Wtryski

Postprzez psiwak » 30 lis 2007, 21:08

xANDy napisał(a):A co z głośnością pracy jednostki?
PS. jaki masz motor – RF2 czy RF4?


RF2, co do glosnosci trudno mi sie wypowiedziec przed zalaniem byly tylko 4 tankowania i to w lato. Nie wiem czy zalewac przy nastepnym 10kkm?

Teraz tak przegladalem sie zapisom i i przypomnialo mi sie ze zalalem Xeramicsem zaraz po wymianie wymianie rozrzadu a przy tym regulacji zaworow oleju itp. Wiec za duzo zmiennych w jednym momencie zeby wyniki spalania przypisac do tego specyfiku.
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 20:47
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GF 2000r

Postprzez xANDy » 30 lis 2007, 21:42

Nie stosować xeramica częściej jak raz na rok – uwaga prywatna.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez psiwak » 30 lis 2007, 21:55

xANDy napisał(a):Nie stosować xeramica częściej jak raz na rok – uwaga prywatna.


Dzieki za rade,
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 20:47
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GF 2000r

Postprzez Flisik » 22 gru 2007, 09:53

Witam,

Skoro temat dotyczy wtrysków mam pytanie: Czy wtryski od Mazdy DITD wersji 101KM można zamontować do wersji 90KM. Pytam bo mam okazje kupić po atrakcyjnej cenie. I jeszcze czy wtryski te można regenerować bądź ustawiać w jakiś sposób, jeśli tak to jakie były by tego koszta?

Pozdrawiam serdecznie i życzę Wesołych Świąt!
Początkujący
 
Od: 9 lis 2007, 06:42
Posty: 11
Skąd: Szczecin
Auto: 323f BJ 2.0 DITD (RF2A) 2000r

Postprzez xANDy » 22 gru 2007, 11:29

Modele RF2 i RF4 różnią się – mają inną konstrukcję jednak trudo wypowiedzieć się jednoznacznie czy nowsze działałyby zamiast starszych. Różnica jest w ilościach otworków 5 albo 6. Reszta jest identyczna. Nie wiem co na to pompa wtryskowa (ona też jest inna).
Wtrysków się nie reguluje a co do regeneracji sprawa jest niejednoznaczna. Ponoć istnieją końcówki ale w denso się tego chyba nie da zmienić (wtrysk jest nierozbieralny).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Flisik » 22 gru 2007, 20:35

Na stronie klubowej w dziale symbole i oznaczenia znalazłem 3 wersje silnika DITD i zarówno wersja 90KM jak i 101KM ma kod silnika RF2A, a RF4 ma silnik 110KM. Czy z tego by wynikało że jednak to są te same wtryski?
Początkujący
 
Od: 9 lis 2007, 06:42
Posty: 11
Skąd: Szczecin
Auto: 323f BJ 2.0 DITD (RF2A) 2000r

Postprzez Riki » 22 gru 2007, 23:33

Flisik :) zobacz tu... przeczytaj punk "0" i nie myl silników montowanych w BJ i GF ;)

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=35272
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Flisik » 23 gru 2007, 20:50

Dzięki Riki za oświecenie, będe szukał dalej wtrysków do mojej madzi...

Wesołych i Spokojnych Świąt
Początkujący
 
Od: 9 lis 2007, 06:42
Posty: 11
Skąd: Szczecin
Auto: 323f BJ 2.0 DITD (RF2A) 2000r

Postprzez Riki » 23 gru 2007, 22:17

Flisik napisał(a):będe szukał dalej wtrysków do mojej madzi...


Powodzenia w szukaniu :)


Flisik napisał(a):Wesołych i Spokojnych Świąt


Dziękuję serdecznie i wzajemnie ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez lukaszp » 2 sty 2008, 23:39

Dawno nic nie pisałem o tym moim stukaniu. Jest ono dalej, szczególnie słyszalne jak sie siedzi na miejscu kierowc i ma sie otwarte drzwi. Byłem juz u takiego mechanika co zajmuje się dieslami i mówi że to jest na 99%wtrysk, że niby sie wiesza. Zalałem z dwa tyg temu litre mixolu na cały bak i nic nie pomogło, tak mi doradził ów mechanik. Powiedział że może sie rozruszać ten wtryskiwacz.
Stukanie pozostało i jeżdze dalej. Jest ono zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Ciekawe jest to że auto nie kopci, jakby coś był z wtryskiwaczem to dawałoby dyma chyba. Ma również moc.
Boje sie dac komus wyciągać wtryski bo łatwo można coś uszkodzić i potem będe musiał kupić.
Miał ktoś taki przypadek?
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez Flisik » 3 sty 2008, 09:12

Hej lukaszp!

Mam prawdopodobnie ten sam problem. Słyszę taki metaliczny stukot właśnie jakby pochodził od wtrysku. Zawory regulowałem więc to nie od tego, a mój znajomy mechanik też podejrzewa że to wtrysk. Tylko że u mnie dodatkowo puszcza czarny dymek jak mu porządnie przygazuje. Stukanie te jest bardziej słyszalne na ciepłym silniku niż na zimnym. Jeżdżę już z tym problemem jakieś 3 miesiące. Myślę że co do uszkodzenia wtrysków przy wyciąganiu to raczej nie ma co sie martwic, jednak jeśli jest to rzeczywiście wina wtrysku to raczej trzeba się liczy z wymianą, bo jak napisał xANDY:

Wtrysków się nie reguluje a co do regeneracji sprawa jest niejednoznaczna. Ponoć istnieją końcówki ale w denso się tego chyba nie da zmienić (wtrysk jest nierozbieralny).


Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 9 lis 2007, 06:42
Posty: 11
Skąd: Szczecin
Auto: 323f BJ 2.0 DITD (RF2A) 2000r

Postprzez lukaszp » 3 sty 2008, 19:46

Moj mechanik mi powiedzial ze jest pewien ze to 2 wtrysk, nie wiem jak on to ocenil. Musze sie go zapytac. Chcialby go wyciagnac i zobaczyc co mu jest. Mówi ze wszystko da sie wyregulowac.Jest tego pewien.
Chyba mu dam auto i niech zagladnie. Ewentualnie jak cos zepsuje to bede mial sponsora na nowy wtrysk:).
U mnie dyma nie puszcza przy normalnej jezdzie i przyspieszaniu. Wiadomo ze jak mu dam buta na ponad 4000 obr to wtedy ppojawia sie delikatny dymek, ale to jest chyba normalne w kazdym dieslu.
Flisik daj znac jak rozwiazesz ten problem. Ja równiez napisze jak sie z tym uporam.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez czolgista72 » 15 sty 2008, 12:43

potrzebuję informacji na temat wtryskiwaczy do RF2A bo prawdopodobnie uszkodziłem je poprzez złe paliwo, tłuką jak cholera,a wcześniej silniczek chodził prawie jak benzynka
czolgista72
 

Postprzez Paweł Mo » 21 sty 2008, 15:02

Panowie mam zamiar zastosować xeramic. Czy ktoś z Was próbował i co sądzicie o podobnym preparacie firmy STP??
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2012, 12:37
Posty: 315 (0/2)
Auto: Audi A4 B5 AHL 1.6

Postprzez Flisik » 21 sty 2008, 18:10

Witam,

Ja zastosowałem bo mi szarpał na zimnym, mechanik mówił, że to wtrysk sie zacinał. Po wlaniu na pełny bak pojechałem w trasę 700KM do Holandii i jak na drugi dzień rano go odpalałem to strasznie szarpał przez jakąś minute tak jakby syf coś zapchał, tak było jakoś przez trzy dni a potem już zniknął problem całkowicie. Wcześnie zdarzało mi sie to nawet kilka razy w tygodniu, a teraz już od pół roku nic...:) Więc chyba pomógł...
Początkujący
 
Od: 9 lis 2007, 06:42
Posty: 11
Skąd: Szczecin
Auto: 323f BJ 2.0 DITD (RF2A) 2000r

Postprzez rexwolf » 21 sty 2008, 20:33

wtryskiwacze sie ustawia poprzez ich regulacje zwlaszzca wtedy gdy sie koreguje nowozalozone koncowki, ktore w orginale kosztuja okolo 200zl. O ile ten pan (sprzedawca) co dzisiaj z nim rozmawialem mowil prawde a pytalem 3 razy. Wymontowanie i sprwdzenie wtryskow nie jest czyms trudnym i niebezpieczym, o ile ktos ma troche pojecia o budowie silnika i troche starannosci przy jego naprawie.
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2006, 14:55
Posty: 134
Skąd: warszawa
Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.

Postprzez lukaszp » 21 sty 2008, 21:51

rexwolf chyba nie można samemu zmienić końcówek i dokonać regulacji wtryskiwaczy?
Acha, u mnie prawdopodobnie pada któraś końcówka i chciałem zapytać czy to 200 zł to za komplet 4 sztuk, czy za jedną? i gdzie można zakupić owe końcówki??
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez marek cygan » 21 sty 2008, 22:03

Paweł M. napisał(a):Panowie mam zamiar zastosować xeramic. Czy ktoś z Was próbował i co sądzicie o podobnym preparacie firmy STP??

Ja stosowałem STP z formułą do czyszczenia wtryskiwaczy. Po przejechaniu kilku kilometrów czuć było wieksza dynamikę silnika.
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 11:50
Posty: 111
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Postprzez rexwolf » 22 sty 2008, 17:39

kupic mozna nowe 200 zl za sztuke, tylko musisz trafic na faceta co to potrafi ustawic, a jak czytalem to trudna sztuka i po wymianie moze byc gorzej. Na forum chyba vw pisza o takim fachowcu gdzies pod lublinem co regeneruje kazdy wtryskiwacz, chyba pracuje facet w bosch lublin, chwala go bardzo. Podobno szlifuje igly rozpylaczy montuje i ustawia. Ktos nawet zamowil sobie ustawienie wtryskiwaczy na nieco wyzsze cisnienie i podobno moc i moment obrotowy wzrosly a spalanie zmalalo (nie wiem czy nie trzeba zmienic ustawien pompy). Pewnie glosniej grzechoce za to. Poszukajcie na innych forach.
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2006, 14:55
Posty: 134
Skąd: warszawa
Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.

Postprzez lukaszp » 22 sty 2008, 23:44

Mam pytanie: czy lepiej zmienić wtrysk na używkę kompletną, czy samą końcówkę?
Wiadomo, że przy zmianie końcówki dochodzi jeszcze regulacja (nie taka prosta), natomiast przy używce nie ma pewności czy końcówka jest wogóle dobra i czy nie trzeba jej zaraz zmienić.
Jest na allegro komplet 4 sztuk za 600 zł po ok 200 tys km. Chyba nie warto brać, prawda?
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6