Ile Twój Z5 pali oleju?
czy mozna przyjac ze mazdy technologicznie sa tak skonstruowane ze musza brac olej i nie da sie przejezddzic od zmiany do zmiany bez dolewki ? oczywiscie wszystko zależy od stylu jazdy wiadomo przy dynamicznej to kazde fura weznie , w tym przypadku mam na mysli normalna eksploatacje bez zarzynania auta 
- Od: 3 lip 2007, 13:13
- Posty: 67
- Auto: Mazda CX-7 2,3 07 r.
bylo 323f 1,8 (97r),6 2,0 (02r) benzin :)
ja dolewam niecały litr na 1000km moze dramat moze nie zawsze mam swiezy olej. Wina ---- walnięte uszczelniacze, prędkośc maksymalna z licznika jaka ja jechalem 170 km ale wykręciłbym moze i wiecej jakbym miał 4 lotniska przed sobą hehe 

- Od: 28 cze 2007, 02:52
- Posty: 6
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda MX-3
a może czas przejść na mineralny olej i nie będzie ubywać oleju...przynajmniej tak dużo
ja mam 185tyś na blacie na mineralny przeszedłem przy 180tyś. w tej chwili jeśli bierze to śladowe ilości
i nie rozumiem dlaczego wszyscy boją sie takiego oleju, a co poniektórzy z oleju semi przechodzą na syntetyk
chciałbym poznać fachowca który takie dobre rady daje, i dziwić sie ze Z5 olej bierze litrami
gdybym czytał to przed zakupem mazdy to raczej bym sie nie zdecydował (szczeście że nie czytałem) ale wnioskuje że co poniektórzy sami działają na szkodę dla silnika
ja mam 185tyś na blacie na mineralny przeszedłem przy 180tyś. w tej chwili jeśli bierze to śladowe ilości
i nie rozumiem dlaczego wszyscy boją sie takiego oleju, a co poniektórzy z oleju semi przechodzą na syntetyk
Pioteq25 napisał(a):– zmiana z 10W40 na 5W40 i same plusy
chciałbym poznać fachowca który takie dobre rady daje, i dziwić sie ze Z5 olej bierze litrami
gdybym czytał to przed zakupem mazdy to raczej bym sie nie zdecydował (szczeście że nie czytałem) ale wnioskuje że co poniektórzy sami działają na szkodę dla silnika
- Od: 17 gru 2007, 20:44
- Posty: 69
- Auto: 323F BA 1,5 16v
To ja zapytam w takim razie tak: Na jamik oleju jeździcie/jeździliście, gdy silnik zaczyna/zaczął Wam brać olej? (minerał/semisyntetyk/syntetyk + producent). Bardzo jestem ciekaw Waszych wypowiedzi. Zwłaszcza interesuje mnie, ilu z Was wskaże, że na oleju syntetycznym silnik zaczął spalać nadmierne ilości oleju, czego nie czynił wcześniej. No... Przyznać się bez bicia...Luki 323F napisał(a):i dziwić się, że Z5 olej bierze litrami
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
ja używam castrol magnatec 15w40
- Od: 17 gru 2007, 20:44
- Posty: 69
- Auto: 323F BA 1,5 16v
rafallg napisał(a): oczywiscie wszystko zależy od stylu jazdy wiadomo przy dynamicznej to kazde fura weznie
mylisz sie i to dosc tak nawet bardzo.Mialem wczesniej Punto i kapiłem go zdrowo oczywiscie wymieniajac wszystko na biezaco i dopiero po 50 tys km jazdy na gazie zaczal brac az pol litra na 10 tys km .A Madzka czy jezdze spokojnie czy nie ...w kazdym razie silnik juz 9 tys km po remoncie caly czas sie dociera
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
jak pisal GofNet zalewac polsynetyk lub syntetyk mineralnym to odwlekanie kapitalki i na wlasna prosbe dorzucanie paru zlociszy do remontu . Mineralka nie dociera do wszystkich zakamarkow i pwoduje zwiekszanie sie temp na podzespolach nie mowiac juz o rozruchu silnika poza tym zostawia mnostwo nagaru i Ciekawe ile z mineralki idzie wam przez rure
ja jezdze teraz na maxliffe 10w40 /2 wymiany do tej pory jak kupilem olej xxx wyplukalem silnik i maxlifa
/ pozeranie oleju MNiIEJniz 0.1 ale cieknie mi delikatnie z pod dekla zawarow wiec wychodzi na prawie na 0
ja jezdze teraz na maxliffe 10w40 /2 wymiany do tej pory jak kupilem olej xxx wyplukalem silnik i maxlifa
MAZDA &M....ITSUBISHI
Moj Z5 Bierze jakies 400ml/1000km. Nie widze zeby cieklo gdzies z gory. Na pewno nie spod dekla bo wymienialem uszczelke. Oczywscie mam dymek z rana ale moje pytanie brzmi czy jest mozliwe zeby jeszcze gdzies go ubywalo poza przepalaniem w silniku?? Poza tym ostanio przegonilismy ja tak 170-180km/h po trasie wiec moze tez dlatego. Mam tez instalacje gazowa. Zalany mam Mobil 10W40. To jest pierwszy olej zalany przeze mnie wczesniej nie wiem jaki byl. Druga sprawa ze kopci tak samo na oleju handlarza jak na moim, czyli raczej nie bylo motodoktora lanego. Ostatnie pytanie czy jak bedzie cieplej to moge liczyc na spadek konsumpcji oleju w zwiazku z mniejszym kopceniem z rana ?
Na koniec musze dodac ze samochodzik jezdzi bardzo sprawnie nie zamula sie wkreca ladnie takze gdyby nie tan znikajacy olej to nie mialbym sie do czego przyczepic jesli idzie o odglosy z silnika itp. Teraz taka moja konkluzja jezeli poza braniem oleju nie ma rzadncyh innych objawow to chbya lepiej wydac dodatkowo nawet te 100zl na olej niz ladowac sie w remont za 1500zl i i tak nie wiemy co z tego bedzie albo kupic silnik za 500zl czy 1000zl i bedize bral jescze wiecej i moze jakies inne problemy wynikna takze ja bede dolewal dobrego oleju. Chyba ze zacznie mi lykac 4l na 1000km
Na koniec musze dodac ze samochodzik jezdzi bardzo sprawnie nie zamula sie wkreca ladnie takze gdyby nie tan znikajacy olej to nie mialbym sie do czego przyczepic jesli idzie o odglosy z silnika itp. Teraz taka moja konkluzja jezeli poza braniem oleju nie ma rzadncyh innych objawow to chbya lepiej wydac dodatkowo nawet te 100zl na olej niz ladowac sie w remont za 1500zl i i tak nie wiemy co z tego bedzie albo kupic silnik za 500zl czy 1000zl i bedize bral jescze wiecej i moze jakies inne problemy wynikna takze ja bede dolewal dobrego oleju. Chyba ze zacznie mi lykac 4l na 1000km
- Od: 16 paź 2007, 21:38
- Posty: 1035
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))
podzielam.Ja zrobilem remont i bierze tyle co tobienicek777 napisał(a):lepiej wydac dodatkowo nawet te 100zl na olej niz ladowac sie w remont za 1500zl i i tak nie wiemy co z tego bedzie albo kupic silnik za 500zl czy 1000zl i
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Na gazie może być zwiększone zużycie oleju, gdyż często instalacje nie są dobierane poprawnie, tylko na "odwal się". Wtedy powstaje podciśnienie i z odmy wysysa olej, który jest przepalany i stąd zużycie oleju...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Hmm a czy da sie co z ty zrobic nie zmianiajac calkowiecie instalacji na inna?? Przyznam szczerze, ze ciezko mi bedzie sprawdzic poki co czy to przez gaz tak chleje ten olej, bo mam zrabana przeplywke i sie nie nie da jezdzic na bence.
- Od: 16 paź 2007, 21:38
- Posty: 1035
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))
ja wymienilem olej przy kupnie na liczniku bylo 120tys, teraz mam 127 tys, jezdzone na gazie... dzisiaj rano zagladam w bagnet .. i co widze?.... full 
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
A ja kiedys po kilkuset kilumetrach zagladam na bagnet i co
Ponizej LOW <lol2>. Wychodzi na to ze od wymiany d wymiany bede jej dolewal drugie 4 litry :/. Poki co tak bedzie bo lepsze 100zl na rok niz 1500zl na remont i nie wiadomo co po tymbedzie. Nie bede jezdzil nim 15 lat zeby sie to oplacilo :/.
- Od: 16 paź 2007, 21:38
- Posty: 1035
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))
przed remontem najpierw 0,6l/3000km, później 1l/1500km
jestem 1300km po remoncie i nie łyknął ani grama
jestem 1300km po remoncie i nie łyknął ani grama

- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
U mnie jakieś 3,5l/10 000km mobil 10W40 narazie nie myślę o remoncie ale o jakimś oleju dobrym żeby nie doszło do 1l na 1000 km
Ostatnio zalałem midlandem 10W40 przejechałem 1000km ale nie widze jakiejś poprawy ,teraz myśle o Valvoline 10W60 co o tym myślicie
Ewentualnie może się ktoś podzieli spostrzeżeniami po przejściu na olej mineralny
Ostatnio zalałem midlandem 10W40 przejechałem 1000km ale nie widze jakiejś poprawy ,teraz myśle o Valvoline 10W60 co o tym myślicie
Ewentualnie może się ktoś podzieli spostrzeżeniami po przejściu na olej mineralny
- Od: 10 maja 2008, 15:51
- Posty: 243
- Skąd: Siedlce
- Auto: Golf IV 2.3 V5
mixR napisał(a):,teraz myśle o Valvoline 10W60 co o tym myślicie
może pomóc, ale sprawdź jeszcze może schella helix 10W40
mixR napisał(a):Ewentualnie może się ktoś podzieli spostrzeżeniami po przejściu na olej mineralny
najgorsza z możliwych decyzji, ten silnik nie trawi tego oleju.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości