Remont hamulców – O czym należy pamiętać ?
1, 2
hazell napisał(a):O czym należy pamiętać wymieniając wszystkie tarcze i klocki w GE?
Nic nie na sile tylko mlotkiem
Jesli chodzi tylko o wymiane tarcz i klockow to po co ruszac hamulce tzn odpowietrzac
Jednak z uwagi na wiekowosc Twojego samochodu proponowalbym udac sie do ASO gdzie maja przyrzad do sprawdzenia zawartosci wody w plynie hamulcowym


Plyn hamulcowy posiada wlasciwosci higroskopijne tzn wchlania wilgoc z otoczenia w ten sposob dochodzi do zwiekszenia zawortosci wody w plynie hamulcowym co ma niebagatelny wplyw na prawidlowa prace calego ukladu

Wieksza zawrtosc (powyzej 3%) wody w plynie powoduje:
a) szybsze wrzenie plynu – moze to powodowac powstawanie poduszek powietrznych w ukladzie i zwiazanych z tym klopotow z hamulcami.
b) korozja pompy i innych elementow ukladu ham.
Zwroc uwage na gumowe elementy ukladu

Serwo dostosowuje sie samo – to uklad jedynie wspomagajacy hamowanie (jakby go nie bylo to klops
Zwroc uwage na prochowce cylinderkow

Z przodu (o ile dobrze pamietam) cylinderek sie wciska a z tylu wkreca.
Dokladnie oczysc zacisk ze zlogow po starych klockach, szczegolnie gdzie "chodza" klocki.
To chyba tyle
P.S. Pamietaj o prawidlowym zamocowaniu wszystkich sprezynek i blaszek.
pozdrawiam
Wacław Szubert
- Od: 28 sie 2004, 12:33
- Posty: 163
- Skąd: Rzeszów
- Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO
Dzięki wielkie za pomoc. Tak zrobię, pojadę do ASO i zmierzę płyn ale z tego co wiem niedawno był wymieniany. Oczyszczę zaciski i zastosuję nowe tarcze i klocki.
Jeszcze jedno, czy warto rozebrac cylinderki i je oczyscic?
Pozdrawiam
Jeszcze jedno, czy warto rozebrac cylinderki i je oczyscic?
Pozdrawiam
Hazell
- Od: 4 cze 2004, 12:08
- Posty: 618
- Skąd: Grodzisk Maz.
- Auto: BMW E39 523i + SGI
hazell napisał(a):Tak zrobię, pojadę do ASO i zmierzę płyn ale z tego co wiem niedawno był wymieniany.
Gratuluje

Juz nie pamietam gdzie o tym czytalem, ale zaleca sie wymiane plynu co 5 lat – chyba, ze wczesniej stwierdzi sie nieprawidlowosci jakie opisalem powyzej.
Wg mnie lepiej jest regularnie sprawdzac plyn i wymienic w razie potrzeby. Ale to tylko moja subiektywna ocena – fachowcy znaja sie na tym lepiej niz ja.
Szybkiej naprawy

Wacław Szubert
- Od: 28 sie 2004, 12:33
- Posty: 163
- Skąd: Rzeszów
- Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO
adam626 napisał(a):Ja dla odmiany słyszałem że max 2 lata.
Masz racje

Moj blad w interpretacji polegal na tym, ze nie przykladam wagi do czasu, tylko do parametrow plynu.
Bardzo przepraszam, ze wprowadzilem bledne dane.

pozdrawiam

Wacław Szubert
- Od: 28 sie 2004, 12:33
- Posty: 163
- Skąd: Rzeszów
- Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO
Z doświadczenia wiem ze co drugie auto jezdzace ma plyn czarny jak ziemia i po co tu mierzyć ...wymien go jak jest ciemny.hazell napisał(a):Tak zrobię, pojadę do ASO
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
LoB napisał(a):a czy we wszystkich GE rozmiary tarcz ham. sa takie same bo wydawalo mi sie ze KL ma wieksze, natomiast w katalogu Brembo wszechno jest to samo
W katalogach z zamiennikami nie ma roznicy między tarczami R4 a V6...i tu jest błąd ,optycznie jest to samo ale np. w oryginale są inne tarcze do valek a inne do rzędowek...cena tez inna

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jasne....po pierwsze uwazać na czujniki przy pracach kowalskich , po drugie przy odpowietrzaniu przekręcic kluczyk w pozycję zapalonych kontrolek chodzi tu o zawory w pompie.Koval napisał(a):czy w aucie z ABS-em trzeba zwrócić na coś szczególną uwagę lub zastosować inne metody niż w układzie bez ABS np. podczas wymiany płynu bądź odpowietrzania układu ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Koval napisał(a):Dzięki za oświecenie
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Waclaw_Szubert napisał(a):Z przodu (o ile dobrze pamietam) cylinderek sie wciska a z tylu wkreca.
pozdrawiam
Mozecie rozwinac ten temat? Nie wiem czy czegos nie spartolilem. O ile tyl sie wkreca, to ile trzeba go wkrecic? Tyle zeby starczylo miejsca na klocki czy moze do oporu a on sam sie pozniej doposuje. U mnie dziwna sprawa – z jednej strony udalo sie wkrecic a z drugiej wcisnac...
Piszcie bo strasznie jestem ciekaw...
Pozdrawiam
Hazell
- Od: 4 cze 2004, 12:08
- Posty: 618
- Skąd: Grodzisk Maz.
- Auto: BMW E39 523i + SGI
To ja wam napisze ciekawa sprawe z tarczami od strony handlowo-produkcyjnej.
"Producentow" tarcz jest sporo – Brembo, Ate, itd., ale wszystkie wychodza z tej samej fabryki i tasmy produkcyjnej. Roznica jest w tym, czym wspomnial Jaksa – jakosc stali, co ma oczywiscie przelozenie na cene. Majac na polkach sporo roznych tarcz latwo jest zauwazyc, ze niektore tarcze roznych "producentow" maja nawet takie same stemple fabryczne.
Podobnie jest z klockami hamulcowymi, ale tu fabryk jest kilka. Mimo to dalej z latwoscia mozna znalezc na polce 2 takie same w 100% produkty, 2 roznych "producentow".
Najlatwiej taka sytuacje zaobserwowac na filtrach oleju Mann i Bosch. Produkt ten sam, tylko pudelko inne.
"Producentow" tarcz jest sporo – Brembo, Ate, itd., ale wszystkie wychodza z tej samej fabryki i tasmy produkcyjnej. Roznica jest w tym, czym wspomnial Jaksa – jakosc stali, co ma oczywiscie przelozenie na cene. Majac na polkach sporo roznych tarcz latwo jest zauwazyc, ze niektore tarcze roznych "producentow" maja nawet takie same stemple fabryczne.
Podobnie jest z klockami hamulcowymi, ale tu fabryk jest kilka. Mimo to dalej z latwoscia mozna znalezc na polce 2 takie same w 100% produkty, 2 roznych "producentow".
Najlatwiej taka sytuacje zaobserwowac na filtrach oleju Mann i Bosch. Produkt ten sam, tylko pudelko inne.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
Mini foto relacja z wymiany hamulcow
Przygotowanie i lewarowanie auta.
Auto pięknie podlewarowane – ostatni rzut oka na zlom.
Rzut oka na spód auta. (lubie miec na warsztacie tak podniesione auto. Wszedzie dostep i praca staje sie przyjemniejsza.
Przymiarka nowych klockow hamulcowych.
Nowe kontra stare – mily widok wiedzac, ze za chwile noweczki zagoszcza na moich kolach.
Ach....
Do tego wymienilem tez koncowki drazkow kierowniczych 555.
Przyszedl czas na hamulce tyl. Jak widac na zdjeciu... marnosc nad marnosciami. Ruchoma czesc zacisku musialem zbijac mlotkiem. Pozniej walek oczyscilem papierem sciernym i nasmarowalem.
Ostra jazda...
Z drugiej strony bylo troche lepiej. Walek byl nasmarowany i luzno pracowal.
Niestety nie zrobilem zdjecia jak byly zalozone nowe tarcze na tyle. Zdjecia nowych tarcz i zlomu ktory mi zostal po remoncie zrobie nastepnym niebawem.
Tarcze i klocki zalozylem z JC – wiadomo, kasa... Za komplet tarcz i klockow na tyl i przod zaplacilem 500PLN. Mam teraz przejechane 189kkm i bede informowal jak wraz z przebiegiem zachowuja sie te podzespoly.
Pozdrawiam

Przygotowanie i lewarowanie auta.

Auto pięknie podlewarowane – ostatni rzut oka na zlom.

Rzut oka na spód auta. (lubie miec na warsztacie tak podniesione auto. Wszedzie dostep i praca staje sie przyjemniejsza.

Przymiarka nowych klockow hamulcowych.

Nowe kontra stare – mily widok wiedzac, ze za chwile noweczki zagoszcza na moich kolach.

Ach....

Do tego wymienilem tez koncowki drazkow kierowniczych 555.

Przyszedl czas na hamulce tyl. Jak widac na zdjeciu... marnosc nad marnosciami. Ruchoma czesc zacisku musialem zbijac mlotkiem. Pozniej walek oczyscilem papierem sciernym i nasmarowalem.

Ostra jazda...

Z drugiej strony bylo troche lepiej. Walek byl nasmarowany i luzno pracowal.
Niestety nie zrobilem zdjecia jak byly zalozone nowe tarcze na tyle. Zdjecia nowych tarcz i zlomu ktory mi zostal po remoncie zrobie nastepnym niebawem.
Tarcze i klocki zalozylem z JC – wiadomo, kasa... Za komplet tarcz i klockow na tyl i przod zaplacilem 500PLN. Mam teraz przejechane 189kkm i bede informowal jak wraz z przebiegiem zachowuja sie te podzespoly.
Pozdrawiam
Hazell
- Od: 4 cze 2004, 12:08
- Posty: 618
- Skąd: Grodzisk Maz.
- Auto: BMW E39 523i + SGI
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6