Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Opinie i Informacje
Witam wszystkich.
Od dłuższego czasu przeszukuję forum w celu znalezienia przyczyny pewnej usterki w mojej Madzi, ale niestety nie udało mi się znaleźć idealnego rozwiązania.
Może ktoś z Was miał taki problem z autkiem:
W październiku wymieniłem klocki hamulcowe (stan licznika 165 000) klocki oryginalne Bosha; po około tygodniu klocki zaczęły stukać podczas hamowania; dźwięk przypominający zaczepianie jakiegoś elementu o drugi; tak jak w kole fortuny :–) przy prędkości 20 km/h, średnio dwa razy na sekundę jedno puknięcie.
Auto trafiło ponownie do serwisu, gdzie coś kombinowali, szlifowali i oddali samochód-brak jakichkolwiek hałasów.
Pojeździłem trochę...
Po 5 miesiącach i przejechaniu ok. 5000 km problem powrócił; co gorsza ten stukot nie występuje cały czas podczas hamowania, ale czasami... jak jej się zachce. Auto kolejny raz trafiło do serwisu, przyjęto reklamację itd. Ponowne szlifowanie, rozbieranie układu, itp.
Po drugiej wizycie w warsztacie uparcie dopytywałem się o przyczynę takiego stanu rzeczy...
Pan odpowiedzial, ze problemem jest tutaj podłużnica (ale nie jestem na 100% pewien, czy to się tak nazywało); do tej pory myślałem, że to jakiś element konstrukcyjny, ale... zapytałem o cenę, powiedział, że to nie drogie, bo to "takie małe, cienkie rureczki, które już się zużyły i w wyniku tego, co kilka tysięcy może się przypominać ten problem ze stukaniem podczas hamowania...".
Co o tym myśleć drodzy Forumowicze?
Bardzo proszę o radę, co tak na sero może być uszkodzone...
Dodam, że amortyzatory i ogólnie zawieszenie przeszło naprawde wnikliwe testy w diagnostyce, kiedy tylko sprowadziłem auto (lipiec 07').
Od dłuższego czasu przeszukuję forum w celu znalezienia przyczyny pewnej usterki w mojej Madzi, ale niestety nie udało mi się znaleźć idealnego rozwiązania.
Może ktoś z Was miał taki problem z autkiem:
W październiku wymieniłem klocki hamulcowe (stan licznika 165 000) klocki oryginalne Bosha; po około tygodniu klocki zaczęły stukać podczas hamowania; dźwięk przypominający zaczepianie jakiegoś elementu o drugi; tak jak w kole fortuny :–) przy prędkości 20 km/h, średnio dwa razy na sekundę jedno puknięcie.
Auto trafiło ponownie do serwisu, gdzie coś kombinowali, szlifowali i oddali samochód-brak jakichkolwiek hałasów.
Pojeździłem trochę...
Po 5 miesiącach i przejechaniu ok. 5000 km problem powrócił; co gorsza ten stukot nie występuje cały czas podczas hamowania, ale czasami... jak jej się zachce. Auto kolejny raz trafiło do serwisu, przyjęto reklamację itd. Ponowne szlifowanie, rozbieranie układu, itp.
Po drugiej wizycie w warsztacie uparcie dopytywałem się o przyczynę takiego stanu rzeczy...
Pan odpowiedzial, ze problemem jest tutaj podłużnica (ale nie jestem na 100% pewien, czy to się tak nazywało); do tej pory myślałem, że to jakiś element konstrukcyjny, ale... zapytałem o cenę, powiedział, że to nie drogie, bo to "takie małe, cienkie rureczki, które już się zużyły i w wyniku tego, co kilka tysięcy może się przypominać ten problem ze stukaniem podczas hamowania...".
Co o tym myśleć drodzy Forumowicze?
Bardzo proszę o radę, co tak na sero może być uszkodzone...
Dodam, że amortyzatory i ogólnie zawieszenie przeszło naprawde wnikliwe testy w diagnostyce, kiedy tylko sprowadziłem auto (lipiec 07').
-
mr_nobody1
Jezu...nie podłużnica...a prowadnice zacisków hamulcowych a raczej tzw samoregulatory) . Widocznie Ci się pozapiekały. Niewłściwe nasmarowanie ich powoduje to, że zacisk hamulcowy nie pracuję równolegle na obu prowadnicach i nie odbija właściwie.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
;]
Mazda Łoo Paaanie
- Od: 31 paź 2007, 19:41
- Posty: 26
- Skąd: Pobiedziska
- Auto: 323C 1,9 GLX 16V BP
A czy taką książkę obsugi mógbyś zeskanować i wysać w postaci pliku np.: pdf?
nie mogę znaleźć nigdzie tej ksiązki:(
Mariusz_323_C napisał(a):Jeżeli kogoś coś więcej interesuje to dopiszę trochę danych w późniejszym terminie (posiadam książkę obsługi).
...
- Od: 11 sty 2008, 12:04
- Posty: 21
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323C 1,5 16V, Z5 BA
farciarz napisał(a):Jezu...nie podłużnica...a prowadnice zacisków hamulcowych a raczej tzw samoregulatory) . Widocznie Ci się pozapiekały. Niewłściwe nasmarowanie ich powoduje to, że zacisk hamulcowy nie pracuję równolegle na obu prowadnicach i nie odbija właściwie.
Witam.
Hamulce były kolejny raz w serwisie... tym razem autoryzowanym Mazdy i kicha. Stan hamulcy bdb, żadnych prblemów. Stukanie oczywiście ustało... pytanie na jak długo? Znaleźli za to łożysko [jakie?] do wymiany... super :–)
Pozdrawiam.
-
mr_nobody1
W Fiescie jak mi tak walilo po kole i nie wiedzialem co to okazalo sie ze auto chyba bylo bite grubiej bo problemem byla wadliwa zwotnica lewego kola!, ktora byla lekko krzywa i uszkadzala lozysko piasty przedniej. Koszt jedyne 1400zl to o 600zl mniej niz byla warta ta moja Fiesta wiec olalem sprawe;p i kupilem Mazde:))))))
-
Gość
Witam
interesuje mnie średnica otworu centrującego do mazdy323f 97r.Bo planuję założenie alufelg 15-16cali które by były odpowiednie waszym zdaniem
dzięki pozdro
interesuje mnie średnica otworu centrującego do mazdy323f 97r.Bo planuję założenie alufelg 15-16cali które by były odpowiednie waszym zdaniem
dzięki pozdro
-
rozi
rozi napisał(a):interesuje mnie średnica otworu centrującego do mazdy323f 97r
54.1mm
- Od: 1 lis 2006, 15:47
- Posty: 413
- Skąd: KrK
- Auto: Galaxy MK2 2.3
Witam serdecznie. Mam malutki problem (z góry przepraszam jeśli ten temat tu nie będzie pasował ) Od niedawna jestem posiadaczem mazdy 323C 95r 1.4 Po wstępnych oględzinach samochodu mam kilka uwag i pytań do was, a mianowicie:
Podczas sprawdzania usterek wyskoczył mi kod o numerze 8 i 71. Co to jest ten 71? Bo pierwsze słysze o takim. Odłączyłęm kleme itp- usterki znikneły i co dla mnie dziwne silnik zupełnie iczaej pracuje.... szybciej z obrotów schodzi, równiej pracuje.... To jest możliwe?
Druga sprawa. Samochód był po wypadku i nie działają w nim poduszki, a mimo to tego błedu komputer nie wywala... Nastepna sprawa
Na pompie od wspomagania mam jakiś czujnik (czy coś podobnego... wychodzi z tego jeden kabelek) i idzie do kostki do której dochodzi też drugi gruby kabel minusowy podłączony do silnika... Grzebiąc w kablach przy lampie znalazłem wytczke pasującą do tej przy pompie i z niej również wychodzi jeden gruby kabel (który jest przecięty i dalej go nie ma ) i tego samego koloru (niebieskiego) cienki kabelek który wchodzi gdzieś w lewy błotnik.... ) Mimo to wspomaganie działa...
Jeśli ktokolwiek wiedziałby cokolwiek na ten temat i miał chęć odpisać to na prawdę wieelkie dzięki
( w razie czego mogę dokładniej opisać konkretną rzecz.... )
Podczas sprawdzania usterek wyskoczył mi kod o numerze 8 i 71. Co to jest ten 71? Bo pierwsze słysze o takim. Odłączyłęm kleme itp- usterki znikneły i co dla mnie dziwne silnik zupełnie iczaej pracuje.... szybciej z obrotów schodzi, równiej pracuje.... To jest możliwe?
Druga sprawa. Samochód był po wypadku i nie działają w nim poduszki, a mimo to tego błedu komputer nie wywala... Nastepna sprawa
Jeśli ktokolwiek wiedziałby cokolwiek na ten temat i miał chęć odpisać to na prawdę wieelkie dzięki
- Od: 15 lut 2008, 01:05
- Posty: 14
- Auto: 323C 1.4 95r
mario-83 napisał(a):ja niewiem pełno tu ludków w wieku 19-20 lat i odrazu nasuwa się pytanie skąd wy bierzecie tyle kasy ;> ja pracuje ciężko od paru lat dalej worze się fiesta z 91 roku za 2500zl
może się to wyda śmieszne, ale ja na swoją zarobiłem i to w polsce i pomimo, iż mam ledwie 18 lat, ale jest ona za moje pieniądze i zarobiona(nie śmiać się!!) na wsi, na kombajnie i gdzie sie da, ale dodam ze jest to pare pięknych mlodzienczych wakacji z głowy, jednak warto bylo, no moze poza tymi powrotami o 2 w nocy i pobudkami o 4 rano;/
- Od: 29 paź 2007, 00:45
- Posty: 152
- Skąd: Krk/Zawiercie/Dąbrowa G.
- Auto: 323F Z5 98r/6 2.0 RF7J 07/3 1.6 Y6 07
chuchErro napisał(a):(nie śmiać się!) na wsi, na kombajnie i gdzie sie da, ale dodam ze jest to pare pięknych mlodzienczych wakacji z głowy, jednak warto bylo, no moze poza tymi powrotami o 2 w nocy i pobudkami o 4 rano;/
nikt sie smial nie bedzie bo na kombajnie i przy zniwach mozna niezle zarobic, wiem cos o tym,
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
1,5 roku i pracy i troszkę oszczędzania i masz 323F w bdb stanie, ktora nie spala oleju. Przecież nie są takie drogi znowu. 10 000tys z Niemiec w bardzo dobrym stanie + 2500 rejestracja ubezpieczenie, rozrząd , filtry,płyny' oleje i masz świetne auto.
- Od: 4 paź 2007, 15:06
- Posty: 150
- Skąd: Kraków + okolice
- Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r
Patrze na te wszystkie dane i zastanawia mnie jedno czemu w mojej Mazdzie moge zatankowac maks 44 L paliwa (Silnik juz gasł gdy dojeżdżałem na stacje – chyba na oparach) gdy jest napisane ze zbiornik jest na 50 L. Z paliwem chyba nie ma takiej kwestii jak z gazem ze miesci sie 80% paliwa w zbiorniku hehe? Juz kilka razy tankowałem przy pustym i zawsze było w okolicach 44L.
Profesjonalne tworzenie stron www. Sklepy internetowe, strony firmowe, portale internetowe.
Szukasz ekipy filmowej? Casting do filmu, teledysku, reklamy!
Szukasz ekipy filmowej? Casting do filmu, teledysku, reklamy!
- Od: 10 lis 2007, 13:41
- Posty: 35
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323 S BA 96r 1.3L 16V SGI
1,3 ma baniaka 50L, pozostałe mają 55 L. Tankujesz do dobicia pistoletu czy cos tam jeszcze manewrujesz i próbujesz upchac paliwoUdesky napisał(a): nie 55l, bo zdaje sie ze tak jest w danych
Jak wyglada rdzewienie mazd, czy mozna dopatrzec sie duzych roznic w wlasnie rdzy, zuzyciu tych elementow ktore sie raczej nie wymienia (chodzby plastyki i trzeszczenie) zuzycie materialow czy inne elementy,
teraz madzie bede kupowal i zastanawiam sie czy mam sie upierac przy 98roczniku zeby byl mlodszy i swierzszy, czy poradzicie spokojnie kupno 95-96r ze jakis duzych roznic nie zobacze?
pozdrawiam Radek
teraz madzie bede kupowal i zastanawiam sie czy mam sie upierac przy 98roczniku zeby byl mlodszy i swierzszy, czy poradzicie spokojnie kupno 95-96r ze jakis duzych roznic nie zobacze?
pozdrawiam Radek
- Od: 11 mar 2008, 02:03
- Posty: 70
- Skąd: To
- Auto: Nie
czakol napisał(a):Jak wyglada rdzewienie mazd, czy mozna dopatrzec sie duzych roznic w wlasnie rdzy, zuzyciu tych elementow ktore sie raczej nie wymienia (chodzby plastyki i trzeszczenie) zuzycie materialow czy inne elementy,
teraz madzie bede kupowal i zastanawiam sie czy mam sie upierac przy 98roczniku zeby byl mlodszy i swierzszy, czy poradzicie spokojnie kupno 95-96r ze jakis duzych roznic nie zobacze?
pozdrawiam Radek
ja mam z końca 1994 i brak ognisk rdzy
chyba zawsze kupic nowsze autko niz starsze jezeli jest taka mozliowsc,
nie tylko ze wzgledu na rdze ale i bezpeiczenstwo i zużycie poszczególnych elementów jest mniejsze
pozdro
Mazda 323C(BA) 1.5, Z5(nieawaryjne), DOHC, 16V, 90KM, 94r, czerwone jest szybsze 
- Od: 15 paź 2007, 16:26
- Posty: 18
- Skąd: Warszawa, Gdynia, Gdańsk
- Auto: Mazda 323C,(BA) 1.5, 90KM, 94r
model ten sam,więc warto patrzeć na stan autka:bo rocznikiem się nie jeżdziczakol napisał(a):czy mam sie upierac przy 98roczniku zeby byl mlodszy i swierzszy, czy poradzicie spokojnie kupno 95-96r ze
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
Mam pytanie, a raczej problem w mojej maździe 323c 1.3 BA. Czy ktoś wie co może być przyczyną że podczas jazdy skazówke temp chłodzenia mam na wys. 3/4 (cały czas stoi, do góry nie idze) całego wskaźnika, gdy zgasze samochód i dosłownie po sekundzie przekręce na zapłon, to temp mam na połowie wskaźnika (czyli prawidłowo), ale w momencie gdy go odpale to znowu mi wzrośnie temp. ? Idzie lato i obawiam się że mogę mieć nieoczekiwane i nieplanowane postoje z powodu temp ;/
- Od: 15 lut 2008, 01:05
- Posty: 14
- Auto: 323C 1.4 95r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości