Dławienie silnika przy gwałtownym otwieraniu przepustnicy – dlaczego ?

Postprzez Gość » 13 lis 2004, 11:52

Witam wszystkich!
Posiadam mazde 626 1.8 16V z gazem z 1994r
W chwili kiedy gwałtownie naciskam pedał gazu samochód traci przyspieszenie, nie ma mocy, a gdy naciskam stopniowo, leciutko wszyskto jest w porządku, te same objawy sa na benzynie i na gazie, tyle ze na benzynie troszke lepiej. Dzieje sie tak tylko przy rozgrzanym silinku, przy zimnym wszystko OK.
Co to może być?
Gość
 

Postprzez Jaksa » 13 lis 2004, 14:21

Sprawdz przewody wysokiego napięcia.... lub jest problem z dolotem powietrza do kolektora ssącego...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez floox » 13 lis 2004, 15:29

Jarek,

a może Lambda padła?

Pozdrowienia
Floox
MAZDA 626 '97 1.8i LPG GE FP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2004, 13:01
Posty: 71 (1/2)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda Premacy 2.0i (CP) LPG '03
Mazda 2 (DY) 1.4 MZ-CD '04

Postprzez Jaksa » 13 lis 2004, 15:59

floox napisał(a):a może Lambda padła?
Ona ma wpływ tylko na spalanie
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Redoo » 13 lis 2004, 16:17

Ja chyba mam to samo i wszyscy radza mi zmiane lambdy!!!moc znacznie mi spada przy rozgrzanym silniku :( a z tego co sie dowiedziałem to sada lambda nie tylko wpływa na spalanie ale tez na moc :)
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Khirali » 13 lis 2004, 17:56

a moze przepływomierz? :) bo to objawy jak by sie gaz kończył (ale ze na benzynie jest to samo to wyluczam to:) ) albo faktycznie lambda padła i miesza w kompie z wtryskami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2004, 19:40
Posty: 181
Skąd: Świdnik
Auto: Corsa B 1.4 16v

Postprzez marek » 14 lis 2004, 03:10

Jaksa napisał(a):Ona ma wpływ tylko na spalanie



??

A mi się wydaje że tez na moc (ale tylko w momencie wdepnięcia w podłogę) Zresztą u mnie na uszkodzonej jednej (z dwóch) sondzie miałem turbodziurę jak gaz w podłoge wciskałem.
Jak jest sonda trafiona to samochód jeździ na zbyt bogatej mieszance, zatem ma za dużo Pb w komorach spalania. Za dużo Pb powoduje opóźnioną reakcje na gaz w podłodze (objaw "zalanego" silnika).

Ale moge sie mylic :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Długi » 14 lis 2004, 20:23

marek napisał(a):Jak jest sonda trafiona to samochód jeździ na zbyt bogatej mieszance, zatem ma za dużo Pb w komorach spalania. Za dużo Pb powoduje opóźnioną reakcje na gaz w podłodze (objaw "zalanego" silnika).

Sprzeczność!!

Samochód jeździ na bogatej mieszance a ECU otrzymuje info o ubogiej mieszance więc wzbogaca, taka kołomyja :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Paweł » 14 lis 2004, 20:32

Ja bym sprawdzil cisnienie paliwa, wydajnosc wtryskow i zaplon.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/957)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez marek » 15 lis 2004, 18:12

Sprzeczność!!

Samochód jeździ na bogatej mieszance a ECU otrzymuje info o ubogiej mieszance więc wzbogaca, taka kołomyja


??

A nie jest tak przypadkiem że jak sonda jest uszkodzona (w sensie że wywala kod błędu) to komp przechodzi na inną mapę wtrysku żeby cały czas była bogata mieszanka? Ja to rozumuje w ten sposób, że wtryskiwane jest więcej Pb żeby nie doszło do sytuacji zbyt ubogiej mieszanki i nie wzrosła temp w komorach spalania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez simba501 » 21 lis 2004, 11:31

kurcze mam to samo ale tylko na LPG to jest katastrofa sarpie nieniłosiernie ,ale tylko na goracym silniku, na zimnym nie .Jakby ktos dał radę na ten problemik to chetnie poczytam. Pozdrawiam SIMBA501
simba ...Kochać auta to nie wszystko trzeba je jeszcze zrozumieć...
Początkujący
 
Od: 7 lis 2004, 23:09
Posty: 22
Skąd: czestochowa
Auto: mazda 626 ge 1993 2.0 kat

Postprzez marek » 21 lis 2004, 16:44

simba501 napisał(a):kurcze mam to samo ale tylko na LPG to jest katastrofa sarpie nieniłosiernie ,ale tylko na goracym silniku, na zimnym nie .Jakby ktos dał radę na ten problemik to chetnie poczytam. Pozdrawiam SIMBA501


Zadaj to pytanie na forum LPG tam szybciej dostaniesz odpowiedź
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez P0L4K » 21 lis 2004, 17:41

Mialem to samo na gazie,pomogla regulacja :P
Główno-dowodzący LOŻY VIP'ów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2004, 12:23
Posty: 1124
Skąd: Warszawa
Auto: Passat B7

Postprzez Grzesio » 15 gru 2004, 00:04

też mam taki sam problem. Byłem w serwisie sam. japońskich sprawdzali na kompie ponoć wszystko Ok jedynie na przewodach WN było przebicie .Wymieniłem przewody świece filtry i nic nie pomogło.
Początkujący
 
Od: 14 gru 2004, 16:37
Posty: 7
Auto: 626 GE 1.8 FP 1994

Postprzez Kruk11 » 15 gru 2004, 18:22

U mnie problem zniknął jak wymieniłem tłumik z końcówką o średnicy 10cm, na taki o końcówce fi 5cm (i przelotowy na dodatek) <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 14:17
Posty: 238 (0/1)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: CX30

Postprzez keyce » 15 gru 2004, 19:42

U mnie taki problem wystepowal (efekt "szatkowania" obrotow – tak jakby silnik gubil zaplony na jednym cylindrze) i zniknal po wymianie przewodow WN. Co ciekawsze, przebicie bylo na tej dluugasnej fajce, ktora wklada sie w pokrywe zaworow.
JID: keyce//chrome.pl
karma dla pająków: <a href="http://keyce.info/">keyce</a>
Początkujący
 
Od: 8 paź 2004, 17:59
Posty: 17
Skąd: Ryki/Kraków
Auto: Mazda 626 GE FS/Renault R19

Postprzez JAREK » 15 gru 2004, 22:38

Według mnie należy podłączyć komputer i zrobić test silnika . Jeżeli padała sonda albo przepływomierz napewno komputer to ma to w pamięci . Jedno i drugie ma zdecydowany wpływ na przyśpieszenie i dynamikę jazdy. Sprawdzenie przewodów
i świec zapłonowych też jest wskazane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2004, 11:23
Posty: 70 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: AUDI A6

Postprzez Jaksa » 15 gru 2004, 22:40

JAREK napisał(a):Według mnie należy podłączyć komputer i zrobić test silnika
Oczywiste.....Brawo Jarku. :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez JAREK » 15 gru 2004, 22:42

Długi napisał(a):
marek napisał(a):Jak jest sonda trafiona to samochód jeździ na zbyt bogatej mieszance, zatem ma za dużo Pb w komorach spalania. Za dużo Pb powoduje opóźnioną reakcje na gaz w podłodze (objaw "zalanego" silnika).

Sprzeczność!!

Samochód jeździ na bogatej mieszance a ECU otrzymuje info o ubogiej mieszance więc wzbogaca, taka kołomyja :D


Pewnie chodzi o przypadek kiedy sonda jest trafiona i wykazuje małe napięcie wówczas komputer próbuje wzbogacić mieszankę i robi to tyle że zalewając silnik bo sonda dalej stoi na małej wartości ;) .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2004, 11:23
Posty: 70 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: AUDI A6

Postprzez wojtek75 » 10 sie 2006, 16:46

U mnie jest podobny objaw :( Na zimnym jest w miare ok ale przy nagrzanym przy gwałtownym,troche mocniejszym wcisnieciu silnik przydlawi sie i przyspiesza.Nie czuc tej dynamiki! Przejrzalem dokladnie kable WN i na 2 sa bable :( , na jednym izolacja bo wierzchnia warstwa nacieta a jeden nie od kompletu bo NGK. Swiece mam nowe,filtr powietrza tez,oleju.Zostal mi tylko do wymiany filtr paliwa. Sadzac po stanie tych kabli WN to moze byc przyczyna chyba...Co myslicie?Komputer nie pokazuje bledow,choc gdy go za pierwszym razem sprawdzilem to pokazal blad przeplywomierza i impuls zapłonu.Po skasowaniu bledow nie wyskoczyly bledy a sprawdzalem juz kilkakrotnie.
Wymieniłem kable i dalej to samo <jelen>

Ale sprawdzilem kopulke i rozdzielacz! I co sie okazalo...Styki kopulki calkiem zjechane :( nie wiem jak on chodzil...TRAGEDIA... Ze wczesniej nie sprawdzilem tego dlatego mial kilka razy przeblysk ladnej pracy <glupek2> Trzeba kupić nową kopułkę...
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 62a62.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 17:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6