Swap silnika. Co wybrać i czy bedzie pasować?

Postprzez Jacek176 » 11 gru 2007, 18:55

OK, czyli zostane przy skrzyni od SOHC.
Teraz nastepny dylemat: czy sprzęgło od SOHC da sobie roade z silnikiem mocnijeszym o 25KM? Tzn. jak długo da sobie rade? :D
Może odrazu poszukać czegoś wzmocnionego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 12 gru 2007, 10:38

piwo napisał(a):przy 100 na piatce w dohc masz ponad 3000 obrotów w sohc o 500 mniej.

Wczoraj specjalnie sprawdziłem z ciekawości. Na piątym biegu przy 100km/h mam 3250obr./min.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez brii » 12 gru 2007, 10:49

Sprzęgło da radę :)
Trwałość sprzęgła zależy przedewszystkim od umiejętności posługiwania się nim ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Piciu » 12 gru 2007, 10:53

Ja mam jeszcze krotsza skrzynie i lrzejsze kolo zamachode i sprzeglo z 1,8 SOHC daje rade bez problemu...Ale polecalbym odrazu nowe NKK...zaoszczedzi ci to klopotu!
[b]Swapy soft turbo...nie typowe przerobki samochodow... pisz...! specjalizacja OPEL MAZDA 323
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez Jacek176 » 12 gru 2007, 11:03

Piciu napisał(a):Ja mam jeszcze krotsza skrzynie i lrzejsze kolo zamachode i sprzeglo z 1,8 SOHC daje rade bez problemu...Ale polecalbym odrazu nowe NKK...zaoszczedzi ci to klopotu!

Tak czy inaczej zamierzałem wsadzić nowy komplet.
Polecasz NKK? Z tego co czytałem na innym wątku to ludzie bardziej chwalą Aisin.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 18 gru 2007, 12:11

Jeszcze jedna sprawa
Silnik który chce kupić będzie z początku lat 90-tych. Czyli najprawdopodobniej będzie miał przejechane ponad 200tys. km. A silnika wyjętego z auta nie ma za bardzo jak sprawdzić (kompresja itd.) Dlatego zamierzam przed zamontowaniem go wymienić "na wszelki wypadek" pierścienie, uszczelkę pod głowicą, uszczelniacze zaworowe i rozrzad.
Co o tym myślicie? Warto to zrobić czy to tylko niepotrzebne wyrzucenie pieniędzy? A może coś jeszcze wymienić "na wszelki wypadek"?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Piciu » 18 gru 2007, 12:42

Po 1 to pasek rozrzadu...radzilbym przejrzec wycieki spod klapy zaworowej i zaplonu oraz walkow rozrzadu...Co do rocznika to silnik z poczatku lat 90 kiedy nie byly jeszcze montowane katalizatory, co do reszty to zalezy ile masz kasy wiadomo czym wiecej zrobisz tym lepiej...
[b]Swapy soft turbo...nie typowe przerobki samochodow... pisz...! specjalizacja OPEL MAZDA 323
http://hurtownicy.npx.pl/forum/index.php
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez Jacek176 » 29 gru 2007, 10:49

Silnik i komputer już jest. Niestety jest z pocz. 94r. bo nie było takich z pocz. lat 90.
Teraz doradzcie mi co jeszcze tam mozna pogrzebac zeby podniesc moc bez instalacji turbo. Walki rozrzadu u Swiatka? Obrobka glowicy u Chojnackiego? Wydech w Ulterze albo El-tecu? Co da najlepsze rzultaty? Probowalem zalozyc nowy temat o tym ale oczywiscie moderator sie wtrynil i tematu juz nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Fiveopac » 29 gru 2007, 11:34

Jacek176 napisał(a):Probowalem zalozyc nowy temat o tym ale oczywiscie moderator sie wtrynil i tematu juz nie ma.

Masz ewidentny problem z akceptacja regulaminu forum. Jesli nie potrafisz zaakceptowac panujacych tutaj zasad jak reszta forumowiczow, ktorzy jakims wielkim wysilkiem umyslu ogarniaja regulamin to nie musisz korzystac z forum. Jesli nei podoba ci sie regulamin, zapisz sie do klubu, zaplac skladke, przejdz okres probny a nastepnie zloz w odpowiednim dziale wniosek o zmiane regulaminu. Do tego czasu albo sie dostosujesz albo bedziesz na cenzurowaniem i nie fochuj jak baba.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4300 (8/34)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Boris86 » 29 gru 2007, 14:34

Jacek176 Pisałes do osób do których radziłem Ci pisać w tamtym temacie??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Jacek176 » 6 lut 2008, 10:15

No, nowy silniczek już po generalnym remoncie, wszystkie części zakupione. W piątek zabieramy się do operacji wymiany.
Jest tylko jeden problem. W moim starym silniku SOHC sonda lambda umieszczona jest w kolektorze wydechowym. Natomiast w kolektorze wydechowym silnika DOHC wogóle nie ma na nią miejsca.
Gdzie oryginalnie zamontowana jest sonda lambda w silniku DOHC?
Wymyśliliśmy, że w kolektorze od DOHC wywiercimy dziure i nagwintujemy żeby wkręcić tam tą sonde. Może ktoś ma lepszy pomysł?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 6 lut 2008, 16:38

masz wersje 140 km?jak tak nie ma sondy lambda i nic nie wierc w kolektorze.jak wersje 128km to sonda jest tak samo umieszczona jak w sohc.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4907 (273/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 6 lut 2008, 16:55

piwo napisał(a):masz wersje 140 km?jak tak nie ma sondy lambda i nic nie wierc w kolektorze.jak wersje 128km to sonda jest tak samo umieszczona jak w sohc.

Szczerze mówiąc to sam nie wiem jaka to wersja. Gość od którego kupowałem ten silnik miał kilka różnych silników na sprzedaż i sam nie za bardzo się orientował.
A w tym 140konnym silniku na podstawie czego komputer sterował mieszanką paliwa?
Po czym można poznać czy to jest wersja 140 czy 128km?
Kurcze, to teraz nie wiem czy to wszystko mi będzie chodzić. Silnik i komputer kupowałem od tego samego gościa ale wiązkę elektr. już musiałem kupić gdzie indziej. I w tej wiązce jest wtyczka na sonde lambda. Czyli zostawić tą wtyczkę nie podłączoną? Czy to wogóle nie ma szans zadziałać?
Poza tym nie mogę być pewien czy ten komputer jest od tego silnika. Może być tak, że silnik mam 140km a komputer od 128km :| Psiakrew... sie porobiło...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez piwo » 7 lut 2008, 16:52

gdzies juz to bylo.poszukaj.komputery maja chyba inne symbole.BP i liczba.popytaj np seba ma chyba 140 km.moze on ci powie jaki ma symbol na kompie.czy wiazka rozni sie tylko sonda lambda to poszperaj w wkl mazda 323.tam jest opisane wyjscia pod komputer wiazki bp bez (str 64) jak i z katalizatorem (str.66).tylko sprawdzic.jesli knigi nie masz to poszukaj gdzies jest pewnie na forum lub ktos ci udostepni
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4907 (273/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 7 lut 2008, 17:29

Kurde, nic nie mogę znaleźć.
Poza tym wątkiem:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=20081
Nic nie znalazłem na temat symboli komputerów. Nadal też nie wiem jak ten silnik bez sondy lambda dobierał mieszankę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 12 lut 2008, 16:07

Silnik już zamontowany i jeździ.
Niestety okazało się, że kupiłem nie całkiem kompletny silnik. Brakuje w nim zaworu regulacji biegu jałowego. Takiej małej pierdoły, który występowała tylko w silnikach 140KM. W związku z tym musieliśmy zainstalować przepustnice ze starego silnika przez co silnik jest dosyc zdławiony. Ale może to i lepiej bo przez ok. 1000km powinien być na dotarciu i nie powinienem go butować :)
Poszukuje cały czas tego zaworu. Mam nadzieje, że uda mi się to kupić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Boris86 » 12 lut 2008, 16:09

Jacek176 napisał(a):Ale może to i lepiej bo przez ok. 1000km powinien być na dotarciu i nie powinienem go butować usmiech

A to wymieniałeś coś w nim?? remontowałeś??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Jacek176 » 12 lut 2008, 16:25

Boris86 napisał(a):
Jacek176 napisał(a):Ale może to i lepiej bo przez ok. 1000km powinien być na dotarciu i nie powinienem go butować usmiech

A to wymieniałeś coś w nim?? remontowałeś??

Tak. Wymienione zostały wszystkie uszczelkie jakie są w silniku (w tym pod głowicą plus planowanie głowicy) i pierścienie tłokowe.
Chodzi przede wszystkie o te pierścienie żeby sie ułóżyły i dotarły.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 14 lut 2008, 15:55

Chyba nieźle się udupiłem z tym 140-to konnym silnikiem
Okazuje się, że z silniczkiem krokowym do tego silnika jest za....sty problem.
Obdzwoniłem chyba już wszystkie sklepy z częściami do japończyków i szroty jakich adresy znalazłem tu na forum i nigdzie nie ma takiego silniczka.
A z przepustnicą i silniczkiem krokowym od silnika SOHC jeździ ten samochód jak łajza :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Jacek176 » 15 lut 2008, 18:19

Silniczek udało mi się już zdobyć.
Niestety pojawił się następny problem. Okazało się, że wiązkę kabli do kompa mam jednak od wersji 128KM i jest ona inna. Inna jest właśnie wtyczka do silniczka krokowego.
Także teraz szukam wiązki do silnika 140KM.
Chyba, że może ktoś ma schemat połączeń do kompa od tego silnika to coś sam wykombinuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje