Brak mocy (73KM), słabe (wolno się zbiera) ciśnienie doładowania

Postprzez Mirena » 3 sty 2008, 20:47

Ja też mam ten problem mrugajacej kontrolki od swiec żarowych .Ponieważ nie ma serwisu Mazdy w moim mieście jedyny warsztat o którym słyszałam ,że diagnozuje metodą zmostkowania drucikiem w gnieździe diagnostycznym odczytali kod uszkodzenia kontrolki temperatury silnika.Ponieważ nie bardzo wierzyłam pojechałam do serwisu mazdy do Przeźmierowa .Tam powiedziano mi ,że mam spieprzone gniazdo diagnostyczne i nie mogą się połączyc z samochodem (pokazywali mi to na kompie)może kierowali się moją sugestią, i stwierdzili ,że jest to napewno czujnik temp.silnika .Skasowali połowe cyny za diagnostyke czyli 70 zł zamówiłam czujnik za 350 zł i zamontowałam go już w swoim mieście w warsztacie w którym wystawiają faktury .Ujechałam niecały kilometr i kontrolka zaczęła znowu mrugc.Zadzwoniłam do serwisu kazali odłoczyc akumulatori podłaczyc go ponownie .Pojechałam do warsztatu i siedział tam dosyc bystry człowiek i od razu powiedział ,że odłaczenie nic nie da co okazało się prawdą ale....okazało sie też ,że mają komputer który po podłaczeniu do gniada diagnostycznego łaczy sie z samochodem i pokazuje ,że jest wszystko ok.
W tej sytuacji naprawde nie wiem co jest grane.Może mi ktoś mądry podpowie .Może mam poprostu zakleic tą kontrolke plastrem i niech sobie mruga a z cos walnie i bedzie wiadomonapewno.(aha zużycie paliwa mi wzrosło to jeden jedyny uchwytny mankament)świece podobno mi sprawdzali i sa ok.i w eksploatacji żadnych zmian nie ma mruga mi już od sierpnia.Jutro zadzwonię do serwisu i ich zjadę.
Początkujący
 
Od: 3 sty 2008, 20:13
Posty: 22
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 1999r

Postprzez marek cygan » 3 sty 2008, 22:13

Z tego co wyczytałem w mądrych książkach i o ile znam j. angielski to czujnik temp. silnika nie odpowiada tylko za gradobicie.Moja sugestia jest taka: odłącz akumulator wciśnij pedał hamulca na 30s.(może źle wykasowali błąd).Jeśli kontrolka nadal będzie mrugać proponuje ponownie odczytać błąd.Z tego co napisałaś mnie wygląda to na EGR.
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 11:50
Posty: 111
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Postprzez Mirena » 4 sty 2008, 00:28

Własnie było tak zrobione .Odłączony akumulator wciśniety hamulec i dalej mruga.Podłaczenie do komputera po tym zabiegu pokazuje że nie ma błędu a kontrolka mruga.Czy komputer moze tego nie pokazac?
Początkujący
 
Od: 3 sty 2008, 20:13
Posty: 22
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 1999r

Postprzez Mirena » 4 sty 2008, 08:37

Czytałam o tym EGR ,że w większości zapala się kontrolka po zatankowaniu paliwa .Mnie właśnie się tedy to zrobiło .Ujechałam po zatankowaniu może ze trzy kilometry
.Ale wtedy ona raz mrugała przez dzień a potem nie albo 100km jechałam w jedną stronę mrugała a jak wracałam następne sto nie mrugała ale potem już coraz częściej a na koniec jak włączam silnik tu już po kilku minutach mruga. Mechanik się przejechał i podejrzewał turbinę, że podobno nie ma takiego kopyta jakie powinien mieć TURBO diesel. Ja nigdy przedtem takim samochodem z turbiną nie jeździłam wiec nie mam skali porównawczej .Tylko rzecz w tym ze półtora roku nim jeździłam i jeździł dokładnie tak samo przed zapaleniem się kontrolki jak po zapaleniu się .Jeśli jest podejrzane to EGR to co należy zasugerować mechanikowi żeby sprawdził bo przecież ja się na tym nie znam.
Początkujący
 
Od: 3 sty 2008, 20:13
Posty: 22
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 1999r

Postprzez Leszek1 » 4 sty 2008, 12:06

spróbuj wymienić filtr paliwa,być może na tej stacji co tankowałaś mają ,,szlachetne"paliwo i zanieczyściłaś filtr.Kontrolka świec jest jakby wskaźnikiem że coś sie dzieje z silnikiem ale jeśli zmostkujesz zaciski GND i TEN to kontrolka wystuka Ci kod błędu.znajdziesz odpowiedni post i wiesz co go boli.Pozdrawiam i powodzenia
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2007, 22:53
Posty: 40
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 626 2.0DiTD 2000r.

Postprzez Grendel » 4 sty 2008, 13:47

Po pierwsze – trzeba zmostkować gniazdo i sprawdzić jaki wywala błąd, jeżeli to EGR to będzie P0403 (najczęściej) wtedy trzeba sprawdzić/przeczyścić wymienić EGR lub posprawdzać wężyki przy solenoidach.
Poszperasz chwilę, to znajdziesz foty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 15:20
Posty: 46
Skąd: Poznań
Auto: Skoda Octavia II TDI 77kW

Postprzez Grendel » 4 sty 2008, 14:03

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=38122

Nie będę taki.....
Tu masz o EGRze.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 15:20
Posty: 46
Skąd: Poznań
Auto: Skoda Octavia II TDI 77kW

Postprzez MarekW » 4 sty 2008, 14:52

Witam,

To troche dziwne, ze kontrolka miga a komputer nic o tym nie wie ??? To komputer steruje kontolkami wiec jak miga to znaczy ze komputer cos stwierdzil.
Z tego co czytalem to na poczatku jak blad nie pojawia sie za czesto to zapisywany jest w takim tymczasowym miejscu w komputerku (chyba pending fauts) a jak usterka sie powtarza (5 czy 6 razy) to jest zapisywana jako staly blad i komputer przestawia swoje paramety, zeby mimo tego bledu smochod jechal dalej (jak sie da).

Moze fachowcy nie znaja sie jak zastosowac/obslugiwac interfejs diagnostyczny ??? albo nie jest to oryginalny interface tylko cos innego ?

Wazne, aby wymrugac co teraz jest za blad, jak ten sam to sprawdzic podlaczenia, wtyczki, styki, czujnik czy jego parametry sa zgodne z zakladanymi itp.

DITD daje mozliwosc wymrugania bledow wiec trzeba z tego korzystac. Jak przyczyna bledu ustapi to blad jest usuwany bo chyba komputer po kazdym uruchominiu testuje sie.
Ja tak mialem z bledem zaworu TCV i jak przyczyna bledu zniknela to i kontrolka przestala migac bez czyszczenia komputera ...

Pozdrawiam
Marek
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez Mirena » 5 sty 2008, 21:48

Wszystkie filtry wymieniałam we wrzesniu łącznie z wymiana oleju .Nie jest to wina paliwa.

http://www.diagnostik.pl/testery_diagno ... mazda.html


czy jest sens kupienia takiego testera ? chyba sobie poradziłabym z tym bo mechaników zaczynam mie dosyc
Początkujący
 
Od: 3 sty 2008, 20:13
Posty: 22
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 1999r

Postprzez Mirena » 5 sty 2008, 21:53

Wszystkie filtry wymieniałam we wrzesniu łącznie z wymiana oleju .Nie jest to wina paliwa.

http://www.diagnostik.pl/testery_diagno ... mazda.html


czy jest sens kupienia takiego testera ? chyba sobie poradziłabym z tym bo mechaników zaczynam mie dosyc
Początkujący
 
Od: 3 sty 2008, 20:13
Posty: 22
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 1999r

Postprzez magicadm » 5 sty 2008, 22:02

Mirena napisał(a):czy jest sens kupienia takiego testera ?

zerowy

MarekW napisał(a):To troche dziwne, ze kontrolka miga a komputer nic o tym nie wie

No właśnie :|
Albo rybki, albo akwarium :D

Coś czuję, że Panowie mechanicy nadal się nie łączą prawidłowo – więc nic nie odczytują, to tylko ściema – za pieniądze

Tak jak pisał MarekW – wymrugaj kod błędu
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Mirena » 5 sty 2008, 23:01

Robili mi to za darmo po wkręceniu czujnika (po czynności odłaczenia akumulatora i naciśnieciu hamulca przez 30 sek ) byłam przy tym i widziałam jak pan wybrał marke typ itd i ten komputer akurat się połączył i widziałm odczyt .Komunikat brak błędu.Robił to trzyrotnie .Ale spróbuje jeszcze za rada wymrugania błędow .Tylko ci którzy mi to robili przedtem i wymrugali mi ten czujnik temperatury silnika (jedyni którzy to robią w moim miescie )po ich grzebaniu jak przyjechałam po samochód to pokrywa walała sie koło samochodu .Nie wiem czego tam szukali .Oddano mi kluczyki i gdybym na nią nie nadepnęła to przejechałabym po niej.Taki warsztat ma u mnie duży minus i już wiecej tam nie pojadę.To juz trzeci warsztat w którym coś tam robiłam i wyjechałm z poniedokrecanymi klemami od akumulatowa albo czym innym .Strasznie mnie drażni takie olewactwo.
Początkujący
 
Od: 3 sty 2008, 20:13
Posty: 22
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 1999r

Postprzez Grendel » 5 sty 2008, 23:09

Kurde, nie napisałaś skąd jesteś, więc nie wiadomo gdzie Cię podesłać. Wcześniej piszesz o Przeźmierowie więc pewnie blisko Poznania.
A tak wogóle to uzupełnij profil!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 15:20
Posty: 46
Skąd: Poznań
Auto: Skoda Octavia II TDI 77kW

Postprzez magicadm » 5 sty 2008, 23:30

Mirena napisał(a):Strasznie mnie drażni takie olewactwo

wpisz te warsztaty na listę niepolecanych serwisów
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez MarekW » 5 sty 2008, 23:52

Co do tego testera to niezła ściema bo to jest dokładnie to samo co dioda z opornikiem i zworka tylko ladnie zapakowane i jeszcze 48 pln ... na czym to ludzie robią biznes ....

Według mnie to nie ma sensu .. kup diodę LED 12V i zawałek przewodów i postępuj według instrukcji .. kody wymrugasz ..z listy odczytasz co to za kod i juz .. kasowanie to już znasz ... więc po co kupować to samo ale za dużo więcej + instrukcja.

Według mnie jak miga kontrolka to znaczy, że komputer coś znalazł i o tym informuje. Dziwne, że inny interface tego nie zlokalizował ... ciekawe jak panowie to tłumaczyli ??? Niby po ustąpieniu błędu może się utrzymywać błąd P0100 – oznaczający jazdę kontrolną taką po wykasowaniu błędu .. ale chyba wtedy kontrolka nie miga .. bo u mnie nie migała jak błąd ustąpił.

Pozdrawiam
M.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez Mirena » 6 sty 2008, 02:27

Jestem z Zielonej Góry.W moim mieście ,może są tylko ze trzy mazdy 323 F BJ w tym jedna kolegi ale nie z turbo.Jeżeli ktoś wie o dobrym fachowcu w pobliżu to chętnie skorzystam
Początkujący
 
Od: 3 sty 2008, 20:13
Posty: 22
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 1999r

Postprzez Mirena » 6 sty 2008, 02:44

Czytam wszystko jak leci na forum nie od dzisiaj co dotyczy mazdy bo chcę wiedziec skoro już taki kupiłam i jeżdżę
Początkujący
 
Od: 3 sty 2008, 20:13
Posty: 22
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 1999r

Postprzez Grendel » 6 sty 2008, 14:36

http://www.autokordyl.com.pl/

Nigdy tam nie byłem, ale ludzie chwalą i bliżej niż do Poznania – zadzwoń, popytaj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 15:20
Posty: 46
Skąd: Poznań
Auto: Skoda Octavia II TDI 77kW

Postprzez Mirena » 6 sty 2008, 20:16

Wiem o tym serwisie i nawet z rozmawiałam z nimi i wstepnie sie umawiałam tylko doszłam do wniosku ,ze jeżeli przyszłoby mi zostawic samochód na drugi dzień to w Poznaniu mam rodzię i mogłabym u niej zostac ,dlatego zdecydowałam sie na Poznań i widac była to zła decycja bo wizyta w Serwisie w Poznaniu to wielka kucha
Początkujący
 
Od: 3 sty 2008, 20:13
Posty: 22
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 1999r

Postprzez marek cygan » 6 sty 2008, 20:39

Mirena
Jesteś trzecią osobą z BJ o której wiem że ma takie objawy jak ja i na 99% jest to związane z EGR. Ja się przestałem przejmować tym problemem ale mój kolega z pracy nie więc się udał do Jaksy który rozwiązał ten problem za bardzo przystępną cenę (z tego co pamiętam były wymienione solenoidy).
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 11:50
Posty: 111
Skąd: GóRA KALWARIA
Auto: 323F BJ DITD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6