Uszkodzona mata/czujnik obecności pasażera – SRS kod 48
Taki poradnik trzeba będzie dołożyć do fotorelacji i wrzucić jako konkretna odpowiedź na powtarzające się problemy.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Hmmm....a ma ktoś fotorelację z czynności rozbierania fotela pasażera?? Mam problem z poduszkami...kod 48 i z braku dobrych rad chciałem rozebrać fotel i zobaczyć jak to wygląda...może jakimś cudem uda się naprawić...jak kolega wyżej, po dotknięciu newralgicznego punktu ;p
Z góry dziękuję
Z góry dziękuję
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
witam panowie, co do tych poduszek to musze powiedziec ze mam z nia ten sam problem choc auto ma kierownice z prawej strony to kontrolka poduszki reaguje w ten sam sposob. Najpierw miga pozniej zapala sie na stale. Napewno cos tam w siedzeniu siedzi poniewaz kiedy jade sam czasami nie reaguje ale jak ktos usiadzie na pasazera miejscu to czasem sie wlacza tez nie wiem co to moze byc
- Od: 30 gru 2007, 17:23
- Posty: 27
- Skąd: Mansfield
- Auto: Mazda6 2.0td 2002 kombi
No jasne, że się posunęło, tylko że w innych tematach. Gdy winna jest mata, to trzeba ją wymienić lub zrobić cięcie jeśli ma się 626 sprzed liftingu lub kupić emulator (200zł) sensora zajętości pasażera lub dzwonic do jakiegoś serwisu. Mnie w ASO powiedzieli 200zł
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Zależy co jest zepsute. Wymigałeś już sobie kod błędu? Powyższe wskazówki odnoszą się do wszystkich modeli
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
ja mam ten sam kod 4 przerwa 8 potem swieci caly czas jezeli ktos siadzie na siedzeniu to natychmiast sie to pojawia. Wlasnie, mam pytanie jezeli nikt nie siedzi na miejscu pasazera to ta kontrolka z przekreslona poduszka na srodkowej dolnej czesci konsoli powinna swiecic czy nie? u mnie nie swieci a wydaje mi sie ze powinna, jezeli nikt nie jedzie z przodu to powinna byc nie aktywna chyba....
- Od: 30 gru 2007, 17:23
- Posty: 27
- Skąd: Mansfield
- Auto: Mazda6 2.0td 2002 kombi
mazdus napisał(a):Wlasnie, mam pytanie jezeli nikt nie siedzi na miejscu pasazera to ta kontrolka z przekreslona poduszka na srodkowej dolnej czesci konsoli powinna swiecic czy nie? u mnie nie swieci a wydaje mi sie ze powinna, jezeli nikt nie jedzie z przodu to powinna byc nie aktywna chyba....
Gdy nikt nie siedzi to pomarańczowa nie powinna się świecić. Świeci się gdy na fotelu pojawi się fotelik mazdy, system wyłącza wtedy poduszkę. Z tego co piszesz to winna jest mata w siedzeniu. Gdy ktoś na niej usiądzie to zaczyna wariować. Ale gdy jedziesz sam to wszystko jest OK. Więc gdy jeździsz głownie sam, to możesz jeździć dalej. Ale gdy ktoś z Tobą jedzie i kontrolki wariują, to wtedy nie działa żadna poduszka=lipa. Odpowiedź co teraz robić:
Kety napisał(a):Gdy winna jest mata, to trzeba ją wymienić lub zrobić cięcie jeśli ma się 626 sprzed liftingu lub kupić emulator (200zł) sensora zajętości pasażera lub dzwonic do jakiegoś serwisu.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
W "6" nie ma pomarańczowej kontrolki. Jest tylko czerwona. W starszych (626) były dwie, więc chyba coś mieszasz, bo piszesz o 626...Gdy nikt nie siedzi to pomarańczowa nie powinna się świecić.
Kety napisał:
Gdy winna jest mata, to trzeba ją wymienić lub zrobić cięcie jeśli ma się 626 sprzed liftingu lub kupić emulator (200zł) sensora zajętości pasażera lub dzwonic do jakiegoś serwisu.
Abecedeusz napisał(a):W "6" nie ma pomarańczowej kontrolki. Jest tylko czerwona. W starszych (626) były dwie, więc chyba coś mieszasz, bo piszesz o 626...
mazdus napisał(a):nie no mam 6tke z 2002 roku i na srodkowym panelu na samym dole jest kontrolka z poduszka przekrslona pomaranczowa czasem swieci czasem nie
Czyli wiemy już, że w Mazdzie 6 też jest sławna pomarańczowa lampka. Jeśli u Ciebie w ogóle się nie zapala, to znaczy, że coś jest nie tak. Może wystarczy zmienić żarówkę.
mazdus napisał(a):No wlasnie co dalej robic?
Nie wiem? Dzwonić do Aso, bo sam nie naprawisz. Jest możliwość, że styki źle łączą, więc radze odpiąć wtyczki i zobaczyć czy wszystko łączy. PS. Wtyczki lepiej odpinaj przy odpiętej klemie minus z akumulatora.
Jeśli styki ok to znaczy, że zepsuł się ransponder znajdujący się w fotelu. Jest on połączony z matą wykrywającą pasażera na pokładzie.
Kety napisał(a):Gdy winna jest mata, to trzeba ją wymienić lub kupić emulator (200zł) sensora zajętości pasażera lub dzwonic do jakiegoś serwisu. Mnie w ASO powiedzieli 200zł
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Jeżeli chodzi o tą zieloną kontrolkę na środku u dołu panela to właśnie jest dobrze. Zapala się ona gdy na siedzeniu pasażera jest oryginalny "mazdowski" fotelik, jeśli go nie ma to nie może się zapalać...Jeśli u Ciebie w ogóle się nie zapala, to znaczy, że coś jest nie tak
...który wykrywa fotelik, pewnie o to chodzi.Jeśli styki ok to znaczy, że zepsuł się ransponder znajdujący się w fotelu.
Tylko czy wtedy radio się nie zablokuje? Jeśli nie masz kodu to nie problem, gorzej gdy masz kod i go potem nie znajdzieszPS. Wtyczki lepiej odpinaj przy odpiętej klemie minus z akumulatora.
Abecedeusz napisał(a):Jeżeli chodzi o tą zieloną kontrolkę na środku u dołu panela to właśnie jest dobrze. Zapala się ona gdy na siedzeniu pasażera jest oryginalny "mazdowski" fotelik, jeśli go nie ma to nie może się zapalać...
Kontrolka powinna by pomarańczowa (chyba, że w Mazdzie 6 jest zielona?). U mnie kontrolka zapala się po przekręceniu zapłonu jako test i powinna zgasnąć gdy nie ma fotelika mazdy. Jesli nie zapala sie w ogóle to chyba jest coś nie tak.
Tak, chodzi o transponder wykrywający fotelik mazdy.
Abecedeusz napisał(a):Tylko czy wtedy radio się nie zablokuje? Jeśli nie masz kodu to nie problem, gorzej gdy masz kod i go potem nie znajdziesz
Hmmm, lepiej ewentualnie zablokowac radio niz przeżyć detonacje poduszek. Zapytaj jednak na forum. Moze ktos odpinal te wtyczki bez odpinania klemy i przeżył
Wspolczuje jednak, bo czasem trzeba odlaczyc akumulator (u mechanika lub przy innej okazji) i wtedy zablokuje sie radio. Swoja droga...dlaczego nie masz tego kodu?
Pozdrawiam
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Ja juz rozpinalem klemy nic sie z radiem nie dzieieje a co do maty rozebralem i rozpialem kompletnie puzniej zlozylem ale teraz kontrolka swieci na stale
pierwsza moja mazda przesiadlem sie z moondeo mk3 na mazde robi wrazenia
- Od: 29 sty 2007, 23:59
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 2l bezyna 150 km
rdharnas napisał(a):Ja juz rozpinalem klemy nic sie z radiem nie dzieieje
Bo jak jakaś fajna mazda szóstka zjeżdża z taśmy, to radio kodu nie ma. Dopiero użytkownik może go sobie wprowadzić. A ponieważ większość z "naszych" 6 to używki – trzeba się liczyć z możliwością niespodzianki. Mnie coś podobnego spotkało kilka miesięcy temu i do dziś nie pozbyłem się problemu.
Pozdrowienia
witam ponownie.
jesli chodzi o moj problem z poduszka to go rozwiazalem tzn. pojechalem do komisu gdzie kupilem to auto powiedzialem ze mam z tym problem od poczatku okazalo sie ze moja mazda jest na gwarancji przez rok czego wczesniej mi nie powiedziano. Auto zawiezli do serwisu mazdy tam stwierdzili uszkodzona mate w siedzisku po dwoch dniach dostalem telefon ze auto jest gotowe.
Teraz dziala bez zarzutu. Poprosilem tez o fakture z tego serwisu, dostalem(placil komis) koszt zakupu takiej maty to 303 futy plus vat. dla zainteresowanych podam numer seryjny tej maty MGJ8a8816XA byc moze komus kto lubi *DLUBAC* pomoze w zakupie takiej maty i wymianie samemu
pozdrawiam
jesli chodzi o moj problem z poduszka to go rozwiazalem tzn. pojechalem do komisu gdzie kupilem to auto powiedzialem ze mam z tym problem od poczatku okazalo sie ze moja mazda jest na gwarancji przez rok czego wczesniej mi nie powiedziano. Auto zawiezli do serwisu mazdy tam stwierdzili uszkodzona mate w siedzisku po dwoch dniach dostalem telefon ze auto jest gotowe.
Teraz dziala bez zarzutu. Poprosilem tez o fakture z tego serwisu, dostalem(placil komis) koszt zakupu takiej maty to 303 futy plus vat. dla zainteresowanych podam numer seryjny tej maty MGJ8a8816XA byc moze komus kto lubi *DLUBAC* pomoze w zakupie takiej maty i wymianie samemu
pozdrawiam
- Od: 30 gru 2007, 17:23
- Posty: 27
- Skąd: Mansfield
- Auto: Mazda6 2.0td 2002 kombi
cze sorki że nie pisałem! Żadnych zdjęć niestety nie mam! Punkt który na macie był wadliwy wykryłem na środku na końcu siedzliska(na końcu czyli przy oparciu) Nie wiem czy każda 6 ma tak samo ale jak palcami delikatnie przyjeżdżałem po siedlisku to można było wyczuć taki mały "garb'(po zdjęciu obicia siedliska okazało się że jest to mata w ten sposób ułożona) gdy nacisnąłem ten punkt to po chwila zapalała mi się kontrolka z poduszek! Najpierw mrugała a potem zaświecała się na stałe! Jeśli tak samo macie to podaje co zrobiłem: Najpierw z tyłu dołu siedliska odgiąłem taką blaszkę i odczepiłem obicie, później po bokach! Materiał delikatnie przeciągnąłem między siedliskiem a oparciem i już widać mate! zauważyłem że gdy ten "garb" ugina się to kontrolka się zapala ale gdy cała mata razem z tym garbem idzie w dół to nic się nie dzieje a więc obkleiłem mały kołek drewniany taśma dwustronną i włożyłem(oczywiście poziomo) pomiędzy ten garb i gąbke!!!!
W gąbce jest akurat w tym miejscu rowek a więc kołek prawie cały się chowa! Przy siedzeniu lekko wyczuwa się go ale to zależy jak kto usiądzie! później tylko wystarczy poskładać co rozebraliśmy i możemy mieć satysfakcje ze zaoszczędziliśmy KUPE kasy! Mam nadzieje że to jest dobry sposób! Wiem ze na forum jest wiele mądrych głów więc proszę o opinie czy to tak może być zrobione! Niech opiniują to osoby które wiedzą co piszą! Kontrolka do tej pory nie oświeciła mi się ani razu! Czujnik na macie są w innym miejscu niż ten garb! Mam nadzieję że ten post pomoże wielu zdesperowanym mazdowiczą męczącym sie z mata!
-
marusp
Gratuluje Marusp, że poradziłeś sobie z tym na swój sposób. Według mnie każdy sposób dobry, byle by komputer nie wywalał błędu (czyli brak migających bądź świecących się lampek) a poduszki działały.
Ja też poradziłem sobie z moją matą (opisałem to w innym poście który założyłem), po zastosowaniu emulatora. Koniec kłopotów z matą
Ja też poradziłem sobie z moją matą (opisałem to w innym poście który założyłem), po zastosowaniu emulatora. Koniec kłopotów z matą
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6