Czy wymienić pasek rozrządu, jaki olej ?

Postprzez Rob » 28 wrz 2004, 11:41

witam wszystkich szczesciazy.mam dwa pytania na ktore nikt nie potrafi mi odpowiedziec. Czy w modelu Mazda 323f bg 92r.1.6 16v wielo.p.wtr. po zerwaniu sie paska rozrzadu moge sie spodziewac uszkodzenia zaworow lub jakis innych podzespolow silnika?a toza tym jakiego olej powinienem do niej lac.na karteczce jak ja kupilem bylo cos o mineralnym,wiec wymienilem na 15w/40 Castrol.nie wiem czy nie powinien to byc 10w/40.pod odpaleniu zimnego silnika przes 2s.slychac jakies klekotanie,ale nie zawsze.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2004, 11:54
Posty: 18
Skąd: Poznan
Auto: mazda 323f bg 1992 1.6 16v

Postprzez XsiX » 28 wrz 2004, 12:36

Rob dla świętego spokoju wymień ten pasek. Koszty nie są aż tak duże a zawsze masz spokojną głowę.
Długi napisał ostatnio że silniki mazdy są TEORETYCZNIE bezkolizyjne jednakże w praktyce bywa różnie więc IMHO lepiej wymienić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez P0L4K » 28 wrz 2004, 12:58

Najlepiej jest lac polsyntetyk 10w40
Główno-dowodzący LOŻY VIP'ów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2004, 12:23
Posty: 1124
Skąd: Warszawa
Auto: Passat B7

Postprzez Robo » 28 wrz 2004, 22:45

Ja pozostaje przy swoim i twierdze, że ten akurat silnik jest kolizyjny. :( Sam byłem tego świadkiem na własnym aucie. Na szczeście nic praktycznie się nie stało bo ja demontowałem głowice i przy zakładaniu przestawił mi się dół silnika. Minimalnie ale zawsze. Zaworki zaczęły dzwonić. Jakby się tak zerwał w czasie jazdy to wydaje mi się, że byłby jedno wielkie pobojowisko. :(

Dlatego zmień ten pasek. Temat ten już wielokrotnie był wałkowany więc poprzeglądaj sobie forum.

Pozdrawiam. :)
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 08:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez profesor » 1 paź 2004, 20:30

mechanik mi mowil ze jezeli pasek sie zerwie to bedzie duzo kasy potrzeba na naprawe ...
Tak wiec jest kolizyjny.
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2004, 10:17
Posty: 134
Auto: Mazda 323f 1.6 16v 1991r

Postprzez Anuuusia » 2 paź 2004, 22:07

ja bym takze wymienila dla swietego spokoju, olej wlałam Mobil 15w 40, bo wiedzialam ze poprzedni wlasciciel tego go lał a jesli nie wiadomo co bylo lane to lepiej zalac mineralke jakiejs lepszej marki i patrz na substancje płuczące, dla starszych silników lepiej zeby ich bylo jak naj mniej, pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 paź 2004, 20:35
Posty: 8
Skąd: Łódź
Auto: 323f, 91r, 1.8, 16v, BG

Postprzez Yard » 2 paź 2004, 22:52

Instrukcja podaje olej 10W40 (SD, SE lub SF), a o pasku (Unitty Power Grip 107 YU 22) piszą, że przy zerwaniu rozsypuje się silnik.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez madzia323f » 13 lis 2004, 01:14

A ja powiem tak jaki olej zalezy od przebiegu! Klejna moja uwaga, to niepowinno sie lac po gorszym oleju lepszego – chodzi mi o to ze jesli jest zalana mineralnym niepowinno sie lac połsyntetyku, czy syntetyku! Czyli po 5w40 jest 10w40 a pozniej 15w40 czyli mineralny! Inna kolejnośc wypłukuje silnik ..iwtedy biara sie takie własnie stuki na zimnym silniku!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2004, 08:30
Posty: 16
Skąd: płońsk
Auto: mazda 323f 1.8 16V GLX 93r

Postprzez Vel Mario » 13 lis 2004, 23:37

To ja sie podłacze do pytania : zmieniłem 20 tys temu z 10w40 półsyntetyk na 15w40 mineralny czy mogę wrócić na półsyntetyk po tych 20 tys , czy raczej już lepiej jeździć dalej na minerale , co o tym sądzicie ?????????
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2004, 20:02
Posty: 49
Skąd: Radzymin (Wawa)
Auto: 323 sedan BG 1,6 16V 93r.LPG

Postprzez spec » 14 lis 2004, 02:01

są dwie szkoły jak to się mówi, Falenicka I Otwocka , jeśli nie łyka oleju i ma czysssty wydech to czemu nie ,tylko pytanie po co przechodziłeś na minerał????????????jezeli było to spowodowane względami "silnikowymi" to lepiej zostań na mineralu
ŚWIECĄC WŁASNYM PRZYKŁADEM POPRWAWIASZ BILANS ENERGETYCZNY KRAJU!!!!!!!!!
"nie ma takiego miasta LONDYN , jest Lądek , Lądek Zdrój..." hehehehe
?????????????FAJNY MAM AVATAR, NIE ??????????????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2004, 16:52
Posty: 245
Skąd: RADOM
Auto: FORD FOCUS 1.8 16V KOMBI

Postprzez Manieko i Kasor1 » 14 lis 2004, 13:00

ja wymieniłem na półsyntetyk lotosa i bradzo sobie chwalę, kiedyś jeździłem na elfie ale po co przepłacać kiedy to to samo tylko opakowanie inne
MADZIA I CHCE SIĘ ŻYĆ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2004, 13:59
Posty: 238
Skąd: Wałbrzych
Auto: 323F BA 1.5 96

Postprzez Vel Mario » 14 lis 2004, 17:32

Wymieniłem bo pewien mechanik powiedział ze silnik za bardzo brzęczy , to zmieniłem ale teraz trochę żałuje bo chodzi tak samo tylko więcej bierze tego minaralnego , pozatym tamten po przebiegu 10tyś był prawie czarny a ten jest nadal przezroczysty czyli wniosek : tamten wymywał wszystkie syfy a ten zostawia je w silniku , jak to się będzie miało do hydraulicznych zaworów i całej reszty ???
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2004, 20:02
Posty: 49
Skąd: Radzymin (Wawa)
Auto: 323 sedan BG 1,6 16V 93r.LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323