Remonty silników w mazdach

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Davit » 25 sty 2008, 10:00

witam
Zauważyłem , ze większość autek które posiadacie i wystawiacie w dziale" moja mazda"
ma zrobiony remont silnika przy przebiegu średnio od 150 kkm do 230 kkm jak to jest z rzeczywistym stanem faktycznym autek? czy przy przebiegu 150 kkm trzeba remont robić??
Mój znajomy ma Daewoo lanosa w którym ma przejechane 160 kkm i jeszcze nie ma żadnych problemów żeby robić jakieś remonty silnika.ja posiadam 323f Ba i mam przejechane 154 kkm i silniczek jak zarazie chodzi miodzio- a wiele osób przy tym przebiegu ma już za sobą remont silnika. Jak to jest w waszych mazdach? <ganja>
TriCeratops 2.0 142 km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2013, 18:24
Posty: 249
Skąd: Podbeskidzie
Auto: była 323 f BA 1,8 BP
teraz TRICERATOPS 2.0 142 km benzynka

Postprzez Waluś » 25 sty 2008, 11:04

wszystko zależy od stylu użytkowania. Moje ma sporo ponad 200 tkm i nie miało remontu a i oliwy też specjalnie nie wciąga.
jak się trafi dobry kierowca to zajeździ każdy silnik i w 100 tysięcy <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Piotrek » 25 sty 2008, 11:16

davnes napisał(a):czy przy przebiegu 150 kkm trzeba remont robić

często przy przebiegu licznikowym 150 kkm remont zrobić trzeba ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2004, 21:00
Posty: 959 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75

Postprzez Riki » 25 sty 2008, 11:19

Moja ma 185.500 :P ale to diesel :P tego sie nie remontuje :P :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez sołtys » 25 sty 2008, 11:24

Piotrek napisał(a):często przy przebiegu licznikowym 150 kkm remont zrobić trzeba


To zależy co rozumieć pod pojęciem remont:

Bo większość ludzi robi przy tych przebiegach ale nie remont tylko naprawę polegającą zazwyczaj na wymianie pierścieni oraz uszczelniaczy + planowanie głowicy wraz ze sprawdzeniem szczelności.

Remont dla mnie to:

Szlif wału nowe panewki, szliw cylindrów nowe tłoki pierścienie wymiana lub szlifowanie gniazd zaworowych oraz zaworów wymiana wszytkich uszczelekt itd, to jest naprawdę remont a takich przypadków na forum było bardzo mało.

Druga sprawa ile te samochody naprawdę mają przebiegu, bo jak widze 13-letnie samochody z przebiegiem 150kkm to mi sie śmiać chce, co one stał w stodole nie jeżdzone w niemczech??

20kkm rocznie w niemczech to jest mało a przy 13 latach daje to nie 160 ale 260kkm, i nie jest to jakiś astronomiczny przebieg. Daewoo mojego ojca ma od nowości 300kkm i chodzi bez problemu oliwy nie wciąga wogóle.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez motylek322 » 25 sty 2008, 11:27

Stara Mazda GD – 240 tyś i nie było potrzeby remontu. Nawet nie brała oleju. Nowsza GW 125 tyś i zobaczymy co będzie dalej. Mam nadzieję, że zachowa się jak GD. Zobaczymy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez Grzyby » 25 sty 2008, 11:36

sołtys napisał(a):20kkm rocznie w niemczech to jest mało

dokładnie – ja robię rocznie ok. 25 kkm a wcale nie uważam że dużo jeżdżę.

Ale widzisz sołtys – jest pewna zależność.
Jak spojrzysz na auta 4-5 letnie to mają przebiegi rzędu 150kkm. I to jest oczywiście normalne.
A jak spojrzysz na auta 13-15 letnie to mają przebiegi rzędu ............... 150kkm. Ale to już nie jest normalne <lol>

Kto potrafi logicznie myśleć wyciągnie z tego wniosek.

I apel do większości użytkowników tych 13-15 latków z takimi przebiegami – nie jesteście wybrańcami. Wasze auta mają większe przebiegi a książki są podrobione. Pewnie znajdzie się kilka innych przypadków ale to ułamek %.

I jeszcze jedno – dawniej wcale nie jeździło się mniej.
W 93 roku ojciec kupił 7 letnią 626 GC. Auto kupione było nowe w Polsce i przy 7 latach miało 160kkm przebiegu.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez qbass » 25 sty 2008, 11:52

Moj silnik ma na pewno grubo ponad 200 tysi, a śmiga aż miło (tfu, żeby nie zapeszyć :P).
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez promyczek001 » 25 sty 2008, 11:59

i moj licznikowo ma 225tys a jak znam zycie to 325 tys w najlepszym przypadku <lol> ale grama oleju nie bierze wiec jak sie kupi zadbany motor i sie o niego dba to bedzie sluzyl dlugie lata ;P
Mercedes SLK kompressor
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2006, 11:02
Posty: 349
Skąd: Warszaweczka
Auto: Mercedes SLK

Postprzez alf28 » 25 sty 2008, 11:59

davnes napisał(a):ma zrobiony remont silnika przy przebiegu średnio od 150 kkm do 230 kkm jak to jest z rzeczywistym stanem faktycznym autek?
żeby dowiedzieć się jaki jest" stan faktyczny" to,Tutaj powinny wypowiedzieć się osoby które; posiadają samochód od nowości i robiły remont silnika. :D
cała reszta to trafiła na okazje i posiadają samochody które użuwała kobieta lub staruszki które jeżdziłu w niedziele do kościoła,a w tygodniu jak wypadła jazda,to oznaczało wizyte ASO
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Markiz » 25 sty 2008, 13:17

Grzyby napisał(a):Ale widzisz sołtys – jest pewna zależność.
Jak spojrzysz na auta 4-5 letnie to mają przebiegi rzędu 150kkm. I to jest oczywiście normalne.
A jak spojrzysz na auta 13-15 letnie to mają przebiegi rzędu ............... 150kkm. Ale to już nie jest normalne łoł

Kto potrafi logicznie myśleć wyciągnie z tego wniosek.

I apel do większości użytkowników tych 13-15 latków z takimi przebiegami – nie jesteście wybrańcami. Wasze auta mają większe przebiegi a książki są podrobione. Pewnie znajdzie się kilka innych przypadków ale to ułamek %.

Moja 323 BG BP z 94 roku ma teraz 170 tyś km i jest to przebieg udokumentowany (mam wszystkie papiery od 95roku z wpisywanymi przebiegami- serwisowane w ASO LUBLIN) Silnik jest ok- nie łyka oleju. Natomiast w 626 mam przejechane 249 tyś i też jest ok- ale to auto lata przeważnie w trasie.
Stan silnika zależy w dużej mierze od osoby która go użytkuje. Przed mazdą miałem poldka i jak go sprzedawałem to miał 214 tyś na stukane ( przez 5 lat) i silnik był w miarę ok biorąc pod uwagę , że jest to poldek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez Grzyby » 25 sty 2008, 13:27

Markiz
Grzyby napisał(a):Pewnie znajdzie się kilka innych przypadków ale to ułamek %

:)
Wiesz doskonale jakie to rzadkie. Zresztą przykład GE i poldka mówi sam za siebie :)
Zdecydowana większość silników ma dużo więcej przejechane niż wg licznika.

Założę się że gdyby poldka kupił handlarz to przerobiłby go na 80kkm <lol> a i tak pewnie kupujący od niego kręciłby nosem że ma dużo najechane <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Markiz » 25 sty 2008, 13:35

Najbardziej wkurza mnie to ,że prawdopodobnie będę musiał sprzedać 323 :( i już słyszę w myślach głosy ludzi Panie a ile naprawdę ma przebiegu ?"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez Davit » 25 sty 2008, 14:40

dzisiejsze czasy niestety wymagają tego aby przekręcać licznik do tyłu -klient wymaga klient ma <jelen>
TriCeratops 2.0 142 km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2013, 18:24
Posty: 249
Skąd: Podbeskidzie
Auto: była 323 f BA 1,8 BP
teraz TRICERATOPS 2.0 142 km benzynka

Postprzez sołtys » 25 sty 2008, 14:43

Grzyby napisał(a):Jak spojrzysz na auta 4-5 letnie to mają przebiegi rzędu 150kkm. I to jest oczywiście normalne.
A jak spojrzysz na auta 13-15 letnie to mają przebiegi rzędu ............... 150kkm. Ale to już nie jest normalne



Jak nie normalne po upływie 6 lat samochód ląduje w ogrzewanym garażu na kołkach co jakiś czas ma obracane koła i sezonuje się do wieku 12-13lat aby być sprzedanym do polski (niemcy i inne nacje z zachodu) wiedzą że u nas motoryzacyjna bieda i trzeba nas wspomóc. Stąd to właśnie biorą się u nas samochody 12-15 letnie z przebiegiem 150kkm. hahaha
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Paweł Mo » 25 sty 2008, 15:01

Mój bardzo dobry kolega ma 626 z 1992 roku, na liczniku 240 tkm (od 90 tkm na LPG) i zero jakichkolwiek problemów z silnikiem. Od wymiany do wymiany nawet grama oleju nie dolewa. Inny znajomy ma 626 rocznik 1993 z przebiegiem prawie 320 tkm i sytuacja przedstawia się podobnie. Przy normalnej eksploatacji przy przebiegu 150 tkm ciężko moim zdaniem zarżnąć chyba, że ktoś bardzo tego chce. <oczy>
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez Piotrek » 25 sty 2008, 17:52

sołtys pisząc mojego posta miałem na myśli przebieg licznikowy! Czyli ile wpisali na szafie ;) a jak Grzyb zauważył – ten przebieg występuje w autach w wieku 3 – 50 lat <lol> Moja GE FP ma 260 kkm, 100 kkm na gazie – olej zmieniam co 10kkm i między zmianami poziom na bagnecie ani drgnie. Chyba, że 5 kkm z tych 10 zrobię na autostradzie przy prędkości 150-160 km/h (ok. 4000 obr./min), to wtedy zniknie mi z 5mm oleju z bagnetu – w silniku nie było nic robione. Mój mechanik twierdzi, że użytkowane z głową, bez gazu robią 400 kkm bez pierdnięcia. Mazdy naprawia od daaawna i ma kilku takich stałych klientów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2004, 21:00
Posty: 959 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75

Postprzez Artiks » 25 sty 2008, 18:25

Przy przebiegu licznika <diabełek> 180 000 zrobiłem
sołtys napisał(a):naprawę polegającą na wymianie pierścieni oraz uszczelniaczy + planowanie głowicy wraz ze sprawdzeniem szczelności
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez alf28 » 25 sty 2008, 18:28

davnes napisał(a):Zauważyłem , ze większość autek które posiadacie i wystawiacie w dziale" moja mazda"
ma zrobiony remont silnika przy przebiegu średnio od 150 kkm do 230 kkm

Piotrek napisał(a):Moja GE FP ma 260 kkm,
:| czyli po remoncie ;)
Piotrek napisał(a):silniku nie było nic robione.
<lol>
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez alf28 » 25 sty 2008, 18:33

ArtX napisał(a):Przy przebiegu licznika <diabełek> 180 000 zrobiłem
sołtys napisał(a):naprawę polegającą na wymianie pierścieni oraz uszczelniaczy + planowanie głowicy wraz ze sprawdzeniem szczelności
:| a ja to przegapiłem,jakie mogą być konsekwencje ?? :)
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

Moderator

Moderatorzy Moto