ksenony a lampy soczewkowe

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez marrcoss » 28 kwi 2006, 14:57

Ostatnio usłyszałem stwierdzenie od kumpla, że skoro mam lampy soczewkowe z przodu to mam przygotowaną instalację pod lampy ksenonowe. Stwierdził, że musze tylko wymienić żarówki i jakieś przetwornice. Koszt to podobno w granicach 400-500zl. W porównaniu do założenia całej nowej instalacji to nie tak dużo. Nie znam sie na tym wiec pytam ile w tym prawdy??
Początkujący
 
Od: 28 sty 2006, 15:00
Posty: 13
Skąd: bytom
Auto: mazda 626GW 98r 2,0 115KM

Postprzez tomekrvf » 28 kwi 2006, 15:54

Ja ma ksenony w 626. Montujesz przetwornice i żarówki ksenonowe z odpowiednim cokołem i tyle
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez martinpl » 28 kwi 2006, 16:08

a samopoziomowanie? a spryskiwacze szkiel feflektorow? to wszystko jest obowiazkowe, diagnosta sie przyczepi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2005, 14:08
Posty: 298 (0/3)
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD

Postprzez b2 » 28 kwi 2006, 16:10

martinpl napisał(a): diagnosta sie przyczepi...


a jak się inni kierowcy w nocy będą cieszyć :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez tomekrvf » 28 kwi 2006, 16:15

b2 napisał(a):a jak się inni kierowcy w nocy będą cieszyć

Dlatego wciąż mam w planie je wywalić. To był spadek z autem
Tak gwoli ścisłości to samopoziomowanie ustawia reflektory tylko raz po włączeniu zapłonu i w czasie jazdy kiedy nie ma zbyt dużych ugięć zawieszenia- wysokość zależna od obciążenia auta. Więc czy samopoziomowanie jest czy nie to ksenony i tak oślepiaja innych na naszych równych jak stół drogach.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez b2 » 28 kwi 2006, 16:33

dynamiczny układ samopoziomowania lamp uwzględnia w ułamku sekundy zarówno zmiany w rozkładzie obciążenia auta, jak zmiany położenia karoserii względem podłoża związane z przyspieszaniem lub hamowaniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez tomekrvf » 28 kwi 2006, 16:47

b2 napisał(a):dynamiczny układ samopoziomowania lamp uwzględnia w ułamku sekundy zarówno zmiany w rozkładzie obciążenia auta, jak zmiany położenia karoserii względem podłoża związane z przyspieszaniem lub hamowaniem

Skąd masz takie informacje? Bo ja robiłem szkolenie z auta które miało ksenony i tam producent auta podał takie kryteria działania samopoziomowania jw. Jeśli auto ma europejską homologację tzn że ten układ tak może działać. Wyobraź sobie że taki silniczek w reflektorze musi bez przerwy ustawiać lampę. Jak długo by to wytrzymał?
Zreszta masz rację że układ wykrywa w ułamku sekundy zmiany połozenia zawieszenie( w końcu jest sterownik od ksenonów i czujniki przó i tył) itp. tylko pytanie jest: w jaki sposób na nie reaguje? Czy w ogóle reaguje podczas jazdy po dziurach?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez b2 » 28 kwi 2006, 16:58

tomekrvf napisał(a):Skąd masz takie informacje?


dzwoniłem do Hella Polska. tel. 868 66 88 <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez tomekrvf » 28 kwi 2006, 17:06

b2 napisał(a):dzwoniłem do Hella Polska

To cwaniaki sciemniają. Jak założysz zestaw ksenonów Helli np do Pajero to gwarantuje Ci że tak to nie działa. Zresztą inne wymogi nawet sa w dyrektywie unijnej więc po co się napinać
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez SimoneuS » 29 kwi 2006, 12:29

..
Ostatnio edytowano 25 maja 2007, 23:21 przez SimoneuS, łącznie edytowano 1 raz
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2003, 20:57
Posty: 353

Postprzez AbatinXS » 26 sty 2007, 02:43

ja mam xenony w aucie i jestem bardzo zadowolony w miescie swiecą mi 20 m przed autem – wiecej nie potrzebuje jak jade za miasto ustawiam regulacje swiatel na 0 i tak mam tylko zasieg do horyzontu drogi tak wiec nikogo nie oslepiam ...poprosilem juz wiele osob o jechanie przede mna oraz z naprzeciwka czy daje po oczach powiedzieli ze mam bardzo ladne odciecie i nic nie oslepiam , zatrzymala mnie nawet policja i zaczela sie dyskusja o samopozmiomowaniu i spryskiwaczach...smiali mi sie w oczy powiedzieli ze gdyby kazde auto mialo tak ustawione swiatla jak ja to nie byloby halasu a nawet auta nowe lub ze spryskiwaczami potrafią wiecej razic brudnymi kloszami bo..........poprostu spryskiwaczy ludzie nie uzywaja !!!!!! no to pytam na co one? ja zawsze przed uruchomieniem silnika czyszcze lampy bo mam stracha ze moge kogos oslepic rozczepionym swiatlem z xenonow. Spryskiwacze moze i sa przydatne jak brud na lampach jest mokry ale jak wyschnie? tylko gąbka albo przetarcie skrobaczką z gumą pomoze

Tez nienawidze oslepiania a coraz wiecej ludzi montuje xenony do lamp H4 bez polerowania klosza....masakra...

Co do szybkiego pozmiomowania....w tych ukladach nie ma SILNICZKOW !!! bo szybko by sie skonczyly tam jest pret stalowy jako popychacz pracujacy w silnym polu magnetycznym (cewka) i sterownik posyla wiekszy lub mniejszy prad do cewki popychajac pret ktory dziala jak orczyk przestawiajac soczewke
mozna to porownac do pozmiomowania soczewki lasera w czytniku CD/DVD :)

pozdrawiam

Mikolaj (AbatinXS)
Nie ma drogi na skróty do miejsca do którego dojść warto...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2006, 02:35
Posty: 32
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F BA 96 klima 1.5

Postprzez xANDy » 26 sty 2007, 11:06

Sporo ludzi jeździ nocą po drogach i każdy chyba dobrze wie, że na trasie samochody "ksenonowe" nie poziomują się w trakcie jazdy z prędkością, którą możnaby uznać za "błyskawiczną". Oślepiają tak samo jak inne – tak zwyczajnie. Najłatwiej zobaczyć te "poziomowanie dynamiczne" przy jeździe pod górkę lub z górki – lampy są "sztywne" bo ewentualne dynamiczne poziomowanie właśnie w takich momentach działałoby przeciwko wszystkim użytkownikom szos.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez sps-snipers » 21 sty 2008, 19:32

Musze cos wam opowiedziec. :) Mam ksenony od jakiegos czasu i jezdze na zarnikach h1 mimo ,ze jedna lampa to depo i tam jest h3h1.H1 podeszlo tam jakos ale swicilo ciut lepiej niz swieczka a gdziez tam mu do ksenonow <lol> Postanowilem dzis kupic zarnik h3 i zamontowac.Sciagam obudowe.Chce zdjec zawleczke z zarnika (na sile) i lubudu.Urwal sie w srodku lampy zaczep co sterowal regulacja soczewki :| Pierwsza mysl,lampa do wywalenia.Soczewa lata jak psu jajca. Coz mialem zrobic.Lampy w uzywce drogie a kasy juz na Madzke wydalem wiecej niz na dziewczyne przez 4 lata <lol> Postanowilem zakosic mamie gąbke z lazienki taka do mycia np;szyji czy jajek :P noi wsadzile do srodka lampy tak aby soczewka nielatała.Ladnie podopychalem.Na szczescie na dworze ciemno wiec latwo bylo ustawic swiatla,za pomoca odpowiednio wepchanej gąbki :D Poustawialem wszystko idealnie ;P I na koniec morał;Tak mocnych i zdrowych oczu niema chyba,zadna Madzka tu na forum :] normalnie teraz moge sie delektowac urokiem ksena <faja> cos wspanialego.A jak bedzie nadmiar gotowki to wymienie na nowa lampeczke i mozebyc z Depo :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez waldii » 21 sty 2008, 21:38

sps-snipers napisał(a): Postanowilem zakosic mamie gąbke z lazienki taka do mycia np;szyji czy jajek noi wsadzile do srodka lampy tak aby soczewka nielatała.Ladnie podopychalem.Na szczescie na dworze ciemno wiec latwo bylo ustawic swiatla,za pomoca odpowiednio wepchanej gąbki Poustawialem wszystko idealnie

hahaha hahaha hahaha hahaha
sps-snipers mozesz zamontowac nad lampa mala rynienke z woda.Jak bedziesz jechal z gorki to wyleje sie ona na gąbke w lampie.Ona wowczas spuchnie i w ten sposob podniesie Ci soczewke swiecac jednoczesnie dalej.Zanim sie gorka skonczy to wszystko wyschnie i wraca do normy tymsamym nie oslepiajac innych kierowcow hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha

Tak na powaznie to gratki za xenki ;)
waldii
 

Postprzez marcinkosky » 21 sty 2008, 23:10

sps-snipers napisał(a):Postanowilem zakosic mamie gąbke z lazienki taka do mycia np;szyji czy jajek


bez komentarza hahaha
V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 15:14
Posty: 1462
Skąd: Warszawa
Auto: Prius P2

Postprzez banan11 » 21 sty 2008, 23:48

Widziałem takie układy samopoziomujące w Renufce.
Oczywiście działa to tak jak cała ta meganka, czyli po włączeniu ustawiają się ok. 3-4 sekund!!
Kilka razy kiedy jechałem z kumplem tym jego francuskim wynalazkiem kierowcy z przeciwka mrugali długimi... Dlaczego? Układ nie nadążał nad polskimi wybojami!!
Ja mam zamontowane ksenony i jeszcze ANI RAZU nikt mi z przeciwka ostrzegawczo nie mrugał, a układu poziomującego nie mam.
Wnioski proponuję wyciągnąć samodzielnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2006, 19:39
Posty: 116
Skąd: Bielsko-Biała / Czaniec
Auto: Coupe v6 (Już nie 323F BA '97)

Postprzez sly1234 » 22 sty 2008, 15:32

a jak ze spryskiwaczami świateł montujecie również?? (przy założonych xenonach?)

i 2 pytanko na dłuższej trasie soczewki się brudzą czy nie rozczepia to światło lampy ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez sly1234 » 22 sty 2008, 15:46

a jak ze spryskiwaczami świateł montujecie również?? (przy założonych xenonach?)

i 2 pytanko na dłuższej trasie soczewki się brudzą czy nie rozczepia to światło lampy ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez Artiks » 22 sty 2008, 15:46

Przeglądając Allegro widać że ceny znacznie poszły w dół i zestawy sa juz od 230 zł . Czy taki najtańszy zestaw jest o.k. i porównywanly z innymi ,czy też są konkretne zestawy których należy się wystrzegać ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez sps-snipers » 22 sty 2008, 17:32

Te zestawy to wszystko jedno i to sama Chińszczyzna takze sie nieprzejmuj.Osobiscie bardzo ale to bardzo polecam.Jak zalozysz to zobaczysz ,ze lepiej niemogles wydac kasy.A do tego jaka napina i jeszcze jak ci ludziska z drogi zjezdzaja na boczny pas. :D
A do kolegi wyzej wracajac.No coz a po co ci spryskiwacze.Przetrzyj dziennie przed wyjazdem husteczka czy szmatka i se porzadnie ustaw.Mi jeszcze nikt niemrugal,ze mam zle ustawione swieczki ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323