Mazda MX-3 (EC) – Opinie i Informacje
ToMeKKoWaL – o jaki silnik chodzi?? Wpisz do profilu model samochodu i silnik
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
zapewne o 1.6 
Hoobi Rally Team: http://www.hoobi-rt.pl
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
Mechanika pojazdowa ; Serwis opon. Zniżki dla mazdowiczów. http://www.h-rt-auto.firmy.net / 513 188 290
- Od: 23 lis 2004, 13:14
- Posty: 900
- Skąd: Szczecin\Gorzów
- Auto: 323F GT; 121 Canvas-Top, Favorit Rally version, zielony Pickup
ToMeKKoWaL napisał(a):Kiedy jest lepiej gdy maxymalny moment obrotowy sięga przy 3600 obr\min czy 4000 obr\min
max moment ma chyba przy 5200 z tego co pamietam
jesli chodzi o 1.8 v6 to dopiero od 3600 zaczyna jechac (wlącza sie drugi vris i daje to fajny efekt – cos jak turbo lub vtec )
MX3 1.6 16V B6-ME EC (było)
MX3 1.8 24V6 K8 EC ( było )
Audi A3 1.8T
MX3 1.8 24V6 K8 EC ( było )
Audi A3 1.8T
- Od: 17 lut 2007, 19:36
- Posty: 147
- Skąd: Warszawa
- Auto: A3 1.8T
Witam wszystkich, przeczytalem sobie caly ten temat i juz prawie przekonalem sie do MX-3 po lifcie, jednakze nurtuje mnie jeszcze jedno, a mianowicie roznica osiagow miedzy 1.6 sohc a dohc – prawie 20 koni roznicy, moment niemal identyczny, a przyspieszenie Mazda podaje identyczne – jak to jest w rzeczywistosci ? Bardziej sklaniam sie ku 1.6, zalezy mi na tanszej eksploatacji i czesciach ( po uzytkowaniu francuza i niekonczacych sie naprawach ). Pozdrawiam ;]
Bartg – te silniki różnią się w sumie przebiegiem krzywej momentu (i przez to ten drugi ma więcej mocy). SOHC jest bardziej dynamiczne na niskich obrotach (nie ma sensu go kręcić) a DOHC jest ospałe na niskich obrotach, za to dobrze się kręci na wysokich.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Bartg napisał(a):jak to jest w rzeczywistosci ?
Moj kolega ma DOHC, a ja SOHC. Jezdzilem nie raz jego mazda. Nie widze specjalnie roznicy. Nie robilismy nigdy testow kto szybszy itd. Z punktu widzenia normalnej, codziennej jazdy ja nie widze tych 20 koni, zeby to cos zmienilo. Moze jest tak jak brii pisze, niestety nie jestem na tyle wprawiony zeby to wyczuc
loockas napisał(a):Teraz za 50zł zrobię 125-130km.
też tyle zrobie V6
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
brii napisał(a):Średnią na tą chwilę mam ~10l/100km zeby
No to mój mi ostatnio wziął 17l/100, ale to samo miasto i lekko nie jezdzilem:)
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
KyRy napisał(a):też tyle zrobie V6
Bardzo możliwe... Z tego co wiem to spalanie między B6, a K8 nigdy się specjalnie nie różniło. W mieście to te 1.6 sporo nawet pochłania. Może to tez wina tego, że 1/3 trasy do pracy stoję w korkach. Na trasie jest wrecz rewelacyjnie, ok 6.5l/100km
loockas napisał(a):Na trasie jest wrecz rewelacyjnie, ok 6.5l/100km
Dochodzę do wniosku, że ZE z długą piątką jest baaaardzo ekonomicznym silnikiem
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Lukano napisał(a):Mnie pali 8-9 na trasie
mi na trasie (120-140 km/h) wychodzi między 6,7 a 7,5 l/100 km przy kapciach 205
MiHaŁ napisał(a):Lukano napisał(a):Mnie pali 8-9 na trasie![]()
mi na trasie (120-140 km/h) wychodzi między 6,7 a 7,5 l/100 km przy kapciach 205
To wychodzi, że moja pije zbyt dużo . Kapcie 205 z przodu, 215 z tyłu, ale na zimowych pali tyle samo. Warunki te samie, trasa 120-140. Noga przyzwyczajona do firmowego samochodu więc niezbyt lekka.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości