Dławienie silnika przy gwałtownym otwieraniu przepustnicy – dlaczego ?
Strona 1 z 1
Witam wszystkich!
Posiadam mazde 626 1.8 16V z gazem z 1994r
W chwili kiedy gwałtownie naciskam pedał gazu samochód traci przyspieszenie, nie ma mocy, a gdy naciskam stopniowo, leciutko wszyskto jest w porządku, te same objawy sa na benzynie i na gazie, tyle ze na benzynie troszke lepiej. Dzieje sie tak tylko przy rozgrzanym silinku, przy zimnym wszystko OK.
Co to może być?
Posiadam mazde 626 1.8 16V z gazem z 1994r
W chwili kiedy gwałtownie naciskam pedał gazu samochód traci przyspieszenie, nie ma mocy, a gdy naciskam stopniowo, leciutko wszyskto jest w porządku, te same objawy sa na benzynie i na gazie, tyle ze na benzynie troszke lepiej. Dzieje sie tak tylko przy rozgrzanym silinku, przy zimnym wszystko OK.
Co to może być?
-
Gość
Sprawdz przewody wysokiego napięcia.... lub jest problem z dolotem powietrza do kolektora ssącego...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Ona ma wpływ tylko na spalaniefloox napisał(a):a może Lambda padła?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Ja chyba mam to samo i wszyscy radza mi zmiane lambdy!!!moc znacznie mi spada przy rozgrzanym silniku
a z tego co sie dowiedziałem to sada lambda nie tylko wpływa na spalanie ale tez na moc 
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
Jaksa napisał(a):Ona ma wpływ tylko na spalanie
A mi się wydaje że tez na moc (ale tylko w momencie wdepnięcia w podłogę) Zresztą u mnie na uszkodzonej jednej (z dwóch) sondzie miałem turbodziurę jak gaz w podłoge wciskałem.
Jak jest sonda trafiona to samochód jeździ na zbyt bogatej mieszance, zatem ma za dużo Pb w komorach spalania. Za dużo Pb powoduje opóźnioną reakcje na gaz w podłodze (objaw "zalanego" silnika).
Ale moge sie mylic
marek napisał(a):Jak jest sonda trafiona to samochód jeździ na zbyt bogatej mieszance, zatem ma za dużo Pb w komorach spalania. Za dużo Pb powoduje opóźnioną reakcje na gaz w podłodze (objaw "zalanego" silnika).
Sprzeczność!!
Samochód jeździ na bogatej mieszance a ECU otrzymuje info o ubogiej mieszance więc wzbogaca, taka kołomyja
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
Sprzeczność!!
Samochód jeździ na bogatej mieszance a ECU otrzymuje info o ubogiej mieszance więc wzbogaca, taka kołomyja
A nie jest tak przypadkiem że jak sonda jest uszkodzona (w sensie że wywala kod błędu) to komp przechodzi na inną mapę wtrysku żeby cały czas była bogata mieszanka? Ja to rozumuje w ten sposób, że wtryskiwane jest więcej Pb żeby nie doszło do sytuacji zbyt ubogiej mieszanki i nie wzrosła temp w komorach spalania?
kurcze mam to samo ale tylko na LPG to jest katastrofa sarpie nieniłosiernie ,ale tylko na goracym silniku, na zimnym nie .Jakby ktos dał radę na ten problemik to chetnie poczytam. Pozdrawiam SIMBA501
simba ...Kochać auta to nie wszystko trzeba je jeszcze zrozumieć...
- Od: 7 lis 2004, 23:09
- Posty: 22
- Skąd: czestochowa
- Auto: mazda 626 ge 1993 2.0 kat
simba501 napisał(a):kurcze mam to samo ale tylko na LPG to jest katastrofa sarpie nieniłosiernie ,ale tylko na goracym silniku, na zimnym nie .Jakby ktos dał radę na ten problemik to chetnie poczytam. Pozdrawiam SIMBA501
Zadaj to pytanie na forum LPG tam szybciej dostaniesz odpowiedź
U mnie taki problem wystepowal (efekt "szatkowania" obrotow – tak jakby silnik gubil zaplony na jednym cylindrze) i zniknal po wymianie przewodow WN. Co ciekawsze, przebicie bylo na tej dluugasnej fajce, ktora wklada sie w pokrywe zaworow.
JID: keyce//chrome.pl
karma dla pająków: <a href="http://keyce.info/">keyce</a>
karma dla pająków: <a href="http://keyce.info/">keyce</a>
- Od: 8 paź 2004, 17:59
- Posty: 17
- Skąd: Ryki/Kraków
- Auto: Mazda 626 GE FS/Renault R19
Według mnie należy podłączyć komputer i zrobić test silnika . Jeżeli padała sonda albo przepływomierz napewno komputer to ma to w pamięci . Jedno i drugie ma zdecydowany wpływ na przyśpieszenie i dynamikę jazdy. Sprawdzenie przewodów
i świec zapłonowych też jest wskazane.
i świec zapłonowych też jest wskazane.
Oczywiste.....Brawo Jarku.JAREK napisał(a):Według mnie należy podłączyć komputer i zrobić test silnika
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Długi napisał(a):marek napisał(a):Jak jest sonda trafiona to samochód jeździ na zbyt bogatej mieszance, zatem ma za dużo Pb w komorach spalania. Za dużo Pb powoduje opóźnioną reakcje na gaz w podłodze (objaw "zalanego" silnika).
Sprzeczność!!
Samochód jeździ na bogatej mieszance a ECU otrzymuje info o ubogiej mieszance więc wzbogaca, taka kołomyja
Pewnie chodzi o przypadek kiedy sonda jest trafiona i wykazuje małe napięcie wówczas komputer próbuje wzbogacić mieszankę i robi to tyle że zalewając silnik bo sonda dalej stoi na małej wartości
U mnie jest podobny objaw
Na zimnym jest w miare ok ale przy nagrzanym przy gwałtownym,troche mocniejszym wcisnieciu silnik przydlawi sie i przyspiesza.Nie czuc tej dynamiki! Przejrzalem dokladnie kable WN i na 2 sa bable
, na jednym izolacja bo wierzchnia warstwa nacieta a jeden nie od kompletu bo NGK. Swiece mam nowe,filtr powietrza tez,oleju.Zostal mi tylko do wymiany filtr paliwa. Sadzac po stanie tych kabli WN to moze byc przyczyna chyba...Co myslicie?Komputer nie pokazuje bledow,choc gdy go za pierwszym razem sprawdzilem to pokazal blad przeplywomierza i impuls zapłonu.Po skasowaniu bledow nie wyskoczyly bledy a sprawdzalem juz kilkakrotnie.
Wymieniłem kable i dalej to samo
Ale sprawdzilem kopulke i rozdzielacz! I co sie okazalo...Styki kopulki calkiem zjechane
nie wiem jak on chodzil...TRAGEDIA... Ze wczesniej nie sprawdzilem tego dlatego mial kilka razy przeblysk ladnej pracy
Trzeba kupić nową kopułkę...
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 62a62.html
Wymieniłem kable i dalej to samo

Ale sprawdzilem kopulke i rozdzielacz! I co sie okazalo...Styki kopulki calkiem zjechane

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 62a62.html
- Od: 8 maja 2006, 17:12
- Posty: 163
- Skąd: warm.-maz., mazowieckie
- Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6