właściwe ustawienie lusterek
Temat dla niektórych może się wydać banalny ale piszę to pod wpływem kolejnego oszołoma który chciał mi dzisiaj oszpecić auto, tzn. w momencie kiedy jadąc lewym pasem dojeżdzałem na wysokość jego samochodu ni z tego ni z owego zaczął zmieniać pas ruchu.
Chciałem zaproponować dyskusję na temat prawidłowego ustawienia lusterek.
Ja osobiście ustawiam lusterka w następujący sposób (jeśli dobrze pamiętam coś w tym stylu figuruje w "Szybkości bezpiecznej" Sobiesława Zasady):
lusterko lewe ustawiam tak, żebym bok swojego samochodu widział dopiero w momencie gdy głowę dość znacznie przesunę w kierunku szyby, prawe lusterko w ten sam sposób z tą różnicą że żeby zobaczyć w nim zarys swojego samochodu muszę przesunąć głowę w kierunku fotela pasażera.
Plusem takiego ustawienia jest fakt że pole widzenia znacznie się poszerza (widać samochód który jest na sąsiednim pasie jeszcze w momencie gdy jest bliżej nas niż przy ustawieniu lusterek gdzie bez przechylania głowy widać obrys samochodu)
gdy potrzeba zaparkować np. przy krawężniku lub przy cofaniu w ciasnych miejscach zawsze można przechylić głowę i widać obrys auta
Oczywiście powinniśmy sprawdzać co dzieje się za nami, w lusterku wstecznym, no i generalnie obserwować co się dzieje wokół naszego auta trochę dłużej niż przez pół sekundy przed wykonaniem jakiegoś manewru.
jakie jest wasze zdanie?
Chciałem zaproponować dyskusję na temat prawidłowego ustawienia lusterek.
Ja osobiście ustawiam lusterka w następujący sposób (jeśli dobrze pamiętam coś w tym stylu figuruje w "Szybkości bezpiecznej" Sobiesława Zasady):
lusterko lewe ustawiam tak, żebym bok swojego samochodu widział dopiero w momencie gdy głowę dość znacznie przesunę w kierunku szyby, prawe lusterko w ten sam sposób z tą różnicą że żeby zobaczyć w nim zarys swojego samochodu muszę przesunąć głowę w kierunku fotela pasażera.
Plusem takiego ustawienia jest fakt że pole widzenia znacznie się poszerza (widać samochód który jest na sąsiednim pasie jeszcze w momencie gdy jest bliżej nas niż przy ustawieniu lusterek gdzie bez przechylania głowy widać obrys samochodu)
gdy potrzeba zaparkować np. przy krawężniku lub przy cofaniu w ciasnych miejscach zawsze można przechylić głowę i widać obrys auta
Oczywiście powinniśmy sprawdzać co dzieje się za nami, w lusterku wstecznym, no i generalnie obserwować co się dzieje wokół naszego auta trochę dłużej niż przez pół sekundy przed wykonaniem jakiegoś manewru.
jakie jest wasze zdanie?
Ja mam sprawe utrudniona, bo poprzedni wlasciciel mojej efci wpadl na genialny pomysl i wpakowal jej lusterka M3 z kierunkami – zdecydowanie mniejsze, niz te, ktore sa firmowo w tych autach. Pierwsze kilka dni to byl koszmar – widocznosc zerowa.
Lusterko prawe mam ustawione tak, ze widze tylek auta, lewe tak, ze auta nie widac, ustawione lusterko wsteczne i jakos da sie jezdzic. Do tego nigdy nie ufam tylko temu, co widze (lub czego nie widze) w lusterkach – zmianiajac pas upewniam sie, ze z cala pewnoscia nie ma tam nikogo, bo w pierwszych dniach opanowywania tych lusterek wpakowalem sie skandalicznie prawie w golfa...
Lusterko prawe mam ustawione tak, ze widze tylek auta, lewe tak, ze auta nie widac, ustawione lusterko wsteczne i jakos da sie jezdzic. Do tego nigdy nie ufam tylko temu, co widze (lub czego nie widze) w lusterkach – zmianiajac pas upewniam sie, ze z cala pewnoscia nie ma tam nikogo, bo w pierwszych dniach opanowywania tych lusterek wpakowalem sie skandalicznie prawie w golfa...
mamy już ustawianie fotela to dorzucę do tego lusterka
Ogólny
Ogólny
Właśnie przed chwilą szukełem tego tematu w eksploatacji, żeby go tu przerzucić – ubiegłeś mnie o minutę 
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Ja tam zawsze ustawiam tak, żeby jeszcze widzieć kawałeczek swojego samochodu, daje mi to taki punkt odniesienia, bez tego nie umiem jedzić
Chyba się złych nawyków nauczyłem
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Ja ustawiam tak, żebym widział tylko najmniejszy jak to możliwe skrawek samochodu – też daje mi to lepszą orientację, ale jeśli idzie o martwą strefę to działa u mnie przyzwyczajenie z motocykla – oglądam się 
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Niektórzy mają część szerokokątną lusterka
W poprzednim aucie też starałem się ustawiać lusterka dosyć szeroko,
poza tym dobrze wyrobić sobie nawyk szybkiego rzucenia okiem na bok.
W poprzednim aucie też starałem się ustawiać lusterka dosyć szeroko,
poza tym dobrze wyrobić sobie nawyk szybkiego rzucenia okiem na bok.
domin1979 napisał(a):Niektórzy mają część szerokokątną lusterka
Nie przejedź się na tym – większość samochodów którymi jeżdżę ma asfery, ale mimo wszystko nie widać w nich wszystkiego...
domin1979 napisał(a):poza tym dobrze wyrobić sobie nawyk szybkiego rzucenia okiem na bok.

Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Xenocyd napisał(a):niby to proste, szybkie i skuteczne a jakos malo popularne rozwiazanie
niektorzy nie potrafia odwrocic glowy w lewo bez machniecia rekami w tym samym kierunku. W efekcie zdarzaja sie tacy, co chcieli dobrze i sie obejrzeli,ale przy okazji juz zmienili pas
brii właśnie oglądać za siebie, to się nie można (wg właśnie szkoły jazdy). Ja zawsze patrzę w prawą szybę, ale się nie oglądam
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Ja mam ustawione właśnie wg. wskazówek Zasady i dodatkowo oglądam się (bez ruchu rękami ;–))
Były: 323F BG, Xedos6 2.0, Xedos9 2.3 V6, Grand Cherokee ZJ 5.2
Jest: Cherokee XJ 4.0, Chevrolet Chevelle '68
Jest: Cherokee XJ 4.0, Chevrolet Chevelle '68
- Od: 1 mar 2004, 17:40
- Posty: 33
- Skąd: Fort Bema
- Auto: Cherokee XJ 4.0, Chevrolet Chevelle '68
Ja mam lewe lusterko na maxa odchylone, bardziej się nie da, bo już przeskakuje. A szkoda, bo bym jeszcze bardziej odchylił
Zakres regulacji w 626 chyba nie jest zbyt duży. Szczególnie jak się ma fotel odsunięty do końca. W każdym razie wystarczy że lekko obrócę głowę żeby kątem oka zobaczyć czy mam kogoś w martwym polu.
- Od: 25 cze 2006, 11:15
- Posty: 72
- Skąd: Szczecin
- Auto: 626 GE '95 (1.8 FP)
Dzieki za uwagi, musze w takim razie odchylic lewe lusterko – obecnie mam ustawione symetrycznie, widac bok auta. W Protege mam te naklejane minilustro uwzgledniajace martwe pole, szpetnie wyglada, ale w miescie jest bardzo wygodne i ostatecznie je zostawilem.
Xionc napisał(a):brii właśnie oglądać za siebie, to się nie można (wg właśnie szkoły jazdy)
Dziwne, bo jak się robi kat. A to mówią dokładnie na odwrót (a w podręcznikach o tym piszą i na egzaminie jeśli się człowiek nie ogląda to oblewają)
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Xionc napisał(a):brii właśnie oglądać za siebie, to się nie można (wg właśnie szkoły jazdy)
Właśnie!! Dlaczego?? Wynika to z reakcji naszego mózgu i oka na zmianę otoczenia wynosi ona ok. 1,2 s a więc obrócenie szybko głowy ok. 1 + reakcja oka + przeanalizowanie, czy jest jakiś samochód i ponowne odwrócenie głowy. W tym czasie może nam coś wyskoczyć przed samochód.
Jeżeli ludzie szepczą za twoimi plecami to tylko znaczy że ich wyprzedziłeś. | www.burnwater.pl
- Od: 13 sie 2007, 13:06
- Posty: 865
- Skąd: Białystok
- Auto: EA5A SE
Można można a nawet trzeba, na egzaminach (przynajmniej we Wrocławiu) jak się nie obrócisz głowy przy zmianie pasa ruchu to oblewają za złą obserwację otoczenia – całe szczęście mnie to nie dotyczyło 
- Od: 23 paź 2007, 13:58
- Posty: 195
- Skąd: Wrocław
ja mam w miarę szeroko ustawione lusterka, ale i tak za każdym razem spoglądam na szybę czy nic obok nie jedzie:)
palik napisał(a):majka2000 napisał(a):Można można a nawet trzeba, na egzaminach (przynajmniej we Wrocławiu)
Dla mnie paranojano comments
dokladnie ! jak ktos malo obyty, to wiecej to moze przyniesc strat niz pozytku
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości