Jakie spalanie gazu? Wasze opinie

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez sołtys » 25 sty 2008, 07:58

Więc to 5g czy nie?

Powrót do góry



Wielozawór zbiornika gazu prawdę ci powie <lol>

Jeżeli przy wielozaworze jest pompa gazu to jest to V gen. I jest to całkiem mozliwe ponieważ po wężykach od wtrysków widze powrót prawdopodobnie do zbiornika.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez kemot » 25 sty 2008, 15:19

O jaki ci wielozawór chodzi???W bagażniku znajduje się butla.Reszta jest zabunkrowana od strony błotnika i nic nie widać.Pompa gazu ponoc schowana jest wewnątrz.Ale już chyba wszystkie wątpliwości zostały rozwiane jeśli chodzi o ta moją instalacje gazową :D
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2007, 09:54
Posty: 101
Skąd: Lublin
Auto: 626 1999r 2.0 16v 115km

Postprzez Hazu » 25 sty 2008, 20:47

sołtys napisał(a):V generacja to to napewni nie bo doprowadzenie gazu do wtryskiwaczy jest zwykłymi przewodami co wyklucza wysokie cisnienie gazu w postaci płynnej.


A jakimi przewodami masz doprowadzoną benzyne do wtryskiwaczy??/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez gazparts » 25 sty 2008, 22:35

sołtys napisał(a):bo doprowadzenie gazu do wtryskiwaczy jest zwykłymi przewodam

a ja nie sądze że są to zwykłe przewody
sposób łączenia z rozdzielaczem wskazuje na wysokie ciśnienie
obstawiam V gen :D , ale nie jestem pewien w 100%
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez kemot » 26 sty 2008, 11:46

Jeśli chodzi o benzynę to występuje listwa paliwowa :D
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2007, 09:54
Posty: 101
Skąd: Lublin
Auto: 626 1999r 2.0 16v 115km

Postprzez Mirek » 26 sty 2008, 23:02

Witam,

Zastanawiam się nad założeniem instalacji LPG IV generacji, ale interesuje mnie jak faktycznie wyglądają koszty. mogę założyć instalację BRC Sequent24 w 'promocyjnej cenie' 2450zł ale musiałbym się zdecydować przed końcem miesiąca, dlatego proszę was o szybką poradę.

Z tego co tutaj piszecie, powinienem się spodziewać spalania w okolicach 8-9 litrów gazu, zgadza się? Silnik 1.6 16V taki sam jak Cukierka
Co do stylu jazdy, no to podobnie, staram się jeździć w okolicach 2-3000 (no, może 3500 ;)) i na benzynie pali mi koło 8litrów. Czasem zdarza mi się pociągnąć wyżej ale nieczęsto.
Tylko cośtam jeszcze trzeba doliczyć benzynki do tego?

Jakichś kosmicznych przebiegów nie robię, no ale te ok. 2000 miesięcznie jest, a to jednak troche bije po kieszeni. Jednakże, wcześniej chciałbym przeliczyć ile jestem w stanie zaoszczędzić na takiej instalacji.
Świece, kable, palec i kopułkę wymieniałem stosunkowo niedawno więc myślę że ten temat mnie nie dotyczy. Filtry i tak niedługo bede wymieniał, już leżą na półce więc też nie wliczam tego jako dodatkowy koszt.
Z tego co się orientuję to ok 60zł więcej przegląd kosztuje, zgadza się?
Jakie inne koszty powinienem uwzględnić?
I ile mam doliczyć benzyny do spalania gazu? W moim przypadku zazwyczaj robię odcinki rzędu 15km-25km (tyle mam do pracy zależy którędy jadę)

Aha jeszcze jedno, kiedyś ponoć złączka LPG czy jak to sie tam nazywa była niedozwolona pod klapką wlewu paliwa, czy to się zmieniło? Bo jesli jest to legalne to coś takiego by mnie interesowało właśnie.

Z góry dzięki za poradę,

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez soul » 27 sty 2008, 00:24

ja swoją robie codziennie 75km, cisnie nie cisne zawsze 9 spali :) STAG 300
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Gremal » 28 sty 2008, 23:46

Don Szturchen osobiście w Xedosie posiadam instalację Seqent 56, spalanie jest na poziomie 1-1,5 więcej od benzynki. Róznica w jeżdzie jest prawie niezauważalna ale jest bo jest o wiele taniej. W warsztacie gdzie montowałem gazownię korek wlewu założyli w we wlewie paliwowym, poprostu jest przykręcana końcóweczka ( bardzo praktyczne).
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 19:55
Posty: 39
Skąd: Olsztyn
Auto: Xedos 6 106 kW+Sequent56

Postprzez Gremal » 29 sty 2008, 00:03

Tutaj Don Szturchen podaję link do jakiegoś kalkulatora, przelicza w miarę kiedy instalacja powinna się zwrócić.

http://www.autocentrum.pl/?FF=148
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 19:55
Posty: 39
Skąd: Olsztyn
Auto: Xedos 6 106 kW+Sequent56

Postprzez Landi » 29 sty 2008, 13:30

Mam instalkę BRC, koszty dodatkowe są w sumie niewielkie – myślę, że, przy 2 tys km miesięcznie nie przekraczaja jednorazowo różnicy miesięcznego zuzycia paliwa i gazu. Auto chodzi poprawnie, spala ok 9 litrów gazu, do tego trochę paliwa – robię krótkie przebiegi więc miesięcznie Pb za ok. 80zł. Po roku będę na plusie, a 100 km wynosi mnie taniej niż fiat 126, wiem, bo przed mazdą takim jeździłem :–) Różnica pomiędzy seq a zwykłą instalką w okresie powyżej roku też się zwraca. Podobno tłumikii wypalaja się szybciej – to może dodatkowy koszt ale w sumie tez niewielki. Słowem – warto moim zdaniem.
Początkujący
 
Od: 19 sie 2007, 11:58
Posty: 8
Auto: Mazda 323F 1.6i 16V LPG seq

Postprzez Karwoś » 2 lut 2008, 00:47

A ja władowałem dolot BOMZ – mapę gazu podnisłem – i spalanie spadło – teraz zawsze 15 w mieście a i 14 sie zdarzało – a było powyżej 16. Ale dalej bede regulował szczególnie na wyższych obciążeniach i obrotach – nie ma to jak zabawa z laptopem :D
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez KUCZYS » 9 lut 2008, 01:08

Dzis sprawdzilem spalanie LPG.Instalacja: sekwencja KME DIEGO IV gen. Wlałem do pełna, przejechalem 105km i znów tank.Jazda 70% trasa, 30% miasto.Tryb raczej normalny bez wkręcania do 4500 RPM.Instalacja jeszcze bez 1-go przeglądu i regulacji po montazu. Na forum niektórzy nie wierza w spalanie LPG na poziomie 8-8,5 L /100 przez 323f BA 1.5, wiec zamieszczam fotke z dzisiejszego testu na 100km
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2004, 17:17
Posty: 107
Skąd: Polanica Zdrój
Auto: Kiedyś 323f BG,BA.Teraz Toyota Corolla E12

Postprzez sołtys » 11 lut 2008, 07:42

KUCZYS

a wiesz że do zbiornika wchodzą różne ilości paliwa?? zawór nie zawsze odbija przy tej samej wartości weź to pod uwagę. Jeżeli chces otrzymać wiarygodny wynik to wyjedz gaz do zera zatankuj do pełna i znów wyjeżdzij do zera wtedy będziesz miał pewny wynik.

Pozatym przy stosunku 70% trasa 30% miasto w cięższej GE na II gen osiągam spalanie rzędu 9l.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez KUCZYS » 11 lut 2008, 11:58

sołtys Wiem, ze z tymi pomiarami jest róznie i róznie odbija przy tanku.Ale ile moze sie róznic pomiar?? Litr,dwa? Zarówno na moją korzyść jak i niekorzyśc. Raz odbije wczesniej, raz pozniej.Uwazam, ze sprawdzenie dokładnego spalania jest trudne np. ze względu na to, ze zawsze troche jedzie sie na benzynie zanim cyknie na gaz.Poranne dojazdy do pracy,gaszenie,zapalanie itd. Kazdy wynik traktuje jako około.
Teraz zrobie tak jak napisałes.Zobacze ile wyjdzie. Dzięki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2004, 17:17
Posty: 107
Skąd: Polanica Zdrój
Auto: Kiedyś 323f BG,BA.Teraz Toyota Corolla E12

Postprzez Mak » 13 lut 2008, 01:42

Panowie, bez żartów – aby otrzymać realny wynik spalania LPG trzeba trochę pojeździć – polecam monitorować na odcinkach minimum 1000km. Przydaje się http://www.spritmonitor.de/. Dopiero wtedy można mówić o realnych pomiarach.
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2006, 02:05
Posty: 68 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Opel Corsa C

Postprzez marcus_87 » 15 lut 2008, 02:47

ja wczoraj zatankowalem do pelna, przejechalem po trasie 105km i znow tankowalem na tej samej stacji. wezszlo 9,5 litra LPG. jazda 120-140km/h
mazda 323F BA 1,8 z instalacja koltec egi, nie wiem czy to dobry wynik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2007, 11:50
Posty: 385
Skąd: Lublin
Auto: Prelude BB9

Postprzez Akiro » 15 lut 2008, 09:22

Sprawdzam spalanie przy każdym tankowaniu i robię to pomiędzy 200, a 250 przejechanych kilometrów.
Na BRC Sequent 24 jeżdzę już pół roku i w zimie spala mi 10,5 litrów gazu, a co ciekawe benzyny palił tyle samo czasami tylko dochodzi do 11.
626 2,0 16V 1996r.
Akiro
 

Postprzez TomK » 15 lut 2008, 11:22

ja mam II generacje i za kazdym razem podobny wynik ok 11,5litra po miescie – staram sie jezdzic do 4tys obrotow. W trasie przy wchodzeniu na wysokie obroty predkosci ok 130km/h-160km/h (raz bylo 180 ale tylko przez chwile) wyszlo mi 9.7litra gazu. Przy jezdzie 120-130km/h spala mi ok 9 litrow. Moze to i duzo ale po to kupilem 1.8 a nie np 1.3 zeby miec wieksza radosc z jazdy i liczylem ze spalanie nie bedize do najmniejszych nalezalo. Wiadomo jak sie jezdzi na wyzszych obrotach to ten silnik musi wiecej spalic.
http://superslub.blogspot.com/

http://koryszko.blogspot.com/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2007, 01:23
Posty: 449
Skąd: Lublin
Auto: Civic EJ9 D16Z6+

Postprzez Snoopy » 22 lut 2008, 18:32

Mi pali automat xedos 2.0 – 16litrow przy normalnej jezdzie... czasami przycisne , ale chyba to sporo .

Ciekawe dlaczego tak jest?
Snoopy
 

Postprzez Widelec » 22 lut 2008, 19:59

mi tyle samo.... możliwości jest parę :
1. tylko miasto, tylko krótkie trasy.
2. nie jeździmy jednak tak spokojnie jak nam się wydaje :]
3. u mnie przypieczone zaciski które trzymają delikatnie koła...
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy LPG