Swap silnika BP powyżej '94 (BA) na BP sprzed '94 (BG)
Strona 1 z 1
Witam! Chodzi mi po głowie zrobić takiego swapa na silnik 128 lub 137KM. Na 1 rzut oka inna jest pokrywa zaworów i obudowa rozrządu.
Czy zostawić starego kompa i całą wiązkę i go ewentualnie potem zestroić na smt6? Rozumiem, że skrzynia będzie pasować.
Napiszcie jakie widzicie możliwe problemy przy takim swapie.
Czy zostawić starego kompa i całą wiązkę i go ewentualnie potem zestroić na smt6? Rozumiem, że skrzynia będzie pasować.
Napiszcie jakie widzicie możliwe problemy przy takim swapie.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
slyszalem ze skrzynia i polosie nie pasuja. ale nie wiem na ile wiarygodne jest to zrodlo informacji...
V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
- Od: 26 paź 2005, 15:14
- Posty: 1462
- Skąd: Warszawa
- Auto: Prius P2
marcinkosky
To to na pewno pasuje. Za to chyba koła do pasków są inne, trzeba z BA przełożyć i mam nadzieję, że kolektor dolotowy będzie pasował. Mam zamiar zostawić cały osprzęt z BA.
To to na pewno pasuje. Za to chyba koła do pasków są inne, trzeba z BA przełożyć i mam nadzieję, że kolektor dolotowy będzie pasował. Mam zamiar zostawić cały osprzęt z BA.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
ogolnie rzecz biorac to ciekawy pomysl sam sie zastanawialem ale jak pogadalem z mechanikiem to sie troche zniechecilem bo nie chce miec jakiejs duzej "rzezby" w aucie....
V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
- Od: 26 paź 2005, 15:14
- Posty: 1462
- Skąd: Warszawa
- Auto: Prius P2
Xionc napisał(a):Za to chyba koła do pasków są inne, trzeba z BA przełożyć i mam nadzieję, że kolektor dolotowy będzie pasował. Mam zamiar zostawić cały osprzęt z BA.
Nie lepiej przelozyc calosc z wiazka kompem niz tak zezbic...
[b]Swapy soft turbo...nie typowe przerobki samochodow... pisz...! specjalizacja OPEL MAZDA 323
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
- Od: 21 lut 2007, 18:00
- Posty: 205
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r
Piciu ech, przepływomierz jest inny, więc i cały dolot jest inny i pewnie inne eletryczne duperele (czujniki jakies). Aż tak to mi się nie chce. Stage II to będzie SMT6, a póki co to pojeździ na tym kompie. O ile w ogóle się to uda 
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc napisał(a):rzepływomierz jest inny, więc i cały dolot jest inny i pewnie inne eletryczne duperele (czujniki jakies). Aż tak to mi się nie chce
No wlasnie o ile sie uda...
[b]Swapy soft turbo...nie typowe przerobki samochodow... pisz...! specjalizacja OPEL MAZDA 323
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
- Od: 21 lut 2007, 18:00
- Posty: 205
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r
Xionc ciekawe czy sie uda bo jezeli tak to byc moze i ja bym sobie zrobil 
V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
- Od: 26 paź 2005, 15:14
- Posty: 1462
- Skąd: Warszawa
- Auto: Prius P2
marcinkosky No i się nie uda. Po pierwsze ciężko znaleźć silnik 137KM. Wiem za to jak je rozróżnić – po wałkach. Ten mocniejszy ma wałek ssąc oznaczony BP-022, a ten słabszy BP-05 (albo 06, nie pamiętam). Zastanawiam się, czy by nie kupić takiego wałka i nie przełożyć?
Generalnie projekt upadł z powodu niemożliwiości łatwego przełożenia klimy i pompy wspomagania i paru drobiazgów, nie chciałem mieć rzeźby pod maską. Dlatego niestety "pozostanie" 1.8, za to będzie delikatnie dłubnięte
Generalnie projekt upadł z powodu niemożliwiości łatwego przełożenia klimy i pompy wspomagania i paru drobiazgów, nie chciałem mieć rzeźby pod maską. Dlatego niestety "pozostanie" 1.8, za to będzie delikatnie dłubnięte
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
brii, ta bi turbo zaaarazzz
Będzie remont silnika, planowanie głowicy, odcięcie EGR, tarcza sprzęgła EXEDY, heble ATS + Ferrodo... eee tyle
I ładne felgi na lato. wtedy się zaprezentuje na forum
EDIT: i sprężyny H&R
EDIT: i sprężyny H&R
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc źle Ci się xedosem jeździło?
Przeciez BA nie dorasta do Xedosa pod żadnym względem.(poza kosztami może)
Sam miałem podobne pomysły ale jak przyszło do oglądania jakiejs Ba to odchodziła mi ochota na taką zamianę.
Przeciez BA nie dorasta do Xedosa pod żadnym względem.(poza kosztami może)
Sam miałem podobne pomysły ale jak przyszło do oglądania jakiejs Ba to odchodziła mi ochota na taką zamianę.
Hazu mysle ze Xionc kierowal sie silnikiem. Bo silnik 1.8 BP nie jest duzo slabszy od KF 2.0
. w nadwoziu 323f BA roznica w przyspieszeniu od 0-100 km/h jest (tylko) 0,3 sekundy
a o ile tansze ewentualne naprawy i sama konstrukcja silnika jest o niebo prostrza. I wydaje mi sie ze KF jest (chyba) najbardziej "delikatnym" silnikiem z K-series (chyba nie zrobilem bledu
)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
- Od: 26 paź 2005, 15:14
- Posty: 1462
- Skąd: Warszawa
- Auto: Prius P2
Xionc a tak z czystej ciekawosci ile planujesz "wlozyc" PLNow w auto?? 
V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
- Od: 26 paź 2005, 15:14
- Posty: 1462
- Skąd: Warszawa
- Auto: Prius P2
marcinkosky w zasadzie... to nie wiem... taka zabawka
No ale mam inne wydatki, wiec nie pójdę pełną parą
Hazu, nie wiem jak to opisac, ale po warszawie takim małym brzdącem 1.8 jeździ się lepiej niż Xedosem. Fakt, siedzenie mniej wygodne, ergonomia deski kiepska, zawieszenie gorsze ale taka radocha z jazdy... coś no gokart
na prawdę fajnie
Hazu, nie wiem jak to opisac, ale po warszawie takim małym brzdącem 1.8 jeździ się lepiej niż Xedosem. Fakt, siedzenie mniej wygodne, ergonomia deski kiepska, zawieszenie gorsze ale taka radocha z jazdy... coś no gokart
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
a myslisz ze ile udala Ci sie "wyciagnac" po tych modach z BP??
V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
- Od: 26 paź 2005, 15:14
- Posty: 1462
- Skąd: Warszawa
- Auto: Prius P2
marcinkosky nie ważne
Ale jak będzie cokolwiek ponad serię, to będę się cieszył 
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Nie, nie przekonaliście mnie, BA dla mnie to tylko z KF bo ma znacznie lepsze hamulce i zawieszenie.
Ale chętnie zamienił bym xedosa na Xedosa 1,6.
Ale chętnie zamienił bym xedosa na Xedosa 1,6.
Ostatnio edytowano 10 sty 2008, 19:07 przez Hazu, łącznie edytowano 1 raz
Xionc napisał(a):brii, ta bi turbo zaaarazzz Będzie remont silnika, planowanie głowicy, odcięcie EGR, tarcza sprzęgła EXEDY, heble ATS + Ferrodo... eee tyle I ładne felgi na lato. wtedy się zaprezentuje na forum
EDIT: i sprężyny H&R
Czyli w sumie poprawienie fabryki i części z najwyższej półki
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje