Podgrzewacz paliwa w 626 GC
Czy ktoś wie gdze może się znajdować , jak działa, jak sprawdzić czy działa, kiedy działa, i w końcu po co wogóle jest? Podejrzewam, że może być zamontowany w pompie wtryskowej, ale nie jestem pewien. Idą do niej trzy przewody elektryczne. Jeden na pewno służy do odcięcia paliwa, natomiast dwa pozostałe to czarna magia.Moja Madzia to diesel 626GC z 1986r.
Podgrzewacz paliwa w 626 GC
Strona 1 z 1
W GC RF nic takiego nie ma – w latach 85-88 widziałem takie niby grzałki zamontowane na filtrze paliwa ( taka spirala w ktorej był płyn chłodniczy z magistrali – miało to podgrzewać paliwo
)
Wiem ze w pompie wtryskowej w modelu GC były dwa przewody : elektrozawor do odcinania paliwa a drugi to obrotomierz ( chyba opcja , nasze na polskę nie miały obrotomierza ale czujnik był ) Skąd masz ten trzeci przewod to nie wiem – daj jakies foto to dojdziemy do czego to jest.

Wiem ze w pompie wtryskowej w modelu GC były dwa przewody : elektrozawor do odcinania paliwa a drugi to obrotomierz ( chyba opcja , nasze na polskę nie miały obrotomierza ale czujnik był ) Skąd masz ten trzeci przewod to nie wiem – daj jakies foto to dojdziemy do czego to jest.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Dzięki za zainteresowanie. Od pomoy wtryskowej idą w sumie trzy przewody. Jeden obadałem odcina paliwo, natomiast dwa pozostałe idą do czegoś w rodzaju czujnika lub innego ustrojstwa. Wygłąda to jak duża śruba z dwoma przewodami. Jeden koloru czarnedo, drugi czerwonosiwy lub szaropodobny.Żaden nie ma połączenia z masą. Brak na nich napięcia, pojawia się ono na chwilę w czasie podgrzewania świec. Dziwny ze mnie człowiek, ale lubię wiedzieć co jest pod maską i do czego to służy stąd moje pytanie
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Gomez
- Od: 2 gru 2004, 12:14
- Posty: 11
- Skąd: Wroclaw
- Auto: Mazda 626 GC RF
Dałeś mi teraz klinagomez napisał(a):Dziwny ze mnie człowiek, ale lubię wiedzieć co jest pod maską i do czego to służy stąd moje pytanie



Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam!
Zaadoptowałem ręczną pompkę paliwa wraz z podgrzewaczem z 626 GD do 626 GC, które fabrycznie nie ma podgrzewacza w pompce i nie wiem jak go podłączyć.
Są tam dwa przewody, jak mniemam -masa i plus. Nie wiem czy ma on w sobie jakiś termiczny wyłącznik i wystarczy tylko "+" wziąć ze stacyjki czy jest on sterowany czymś z zewnątrz co załącza i wyłącza ów podgrzewacz (?).
Zaadoptowałem ręczną pompkę paliwa wraz z podgrzewaczem z 626 GD do 626 GC, które fabrycznie nie ma podgrzewacza w pompce i nie wiem jak go podłączyć.
Są tam dwa przewody, jak mniemam -masa i plus. Nie wiem czy ma on w sobie jakiś termiczny wyłącznik i wystarczy tylko "+" wziąć ze stacyjki czy jest on sterowany czymś z zewnątrz co załącza i wyłącza ów podgrzewacz (?).
Ostatnio edytowano 21 sty 2008, 13:16 przez nepomucen, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 21 sie 2007, 12:15
- Posty: 39
- Skąd: Ostrów Wielkopolski
nepomucen napisał(a):Nie wiem czy ma on w sobie jakiś termiczny wyłącznik
Najlepiej sprawdzić samemu
Dodatkowo bym zmierzył pobierany prąd i określił moc.
Jak wyjdzie rzędu kilku WATTów – podłączyłbym na stałe pod "+" – myślę, że paliwka nie zagotuje
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Nie zaszkodzi + puścić przez dodatkowy przekaźnik(+ od stacyjki steruje przekaźnikiem, przez styki prądowe puszczamy z akku – "najprostrza forma"), nie obciążymy wtedy istniejącej instalacji elektrycznej.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
magicadm napisał(a):nepomucen napisał:
Nie wiem czy ma on w sobie jakiś termiczny wyłącznik
Najlepiej sprawdzić samemu
Dodatkowo bym zmierzył pobierany prąd i określił moc.
oki. Sprawdzę to
muunek napisał(a):Nie zaszkodzi + puścić przez dodatkowy przekaźnik(+ od stacyjki steruje przekaźnikiem, przez styki prądowe puszczamy z akku – "najprostrza forma"), nie obciążymy wtedy istniejącej instalacji elektrycznej.
Jeśli tak to jaki przekaźnik?
Jeśli ktoś wie czy podgrzewacz w GD sterowany jest czymś z zewnatrz to proszę napiszcie. Bo jeśli on ma się wyłączać, a ja będę go grzał cały czas (zakładając, że nie ma w sobie wyłącznika) to spalę w nim grzałkę, prawda?
A może ktoś ma schemat instalacji elektrycznej od GD?
- Od: 21 sie 2007, 12:15
- Posty: 39
- Skąd: Ostrów Wielkopolski
Przekaźnik należałoby dobrać na podstawie mocy odbiornika(trzeba wiedzieć ile prądu pobiera grzałka)
Nie mam pojęcia, czy grzałka sterowana jest, czy pracuje non stop, ale myślę,że w tym drugim przypadku nie powinna się przepalić; jest przeciaż chłodzona poprzez wciąż przepływające paliwo o dużo niższej temperaturze...
Problem może pojawić się, gdy przypadkowo zostawisz załączoną stacyjkę, przy wyłączonym silniku... wtedy coś się stanie...NIC DOBREGO...
Nie mam pojęcia, czy grzałka sterowana jest, czy pracuje non stop, ale myślę,że w tym drugim przypadku nie powinna się przepalić; jest przeciaż chłodzona poprzez wciąż przepływające paliwo o dużo niższej temperaturze...
Problem może pojawić się, gdy przypadkowo zostawisz załączoną stacyjkę, przy wyłączonym silniku... wtedy coś się stanie...NIC DOBREGO...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
sprawdz czy ta wtyczka co kolo filtra ma napiecia (po przekreceniu kluczyka). Podgrzewacz podobno jest podlaczony z tego samego obwodu co swiece zarowe, wiec nie potrzeba zadnego przekaznika. Ja wlasnie zamowilem podgrzewacz od opla i jak mi przysla ( w tym tygodniu) to moge Tobie powiedziec dokladnie.
- Od: 3 sie 2006, 14:55
- Posty: 134
- Skąd: warszawa
- Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.
rexwolf napisał(a):sprawdz czy ta wtyczka co kolo filtra ma napiecia (po przekreceniu kluczyka)
hm... dzięki
nepomucen napisał(a):Zaadoptowałem ręczną pompkę paliwa wraz z podgrzewaczem z 626 GD do 626 GC, które fabrycznie nie ma podgrzewacza w pompce i nie wiem jak go podłączyć
rexwolf napisał(a):Podgrzewacz podobno jest podlaczony z tego samego obwodu co swiece zarowe
Czy zasilanie podgrzewacza idzie u Ciebie z przekaźnika świec, czyli sterownik obsługuje i świece i podgrzewacz (jak napięcie na świecach znika, to na podgrzewaczu też) ?
- Od: 21 sie 2007, 12:15
- Posty: 39
- Skąd: Ostrów Wielkopolski
Dowiedziałem się, że za podgrzewanie paliwa w 626 GD odpowiada oddzielny przekaźnik sprzężony z termostatem. Niestety nie wiem w jakim zakresie temperatur termostat załącza napięcie do podgrzewacza, no i gdzie znajduje się ten termostat (bierze temperaturę paliwa, silnika, otoczenia)
.
- Od: 21 sie 2007, 12:15
- Posty: 39
- Skąd: Ostrów Wielkopolski
Podgrzewacz ma bimetal wewnątrz, więc nie rozgotuje paliwa. Tak przynajmniej było w przypadku GFki.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6