Potrzebne objasnie Schematu ukladu cieczy chlodzacej

Postprzez Tygrysek21krk » 20 gru 2007, 11:32

Panowie proszę o udzielenie jak najszybszej porady czy ktoś z was mógłby mi powiedzieć gdzie powinien być bądź co podłączone od dolnego wypustu ze zbiorniczka wyrównawczego ponieważ u mnie bardzo mnie zaciekawiło ze po dolaniu płynu do zbiorniczka prawie wszystek wyciekł prze ten wypust na wężyk ale żadnego wężyka nie posiadam wiec może mi powiecie gdzie mam podpiąć ten drugi wężyk czyli od dolnego wypustu zbiorniczka dalej; bo górny jest aby nadmiar płynu odprowadzał do zbiorniczka a dolny??Proszę o bardzo szybka odpowiedz ponieważ jutro wracam z zagranicy do kraju i czeka mnie podroż około 1500km bo w dodatku nie mam w tym momencie zbyt dobrego ogrzewania na tak długą trasę przydało by sie [jakie?] w chłodnicy jest stan płynu :(
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2006, 17:37
Posty: 101
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Postprzez Grzyby » 20 gru 2007, 11:50

yyyyy, a to są 2 wężyki i dwa otwory w zbiorniczku?
Jakiś czas temu wymieniałem ten zbiorniczek i jeszcze 5 minut temu dałbym głowę, że do zbiorniczka dochodzi od dołu tylko jeden wężyk (od korka chłodnicy).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Tygrysek21krk » 20 gru 2007, 12:02

Noi tu jest pies pogrzebany do zbiorniczka u mnie od chlodnicy dochopdzi jeden wezyk i ma swoj wpust w zbiorniczku u gory a drugi jest otwarty i z tego tytulu mam wyciek ze zbiorniczka i nie wiem co zrobic chyba ze podepne z dolu zbiorniczka gdzie jest wypust a ten u gory bedzie otwarty
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2006, 17:37
Posty: 101
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Postprzez Grzyby » 20 gru 2007, 12:05

Tygrysek21krk napisał(a):do zbiorniczka u mnie od chlodnicy dochopdzi jeden wezyk i ma swoj wpust w zbiorniczku u gory

ale jak to "u góry"?
Masz w zbiorniczku normalny korek z podziałką do pomiaru poziomu płynu?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Tygrysek21krk » 20 gru 2007, 12:08

sluchaj no wlasnie obok wlewy do zbiorniczka jest wpust i to mnie matrwi bo tam jest polaczony wlasnie z wezykiem od chlodnicy a drugi jest na dole zaraz jeszcze raz sie wczolgam pood samochod i sprubuje moze wyciagnac go tzn ten wezyk
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2006, 17:37
Posty: 101
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Postprzez Tygrysek21krk » 20 gru 2007, 12:10

tak i posiadam normalny korek wlewu plyny z podzialka
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2006, 17:37
Posty: 101
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Postprzez Tygrysek21krk » 20 gru 2007, 12:10

i przy laczeniu sie z zbiorniczkiem zarz z boku jest wpiety
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2006, 17:37
Posty: 101
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Postprzez Tygrysek21krk » 20 gru 2007, 12:14

wlasnie bylem przed sekunda pod samochodem i tak jak mowie wezyk od chlodnicy jest wpiety u gory a nadole jest drugi wypust i jest otwarty i przez to nie mam wogole plynu w zbiorniczku wyrownawczym
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2006, 17:37
Posty: 101
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Postprzez Grzyby » 20 gru 2007, 12:41

wepnij się wężykiem od chłodnicy w ten dolny i tyle
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Tygrysek21krk » 20 gru 2007, 13:30

a co zrobic z tym gornym zaslepic jakos czy jak??
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2006, 17:37
Posty: 101
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Postprzez Tygrysek21krk » 20 gru 2007, 13:31

czyli mam rozumiec ze u ciebie w zbiorniczku nie ma tego wypustu na gorze??
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2006, 17:37
Posty: 101
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Postprzez Tygrysek21krk » 20 gru 2007, 13:35

nie wiem ale to tylko moje domniemania ze moze zbiorniczek pochodzi od wersji z Klimatyzacja i dla tego posiada on dwa wpusty .Co o tym sadzisz??
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2006, 17:37
Posty: 101
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Postprzez Tygrysek21krk » 20 gru 2007, 13:41

nie masz jakiegos rysunku pogladowego tego zbiorniczka to by odrazu ulatwilo sprawe badz schematu obiegu cieczy chlodacej?to moze by sie udalo cos wykombinowac.Z gory dzieki
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2006, 17:37
Posty: 101
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Postprzez alf28 » 20 gru 2007, 13:57

ten zbiornik służy jako "nadmiarowy" i nie ma obiegu poprostu płyn z chłodnicy po zagrzaniu zwiększa swoją objętość i nadniar jest wyciskany do tego zbiornika,a jak silnik stygnie to powinno z tego zbiornika zassać
Grzyby napisał(a):wepnij się wężykiem od chłodnicy w ten dolny i tyle


Tygrysek21krk napisał(a):a co zrobic z tym gornym zaslepic jakos czy jak??
zostaw go w spokoju.
on jest po to że jakbyś przelał,albo zagotował silnik to płyn musi mieć jakiś upust.
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Tygrysek21krk » 20 gru 2007, 14:46

ok problem zazegnany zablokowalem tamten wypust i teraz wybieram sie po plyn do chlodnicy ale mam kolejny dylemat poniewaz w Belgii niespotkalem sie z plynem ktorym mam zalana chlodnice a Mianowicie DYNAGEL czy ktos sie z was orientuje czy moge go zmieszac z czyms??
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2006, 17:37
Posty: 101
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Postprzez Tygrysek21krk » 20 gru 2007, 14:48

tzn zablokowalem ten dolny poniewaz w gornym znajdowala sie rurka do samego dna tak ze nie powinno byc juz problemow
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2006, 17:37
Posty: 101
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Postprzez spike72 » 20 gru 2007, 19:09

Wężyk od chłodnicy powinien na 100% wpięty być w ten dolny "wypust", do górnego powinien być podłączony drugi wężyk i puszczony luźno gdzieś pod samochód. Jak zagrzejesz silnik i w zbiorniczku wyrównawczym będzie za dużo płynu, nadmiar wyleci tym górnym wężykiem, inaczej możesz stracić zbiorniczek, ciśnienie go rozerwie.
Zasada naczyń połączonych. :)
Każdy ma prawo do szczęścia, nie każdy ma szczęście do prawa. Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2007, 00:55
Posty: 413
Skąd: Łódź

Postprzez Grzyby » 20 gru 2007, 19:13

Zamknięcie nie jest aż tak szczelne – wyleci górą :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez spike72 » 20 gru 2007, 19:31

Zgadzam się z Tobą, ale zasada jest taka jak napisałem, w niektórych autach zbiornik wyrównawczy jest zakręcany normalnym korkiem i tam może być problem, a w przypadku opisanym w tym poście płyn ma nie wylatywać przez korek górą i ciec po zbiorniku i komorze silnika, a elegancko spłynąć wężykiem na ziemię. <usmiech>
Każdy ma prawo do szczęścia, nie każdy ma szczęście do prawa. Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2007, 00:55
Posty: 413
Skąd: Łódź

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6