problem przy uruchomieniem zimnego silnika w 323c. i juz po problemie:)
ja u siebie LPG nie mam wiec mam troszke gorzej. rozmawialem wczoraj z elektrykiem ,który badał moja madzie i powiedział ze na 80% przyczyna długiego odpalania maszyny moze byc jakis elektrozawór. nie pamietam o jakim zaworze mówił,ale mówił cos ze silnik dostaje przez zten elektro zawór mieszanke paliwową z duzo iloscia powietrza i dlatego sa takie problemy. w tym tyg jeszcze raz dokładnie zbada autko i bedzie wiadomo. co sadzicie na ten temat??
pozdro
pozdro
- Od: 30 paź 2007, 18:52
- Posty: 45
- Skąd: Olsztynek k. Olsztyna
- Auto: mazda 323 c 1,5 16V Z5 1996r
Więc tak: Nie zrobilem tych czynności o ktorych mowilem wczesniej czyli nie pomijałem pompy. Na początek postanowilem zdjac przewody wtryskowe od przekaźnika gazowego ( ten co rozłącza i połącza wtryski przy przełączaniu na gaz) zwarłem je ze sobą i podjąłem probe odpalenia. O dziwo auto zapaliło za 1 razem!! Rozłączylem i ponownio podpiąłem przekaźnik i auto juz nie odpalilo. Wiec kupilem nowy przekaźnik podłączylem i
auto nie odpala. Przyszedł wiec czas na centralke na szczescie mialem drugą sprawną podłączylem i też nie zapalił. Ponownie połaczylem na krotko i auto pali od pierwszego
Obecnie mam to porozłączane i jeżdze na benzynie ale pewnie dlugo nie wytzymam hehe. Moze ktos z was wie co moglo sie stac skoro centralka i przekaźnik sprawny?? Wiem ze to powinno byc w dziale LPG ale chodzilo o dopalanie auta bo nie chcialo zapalac na PB, palilo dopiero po dlugim kreceniu a teraz pali od piewszego strzału. wiec jakby nie bylo przyczyna znaleziona ale teraz gdzie lezy bład w instalacji LPG??

-
Lukasz_zdw
Lukasz_zdw napisał(a):ale teraz gdzie lezy bład w instalacji LPG??
Często centralka LPG podaje napięcie na TPS (czujnik położenia przepustnicy) fałszując wskazania tego czujnika co bardzo utrudnia pracę na benzynie. W poprzednim aucie rozciąłem przewód idący z TPS do centralki LPG i założyłem przekaźnik dołaczjący go tylko podczas pracy na gazie.
Spróbuj rozłączyć ten przewodzik, najczęściej jest wlutowany do jednego z przewodów idących z TPS do ECU.
To oczywiście jedna z licznych możliwych przyczyn niepoprawnej pracy, ale łatwa w do zdiagnozowania.
pozdrawiam
- Od: 16 mar 2007, 13:27
- Posty: 192
- Skąd: Przeworsk
- Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW
Nie łatwiej wstawić diodę?waldek2000 napisał(a):założyłem przekaźnik
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet napisał(a):Nie łatwiej wstawić diodę?waldek2000 napisał(a):założyłem przekaźnik
Łatwiej napewno, tylko skutek niewiadomy. Nie wiedziałem czy to napięcie podczas jazdy nie zmienia kierunku, no i spadek na złączu.
- Od: 16 mar 2007, 13:27
- Posty: 192
- Skąd: Przeworsk
- Auto: 323F BJ DITD, KIA CEED 2.0 CRDI SW
moja madzia wogole na benzynie nie chodzi a na gazie mam odpał w 2 sekundy nie narzekam moze sie nie rozklepie 
- Od: 14 mar 2007, 00:59
- Posty: 26
- Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 90' LPG
witam wszystkich.
kiedy pisałem ostatnio to czekałem na elektryka ,który mial rozwiązac problem z odpalaniem zimnego silnika. jak juz wczesniej sie dowiedziałem po odłaczeniu czujnika temp silnika,autko odpalało odrazu. czekałem na niego chyba tydz czasu. mysle sobie ilez mozna czekac
w koncu podłaczyłem drugi przewód pod ów czujnik i poprowadziłem go do kabiny, gdzie na koncu podłaczyłem przełacznik.
rozwiazanie troche troszke banalne ale działajace. potrzeba matka wynalazku heheh
pozdro:)
kiedy pisałem ostatnio to czekałem na elektryka ,który mial rozwiązac problem z odpalaniem zimnego silnika. jak juz wczesniej sie dowiedziałem po odłaczeniu czujnika temp silnika,autko odpalało odrazu. czekałem na niego chyba tydz czasu. mysle sobie ilez mozna czekac
pozdro:)
- Od: 30 paź 2007, 18:52
- Posty: 45
- Skąd: Olsztynek k. Olsztyna
- Auto: mazda 323 c 1,5 16V Z5 1996r
Jak masz miernik uniwersalny pod ręka lub mozliwość pożyczenia od kogoś to sprawdź rezystancję tego czujnika na zimnym silniku i na rozgrzanym.Wtedy ci powiem czy zachodzi konieczność wymiany.Choć dziwnke ze nowy czujnik nie spełnia wymogów
Może poprostu kupiłeś nieodpowiedni 
CONTACT: 7348712


- Od: 5 wrz 2006, 16:15
- Posty: 148
- Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
- Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.
czujnik jest napewno odpowiedni bo sa takie same symbole . jutro sprawdze rezystencje i Ci napisze co i jak. moze rzeczywiscie kupiłem walniety czujnik. słyszałem o takich przypadkach.
dzieki za podpowiedz i pozdro
dzieki za podpowiedz i pozdro
- Od: 30 paź 2007, 18:52
- Posty: 45
- Skąd: Olsztynek k. Olsztyna
- Auto: mazda 323 c 1,5 16V Z5 1996r
Witam – ja mam podobny problemik z odpalaniem Madzi na zimnym-ale oczywiście na mniejszą skalę!Muszę kręcić ok 10 obrotów (a kiedyś 3-4 max). Na ciepłym pali za pierszym. Szerzej o moim "zjawisku" tutaj:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0[/code]
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0[/code]
"Zacznij od rzeczy małych, jeżeli chcesz być wielki"
Była: 323f BG + LPG II gen, 323p BA + LPG SGI
Jest: VW Passat 1,9 TDI 130KM
Będzie: M6 Diesel 2005
?????
Była: 323f BG + LPG II gen, 323p BA + LPG SGI
Jest: VW Passat 1,9 TDI 130KM
Będzie: M6 Diesel 2005
- Od: 1 sie 2006, 22:06
- Posty: 41
- Skąd: Gliwice
- Auto: VW Passat 1,9 TDI 130KM
witam.
po prawie dwoch tygodniach odebrałem auto od mechanika. przy zaworach były walniete jakies 4 płytki i przez to silnik nie miał kompresji . teraz madzia odpaliła odrazu i silnik o wiele przyjemniej mruczy. dzis mam na noc do pracy, i jesli po nocce spedzonej na dworzu madzia odpalio odrazu to bedzie wielki sukces o którym odrazu napisze.
pozdrawiam
po prawie dwoch tygodniach odebrałem auto od mechanika. przy zaworach były walniete jakies 4 płytki i przez to silnik nie miał kompresji . teraz madzia odpaliła odrazu i silnik o wiele przyjemniej mruczy. dzis mam na noc do pracy, i jesli po nocce spedzonej na dworzu madzia odpalio odrazu to bedzie wielki sukces o którym odrazu napisze.
pozdrawiam
- Od: 30 paź 2007, 18:52
- Posty: 45
- Skąd: Olsztynek k. Olsztyna
- Auto: mazda 323 c 1,5 16V Z5 1996r
I co dużo zapłaciłeś ze tę naprawę? ja też zaczynam zastnawiać się nad kompresją chociaż pierścienie miałem wymieniane w czerwcu...
Może to jednak pompa olejowa? Bo od razu po "załapaniu" ok 5 sekund "wchodzi" na obroty i kontrolka ciśnienia oleju dopiero wtedy gaśni. Macie jakieś sugestie?Ile taka pompa stoi?
Może to jednak pompa olejowa? Bo od razu po "załapaniu" ok 5 sekund "wchodzi" na obroty i kontrolka ciśnienia oleju dopiero wtedy gaśni. Macie jakieś sugestie?Ile taka pompa stoi?
"Zacznij od rzeczy małych, jeżeli chcesz być wielki"
Była: 323f BG + LPG II gen, 323p BA + LPG SGI
Jest: VW Passat 1,9 TDI 130KM
Będzie: M6 Diesel 2005
?????
Była: 323f BG + LPG II gen, 323p BA + LPG SGI
Jest: VW Passat 1,9 TDI 130KM
Będzie: M6 Diesel 2005
- Od: 1 sie 2006, 22:06
- Posty: 41
- Skąd: Gliwice
- Auto: VW Passat 1,9 TDI 130KM
szuszen napisał(a):I co dużo zapłaciłeś ze tę naprawę?
zapłaciłem 400 zl. i narzie jest si, i mam nadzieje ze jutro tez tak bedzie, tzn po nocce. moze i u Ciebie jest tez problem z płytkami od regulacji zaworów. tak samo jak u mnie
- Od: 30 paź 2007, 18:52
- Posty: 45
- Skąd: Olsztynek k. Olsztyna
- Auto: mazda 323 c 1,5 16V Z5 1996r
silnik o wiele przyjemniej mruczy
Ja u siebie nic innego poza odpalaniem po 3 razy (po4-5 obrotów) nie zauważyłem. jeszcze się wstrzymam i poobserwuje Madzie – może jak bedzie juz ciepło to sytuacja się unormuje.Zobaczymy...
"Zacznij od rzeczy małych, jeżeli chcesz być wielki"
Była: 323f BG + LPG II gen, 323p BA + LPG SGI
Jest: VW Passat 1,9 TDI 130KM
Będzie: M6 Diesel 2005
?????
Była: 323f BG + LPG II gen, 323p BA + LPG SGI
Jest: VW Passat 1,9 TDI 130KM
Będzie: M6 Diesel 2005
- Od: 1 sie 2006, 22:06
- Posty: 41
- Skąd: Gliwice
- Auto: VW Passat 1,9 TDI 130KM
hmm płytki? przy zaworach hmm a w silniku nic ci nie stukało przedtem bo jak miałes tak rozlegulowane zawory zeby nie chciał odpalic to hmm strasznie by warczał i naciepłym tez by był problem chyba jakoś nie wierze w te zawory chyba cie mechanik w balona zrobił i saksował 400zł za cos ale nie za płytki tak mi sie wydaje bo jesli nie było kompresji tak zeby nie chciał odpalic to musiały by byc strasznie podparte i nie chciał by jechać chyba?
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 4 paź 2007, 15:32
- Posty: 339
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC
grodek napisał(a):hmm płytki?
powiedział ze na dwóch zewnetrznych cylindrach nie ma kompresji i przy takiej zimowej pogodzie,nie ma bata,zeby odpalił.
grodek napisał(a):i naciepłym tez by był problem
fakt. nawet po kilku minutach musiałem przytrzymac go troche na obrotach, bo odrazu gasł.
grodek napisał(a):chyba cie mechanik w balona zrobił
raczej nie, bo to znajomy mojego taty.
teraz jest juz elegancko, tylko przekrece kluczyk i madzia juz pieknie gra:)
poozdro
- Od: 30 paź 2007, 18:52
- Posty: 45
- Skąd: Olsztynek k. Olsztyna
- Auto: mazda 323 c 1,5 16V Z5 1996r
bo te płytki sa do regulowania luzu na zaworach i jak ci sie nie domykały na 2 cylindrach to msakres bo mowisz brak kompresji czyli nie zamykały sie dziwne ze pozniej nie gasł juz jak sie rozgrzał no w kazdym razie fajnie ze problem rozwiazny:]
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 4 paź 2007, 15:32
- Posty: 339
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC
grodek napisał(a):lepiej teraz przyspiesza?
teraz to panie majster szatan ,nie samochód. mucha nie siada ( czasami komar przyleci i narobi na maske
a tak powaznie to róznica jest i to duza w przyspieszeniu. czy mniej pali to nie wiem, na dniach zaleje paliwko i bede obserwowac wskaznik od paliwa.
pozdro
- Od: 30 paź 2007, 18:52
- Posty: 45
- Skąd: Olsztynek k. Olsztyna
- Auto: mazda 323 c 1,5 16V Z5 1996r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości