Remonty silników w mazdach

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Artiks » 25 sty 2008, 18:33

Jak tu wpadną posiadacze 323 Z5 to szybko nadrobią te statystyki bezawaryjności <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Globy » 25 sty 2008, 18:33

– GC RF – 266 tys. km bez ingerencji
– GD FE – 346 tys. km bez ingerencji
– GE KL – 280 tys. km bez ingerencji – pobor oleju ksiazkowy przy obciazeniu
– BG BP – 240 tys. km bez ingerencji
– reszta ponizej 200k km :P

...moim zdaniem kwestia sposobu uzytkowania (krotkie dystanse, ciezka noga w niewlasciwych warunkach), jakosc i czestosc wymiany oleju (pamietajmy, ze nawet prestizowym producentom smarowidel zdarzaja sie wpadki) oraz cofanie licznikow.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez alf28 » 25 sty 2008, 18:36

ArtX napisał(a):Jak tu wpadną posiadacze 323 Z5 to szybko nadrobią te statystyki bezawaryjności

nie krakaj,bo...
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Piotrek » 25 sty 2008, 20:08

alf28 napisał(a):Piotrek napisał:
silniku nie było nic robione.
łoł

yyy,nie wiem jak odebrać Twojego posta, to może sprostuję...był wymieniany rozrząd i materiały eksploatacyjne, żadnych napraw silnika...zresztą, nieważne – wystarczy, że ja jestem zadowolony z auta ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2004, 21:00
Posty: 959 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75

Postprzez alf28 » 25 sty 2008, 22:27

Piotrek napisał(a):yyy,nie wiem jak odebrać Twojego posta
to była raczej aluzja do tych co robią remont silnika po stu paru tysiącach ;)
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Boost » 25 sty 2008, 22:34

GD F2 328 tys (przebieg autentyczny, kupiona jako 2 latek w Szwajcarii), nic nie było grzebane w silniku :)
..::Boost::..
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2005, 18:09
Posty: 171
Skąd: Kanie k. Pruszkowa
Auto: GY 2.0 MZR-CD 143/174KM po FL 07r.

Postprzez Hannibal » 25 sty 2008, 23:22

Na własne oczy widziałem 323BG z silnikiem BP (1.8) co miała przebiegu 440kkm. Jestem skłonny uwierzyć że był oryginalny. <lol>

Jak widzę u siebie 260kkm (auto w identycznym wieku) to mi się śmiać chce. Inna sprawa, że to BP chodziło świetnie. Mój B6 niestety niezupełnie. :|
Opinia jest jak dupa – każdy ma swoją.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 11:55
Posty: 68
Skąd: Luboń - wioska Gallów k. Poznania
Auto: Daihatsu Applause 1.6xi

Postprzez siegu » 26 sty 2008, 17:26

Moja stara f-ka bg 1,6 z 92r miała przejechane udokumentowane 240000 km 1 właściciel jeździł 5 lat ja w polsce 10 lat, oczywiście bez awaryjnie, oleju też nie paliła, pracowała jak pszczołka.
Ale przy sprzedaży większość i tak kręciła głową, że duży przebieg.
Patrząc na ogłoszenia to można wywnioskować że samochody robią duże przebiegi przebiegi do 5-7roku po 20-30 tyś rocznie i więcej, a po 7 roku 1-2 tyś rocznie (w niedziele do koscioła <lol> ) albo stoją w garazu lub pod blokiem. <lol>

Piotrek napisał(a):davnes napisał:
czy przy przebiegu 150 kkm trzeba remont robić

często przy przebiegu licznikowym 150 kkm remont zrobić trzeba

Bbo rzeczywisty może być 2-3razy większy i zrobiłes remont przy faktycznym przebiegu np 300000km :D

Riki napisał(a):Moja ma 185.500 ale to diesel tego sie nie remontuje

a moja 142000 km <lol>
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez k3b » 1 lut 2008, 02:02

jak niektórych słucham to mi sie coś w środku przewraca, jak silnik może nie brać oleju? Kazdy motor wciaga olej mazdy maja norme 0,1- 0,2 l na 1000km. Temu co silnik nie łyka oleju proponuje zrobić test aby przekonać sie ze silnik olej wciagą. Na gumolit rozlać 10 litry wody, potem gąbko zebrać wode, zrobić tak 1000 razy i ciekawy wtedy jestem ile wam tej wody zostanie. niektórym pewnie wyjdzie 20 litry a reszcie litra nie zostanie.
w ksiażce sam naprawiam mazda 323bg pisze ze dobrze dotarty silnik powinien przejechac 180tyś km tak ze czego wy sie spodziewacie? :D Ja juz niedługo w swoim Z5 dobije do 400tyś jak bym miał jeszcze jedną Z5 to zastanowił bym sie czy nie podpisać kontraktu z Orlenem na dostawe oleju w cysternach :D he he
Tak do przebiegu 340tyś była cisza dolewałem litre od wymiany do wymiany. A teraz madzia lubi smyrać na świerzym oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2007, 15:56
Posty: 137 (0/1)
Skąd: Krasnystaw
Auto: 323c BA;323f BJ

Postprzez Mauvais » 4 lut 2008, 22:53

moja jest lepsza licznikowo ma 209000 a rzeczywistosci to sam bym chcial wiedziec:) Ale olej uwielbia zwlaszcza swiezo dolany nowiutki czysciutki. Jakies 4 litry na 10000km . Ale silnik wciaz ma w cholere mocy i przyspieszenie jest calkiem dobre:) Ale nie powiem katuje ja strasznie i ostatnie 60 000km ktore zrobione zostalo od kupna mysle ze z 40 000km bylo zrobione powyzej 4,5 tysiaca obrotow... tylko te koszty oleju:P hehehehe no i ponad 40 000km na LPG
Nie ważne co myślisz... ważne co mówisz ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2007, 19:07
Posty: 131
Skąd: Kraków - Ostrowiec
Auto: 323 (BG)'92 1.6 16v

Postprzez Jaksa » 5 lut 2008, 00:33

Riki napisał(a):ale to diesel tego sie nie remontuje
Tylko wymienia <lol> ;)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez rygus » 5 lut 2008, 10:22

kiedy kupowalem auto (1,5 roku temu) wszystkie przebieg ok 140-210kkm, jednak kupilem z przebiegiem 275kkm od gościa który codziennie użytkował auto. Dodam, że licznik musi być cofnięty ze 100tys (przetarte siedzenie, wytartw gumki na pedalach, kierownica, no i poobmykane śrubki od deski rozdzielczej same za siebie mówią.

...i co. I pyknęło 300tys (licznikowe) i auto śmiga. Dorównuje 626 2.2i (ojca)
Oleju nie dolewam między wymianami, jest tylko różnica jak naleje na FULL na bagnecie i potem jak zmieniam jest stan MIN.
rygus
 

Postprzez Waluś » 5 lut 2008, 12:01

jak naleje na FULL na bagnecie i potem jak zmieniam jest stan MIN.

tak jak u mnie, pod warunkiem że nie pojade na lotnisko do Ryk hahaha
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Riki » 5 lut 2008, 12:45

Jaksa napisał(a):Tylko wymienia


Domyślam się że mówisz o CiTD :P

Wymieniałeś/remontowałeś kiedyś motor DiTD? :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jaksa » 6 lut 2008, 00:51

Riki napisał(a):Wymieniałeś/remontowałeś kiedyś motor DiTD?
Wymieniałem po przegrzaniu , ostatnio robiłem głowice ( pasek strzelił i zawory sie spęczyły w prowadnicach – nie było to pierwsze zerwanie paska :| )
Riki napisał(a):mówisz o CiTD
W CiTD 3 sztuki juz wymienialismy.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez anonimka » 6 lut 2008, 08:49

ehhh no to i ja muszę tutaj napisac i będę wdzieczna za wszystkie porady...

Otóż jak częśc z was już wie (Jaksa telefonicznie) czeka mnie remont Francy a dokładnie silnika.
Sparwa wygląda tak, że jakieś 400 km temu wymieniałam olej na nowy i wszystko było naparwde ok, po tych 400 km spawdziłam bagnet olej jest na poziomie super, ale pojawił się na bagnecie i pod korkiem tak zwany majonez – czyli według moich wszelkich rozezań nieszczelnośc układu chłodzenia i płyn w oleju. :(

Sparwa ma się tak, że zamówiłam już wszystkie części tj. uszczelki u Adriana teraz szukam mechaniaka który mi to zrobi i jak już wiem napewno nie ma takiego w Legnicy, znalazłam we Wrocławiu notabene klubowicza który ma warsztat i zna się na sparwie ale w ywniku małych komplikacji nie moge robic auta u niego.

mechanicy do których dzownie i naświetlam im sprawe chcą rozwalac mi totalnie silnik na czynniki pierwsze...

jakie jest ale:
1. Franca się nie przegrzała – nie łapała temperatury
2. Oczywscie zaczeła mi kopcic na biało i czuc zapach płynu ale nie ma jakieś dziwnego ubytku oleju
3. Co do brania oleju to naparwde wszystko miesci sie w normach, puści czasem dymka rano po staniu ale nie kopi na niebiesko w czasie jazdy czy coś takiego.
4. Straciła troche na mocy
5. Silnik nie zachowywał się absolutnie dziwnie – zadnych dgrań, falowań cudów – pali od pyknięcia

Jarku pytanie do Ciebie (że tez ta WAWA tak daleko :( )– jak się nie dac zrobic w wała – oczywiste jest dla wszystkich, że będe robic france tylko nie chce aby mi wciskali kitu.
Dodam, że mam już kupione:
Uczszelki pod głowice
Uszczelki pod kolektor
Uszczeniacze wałaka rozrządu
Uczszelki pokrywy... (siet chyba..tyle tych uszczelek, że się pogubiłam)
Uszczelniacze x24 ( mam kupione ale wiem, że nie wskazane jest chyab ruszanie tych uszczelniaczy)

Wszystkie zamienniki są Ori bo akurat na tym nigdy nie oszczedzam i stawiam sprawe jasno Smirnofowi, że kasa nie gra roli ma byc najlepsze i najlepiej Ori...

Będę jeszcze grzebac na forum i szukac odpowiedzi na swoje pytania – ale jak mogę dostac jakieś wskazówki to bardzo za nie dziękuje.
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 15:10
Posty: 2013
Skąd: cebullandia...
Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...

Postprzez brii » 6 lut 2008, 09:38

anonimka – przyjedź na Wyrazów francą, mam tutaj zaufanego mechanika który by Ci to wszystko zrobił w dobrych pieniądzach :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez anonimka » 6 lut 2008, 10:05

brii napisał(a):anonimka – przyjedź na Wyrazów francą, mam tutaj zaufanego mechanika który by Ci to wszystko zrobił w dobrych pieniądzach



Brii jeżeli moge przejachac takim samochodem 250 km to jestem skłonna to zrobić – zostawie u niego samochód i odbiore po np tygodniu, bo naparwde nie mam u kogo tutaj działać.
Jak da sie tak zrobić, to będę się usmiechac, czy moge do was zawinąć w piątek i zostać na noc zostawiając już auto.

Pytanie czy i jak mogę jechać Francą w taką tase...

Pytanie 2 (odp pw) w jakich mniej wiecej kosztach on może mi to zrobić ??
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 15:10
Posty: 2013
Skąd: cebullandia...
Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...

Postprzez sołtys » 6 lut 2008, 10:16

anonimka

Jeżeli chodzi rów no wszystkie cylindry to możesz taką trasę przejechać oczywiście spokojnie i kontrolując temperaturę oraz dzwięk silnika.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez brii » 6 lut 2008, 10:20

anonimka
Myślę, że nie będzie problemu :)
Co do ceny to dam Ci znać jutro.

Zastanów czy przy okazji chcesz robić rorząd i zmienić pompę wody, bo przy takie robocie to i tak się to wszystko wyjmuje a spokój na 100 000km :)
Jakby cuś to mam kartę IC :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Moto