Witam. Siedzę już 3 godziny i czytam posty o układzie chłodzenia i nie widzę podobnych objawów jak u mnie. A więc po kolei:
Zdziwiony ubytkiem płynu chłodniczego w mojej mazdzie rozpocząłem poszukiwania wycieku. Mechanik doradził aby sprawdzić przede wszystkim trójniki. Tak tez zrobiłem i znalazłem wyciek które szybciuchno naprawiłem. Mechanik powiedział tez żeby wymienić korek "dyfuzor" chłodnicy, Tak też zrobiłem. Ale w sklepie mieli tylko korki o ciśnieniu 1,1 więc taki założyłem. Zalałem płynu, odpaliłem i nagrzewanko.
Jeśli chodzi o temperaturę to dość wolno się nagrzewała, ale po 2 minutach na wolnych obrotach zaczęlo dmuchać ciepłym powietrzem z nawiewów. Po dalszych 5 minutach na wolnych obrotach chłodnica była zimna więc termostat trzyma. Zaniepokoił mnie tylko bardzo twardy wąż łączący silnik z chłodnicą (ten górny) . W sumie po 10 minutach poszedł płyn na chłodnicę (robila się gorąca) i jeszcze parę minut i załącza się wentylator. Niby wszystko ok ale dziwny jest ten wąż strasznie nabrzmiały.
1. Jeśłi chodzi o korek to czy może być taki o ciśnieniu 1,1
2. Co jeśli chodzi o ten nabrzmiały wąż. Czy to normalne? Gdy miałem tą nieszczelnośc na trójniku był on miękki co wydaje się logiczne.
3. Czy to USZCZELKI POD GŁOWICĄ.?!
Twardy wąż od chłodnicy W 2,5 V6
Strona 1 z 1
Właśnie zapomniałem napisać.
W oleju nie ma płynu(brak masełka). Boję się że ten nadęty wąż to wina komprechy w układzie. Czytałem na forum że układ ten jest hermetyczny. Tak sobie myślę .i czy to możliwe że przez ten korek chłodnicy układ może się nieodpowietrzyć?
W oleju nie ma płynu(brak masełka). Boję się że ten nadęty wąż to wina komprechy w układzie. Czytałem na forum że układ ten jest hermetyczny. Tak sobie myślę .i czy to możliwe że przez ten korek chłodnicy układ może się nieodpowietrzyć?
- Od: 8 sty 2007, 17:30
- Posty: 10
zombi82 napisał(a):jest to jedna z obiaw walnietej uzczelki
bzdura...
jeżeli u Ciebie kable są miękkie to lepiej sprawdź dokładnie swój układ chłodzenia ponieważ tak jak napisał Tomek
KL ma korek 0.9 bara. Węże mają być twarde.
w KF ma być IDENTYCZNIE

Kuźwa tak to jest z serwisami mazdy w Olsztynie
Czy może coś się stac jesli będzie ten korek 1,1 bara?
Dodam że nie bije mi płynu do zbiorniczka "retencyjnego"
Dodam że nie bije mi płynu do zbiorniczka "retencyjnego"
- Od: 8 sty 2007, 17:30
- Posty: 10
the_morpheus napisał(a):Czy może coś się stac jesli będzie ten korek 1,1 bara?
W układzie chłodzenia będzie większe ciśnienie niż założył producent. Może to mieć wpływ na uszczelnienie pompy wody itp
Ma być 0.9 bara i nie ma co się nad tym rozwodzić.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
M@ster napisał(a):Może się orientujecie czy w 323F tez ma byc twardt wąż od chłodnicy
We wszystkich mazdach i samochodach z zamknietym układzie chłodzenia węże w układzie chłodzenia są twarde po rozgrzaniu silnika – patrz moje powyższe odpowiedzi
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Dodam że nie bije mi płynu do zbiorniczka "retencyjnego"[/quote]
Sprawdź sobie czy nie jest załamany albo zapchany przewód gumowy ten co idzie do zbiorniczka.
Sprawdź sobie czy nie jest załamany albo zapchany przewód gumowy ten co idzie do zbiorniczka.
Edit by mod: Proszę o stosowanie się do zaleceń FAQ (przyklejonego w każdym z działów) dotyczących rozmiaru podpisu/grafiki w podpisie.
- Od: 5 sty 2007, 03:49
- Posty: 132
- Skąd: Dęblin
- Auto: Madzi nie ma....:(
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6