Wymiana sztywnych przewodów hamulcowych – GD

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez lopi1 » 9 lut 2004, 18:33

witam
Mam mazde 626 2,0 diesel z 1985 r i potrzebuje wymienić wszystkie przewody hamulcowe sztywne. Czy może ktoś z klubowiczów wie gdzie w Warszawie można je dorobic tak aby bez problemu je wymienić.
Uwaga tylko nie na Niskiej gdyż gość twierdzi tam że takiego modelu w katalogu nie ma ???? (przód tarcze i tył bębny)
Proszę o pomoc gdyż robi się to dość pilna sprawa.
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 23 gru 2003, 20:19
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda626 2.0D85r.

Postprzez cobrajas » 29 paź 2004, 15:18

W Warszawie jest taki spec od hamulców.. tj firma TABEL ul Panoramy 16 przy wale mie... Warsztat niepozorny ale gość to profesor...
Dlaczego auta nie jeżdżą w BOOOOOK??

http://republika.pl/cobrajas/mazda/
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2004, 14:58
Posty: 71
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2.0 GE; '95; 5D

Postprzez Paweł » 29 paź 2004, 15:40

cobrajas napisał(a):W Warszawie jest taki spec od hamulców.. tj firma TABEL ul Panoramy 16 przy wale mie... Warsztat niepozorny ale gość to profesor...

Jesli myslimy o tym samym, to potwierdzam. :D
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez adam626 » 6 lis 2004, 15:45

w pruszkowie na ul.ołówkowej jest producent przewodów
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez jazzzy » 15 mar 2008, 18:03

Przede wszystkim chcialbym sie dowiedziec : ile ml plynu jest w calym ukladzie ?

Auto co jakis czas odpalam ale ostatnio nie jezdzilem i tak przyuwazylem ze wypil prawie wszystko ze zbiorniczka i na pewno sie zapowietrzyl. Niestety jest tez chyba nieszczelnosc(rdza) w przewodach idacych na tylne hamulce bo po dwoch dniach znowu sie sam 'napil' i widac tak jakby dwie plamy w poblizu tylnych kol. Podjechalbym do mechanika bo jest niedaleko ale obecnie nie za bardzo dam rade bo z parkingu musze wycofac a bez hamulcow to komus przywale z tylu. W zwiazku z tym mam pytanie :

czy istnieje jakis srodek lub metoda aby tymczasowo uszczelnic teoretycznie nieszczelne przewody hamulcowe ? czy tez trzeba sie wczolgac pod auto i spryskac jakas pianka badz innym uszczelniaczem

do ukladu mozna wlewac cos innego niz plyn hamulcowy ? chodzi mi o to zeby wlac cos z kolorem co pokaze ewentulnie gdzie jest jakas nieszczelnosc

w samym pojemniku na plyn jest taki mniejszy z elementem na dnie w ksztalcie literki H, i wlasnie na tym elemencie jest jakas czarna substancja przypominajaca jakis olej lub cos tego typu, na pewno jest to gestsze od samego plynu hamulcowego, co to jest ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez Mateusz L » 15 mar 2008, 19:28

Witam:) Moim skromnym zdaniem przewody przegniły,lub centralki puszczają.Żeby było dobrze i pedał nie zrobił się miękki w najmniej oczekiwanym momencie-jedź do mechanika(chyba,że sam masz możliwość).Zapewne należy wymienić centralki(cylinderki to się też bodaj nazywa) i przewody hamulcowe.Koszt raczej nie jest specjalnie duży(cylinderki da się czasem bodaj uszczelnić-są zestawy naprawcze). Co do wlewania czegoś-nie polecam bo po co zasyfiać serwo, vaccum pompę itd.nie wiadomo co chcesz wlać i jaki to ma wpływ np. na uszczelki.Ponadto nic Ci to nie da-przewody/cylinderki trzeba wymienić i tak, a jeśli da sie zregenerować-mechanik oceni to bez wlewania "kontrastu" :D i co da Ci jeśli będziesz wiedział gdzie leci z przewodu-nie będziesz chyba go łatał :| tylko wymienisz.Co do substancji na dnie-może jest tam osadnik,który zbiera syf z układu,ale nie wiem-nigdy nie zaglądałem a teraz nie mam jak sprawdzić.Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez Wodzu » 16 mar 2008, 16:34

Przewody hamulcowe miedziane ok 20-30zl za metr, niestety normalna przypadłość jak na ten wiek auta. W sklepach gdzie sprzedaja przewody odrazu zagrzybkuja ci konce i naloza nowe nakretki, koncowki przewodow w GD sa wklesle, pamietaj miedz jest bardziej plastyczna i nie trzeba mocno dokrecac przewodu. Pracy z wyprofilowaniem na jakies 3-4h na kanale. Milej zabawy ;)
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez jazzzy » 16 mar 2008, 21:35

Wodzu napisał(a):Pracy z wyprofilowaniem na jakies 3-4h na kanale. Milej zabawy ;)


wszystko pieknie ladnie tylko jak sie dostac do tego kanalu, jak pisalem auto samo bierze plyn hamulcowy na postoju wiec tym bardziej jak zaczne nacisnac na hamulec to wypompuje to co wleje, przewody mozna zmienic i robic mase innych rzeczy ale najpierw trzeba sie dostac do kanalu, mechanika

jak pisalem mechanik jest w poblizu ale obecnie mam auto zaparkowane pod blokiem przy swerku po ukosie (z tylu stoi inne auto) wiec bez hamulcow nie dojade do mechanika

potrzebuje jakiejs rady odnosnie tego jak na 10 minut uszczelnic przewody zeby nic nie ciekl o zeby mozna bylo odpowietrzyc uklad choc troche i dotoczyc sie do mechanika ktoremu moge przyniesc nowe przewody hamulcowe i ktory mi wszystko zrobi,

troche glupio wzywac lawete ktora przejechalaby 500 metrow po osiedlu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez Wodzu » 16 mar 2008, 23:19

jazzzy napisał(a):jak pisalem mechanik jest w poblizu ale obecnie mam auto zaparkowane pod blokiem przy swerku po ukosie (z tylu stoi inne auto) wiec bez hamulcow nie dojade do mechanika

jak nie dojedziesz! mi tyl puscil jak jechalem po opony spokojnie dojechalem, kupilem opony,tam sprawdzielm poziom i byl pomizej min. A do domu mialem ok 12 km i bez problemow dojechalem napocilem sie pomagajac sobie recznym, jak nie bedzie plynu w ukladzie to i tak auto bedzie hamowało bardzo slabo ale zawsze. Wiec 20-30km/h i spokojnie dojedziesz nawet hamujac samym recznym, od czegos w koncu jest. Nie ma zadnego specyfiku aby uszczelnil ci uklad najepiej jechac w 2 osoby i wziac ze soba 1l plynu, z tym ze jedna jedzie pod maska i dolewa caly czas plynu :P, a tak na powaznie bez obawy dojedziesz tylko powoli :]
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez adam626 » 18 mar 2008, 10:25

kupiłem gotowe miedziane przewody w firmie Carix
z pomiarów wyszły mi centralne 310 i 330cm na belce tylnej chyba 65cm i do cylinderków (mam z tyłu bebny)35cm
w praktyce okazało się że centralne lepiej jakby były dłuższe o 10 albo nawet 20cm a na tylnej belce o 10cm
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Waluś » 18 mar 2008, 21:10

adam626 napisał(a):w praktyce okazało się że centralne lepiej jakby były dłuższe o 10 albo nawet 20cm

i ta praktyka jest słuszna, ja wmontowałem 330 i 350 <lol> bodaj od żuka kupiłem hahaha
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez jazzzy » 15 kwi 2008, 13:35

czy mozecie mi napisac ile powinna kosztowac wymiana tych przewodow w warsztacie ?
jeden mechanik powiedzial mi ze okolo 200zl z tym ze nie wiem czy to duzo czy malo jak za taka robote

co do samych przewodow to jest tak ze kupuje sie jakies uniwersalne albo od zuka a potem wygina dopasowuje czy musza miec jakies specjalne zakonczenia lub cos tego typu ?

auto sprzedaje i teraz musze podjac wazna decyzje co mi sie bardziej oplaci czy wymiana przewodow i wystawienie auta czy sprzedaz z okresleniem ze przewody do wymiany
Ostatnio edytowano 15 kwi 2008, 13:38 przez jazzzy, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez Grzyby » 15 kwi 2008, 13:37

jazzzy napisał(a):to jest tak ze kupuje sie jakies uniwersalne albo od zuka a potem wygina dopasowuje

tak

jazzzy napisał(a):czy musza miec jakies specjalne zakonczenia

nie – jak mechanik nie jest dupa to spokojnie przerobi jak będą inne
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6