Witam, na forum Mazdy to mój debiut, ale z moją Mazda znamy się od kilku dobrych lat. (Mazda 323 1.3 16V B3, Gaźnik, BG z 1993 r. – bez LPG ) Ale do rzeczy od kilku dni nie możemy dojść do porozumienia. Zaczęło się od problemów z zapłonem po przyjechaniu do domu a skończyło się na zapaści. Polega ona na tym, że pali na dotyk jak jest zimna (ssanie ok), po czym po nagrzaniu gaśnie. Jeszcze kilka razy przy naciśniętym pedale gazu odpala po czym zasypia.
Sprawdziłem:
– pompka paliwo pompuje (widać paliwo przez "okienko")
– iskra jak "niedźwiedź"
– założona nowa kopułka oraz palec
– sprawdzone przewody i świece
Następnie oglądając gaźnik zobaczyłem jakiś element wystający z gaźnika z kabelkami. Okazało się że jest to elekto – magnetyczny zawór biegu jałowego, może to on jest winny zamieszaniu. Proszę o pomoc ba madzia ciągle śpi.
Gaźnik – elektrozawór biegu jałowego
Strona 1 z 1
nie wiem co to szczerze mowiac ale mam caly gaźnik z osprzetem od 1,3 16v b3 jak cos ;p i napewno sprawny bo smigala na tym do konca jej dni 
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
Witam i dziękuje za pierwsze podpowiedzi, dziasiaj sprawdzę kopułkę i palec z modułem jeszcze chwile się wstrzymam, bo chciałbym dalej rozwinąć temat elektrozaworu. Idąc za ciosem wymontowałem ten elektrozawór i chciałem sprawdzić czy działa. Na kostce prąd 12 V a zaworek nic, lekko dotykając jego końcówkę, pstryk końcówka się schowała, prąd odłączyłem końcówka się wysunęła.A wiec pomyślałem, że to to. Zrobiłem test na włączonym zapłonie przycisłem końcówkę, wkręciłem do gaźnika i wolne obroty są. Wyłączyłem silnik koniec. No to szalejemy (problem z zakupem nowego) kupiłem cały gaźnik na allegro założyłem do mojej Madzi i kaplica. Na ssaniu zapala i po rozgrzaniu klapa. Wyciągłem elektrozawór z 2 gaźnika i to samo. Lekko przyciskam końcówkę itd. jak wyżej. Teraz moje pytanie czy w kanale biegu jałowego jest jakieś ciśnienie które wpycha tą końcówkę i wtedy łapie elektrozawór, czy poprostu kupiłem 2 zepsuty elektrozawór? Do kolegi mazdaxxx mam prośbę czy mógłby sprawdzić jak u niego działa ten elektrozawór? (zawor z tyłu gaźnika).
- Od: 13 gru 2007, 20:01
- Posty: 5
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 323 1.3 16 V, BG, 93r.
jarkow popraw temat na zgodny z regulaminem.
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
jarkow napisał(a):Do kolegi mazdaxxx mam prośbę czy mógłby sprawdzić jak u niego działa ten elektrozawór? (zawor z tyłu gaźnika).
jasne ze moge tylko kolego Pwoiedz mi jak biorac poduwage ze gaznik z kolektoremssacym lezy w piwnicy jak mam sprawdzic jego dzialanie
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
Niestety teoria zepsutego elektrozaworu upadła. Dzisiaj w jednym warsztacie, który zajmuje się m.in. naprawą gaźników wytłumaczono mi zasadę działania tego urządzenia. Okazało się, że mój elektrozawór działa prawidłowo, a włączenie i wyłączenie zaworu można usłyszeć gdy jest on zamontowany w gaźniku. Wyciągnięcie go z gaźnika powoduje,że powstaje niewielki luz który oddala wewnętrzną dyszę od "magnesu" w elektrozaworze. Tak więc sprawa elektrozaworu została zamknięta a Madzia dalej jak się zagrzeje to gaśnie. (Mechanik nie chciał podjąć się naprawy).
- Od: 13 gru 2007, 20:01
- Posty: 5
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 323 1.3 16 V, BG, 93r.
jarkow napisał(a): Czy istnieje jakaś metoda sprawdzenia modułu, np. pomiar wartości miernikiem, czy tylko zostaje metoda prób i błędów.
Pozdrowienia
Powiem Ci szczerze że nie wiem, ja wymieniłem na tzw" czuja". bylem z tym u elektryka, ale akurat wtedy madzia chodzila bez zarzutu, jak na zlosc. podalem jakie ma objawy i elektryk stwierdzil ze albo cewka albo moduł do wymiany.
Pozdro, szacun, respect 
Zakończenie z happy endem. Madzia odpala i jak na razie na dłużej. Koledzy Czejs i M@ster mieli rację, moduł zapłonowy był głównym sprawcą (ale jaki wyrachowany cwaniaczek raz działał raz nie). Cała historia, może posłużyć jako pomoc dla innych, tym bardziej, że elektrozawór, o którym była mowa jest wart kosmiczne pieniądze w ASO, a poza, trudno a nawet bardzo trudno osiągalny. Jedyna szansa to zakup używanego gaźnika co uczyniłem, ale bez wymaganego efektu. Wątek ten kończę i dziękuję wszystkim za pomoc.
- Od: 13 gru 2007, 20:01
- Posty: 5
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 323 1.3 16 V, BG, 93r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości