Zerwany pasek (coś innego się stało?)

Postprzez Pawnik » 22 gru 2007, 12:29

xANDy napisał(a):Popatrzcie sobie na stajnię VW – myślicie, że oni nie mają problemów ze zrywaniem pasków

Ta stajnia ma nawet problemy z pękającymi łańcuchami rozrządu w dieslach ( znajomemu walnął tak w Audi A6 )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez siegu » 22 gru 2007, 14:27

Moją madzie kupiłem w Niemczech w lipcu. Mały przebieg 132000 km udokumentowany, samochód serwisowany. Wymiana paska robiona przy 90tyś faktycznie wszystko póżniej okazało się prawdą.
Ale po przyjeżdzie podstawa wymiana rorządu płynów eksploatacyjnych, ale myśle sprawdze "stan paska", nim go wymienie z ciekawości. Zdejmuje osłone i co widze podróbe, przekręciłem wałem jedem obrót i co zauwarzyłem lekko wystrzępiony pasek. To były jego ostatnie chwile. Przyśpieszony telefon do Smirnoffa, zamówiłem orginalny komplet i wymieniłem.
Myśle że miałem dużo szczęścia, pasek zrobił 40000km i to był jego koniec

Poczytałem trochę na forum i zgdzam sie do tego silnika tylko ORGINAŁ.
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Marek61 » 22 gru 2007, 16:58

Bardzo dziękuje za obszerne wyjaśnienie problemu paska rozrządu.Racje przedstawione trafiły teraz do mnie i nie sposób sie z tym nie zgodzić.XandY napisał w tym topiku ciag dalszy poradnika dla diesla.Rewelacyjna ksiazka mi z tego zaczyna wychodzic.Tak..tak ... bo ja to sobie wrzucam do Worda i robie z tego"cóś" do poczytania.
Na marginesie ...XandY powinien być kapelanem TVN Turbo :) ,albo przynajmniej zostać zaproszony do Top Gear w programie z Mazdą.Napiszę do Jeremy'ego Clarksona ;)
Dziekuje i Wesołych świat :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 12:23
Posty: 156 (0/2)
Skąd: Białystok / Fox Mountain
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2002

Postprzez topik » 22 gru 2007, 17:26

Witam!Panowie ASO w Rzeszowie sprzedaje do DiTD paski produkcji Mazdy.O pasku firmy Unitta to zabardzo nie słyszeli przynajmniej tak zrozmowy z nimi wywnioskowałem.Pan w ASO powiedział że sprzedają tylko paski produkcji Mazdy a Unitta widocznie jest polecana przez Mazdę.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Jaksa » 22 gru 2007, 23:38

xANDy napisał(a):Raczej pompa a nie turbina
Pompa stawia opory to fakt , widziałem pracę rozrządu bez osłon ..... nie bedziemy tego wałkować. :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Widelec » 22 gru 2007, 23:55

Jaksa napisał(a):( jaką ma wiedze Pan Kowalski ktory połowę zycia naprawiał wszystko co podjedzie ? )


WSZECHSTRONNĄ <lol>


Jaksa napisał(a):odkręcamy parę srubek , odchylamy osłonę a tam co ? Mitsuboshi , Bosch lub inne badziewie ......


chcesz powiedzieć że Mitsuboshi to badziewie? bo mi do KFa taki właśnie proponowano jako bynajmniej nie taki ostatni... sugerujesz że nie wytrzymałby nawet tych przepisowych 90 kkm?
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Jaksa » 22 gru 2007, 23:59

Widelec napisał(a):sugerujesz że nie wytrzymałby nawet tych przepisowych 90 kkm?
Czytaj dokładnie , w tym temacie mowa o dieslu a to inna bajka ..... w benzynkach taki pasek lata setke bez problemu.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Widelec » 23 gru 2007, 00:36

Jaksa napisał(a):
Widelec napisał(a):sugerujesz że nie wytrzymałby nawet tych przepisowych 90 kkm?
Czytaj dokładnie , w tym temacie mowa o dieslu a to inna bajka ..... w benzynkach taki pasek lata setke bez problemu.


diesel dieslem, a marka padła w kontekście Mitsuboshi / Bosch to badziewie – bez rozdziału na diesle i benzynę :P
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 23:13
Posty: 560
Skąd: Gdańsk

Postprzez Jaksa » 23 gru 2007, 01:01

Widelec napisał(a):bez rozdziału na diesle i benzynę
Jaki jest temat postu? ( dotyczy silnika DiTD tak ? ) Nie zmieniam tematu , auto stoi u mnie wiec temat dotyczy tego modelu. Wszyscy zainteresowani wiedzą ze w DiTD pasek tylko oryginalny w silnikach serii K i innych benzynach mozna taki zamiennik stosowac .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Kaszpir » 23 gru 2007, 18:27

Marek61 napisał(a):Jeżeli wolno mieć pytanie dotyczace paska rozrządu w DITD to je zadam.Nie bez kozery ,bo robi mi się niedobrze jak w necie znajduje same pękniete paski w tym modelu silnika.Czym uzasadnicie tak słaby punkt tego silnika? .

Wydaje mi się, że wymiana wg serwisówki co 100 kkm dla diesla to dobry wynik. Volkswagen w swoich TDI przewiduje wymianę, o ile pamiętam co 90 kkm przy czym tam obciążenia są ogromne, a pochodzą od napędu pompowtryskiwaczy.
Mój poprzedni samochód czyli Felicja 1.6 miał przewidzianą wymianę paska co 90 kkm. Było kilku którzy próbowali tyle przejechać i skończyło się to zniszczonym silnikiem i ześrutowanym rozrządem. Dla Feli bezpieczny przebieg to było 60 kkm.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 19 sie 2007, 23:33
Posty: 15
Skąd: Pyrlandia
Auto: 626 2.0 DiTD '00

Postprzez topik » 23 gru 2007, 19:38

Kaszpir napisał(a):Wydaje mi się, że wymiana wg serwisówki co 100 kkm dla diesla to dobry wynik.


Witam!W DiTD pasek wymienia się co 90 kkm.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez siegu » 23 gru 2007, 19:51

Tydzień temu wracałem z kolega z pracy jego mondeo 1,8 TD i przy 110 km/h nagle bum! i silnik zgasł, zjechaliśmy na pobocze macha w góre odchylam osłone rozrzadu i wyzębiony lużny pasek rozrządu. Wszystko jasne duży wydatek przed swiętami – tylko wspułczuć.
Kolega przejechał nim 51000 km na orginalnym fordoskim pasku i silnik nadaje się do małego remontu.
Kaszpir napisał(a):Wydaje mi się, że wymiana wg serwisówki co 100 kkm dla diesla to dobry wynik.

To jest bardzo dobry wynik i nie ma co narzekać – wymieniać co 90tyś i na orginałny musi być dobrze.
A pękajęce paski w naszych silnikach to wina oszczędzania na zamiennikach lub zła wymiana (spaprana robota)
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Kaszpir » 23 gru 2007, 21:58

topik napisał(a):
Kaszpir napisał(a):Wydaje mi się, że wymiana wg serwisówki co 100 kkm dla diesla to dobry wynik.


Witam!W DiTD pasek wymienia się co 90 kkm.


W serwisówce którą mam pisze, że co 100 kkm lub 60 000 mil.
Pozdro
Początkujący
 
Od: 19 sie 2007, 23:33
Posty: 15
Skąd: Pyrlandia
Auto: 626 2.0 DiTD '00

Postprzez zgrzes » 23 gru 2007, 23:15

topik napisał(a):Witam!Panowie ASO w Rzeszowie sprzedaje do DiTD paski produkcji Mazdy.O pasku firmy Unitta to zabardzo nie słyszeli przynajmniej tak zrozmowy z nimi wywnioskowałem.Pan w ASO powiedział że sprzedają tylko paski produkcji Mazdy a Unitta widocznie jest polecana przez Mazdę.


Byłem u nich dwa razy i już więcej mnie nie zobaczą – radzę omijać tą stajnię <killer>
Mimo że do ASO w Lublinie mam ok 200km to tam wolę jeździć – przynajmniej widać że jak ktoś zabiera się do roboty to wie co robi.
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez topik » 24 gru 2007, 01:02

zgrzes napisał(a):Byłem u nich dwa razy i już więcej mnie nie zobaczą – radzę omijać tą stajnię


Dlaczego?
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez maJster » 28 gru 2007, 11:45

zgrzes napisał(a):
topik napisał(a):Witam!Panowie ASO w Rzeszowie sprzedaje do DiTD paski produkcji Mazdy.O pasku firmy Unitta to zabardzo nie słyszeli przynajmniej tak zrozmowy z nimi wywnioskowałem.Pan w ASO powiedział że sprzedają tylko paski produkcji Mazdy a Unitta widocznie jest polecana przez Mazdę.


Byłem u nich dwa razy i już więcej mnie nie zobaczą – radzę omijać tą stajnię <killer>
Mimo że do ASO w Lublinie mam ok 200km to tam wolę jeździć – przynajmniej widać że jak ktoś zabiera się do roboty to wie co robi.



Ja wychodzę z założenia, że jak chcesz mieć dobrze zrobione.....to lepiej rób to sam...o ile wiesz jak to naprawić, masz czym i gdzie......[albo do Jaksy sie jedzie] Dlatego ja swoją 626 zreanimowałem sam, a trwało to parę dni. Oczywiście opis + fotki [relacja z naprawy oraz przyczyny uszkodzenia głowicy + tłok] mogę wrzucić tu w tym temacie o ile nikt nie będzie miał przeciw [moderator ;) – szacuneczek], nie tworząc nowego tematu. Do serwisów Mazdy nic nie mam..po prostu każdy robi jak umie..a może na odwrót <lol>
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2007, 21:21
Posty: 53
Skąd: 100lica
Auto: brak

Postprzez topik » 28 gru 2007, 15:06

maJster napisał(a):Ja wychodzę z założenia, że jak chcesz mieć dobrze zrobione.....to lepiej rób to sam...o ile wiesz jak to naprawić, masz czym i gdzie......[albo do Jaksy sie jedzie]


Witam!Ja też tak myśle.najlepiej zrobić samemu albo u dobrego znajomego.Ja jak sobie sam nie dam rady to pomoże mi mój tata.Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez siegu » 28 gru 2007, 20:28

topik napisał(a):maJster napisał:
Ja wychodzę z założenia, że jak chcesz mieć dobrze zrobione.....to lepiej rób to sam...o ile wiesz jak to naprawić, masz czym i gdzie......[albo do Jaksy sie jedzie]


Witam!Ja też tak myśle.najlepiej zrobić samemu albo u dobrego znajomego.Ja jak sobie sam nie dam rady to pomoże mi mój tata.Pozdrawiam


W poprzedniej bg 1,6 16v sam wymieniałem rozrząd – BYŁO OK
W obecnej z powodu braku miejsca i czasu powieżyłem wymianę serwisowi – NARAZIE JEST OK
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 18:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: RX8 HP
626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez jn422 » 28 gru 2007, 21:29

No i już wiadomo, co trzeba było wymienić:

1. Wałek rozrządu
2. dźwigienki zaworowe ( 4 sztuki )
3. Uszczelniacz wałka rozrządu
4. Podkładki przelewowe wtrysków
5. Silikon
6. Pasek rozrządu
7. Napinacz hydrauliczny
8. Rolki
9. Pompa wody
10. Płyn chłodniczy
11. Uszczelka pokrywy zaworowej
12. Paski klinowe

Razem z robocizną 3800. Jak dla mnie niemało:( ale cóż.
Jutro odbieram auto
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2007, 09:13
Posty: 6
Skąd: Piaseczno
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD '99

Postprzez Kenichi » 29 gru 2007, 02:05

topik napisał(a):
maJster napisał(a):Ja wychodzę z założenia, że jak chcesz mieć dobrze zrobione.....to lepiej rób to sam...o ile wiesz jak to naprawić, masz czym i gdzie......[albo do Jaksy sie jedzie]


Witam!Ja też tak myśle.najlepiej zrobić samemu albo u dobrego znajomego.Ja jak sobie sam nie dam rady to pomoże mi mój tata.Pozdrawiam

Ja tylko małym słowe wtrącenia
Zgadzam się z powyszszymi opinami w 100% jesli posiada się klucze dynamometryczne, servisówkę pod ręką , troche pojecia o mechanice to bez ptrzeszkód takie rzeczy można samemu dobrze wykonać i niejednokrotnie lepiej niz jakiś tam servis nawet ASO.
No i jeszcze jedna sprawa o której chyba wszyscy zapominają że oprócz kompletu paska z napinaczem że przy każdej jego 2 wymianie wymienia sie też pompę wody bez względu czy jest ona sucha czy wilgotna
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 17:16
Posty: 59

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6