Zawyża wskaźnik temperatury po zamontowaniu Indiglo.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Fortuniarz » 24 sty 2008, 21:49

Cześć. <serce>
Założyłem tarcze indiglo w/g zaleceń, wskazówek, porad. <nauka>
Wszystko pięknie.
Obroty OK <spoko>
Prędkościomierz OK <spoko>
Wskaźniki poziomu paliwa OK <spoko>
Wskaźnik temperatury silnika – NIE OK <stop> .
Przy wyłączonym zapłonie wskazówka jest lekko uniesiona, tak lekko nad śrubką mocującą tarczę. Tak jest u wszystkich fabrycznie.
Gdy przekręcę kluczyk by zapaliły się kontrolki, wskazówka podnosi się o 1/8 skali, nie dużo, ale czy przy zimnym silniku, czy u Was też tak jest?
Po rozgrzaniu silnika, wskazówka zawsze była w 1/2 skali, teraz jest na 7/8 skali.
Płyn jest, odpowietrzenie wykonane prawidłowo, wycieków nigdzie nie ma , wiatrak załącza się... płyn się nie gotuje.
Tylko ta wskazówka za wysoko. <tazz>
Na rozgrzanym silniku wpiąłem ją na 1/2 skali to po wyłączeniu silnika wskazówka opadła tak, że oparła się o plastikową ramkę licznika – za nisko.
Czy to można jakoś naprawić? <ściana>
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2007, 19:30
Posty: 75
Skąd: Ząbki k/Warszawy
Auto: Mazda 323F BA Z5 z 1996

Postprzez Adaś » 24 sty 2008, 22:48

jeśli dobrze pamiętam to na zimnym silniku powinna opierać się o ten wystający element koło literki C [cold]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez bobrowska41 » 25 sty 2008, 00:56

Pewnie za bardzo wcisłes skazowke ja tak miałem kiedys w golfie i sie zacinała , delikatna robotka , a w madzi powinna byc polozona miedzy dwoma kreskami przed litera C <czytaj>
Początkujący
 
Od: 13 gru 2007, 17:23
Posty: 24
Skąd: łowicz
Auto: mazda 323 F rok pr 1996

Postprzez qbass » 25 sty 2008, 01:01

Może spróbuj wyjąć ją jeszcze raz, rozgrzać dobrze silnik i włożyć?

P.S. Chciałbym mieć tyle benzynki u siebie <jelen>
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Adaś » 25 sty 2008, 01:37

qbass napisał(a):P.S. Chciałbym mieć tyle benzynki u siebie jeleń

ja mam teraz na liczniku 207000 <lol>
bobrowska41 napisał(a):a w madzi powinna byc polozona miedzy dwoma kreskami przed litera C

u mnie opiera się o ten wystający element, po coś on jest w końcu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez bobrowska41 » 25 sty 2008, 01:47

widocznie ktos u mnie tez cosik konbinował <klotnia>
Początkujący
 
Od: 13 gru 2007, 17:23
Posty: 24
Skąd: łowicz
Auto: mazda 323 F rok pr 1996

Postprzez Fortuniarz » 25 sty 2008, 09:17

Adaś:Ten wystający elemen to masz na myśli tą śrubkę trzymającą tarczę temperatury? Jeśli tak, to faktycznie wystarczy wskazówkę bardziej wcisnąć, tylko czy tak jest u innych że ona opiera się o śrubkę – dla mnie bardzo wątpliwe.

qbass:Na rozgrzanym silniku próbowałem, wskazówka opada na plastikową ramkę licznika. Tak nie powinno być.

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2007, 19:30
Posty: 75
Skąd: Ząbki k/Warszawy
Auto: Mazda 323F BA Z5 z 1996

Postprzez sps-snipers » 25 sty 2008, 15:49

Przerabialem to wczesniej w Punto ale na bialych tarczach.Jesli musiales wycinac jakies male otworki badz tez wypalac w tym ,to musisz tak kombinowac,zeby je lekko powiekszyc,aby wskazowka miala luz noi pod odpowiednim katem wsadzic wskazowke a to juz jest naprawde sztuka :] U mnie mialem problem z ustawieniem wskazowki od poziomu paliwa.Wiec.Wkurzyłem sie i rozebralem pompe paliwa.Łapa z garnuszkiem do zbiornika i wybieralem paliwo :D I wtedy ustawilem wskazowke oczywiscie tez odpowiednio zapinajac ;) Potem wlalem te pare litrow co bylo i było gites :P Jedz z tym ostroznie bo to precyzyjna robota
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez Artiks » 25 sty 2008, 15:56

qbass napisał(a):Może spróbuj wyjąć ją jeszcze raz, rozgrzać dobrze silnik i włożyć
To jedyna miarodajna metoda, rozgrzej silnik i włóż ją lekko ponad poziom. Tutaj masz opisane jak je skalibrować, musi działać sprawdozne na kilku autach http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
Adaś napisał(a):to na zimnym silniku powinna opierać się o ten wystający element koło literki C
Nie nie Adaś tam nie ma żadnego ogranicznika (są w obrotomierzu i prędkościomierzu), to jest tylko śrubka od tarcz. Ta wskazówka musi swobodnie się poruszać, niewskazane jest jej nadmierne wciskanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Adaś » 25 sty 2008, 18:49

zrobiłem dziś foto w jakiej pozycji jest wskazówka na zimnym silniku zaraz po odpaleniu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Fortuniarz » 25 sty 2008, 23:13

Hej, dziewczyny i chłopaki, to wszystko co piszecie jest ciekawe, jednak sprawa ma się poniżej tak – i sam do tego doszedłem. <jupi>

Mianowicie wyjęta wskazówka ma w swojej obudowie w środku ograniczniki, takie plasticzki, a na tarczy wystaje na samym środeczku, tuż przy igiełce – plastikowa wypustka. Trzeba było bardziej wcisnąć wskazówkę i wszystko OK. Opiera się na wewnętrzym ograniczniku a nie o ramkę. Full rozgrzany silnik to 1/2 skali. <faja>

Dzięki Wszystkim za zainteresowanie się tematem i za pomoc, z foto włącznie. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2007, 19:30
Posty: 75
Skąd: Ząbki k/Warszawy
Auto: Mazda 323F BA Z5 z 1996

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323