Wymiana rozrządu, numery części

Postprzez szoszon1983 » 14 sty 2008, 23:29

Witam.
Wiem, że temamt wałkowany, ale nie mogę znaleźć jednoznacznej opinii, co dokładnie się wymienia, czy tylko pasek i napinacz, czy jeszcze jakieś rolki....

A i jeszcze jedno: czy ma ktoś numery katalogowe części (paska, napinacza i tego co jeszcze trzeba) i uszczelki pod dekiel rozrządu??

proszę o pomoc, w tym tygodniu muszę wymienić...

P.S. szukałem, szukałem, ale ani numerów nie znalazłem, a i jak wyżej pisałem, nie znalazłem jednoznacznej informacji odnośnie rolek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez magicadm » 15 sty 2008, 01:02

szoszon1983 napisał(a):co dokładnie się wymienia, czy tylko pasek i napinacz, czy jeszcze jakieś rolki....

Pasek, napinacz, rolkę napinacza (lub cały wieszak – ale po co) rolkę prowadzącą i co 2-gi pasek pompę wody. Tak przynajmniej jest w DITD.
Roli i napinacz chyba nadal robi NTN
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 15 sty 2008, 01:03

Jak masz pierwsze 120 tysiecy wystarczy wymienic :

Pasek rozrządu
Napinacz hydrauliczny RF2A-12-770
Uszczelka pokrywy zaworowej RF5C-10-235 ( przy regulacji zaworów )

Wszystko kupisz w sieci mazdy....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 15 sty 2008, 01:35

ooo – to rolki są "na dłużej"???

Sorki za wprowadzenie w błąd :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 15 sty 2008, 10:18

magicadm napisał(a):– to rolki są "na dłużej
Jak jest autentyczne 120 to wymienia sie pasek + napinacz reszta przy nastepnej wymianie .Są klienci ktorzy zyczą sobie wymienic wszystko ( zalezy od punktu widzenia ;) )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez szoszon1983 » 15 sty 2008, 20:01

Wielkie dzięki.

A jest na forum gdziej jakiś manual wymiany rozrządu?? bo nie znalazłem...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez magicadm » 15 sty 2008, 20:10

Poszukaj w podpisie GofNet-a
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez szoszon1983 » 17 sty 2008, 00:41

pasek wymieniliśmy, ale jedna rzecz mnie troszkę przestraszyła: po zdjęciu obudowy rozrządu, złapałem pasek między kołem na wałku rorządu, a pompą i był luźny, spokojnie mogłem ugiąć go na około 1 cm. To chyba nie jest normalne. Poza tym poszło bez komplikacji i teraz już jeżdżę bez stresu.....

dzięki za pomoc
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez magicadm » 17 sty 2008, 00:51

szoszon1983 napisał(a):pompą i był luźny, spokojnie mogłem ugiąć go na około 1 cm

Raczej to normalny stan. Pasek jest tam dość długi, więc ma prawo się ugiąć.
A jak stary hydronapinacz? Suchy???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 17 sty 2008, 11:22

magicadm napisał(a):Pasek jest tam dość długi, więc ma prawo się ugiąć.
....ale nie tyle....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 17 sty 2008, 16:10

Jaksa napisał(a):...ale nie tyle....

To chyba zależy od siły?
Pudzian to by i zerwał pasek :D
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez szoszon1983 » 17 sty 2008, 22:35

magicadm napisał(a):
Jaksa napisał(a):...ale nie tyle....

To chyba zależy od siły?
Pudzian to by i zerwał pasek :D


...chyba nie dał by rady...

pasek był po prostu luźny, nie musiałem używać żadnej siły. Napinacz był suchy.

Co mnie zaskoczyło to to, że w UK części są tańsze niż w PL, za pasek i napinacz zapłaciłem w serwisie 250 funtów, czyli jakieś 1200pln, a wymiana w serwisie z częściami kosztuje 310funtów (daja upust na częśli). Teraz zostało mi jeszcze filtr kabinowy kupić, dobrać śruby do osłony silnika (dół), bo w sewisie przy jakiś mechanik urwał jedną i jedną zgubił (mogła też sama się odkręcić). Przy dużych prędkościach trochę ją słychać...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez Grzyby » 17 sty 2008, 22:40

szoszon1983 napisał(a):Co mnie zaskoczyło to to, że w UK części są tańsze niż w PL, za pasek i napinacz zapłaciłem w serwisie 250 funtów, czyli jakieś 1200pln

Jesteś pewien że taniej? :)
Ja za pasek, rolki i napinacz dałem 1150 :P Co prawda nie w ASO ale ori :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez szoszon1983 » 19 sty 2008, 00:12

Ja tu na forum już widziałem ceny rzędu 1500pln :| za pasek i napinacz, dla tego uznałem, że nie przepłaciłem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez Blaster7 » 7 lip 2008, 13:33

Mnei wyszedł rozrząd 1050 kpl z pompą po zniżkach w intercar
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez Witold Ziajka » 11 sty 2009, 22:05

Cześć Jaksa mam pytanie dotyczące wymiany rozrządu ile kosztuje u was rozrząd z wymianą oryginalny gdyby był wymieniany pierwszy raz a ile gdyby to był drugi raz co wymieniać się powinno żeby mieć gwarancję (gwarancja jest na km czy lata) . Podajesz 5 elementów a na forum ludzie podają 3 elementy + pompa przy kolejnym razie. Dziękuje za odpowiedź.
Witold Ziajka
 

Postprzez Blaster7 » 12 sty 2009, 07:45

Wymienia się wszystko inaczej nie ma żadnej gwarancji!!!!!!!
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez Enduro » 12 sty 2009, 18:22

Blaster7 napisał(a):Wymienia się wszystko inaczej nie ma żadnej gwarancji!!!!!!!

ale bez pompy wody
ta jest przy drugiej wzmianie do wzmiany
tzn. przy ok. 240tkm przebiegu!
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Blaster7 » 13 sty 2009, 08:21

A wymieniałeś sam......???????

Ja wymieniałem sam w moim samochodzie i na mojej pompie były już ślady glikolu po za tym łożysko juz łapało....słabo ale łapało

Ktoś zaraz napisze że pewnie miałem wiecej na liczniku niżmyślałem NIE 115 tyś wymieniałem całość i Robie to co chwilke w różnych samochodach.....i z doświadczenia wiem ze Pompe lepiej wymienić i mieć czyste sumienie......to jest tylko kilka set zł więcej a ile pewności i spokoju.......

Z Życia wiem że znowu coś przykładowo zacznie chałasować jak się pojeździ i 1 pytanie MOŻE TO POMPA??????
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez manu » 3 cze 2009, 16:34

Witam.
Mam pytanie odnośnie pompy wody. Chodzi mi o oryginalność tego podzespołu. Wiemy że rolki produkuje firma NTN, pasek to UNITTA i są to oryginalne części do Mazdy. A kto powinien wyprodukować pompę wody żeby była oryginalna? Dostałem zamówiony rozrząd. Wszystkie części miały być oryginalne. Okazuje się że pompa wody wyprodukowana została przez firmę HEPU :| No i się zastanawiam czy to ori czy zamiennik?
Pozdrawiam,
manu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2008, 02:09
Posty: 49
Skąd: wielkopolska
Auto: Mazda 6 CiTD 136 KM. 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6