ciężko chodzące sprzęgło

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Tharr » 30 sty 2008, 16:12

Witam,
W moim Xedosie strasznie ciężko wciska się pedał sprzęgła (w CC żony jest o niebo lepiej...). Dodatkowo zaobserwowałem, iż gdy autko toczy się na biegu, ale wysprzęglone, słychać jest dość cichy, ale wyraźny "świst" (coś jak wyrobiony pasek klinowy, tylko że nieco niższy dźwięk). Gdy toczy się na luzie, dźwięk nie występuje. Dodatkowo dwójka wchodzi z pewnym oporem i lekkim zgrzytem (pozostałe biegi bez problemów). Olej w skrzyni zmieniany ok. 5k km temu (Mobil). Co to może być? Co kupić i jakich firm?
Pozdrawiam!
Wczoraj nie istnieje, dziś dobiega końca, jutro niszczy nadzieję.
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2006, 22:33
Posty: 47
Skąd: Toruń
Auto: Był Xedos CA KF
Jest 6 MPS

Postprzez Hazu » 30 sty 2008, 20:12

To chyba normalne że tak ciężko chodzi sprzęgło w mazdzie w pównaniu z CC czy innym małolotrażowym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez zipek » 30 sty 2008, 21:35

...w CC lekko...
w matizie to czasem nie jestem świadomy że coś wcisnąłem
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 22:24
Posty: 159

Postprzez alf28 » 30 sty 2008, 22:08

Hazu napisał(a):To chyba normalne że tak ciężko chodzi sprzęgło w mazdzie w pównaniu z CC czy innym małolotrażowym.
a co tu pojemność ma za znaczenie.ale faktem jest że;
zbyt lekko to się go nie wciska
Tharr napisał(a):Dodatkowo dwójka wchodzi z pewnym oporem i lekkim zgrzytem
a wlałeś taki jak ma być ??
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Wodzu » 30 sty 2008, 23:04

Wina leży zupełnie po innej stronie!! Winne jest łożysko oporowe + zacierający sie wałek skrzyni. Bez zdjęcia skrzyni ani rusz.
Hazu napisał(a):o chyba normalne że tak ciężko chodzi sprzęgło w mazdzie w pównaniu z CC czy innym małolotrażowym.

W CC jest sprzęgło na lince a w mazdzie hydrauliczne normalne że hydrauliczne lepiej wysprzegli (lżej) niż linka.
alf28 napisał(a):zbyt lekko to się go nie wciska

Bardzo lekko sie wciska sprzęgło gdy wszytsko jest ok
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Hazu » 30 sty 2008, 23:08

Ma znaczenie wielkość momentu przenoszonego przez sprzęgło oraz sama konstrukcja sprzęgła i przełożenie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Hazu » 30 sty 2008, 23:24

Wodzu napisał(a):W CC jest sprzęgło na lince a w mazdzie hydrauliczne normalne że hydrauliczne lepiej wysprzegli (lżej) niż linka

niby dla czego na lince ma bardziej ciężko chodzić??
przecież ta linka jest tak wykonana że nie występują w niej żadne znaczące siły tarcia

A w przypadku starego układu hydraulicznego wystepować może tarcie w pompie i siłowniku.

Dla poprawy sprawy właściwe było by zregenerowanie pompy i siłownika na orginalnych uszczelkach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Wodzu » 31 sty 2008, 00:06

Hazu napisał(a):przecież ta linka jest tak wykonana że nie występują w niej żadne znaczące siły tarcia

No tak ale cala sile wycisku wykonuje noga a w hydraulice pompa ot cala filozofia
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Hazu » 31 sty 2008, 00:25

Wodzu napisał(a):a w hydraulice pompa

"nożna" :D
Ciśnienie pompy pochodzi wyłącznie z siły nacisku na pedał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Waluś » 31 sty 2008, 10:57

Ciężka praca sprzęgła to wiele powodów. Nie tylko łożysko, choć ja na nie rzadko obstawiam, bo kiepska praca łożyska jest wyczuwalna (piszczenie, rózne dżwięki wydawane przezeń podczas wysprzęglania). Często przyczynami jest właśnie hydraulika. Wysprzęglik lub pompa. O ile ten pierwszy nie bardzo wiem jak ma utrudniać pracę (jest prosty jak budowa cepa – kawałek uszczelnionego pręta w cylindrze) o tyle pompa może powodować znaczne opory. Ale do tego trzeba niestety samemu dojść. Inną rzeczą może być zacieranie się poprostu pedału na tulejach w kabinie, ale to też było by raczej słychać <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Tharr » 31 sty 2008, 12:10

Waluś napisał(a):Ciężka praca sprzęgła to wiele powodów. Nie tylko łożysko, choć ja na nie rzadko obstawiam, bo kiepska praca łożyska jest wyczuwalna (piszczenie, rózne dżwięki wydawane przezeń podczas wysprzęglania). Często przyczynami jest właśnie hydraulika. Wysprzęglik lub pompa. O ile ten pierwszy nie bardzo wiem jak ma utrudniać pracę (jest prosty jak budowa cepa – kawałek uszczelnionego pręta w cylindrze) o tyle pompa może powodować znaczne opory. Ale do tego trzeba niestety samemu dojść. Inną rzeczą może być zacieranie się poprostu pedału na tulejach w kabinie, ale to też było by raczej słychać <lol>


no właśnie przy wysprzęgleniu i dotaczaniu się do świateł auto i piszczy (piszczenie znika po wrzuceniu luzu)... Czyli łożysko?
Wczoraj nie istnieje, dziś dobiega końca, jutro niszczy nadzieję.
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2006, 22:33
Posty: 47
Skąd: Toruń
Auto: Był Xedos CA KF
Jest 6 MPS

Postprzez zipek » 31 sty 2008, 17:22

pojemność->moment obrotowy
Hazu napisał(a):Ma znaczenie wielkość momentu przenoszonego przez sprzęgło oraz sama konstrukcja sprzęgła i przełożenie.

<uklon>
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 22:24
Posty: 159

Postprzez qbass » 31 sty 2008, 18:11

Waluś napisał(a): kiepska praca łożyska jest wyczuwalna (piszczenie, rózne dżwięki wydawane przezeń podczas wysprzęglania


Tharr napisał(a): słychać jest dość cichy, ale wyraźny "świst"

:)

Ja obstawiam łożysko, chociaż najpierw warto sprawdzić wysprzęglik (zapewne usyfiony) oraz pompkę sprzęgła.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Waluś » 31 sty 2008, 20:11

qbass napisał(a):Ja obstawiam łożysko

raczej tak

qbass napisał(a):chociaż najpierw warto sprawdzić wysprzęglik

przy wyjmowaniu skrzyni będzie ku temu okazja <lol> a uszkodzenie wysprzeklika czy pompy nie daje efektów dźwiękowych, no chyba że ciche "ku...a mać" pod nosem hahaha
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez alf28 » 31 sty 2008, 20:54

Wodzu napisał(a):alf28 napisał:
zbyt lekko to się go nie wciska

Bardzo lekko sie wciska sprzęgło gdy wszytsko jest ok
a kierownica też Ci chodzi bardzo lekko :] bo moim zdaniem bardzo lekko to chodzi np; w punto z włączoną opcją CITY :P
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Tharr » 1 lut 2008, 00:31

A powiedzcie mi, czy tarcza i docisk z tych zdjęć są w dobrym stanie (przynajmniej wizualnie):
Obrazek

Obrazek

Z góry dziękuję!
Wczoraj nie istnieje, dziś dobiega końca, jutro niszczy nadzieję.
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2006, 22:33
Posty: 47
Skąd: Toruń
Auto: Był Xedos CA KF
Jest 6 MPS

Postprzez Wodzu » 1 lut 2008, 12:10

alf28 napisał(a):a kierownica też Ci chodzi bardzo lekko krzywy

Wyobraź sobie że tak, ale co ma piernik do wiatraka. Temat jest o sprzęgle <glupek2>
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Wodzu » 1 lut 2008, 12:14

Zbadaj grubość tarczy nie pamiętam ile ma nowa, docisk jest troche podjechany, a łożysko wymień na nowe, szkoda 2 razy robić tę samą robotę.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez alf28 » 1 lut 2008, 15:47

Wodzu napisał(a):
alf28 napisał(a):a kierownica też Ci chodzi bardzo lekko krzywy

Wyobraź sobie że tak, ale co ma piernik do wiatraka. Temat jest o sprzęgle <glupek2>
poprostu tyle ,że w niektórych samochodach te rzeczy pracują lżej niż w mazdzie :P pedał wciska się tak jakby do niczego nie był podłączony,a robiąc zamach kierownicą zaczyna się sama obracać i to dla mnie jest "bardzo lekko" ;P
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Tharr » 5 lut 2008, 11:53

Tharr napisał(a):A powiedzcie mi, czy tarcza i docisk z tych zdjęć są w dobrym stanie (przynajmniej wizualnie):
Obrazek

Obrazek

Z góry dziękuję!


Opłaca się brać za 250zł?
Wczoraj nie istnieje, dziś dobiega końca, jutro niszczy nadzieję.
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2006, 22:33
Posty: 47
Skąd: Toruń
Auto: Był Xedos CA KF
Jest 6 MPS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6