Swap silnika BP powyżej '94 (BA) na BP sprzed '94 (BG)

Postprzez Xionc » 5 gru 2007, 09:26

Witam! Chodzi mi po głowie zrobić takiego swapa na silnik 128 lub 137KM. Na 1 rzut oka inna jest pokrywa zaworów i obudowa rozrządu.

Czy zostawić starego kompa i całą wiązkę i go ewentualnie potem zestroić na smt6? Rozumiem, że skrzynia będzie pasować.

Napiszcie jakie widzicie możliwe problemy przy takim swapie.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez marcinkosky » 5 gru 2007, 19:33

slyszalem ze skrzynia i polosie nie pasuja. ale nie wiem na ile wiarygodne jest to zrodlo informacji...
V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 15:14
Posty: 1462
Skąd: Warszawa
Auto: Prius P2

Postprzez Xionc » 6 gru 2007, 10:26

marcinkosky
To to na pewno pasuje. Za to chyba koła do pasków są inne, trzeba z BA przełożyć i mam nadzieję, że kolektor dolotowy będzie pasował. Mam zamiar zostawić cały osprzęt z BA.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez marcinkosky » 6 gru 2007, 19:56

ogolnie rzecz biorac to ciekawy pomysl sam sie zastanawialem ale jak pogadalem z mechanikiem to sie troche zniechecilem bo nie chce miec jakiejs duzej "rzezby" w aucie....
V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 15:14
Posty: 1462
Skąd: Warszawa
Auto: Prius P2

Postprzez Piciu » 7 gru 2007, 14:10

Xionc napisał(a):Za to chyba koła do pasków są inne, trzeba z BA przełożyć i mam nadzieję, że kolektor dolotowy będzie pasował. Mam zamiar zostawić cały osprzęt z BA.

Nie lepiej przelozyc calosc z wiazka kompem niz tak zezbic...??i potem nie potrzebnie testowac i stroic smt...?
[b]Swapy soft turbo...nie typowe przerobki samochodow... pisz...! specjalizacja OPEL MAZDA 323
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez Xionc » 7 gru 2007, 15:48

Piciu ech, przepływomierz jest inny, więc i cały dolot jest inny i pewnie inne eletryczne duperele (czujniki jakies). Aż tak to mi się nie chce. Stage II to będzie SMT6, a póki co to pojeździ na tym kompie. O ile w ogóle się to uda ;)
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Xionc » 7 gru 2007, 16:02

Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Piciu » 7 gru 2007, 16:17

Xionc napisał(a):rzepływomierz jest inny, więc i cały dolot jest inny i pewnie inne eletryczne duperele (czujniki jakies). Aż tak to mi się nie chce

No wlasnie o ile sie uda...:) a tak masz pewnosc ze musi chodzic i ewentualnie pozniej znienim konfiguracje kompa...(a propo wlasnie moze wiesz ktos sie tym zajmuje w poznaniu ale za jakies w miare normalne pieniadze chodzi o podlaczenie sterownika..)
[b]Swapy soft turbo...nie typowe przerobki samochodow... pisz...! specjalizacja OPEL MAZDA 323
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez marcinkosky » 9 gru 2007, 13:55

Xionc ciekawe czy sie uda bo jezeli tak to byc moze i ja bym sobie zrobil :D
V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 15:14
Posty: 1462
Skąd: Warszawa
Auto: Prius P2

Postprzez Xionc » 9 sty 2008, 19:45

marcinkosky No i się nie uda. Po pierwsze ciężko znaleźć silnik 137KM. Wiem za to jak je rozróżnić – po wałkach. Ten mocniejszy ma wałek ssąc oznaczony BP-022, a ten słabszy BP-05 (albo 06, nie pamiętam). Zastanawiam się, czy by nie kupić takiego wałka i nie przełożyć?

Generalnie projekt upadł z powodu niemożliwiości łatwego przełożenia klimy i pompy wspomagania i paru drobiazgów, nie chciałem mieć rzeźby pod maską. Dlatego niestety "pozostanie" 1.8, za to będzie delikatnie dłubnięte :)
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez brii » 9 sty 2008, 19:46

Xionc napisał(a): delikatnie dłubnięte

Trubo + nitro ;)??
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Xionc » 9 sty 2008, 20:44

brii, ta bi turbo zaaarazzz ;) Będzie remont silnika, planowanie głowicy, odcięcie EGR, tarcza sprzęgła EXEDY, heble ATS + Ferrodo... eee tyle :) I ładne felgi na lato. wtedy się zaprezentuje na forum :)

EDIT: i sprężyny H&R
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Hazu » 9 sty 2008, 22:26

Xionc źle Ci się xedosem jeździło?

Przeciez BA nie dorasta do Xedosa pod żadnym względem.(poza kosztami może)

Sam miałem podobne pomysły ale jak przyszło do oglądania jakiejs Ba to odchodziła mi ochota na taką zamianę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez marcinkosky » 10 sty 2008, 00:26

Hazu mysle ze Xionc kierowal sie silnikiem. Bo silnik 1.8 BP nie jest duzo slabszy od KF 2.0 ;) . w nadwoziu 323f BA roznica w przyspieszeniu od 0-100 km/h jest (tylko) 0,3 sekundy :] a o ile tansze ewentualne naprawy i sama konstrukcja silnika jest o niebo prostrza. I wydaje mi sie ze KF jest (chyba) najbardziej "delikatnym" silnikiem z K-series (chyba nie zrobilem bledu <lol> )
V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 15:14
Posty: 1462
Skąd: Warszawa
Auto: Prius P2

Postprzez marcinkosky » 10 sty 2008, 00:27

Xionc a tak z czystej ciekawosci ile planujesz "wlozyc" PLNow w auto?? :D
V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 15:14
Posty: 1462
Skąd: Warszawa
Auto: Prius P2

Postprzez Xionc » 10 sty 2008, 00:31

marcinkosky w zasadzie... to nie wiem... taka zabawka ;) No ale mam inne wydatki, wiec nie pójdę pełną parą ;)

Hazu, nie wiem jak to opisac, ale po warszawie takim małym brzdącem 1.8 jeździ się lepiej niż Xedosem. Fakt, siedzenie mniej wygodne, ergonomia deski kiepska, zawieszenie gorsze ale taka radocha z jazdy... coś no gokart ;) na prawdę fajnie
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez marcinkosky » 10 sty 2008, 00:41

a myslisz ze ile udala Ci sie "wyciagnac" po tych modach z BP??
V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 15:14
Posty: 1462
Skąd: Warszawa
Auto: Prius P2

Postprzez Xionc » 10 sty 2008, 15:49

marcinkosky nie ważne :) Ale jak będzie cokolwiek ponad serię, to będę się cieszył :)
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Hazu » 10 sty 2008, 18:46

Nie, nie przekonaliście mnie, BA dla mnie to tylko z KF bo ma znacznie lepsze hamulce i zawieszenie.
Ale chętnie zamienił bym xedosa na Xedosa 1,6. :D
Ostatnio edytowano 10 sty 2008, 19:07 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez brii » 10 sty 2008, 19:04

Xionc napisał(a):brii, ta bi turbo zaaarazzz Będzie remont silnika, planowanie głowicy, odcięcie EGR, tarcza sprzęgła EXEDY, heble ATS + Ferrodo... eee tyle I ładne felgi na lato. wtedy się zaprezentuje na forum

EDIT: i sprężyny H&R

Czyli w sumie poprawienie fabryki i części z najwyższej półki :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje