Problemy z hamulcem ręcznym w BA – wątek zbiorczy
Dzwignie zaciągam do konca. Mówisz o tej śrubie pod osłoną dzwigni??
Sebastian
- Od: 7 paź 2005, 16:30
- Posty: 6
- Skąd: Gluszyca
- Auto: Mazda 323 C
u mnie ręczny jest ok bo trochę go testowałam ponieważ mam do domu nieźle pod górkę do tego stopnia, że czasami brakuje 2 biegu i trzeba jechać na 1. No i czasami ruszanie z ręcznego pod taką grapę.. ale wychodzi super.a druga sprawa jest taka, że przy zjeżdżaniu z tej grapy w zimie hamulca nożnego mało sie używa a ręczny się spisuje. więc musi być sprawny, a z tego co wiem to z linkami nie było jeszcze nic robione.POZDRO
nie naśladuj innych, popełniaj oryginalne błędy
- Od: 25 wrz 2007, 15:47
- Posty: 397
- Skąd: Cisownica/Bielsko-Biała
xXx napisał(a):ja mam podobny objaw..
ehhh
te reczne w mazdachręczny i mazdy to naprawde żecz nie udana ja się poddałem dobrze tylko że mam znajomości na przeglądzie
Co wy Ludzie gadacie!! Ja mam ręczny od nowości i jest super!! Poprostu u was układ jest zaniedbany i tyle. U mnie linka nie wymieniana a klocki dopiero pierwszy raz niedawno i nic nie czyszczone nawet.
Zgadzam się xXx, ręczny u mnie – żyleta,
a na przeglądzie wyleciałem z "rolek"

- Od: 11 lip 2006, 19:39
- Posty: 116
- Skąd: Bielsko-Biała / Czaniec
- Auto: Coupe v6 (Już nie 323F BA '97)
U mnie ręczny też był kichą. Kupiłem nowe bębny i szczęki. Przy okazji wymieniłem cylinderki, bo miałem wycieki
Ale do rzeczy. Po zdjęciu bębnów wyczyściłem wszystko w środku szczotką drucianą. Na podwórku miałem po tym fajne plamy po wyczyszczonym nagarze
Najważniejsze to wyczyścic porządnie rozpieraki hamulca ręcznego. Trzeba później ładnie nasmarowac smarem silikonowym. Potem palcami sprawdzamy, czy rozpierak lekko chodzi. Następnie złożyłem wszystko do kupy (najważniejsze to nie pogubic blaszek), naciągnąłem linkę hamulca i ręczny pracuje do dziś, tak jak powinien.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

- Od: 19 lut 2007, 00:07
- Posty: 83
- Skąd: Swarzędz
- Auto: Mazda 1.3 323P 16V
Ja mam tez ten sam problem ale to nie wina samoregulatora,bo jak by tak bylo to przy noznym tez by nie chamowały koła.Linkę paciągałem i też nic
\.I jestem pewny w 90% że to wina linek są po prostu zapieczone,bo to wina tego jak poprzedni właściciel nie używał ręcznego.Postanowiłem więc kupic nowe linki cena jednej to 90zł.i tam tkwi problem,zę sruba regulujacą przy dzwigni ręcznej napina sie dwie linki ,które znajdują sie pod autem.Jak znajde trochę czasu na naprawę ręcznego to wam powiem czy miałem racje.
\.I jestem pewny w 90% że to wina linek są po prostu zapieczone,bo to wina tego jak poprzedni właściciel nie używał ręcznego.Postanowiłem więc kupic nowe linki cena jednej to 90zł.i tam tkwi problem,zę sruba regulujacą przy dzwigni ręcznej napina sie dwie linki ,które znajdują sie pod autem.Jak znajde trochę czasu na naprawę ręcznego to wam powiem czy miałem racje.

- Od: 8 lis 2007, 17:40
- Posty: 11
- Skąd: nakło
- Auto: mazda 323f
Witam
Już rozwiązałem problem. Okazało się że zacierał się, no nie wiem jak to nazwać, "rozpychacz" szczek
(nie chodzi mi o cylinderek). Ucho które rozpiera przez linkę szczęki bardzo ciasno chodziło. Sworzeń, który łączy te dwa elementy był za mocno sklepany co powodowało zacieranie tych dwóch części. W rezultacie jedno koło nie miało ręcznego wogóle i jednocześnie ten metalowy element zmniejszał nawet skuteczność hamulca hydraulicznego na tym kole. Teraz wszystko gra. Czyli pomógł demontaż, wyczyszczenie wszystkiego, użycie chemicznych środków na zatarcia no i trzeba było trochę młotkiem puknąć. 
Już rozwiązałem problem. Okazało się że zacierał się, no nie wiem jak to nazwać, "rozpychacz" szczek

Ostatnio edytowano 13 lis 2007, 09:16 przez Sebastian Kurdziel, łącznie edytowano 1 raz
Sebastian
- Od: 7 paź 2005, 16:30
- Posty: 6
- Skąd: Gluszyca
- Auto: Mazda 323 C
sps-snipers napisał(a):Sprawdz jeszcze czy telinki nie sa zapieczonenoi zobacz czy nieubywa plynu hamulcowego,mowa tu o tym cilstwie z tylu.Niewiem jak sie to poprawnie nazywa.Ale rozpiera szczeki.I mozesz to miec wadliwe lub tez przez to wycieka plyn.Ewentualnie mam jeszcze taki pomysl.Za silnikiem jest cos w rodzaju malego reduktora czy korekrtora,moze i to .Ostatnio tata mojej dziewczyny robil to w Starlecie z 90roku i to wywalil bo bylo przyczyna ale przednich hampli.(koszt w Toyocie tej malej rzeczy 900
)
jesli to co wywalil jest korektorem hamowania tylnej osi to moga byc probermy z tylem wyprzedzajacym przod
ap2
- Od: 21 maja 2007, 10:33
- Posty: 123
- Skąd: Oswiecim
- Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995
Witam!
W szale dnia dzisiejszego nieopatrznie zaciągnąłem hamulec ręczny po czym od razu go "odciągnąłem" niestety chyba nie popuścił i po przejechaniu 800-1000 m gdy się zatrzymałem tarcze były już czerwonawe
Prawdopodobnie sie pokrzywiły, mam rację? Pytanie pierwsze: Jak sprawdzić czy wszystko z nimi w porządku? pytanie drugie ile kosztuje komplet tarcz + klocki na tył do mojego samochodu. Pozdrawiam
W szale dnia dzisiejszego nieopatrznie zaciągnąłem hamulec ręczny po czym od razu go "odciągnąłem" niestety chyba nie popuścił i po przejechaniu 800-1000 m gdy się zatrzymałem tarcze były już czerwonawe
- Od: 12 gru 2006, 12:09
- Posty: 61
Dlaczego miałyby się pokrzywić? Już kilka razy rozgrzałem tarcze do czerwoności i nic im nie jestart3city napisał(a):Prawdopodobnie sie pokrzywiły, mam rację?
art3city napisał(a): Jak sprawdzić czy wszystko z nimi w porządku?
Rozpędzić się do ok. 100km/h i powoli hamować, sprawdzić czy pedał nie pulsuje lub czy nie drży kierownica.
art3city napisał(a):pytanie drugie ile kosztuje komplet tarcz + klocki na tył do mojego samochodu
www.carspeed.pl kolega z Forum o nicku Smirnoff
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL 
Klocki Ferrode jakieś 130-140zł
Tarcze jakieś 80-130zł (zależnie od firmy).
Jeśli tarcze nie dostały wody, to jest szansa, że nie pokrzywiły się i/lub nie pękły. Jak klocki puściły, to przejedź się z otwartymi szybami i posłuchaj
. Przejeź się i przyhamuj i sprzawdź, czy jest pulsowanie. Jak jest, to tarcze krzywe/pęknięte, jeśli nie ma, to powinno być OK. Można też poznać po kierownicy, bo niekiedy można odczuć na niej wibracje przy hamowaniu.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Tarcze jakieś 80-130zł (zależnie od firmy).
Jeśli tarcze nie dostały wody, to jest szansa, że nie pokrzywiły się i/lub nie pękły. Jak klocki puściły, to przejedź się z otwartymi szybami i posłuchaj

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
qbass napisał(a):www.carspeed.pl kolega z Forum o nicku Smirnoff
dokladnie
GofNet napisał(a):Klocki Ferrode jakieś 130-140zł
tarcze byle nie Brembo,bo nie wytrzymuja w tych autkach
GofNet napisał(a):Można też poznać po kierownicy
sorki ale kolega pisal o recznym,to nie jak w citroenie reczny na przod
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
art3city a dlaczemu na spoty nie wpadasz??
-
waldii
Przyzwyczajenie. Zazwyczaj omawiamy hamulce roboczesorki ale kolega pisal o recznym,to nie jak w citroenie reczny na przod
Widzę, że i tak się spóźniłem...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Witam mam takie pytanie co do hamulca recznego poniewaz jesli zaciagne hamulec to tylne lewe kolo trzyma ok ale prawe nie za bardzo trocszke hamuje ale lekko. Powiedzcie mi jak moge to wyregulaowac(hamulce bebnowe), okladziny sa ok bo sprawdzalem. POZDRAWIAM i prosze o rady.
- Od: 9 lut 2008, 21:45
- Posty: 10
- Skąd: Kościan
- Auto: MAZDA 323(93r hatchback)
Najlepiej pozdejmój bebny i wyczysc wszystko w srodko ,jak masz czysto to przesmarój cały mechanizm jak pomoze ok, jak nie to czeka ci wymiana naciagaczy ( blaszki ) wymiana nie droga , bo jak nic nie zrobisz to i tak ta lepsza strona sie wytrze , ale dobrze przesmarój bo byc moze linka sie zacina .
- Od: 13 gru 2007, 17:23
- Posty: 24
- Skąd: łowicz
- Auto: mazda 323 F rok pr 1996
za bebnem powinna byc drobna regulacja , chyba ze masz samo napinajacą linke , jak nie to tak jak pisałem wymiana naciagacza prosta robótka
- Od: 13 gru 2007, 17:23
- Posty: 24
- Skąd: łowicz
- Auto: mazda 323 F rok pr 1996
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość