żadnych mimo LPG, dlatego obawiam się, że może być coś innnego. Może awaria tego czujnika IAT ma wpływ na ten błąd 17?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
stuk napisał(a):czy silnik będzie chodził normalnie czy jakoś awaryjnie do czasu skasowania błędu?
u mnie zachowywał sie normalnie spalanie też było w normie, a czy kom pracuje w trybie awaryjnym wtedy to nie wiem, wiem że po zmianie emulacji błąd już sie nie pojawia.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Zrobię tak, że oglądne co z tym czujnikiem, może kabel nie styka albo wtyczka, potem skasuje błędy i pojeżdże trochę na Pb, jak się znowu 17 pojawi to jest jakiś problem, jak nie to zmiana na lpg i znowu się zobaczy 
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
rexman1 napisał(a):CZy wie ktoś może co oznacza kod 26?
Witam!Kod 26 dla rocznika od 1999 – 2000r. Evaporative emission (EVAP) canister purge valve.
musisz sprawdzić
Wiring, EVAP canister purge valve
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Dzięki za odpowiedź, dowiedziałem się co to jest i podaję dokładny opis tego skrótu, może komuś się przyda. Znalazłem na forum opis tego kodu ale niezbyt dokładny, ktoś napisał że to filtr węglowy, a tu wynika że to awaria zaworu.
EVAP to system odpowietrzania układu paliwowego. Układ EVAP zapobiega przedostawaniu się węglowodorów z układu zasilania do atmosfery. Opary paliwa gromadzone są w specjalnym pojemniku z węglem aktywnym (pochłaniaczu). Elektroniczny system sterowania, w czasie pracy silnika opróżnia pojemnik z par paliwa, jednocześnie otwierając zawór doprowadzający do niego świerze powietrze. Dzięki temu filtr jest regenerowany i nie wymaga konserwacji i obsługi przez cały czas trwania eksploatacji. Opary paliwa kierowane są z pochłaniacza do kolektora dolotowego, a następnie są spalane w silniku. Zadaniem systemu diagnostycznego (monitora), jest wykrywanie nieszczelności układu EVAP, oraz braku przepływu oparów paliwa. Badania szczelności dokonuje się poprzez detekcję zaniku podciśnienia lub nadciśnienia gazu w nadzorowanym układzie.
EVAP to system odpowietrzania układu paliwowego. Układ EVAP zapobiega przedostawaniu się węglowodorów z układu zasilania do atmosfery. Opary paliwa gromadzone są w specjalnym pojemniku z węglem aktywnym (pochłaniaczu). Elektroniczny system sterowania, w czasie pracy silnika opróżnia pojemnik z par paliwa, jednocześnie otwierając zawór doprowadzający do niego świerze powietrze. Dzięki temu filtr jest regenerowany i nie wymaga konserwacji i obsługi przez cały czas trwania eksploatacji. Opary paliwa kierowane są z pochłaniacza do kolektora dolotowego, a następnie są spalane w silniku. Zadaniem systemu diagnostycznego (monitora), jest wykrywanie nieszczelności układu EVAP, oraz braku przepływu oparów paliwa. Badania szczelności dokonuje się poprzez detekcję zaniku podciśnienia lub nadciśnienia gazu w nadzorowanym układzie.
- Od: 17 paź 2006, 22:04
- Posty: 7
- Auto: Premacy 2.0 DITD "03
Witam!! zrobiłem odczyt błedów przy wyłaczonym silniku i wyskoczył kod 9. wymieniłem czujnik temperatury cieczy. Natomiast jak chciałem zrobic odczyt przy załoczonym silniku to za kazdym razem gasnie. Dlaczego tak sie dzieje?? Czy coś jest nie tak?? Proszę o pomoc!!
Jonasz
- Od: 29 sty 2008, 01:26
- Posty: 7
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda Xedos 9 2.0 V6 143 KM 1999 r.
a właściwie po co on jest; kiedyś przy wymianie filtra go odpiołem i zapomniałemsołtys napisał(a):10 czyjnik temperatury powietrza zasysanego to ten co jest w obudowie filtra powietrza prawdopodobnie nie łączy wtyczka.

![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
Witam Panow!
Gdzie moge znalezc informacje, jak wprawic komputer w stan diagnostyczny i czym najprosciej odczytac kody bledow. Zapala mi sie kontrolka "silniczek" po dluzszej (przynajmniej 30 min.) jezdzie z predkoscia przekraczajaca 160 km/h. Chcialbym ustalic, co sie dzieje.
Z gory dziekuje i pozdrawiam!
Adam
Gdzie moge znalezc informacje, jak wprawic komputer w stan diagnostyczny i czym najprosciej odczytac kody bledow. Zapala mi sie kontrolka "silniczek" po dluzszej (przynajmniej 30 min.) jezdzie z predkoscia przekraczajaca 160 km/h. Chcialbym ustalic, co sie dzieje.
Z gory dziekuje i pozdrawiam!
Adam
- Od: 3 sty 2013, 16:52
- Posty: 7
- Auto: 626 Cronos, GE, FS, 1995
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6