Montaż "Blosa". Wasze opinie i porady
czesc. miesiac temu moj brat zalozyl sobie blosa do 626 2.0 8V GE. regulowal metoda prob i bledow. zszedl ze spalaniem od12,5 do 10, na setke. auto lepiej przyspiesza harmonijniej rozwija moc. od razu po zalozeniu zauwarzylismy ze po odpaleniu zimnego silnika nie bylo zadnego "prychania", krztuszenia, jak to mialo miejsce przet montarzem.
podsumowac to moge: auto lepiej jedzie, mniej pali (jezdzi codziennie do pracy 40km w jedna strone czesc drogi w trasie czesc w gdanskich korkach). ja tez planuje zakup do mojej madzi
podsumowac to moge: auto lepiej jedzie, mniej pali (jezdzi codziennie do pracy 40km w jedna strone czesc drogi w trasie czesc w gdanskich korkach). ja tez planuje zakup do mojej madzi
Stało się ... zakupiłem BLOS-a – w sumie to wiem nie ma się czym chwalić
ale... bo zawsze jest jakieś ale .. Panowie którzy zakładali samodzielnie BLOS-a powiedzcie jedno – jeśli mam na teraz 2 gen LPG i podczas montażu "gazierze" zdemontowali mi taką małą puszeczkę obok filtra i 2 rurki od niej do przepustnicy (to jakiś tam rezonator drgań) to poza demontażem standardowego "palnika" muszę "poukładać' tak te rurki i puszkę jak było w orginale (bez LPG) + włożenie w obieg BLOSA
Chodzi mi o to czy stosowaliście jakieś dodatkowe "manewry" z tymi rurkami (teraz jest tam podłączany tzw obieg Bypass) czy "układaliście" tak jak było przed gazem w aucie?
Pozdrawiam
Chodzi mi o to czy stosowaliście jakieś dodatkowe "manewry" z tymi rurkami (teraz jest tam podłączany tzw obieg Bypass) czy "układaliście" tak jak było przed gazem w aucie?
Pozdrawiam
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
Założyłem BLOS-a i takie są moje odczucia :
– auto rzeczywiście w jakimś stopniu "odżyło" na PB
– auto nie jest "zamulone " na LPG
– brak chwilowych dziur podczas przyśpieszania
– reakcja na pedał gazu bez opóżnienia
– auto sprawniej się uruchamia
To tyle jeśli chodzi o superlatywy , a teraz negatywy – bo i one są :
– duuuży problem z optymalnym ustawieniem dawki gazu ( ustawiałem tylko na odczytach z sondy lambda jeśli ustawiłem optymalny skład mieszanki wszystko było oki aż do momentu w którym kilka razy przegazowałem silnik – po tym zabiegu składu już był bogaty
– duuży problem z ustawieniem obrotów jałowych w takim sensie, żeby dawka gazu była optymalna (patrz wyżej podobnie jak z dawką gazu w górnych zakresach obrotów) – ale są prawie stabilne ... prawie bo w dużej mierze zależą od ciśnienia gazu w butli ... niestety jak ustawisz obroty na pełnej butli i będą wręcz idealne to na 100% po opróżnieniu butli w 50% już tak idealne nie będą ( ruchy obrotomierza o 200 do 300 obr)
– kilka problemów technicznych z montażem, a dokładnie ze zmieszczeniem po maska przy założeniach dotyczących montażu (BLOS W POZIOMIE)
Ogólnie powiem tak – szału nie ma co do osiągów (możliwe że jest to związane z niedokładną regulacją) jeśli chodzi o spalanie – wynik taki sam jak na palniku (mikser).
Pytanie do Was : w jaki sposób mam wyregulować BLOSA na analizatorze spalin ( chodzi mi o kata) – rozkręcanie układu wydechowego
Pozdrawiam
– auto rzeczywiście w jakimś stopniu "odżyło" na PB
– auto nie jest "zamulone " na LPG
– brak chwilowych dziur podczas przyśpieszania
– reakcja na pedał gazu bez opóżnienia
– auto sprawniej się uruchamia
To tyle jeśli chodzi o superlatywy , a teraz negatywy – bo i one są :
– duuuży problem z optymalnym ustawieniem dawki gazu ( ustawiałem tylko na odczytach z sondy lambda jeśli ustawiłem optymalny skład mieszanki wszystko było oki aż do momentu w którym kilka razy przegazowałem silnik – po tym zabiegu składu już był bogaty
– duuży problem z ustawieniem obrotów jałowych w takim sensie, żeby dawka gazu była optymalna (patrz wyżej podobnie jak z dawką gazu w górnych zakresach obrotów) – ale są prawie stabilne ... prawie bo w dużej mierze zależą od ciśnienia gazu w butli ... niestety jak ustawisz obroty na pełnej butli i będą wręcz idealne to na 100% po opróżnieniu butli w 50% już tak idealne nie będą ( ruchy obrotomierza o 200 do 300 obr)
– kilka problemów technicznych z montażem, a dokładnie ze zmieszczeniem po maska przy założeniach dotyczących montażu (BLOS W POZIOMIE)
Ogólnie powiem tak – szału nie ma co do osiągów (możliwe że jest to związane z niedokładną regulacją) jeśli chodzi o spalanie – wynik taki sam jak na palniku (mikser).
Pytanie do Was : w jaki sposób mam wyregulować BLOSA na analizatorze spalin ( chodzi mi o kata) – rozkręcanie układu wydechowego
Pozdrawiam
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
sołtys napisał(a):ponieważ klapa ( przepustnica)
Sołtys chyba mnie źle zrozumiałeś – Blos to nie tylko przepustnica, to też wlot i wylot i one powinny być w poziomie (o to mi chodziło) a przepustnica powinna być pionowo.
U mnie Blos ma troszkę wyżej wylot jak wlot (odchyłka od poziomu o jakieś 15 – 20 st)
Pozdrawiam
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
I teraz tak.. piszesz ze blos kiepsko trzyma skład mieszanki po przegazowaniu
dwia rzeczy..
po pierwsze czym Ty to mierzysz?
bo jak tym analizatorem AFR przechwytujacym sygnal z lambdy za 56zł.. to śmiało możesz wyżucić go do śmieci (sam się naciołem)
jeżeli wychodzi Ci tak na profesjonalnym sprzęcie, to pamiętaj że sonda zaczyna działać poprawnie dopiero po odpowiednim nagrzaniu spalin, a druga sprawa, musisz sie wpiąć przed katalizatorem (słowem wyjąć sondę i włożyć czujnik analizatora spalin)
jeżeli są problemy z obrotami, sprawdź czy układ niedostaje lewego powietrza.
dwia rzeczy..
po pierwsze czym Ty to mierzysz?
bo jak tym analizatorem AFR przechwytujacym sygnal z lambdy za 56zł.. to śmiało możesz wyżucić go do śmieci (sam się naciołem)
jeżeli wychodzi Ci tak na profesjonalnym sprzęcie, to pamiętaj że sonda zaczyna działać poprawnie dopiero po odpowiednim nagrzaniu spalin, a druga sprawa, musisz sie wpiąć przed katalizatorem (słowem wyjąć sondę i włożyć czujnik analizatora spalin)
jeżeli są problemy z obrotami, sprawdź czy układ niedostaje lewego powietrza.
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
Skład mieszanki sprawdzam za pomocą laptopa – wcześniej miałem instalacje 2 gen. z modułem bingo s4 – ten sterownik pozostał w aucie i w programie mam podględ napięcia na lambdzie – czy jest to profesjonalne ...chyba w miarę tak skor 2 gen. w taki sposób dało się ustawić. Auto było bardzo dobrze nagrzane – czyli ta opcia odpada. Sprawdzałem szczelność układu dolotowego – i jest ok
Dzięki za sugestie ..ale proszę o jeszcze
Pozdrawiam
Dzięki za sugestie ..ale proszę o jeszcze
Pozdrawiam
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
Blosik się spisuje:D, na trasie (Tarnów – Wiedeń 4 osoby full załadowany) spalanie w okolicach 9l/100km, obroty równiutkie, ładnie się wkręca( do końca skali:D). dzisiaj niestety wystąpił "strzał", nie wiadomo dlaczego, świece i kable "nówki" i wygląda że blosik ocalił przepływomierz bo wszystko działa. Zostawiłem zabezpieczenie antystrzałowe przed przepustnicą i to chyba ocaliło całość. Ogólnie polecam.
- Od: 9 wrz 2007, 16:04
- Posty: 11
- Skąd: Ryglice
- Auto: Mazda 626 Gle Special 2.0 16V '94r.
Strzał na BLOS
? – czyżby kolejna "nieścisła" informacja zwoleników BLOS-a – ponoć to niemożliwe...
beryl – jak tam u Ciebie wolne obroty – są uzależnione od ilości gazu w butli
– pytam czysto teoretycznie
Pozdrawiam
beryl – jak tam u Ciebie wolne obroty – są uzależnione od ilości gazu w butli
Pozdrawiam
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
BartekB napisał(a):Strzał na BLOS ? – czyżby kolejna "nieścisła" informacja zwoleników BLOS-a – ponoć to niemożliwe...
pisałem już o tym dawno, to wymysł forumowiczów z forum forda, strzały jak najbardziej są możliwe bo w kolektorze zbiera sie spora ilość mieszanki, zresztą instrukcja blosa mówi o możliwości zamontowania wraz zklapą zabezpieczającą.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Sołtys widzę zę jesteś dobrze zorientowany w sprawach LPG – więć mam do Ciebie pytanko.
Jaka dla mojego auta będzie różnica jeśli założe mu mikser bez kompensacji
? (wcześniej właśnie 2 gen z kompensacjąna mikserze)
Co w ogóle ta kompensacja kompesuje
?
Kombinuje z tym swoim LPG ale chba skończe na sekwencji
ale pomimo wszystko proszę Cie bardzo o odpowiedz
Pozdrawiam
Jaka dla mojego auta będzie różnica jeśli założe mu mikser bez kompensacji
Co w ogóle ta kompensacja kompesuje
Kombinuje z tym swoim LPG ale chba skończe na sekwencji
Pozdrawiam
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
Też miałem strzał na blosie ale z wlasnej winy.. często kręciłem silnik do końca obrotościomierza no i stało sie.. przepływka w piz.u nawet klapa antywybuchowa niepomogła.
W normalnym użytkowaniu to raczej jednak sołtys niemożliwe.. normalny mikser ma przelot powietrza zwężony ale otwarty cały czas ..w blosie ta klapka podnosi się i zamyka.. i podobnie jak klapa antywybuchowa..puszcza powietrze tylko w jedną stronę.. do silnika.
Strzał zdarza się właśnie przy takiej głupocie jaką zrobiłem ja..
obrotościomierz na 7500 rpm, klapa całkiem w górze i pełno gazu w kolektorze ..wtedy to może się to tak skończyć.
W normalnym użytkowaniu to raczej jednak sołtys niemożliwe.. normalny mikser ma przelot powietrza zwężony ale otwarty cały czas ..w blosie ta klapka podnosi się i zamyka.. i podobnie jak klapa antywybuchowa..puszcza powietrze tylko w jedną stronę.. do silnika.
Strzał zdarza się właśnie przy takiej głupocie jaką zrobiłem ja..
obrotościomierz na 7500 rpm, klapa całkiem w górze i pełno gazu w kolektorze ..wtedy to może się to tak skończyć.
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
BartekB napisał(a):Sołtys widzę zę jesteś dobrze zorientowany w sprawach LPG – więć mam do Ciebie pytanko.
Jaka dla mojego auta będzie różnica jeśli założe mu mikser bez kompensacji ?
Prawdopodobnie nie będzie chciał płynnie, chodzić na wolnych obrotach zwłaszcza przy wrzucaniu luzu przy dojeżdzie do skrzyżowania lub przy zmianie biegów w takcie jazdy ( będzie szarpał) ale wszystko wychodzi w praniu, nie widziałem tego silnika na żywo wiec nie jestem pewien czy jest tam przepływka klapkowa??
MadziaForever napisał(a):W normalnym użytkowaniu to raczej jednak sołtys niemożliwe.. normalny mikser ma przelot powietrza zwężony ale otwarty cały czas ..w blosie ta klapka podnosi się i zamyka.
klapa antystrzałowa też podnosi sie i zamyka a jakoś nie zdąży sie zamknąć tak jak i blos przy strzale, (znasz prędkośc rozchodzenia sie fali uderzeniowej przy detonacji??) a dowod na to sam przedstawiłeś sam.
Jeszcze powiem wam jedną rzecz, SGI też strzela tylko bardzo słabo bo ilość gazu w kolektorze jest niewielka, ale fakt faktem strzela sam takie auto widziałem, wiec nawet na SGI proponuje wymieniać świece w terminie.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
sołtys napisał(a):czy jest tam przepływka klapkowa??
Sołtys nie ma przepłyki klapowej , ale popularny gorący drut – możesz bardziej rozwinąc ten temat ...
Dziękuje za informacje...w sumie i tak dalej będę ...jak to określiłeś "prał" ..i może coś wypiorę:)
Pozdrawiam
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
Przy gorącym drucie nie musi być kompensacji ale wszystko zależy od podciśnienia w dolocie jeżeli jest stosunkowo małe to muszą byc albo mały mikser albo kompensacja, jeżeli ją masz to dobrze bo nie zaszkodzia może znacząco pomagać w stabilizacji wolnych obrotów zwłasza podczas jazdy gdzie występuje dynamiczne doladowanie dolotu przepływającym powietrzem.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Dla chcących po eksperymentować – zapraszam
http://allegro.pl/item307067102_blos_zn ... ksera.html
Pozdrawiam

Pozdrawiam
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
witam
mam blosa:)
zalozylem sam, wstepnie wyregulowalem, spalanie spadlo z 14.4 (ostatnio cos mi nawalilo zaczela palic jak smok) do 10.5. jedzie jak glupi.... ale pojawil sie problem. mianowicie pow 4 – 4.5 tys obr silnik traci moc. nawet na biegu jalowym po wcisnieciu gazu do podlogi zaczyna "[tiiit]" i faluje miedzy 4.5 a 5 tys obr. wyglada to jak by nie dostawal gazu, ale nie mam pomyslu jak temu zaradzic??????????
na benzynie tez niechetnie jezdzi ale sprobuje zresetowac komputer.
mam blosa:)
zalozylem sam, wstepnie wyregulowalem, spalanie spadlo z 14.4 (ostatnio cos mi nawalilo zaczela palic jak smok) do 10.5. jedzie jak glupi.... ale pojawil sie problem. mianowicie pow 4 – 4.5 tys obr silnik traci moc. nawet na biegu jalowym po wcisnieciu gazu do podlogi zaczyna "[tiiit]" i faluje miedzy 4.5 a 5 tys obr. wyglada to jak by nie dostawal gazu, ale nie mam pomyslu jak temu zaradzic??????????
na benzynie tez niechetnie jezdzi ale sprobuje zresetowac komputer.
Mam dokladnie ten sam problem w mojej GD ale ja mam 2,2 12v i nie wiem jak temu zaradzic. Jedyna roznica to to ze na benzynie auto jedzie jakby nigdy nie widzialo gazu
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Witam, chcę założyć blosa do 626 z silnikiem FP 1800 cm. Mam pytanie do Kolegów, którzy montowali blosa do swoich aut – czy oprócz samego blosa do mego silnika są potrzebne jeszcze jakieś redukcje itp.
Pozdrowienia.
Pozdrowienia.
- Od: 2 maja 2005, 15:49
- Posty: 15
- Skąd: Przemyśl
- Auto: Mazda 626 GE FP 1,8 + LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości