Mazda: diesel czy benzyna – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez strOOs » 5 gru 2007, 23:17

cliner napisał(a):Normalnie szala przechyla się na diesla,argument forum ma też swoją wagę,poznawanie bolączek i metod naprawy napewno daje możliwośc zdobycia cennego doświadczenia,ale ta nuda..morska nuda,ta siła spokoju petrola,też kusi... ;)


I ilu nowych znajomych – i jakie znizki w warsztatach po jakims czasie ;)

Jak sie nie ma drugiej polowki to mozna nawet sie z kims zwiazac jak to sie juz na forum zdarzalo :D

Same plusy diesla :]
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez cliner » 6 gru 2007, 11:57

Padlo na petrol,bo cena jego poszla w dol w sposob znaczacy od wczoraj,ekonomia cenowa zakupu przebila diesla.Pojezdzimy,pouzywamy i ....zobaczymy.
Początkujący
 
Od: 5 gru 2007, 14:29
Posty: 15
Skąd: Basingstoke
Auto: Mazda 6 2.0 TS -2003

Postprzez magicadm » 7 gru 2007, 23:34

Przede mną wkrótce podobne rozterki...
Biorąc pod uwagę niewielką różnicę pomiędzy cenami paliw pod uwagę biorę:
-ekonomię diesla, serwis tańszy oczywiście (ale jak potrafisz co nieco samemu podłubać – nie pójdziesz z torbami), lubię jego moment obrotowy (230Nm w 323 jest bardzo przekonujące), ale zwykle obawiam się zagrożeń jakie Maciej Loret opisał...
Choć z tego co czytam na FORUM – jedyny realny problem diesla to SCV, który fortuny nie kosztuje. Nie było jeszcze nikogo (może źle czytam) z padniętym kołem dwumasowym, ani na 100% zdiagnozowaną awarią turbiny. A jeżeli nawet były – można to traktować jako incydent :)

Co do benzynki...Słaby moment obrotowy...Zużycie paliwa zauważalnie większe. Na ale zawsze (teoretycznie) można zagazować – tylko czy warto...???

PS
Muszę się przewieźć 6-tką w benzynie i dieslu – może coś się wyklaruje :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Maciej Loret » 7 gru 2007, 23:50

magicadm napisał(a):Biorąc pod uwagę niewielką różnicę pomiędzy cenami paliw pod uwagę biorę:


Dla mnie niewielki, ale jeśli ktoś robi parędziesiąt kkm rocznie, to różnica w cenie paliw już jest zauważalna... Chyba, że ktoś się boi najtańszej ropy i na wszelki wypadek kupuje Vervę, Ultimate, itd.. Wówczas cena tej lepszej ropy jest równa cenie najtańszej benzyny 95 – średnio w ciągu roku...

magicadm napisał(a):-ekonomię diesla, serwis tańszy oczywiście (ale jak potrafisz co nieco samemu podłubać – nie pójdziesz z torbami)


Tańszy serwis w dieslu?? A od kiedy??

magicadm napisał(a):lubię jego moment obrotowy (230Nm w 323 jest bardzo przekonujące),


<lol>

magicadm napisał(a):ale zwykle obawiam się zagrożeń jakie Maciej Loret opisał...


Nie ja... Proszę mnie do tego nie mieszać...
Ja tylko wyłapałem to, co piszą inni... I to nie zaglądając do działu "diesel"... Ciekawe czy lista by była dłuższa, gdyby tam zaglądnąć...

magicadm napisał(a):Choć z tego co czytam na FORUM – jedyny realny problem diesla to SCV, który fortuny nie kosztuje.


SCV, to pikuś którym nie warto się zajmować... Raz wykładasz niecały 1kPLN i masz problem z głowy do końca życia i jeden dzień dłużej... Raz Jaksa coś wspomniał, że nie do końca, ale tylko raz... :D

magicadm napisał(a):Nie było jeszcze nikogo (może źle czytam) z padniętym kołem dwumasowym, ani na 100% zdiagnozowaną awarią turbiny. A jeżeli nawet były – można to traktować jako incydent :)


Nie chce mi się do tego wracać... Musisz poszukać, i to poza działem "diesel"...
Kojarzę jakiś wątek z sierpnia lub września...

magicadm napisał(a):Co do benzynki...Słaby moment obrotowy...Zużycie paliwa zauważalnie większe. Na ale zawsze (teoretycznie) można zagazować – tylko czy warto...???


1. moment – nie jeździ
2. zużycie – oczywiście znacząco większe (w dieslu chyba ciężko zobaczyć chwilowe 170l/100km :D )
3. nie warto <lol>

magicadm napisał(a):Muszę się przewieźć 6-tką w benzynie i dieslu – może coś się wyklaruje :)


Zdecydowanie warto porównać... I to z różnymi silnikami...
Co swoje doświadczenie, to swoje...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Riki » 7 gru 2007, 23:58

1. moment – nie jeździ


Chyba przyjacielu nie jeździłeś porządnym dieslem....

Osobiście uważam że benzyna nie jeździ.... :]
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Maciej Loret » 8 gru 2007, 00:01

Riki napisał(a):
1. moment – nie jeździ


Chyba przyjacielu nie jeździłeś porządnym dieslem....


Zdecyduj się. Albo porządny albo diesel...

Riki napisał(a):Osobiście uważam że benzyna nie jeździ.... :]


Na szczęście jest was coraz więcej. Dzięki temu benzynowe auta są coraz tańsze... <lol>
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Riki » 8 gru 2007, 00:10

Maciej Loret napisał(a):Albo porządny albo diesel...


Kilka dni temu prowadziłem M6 CiTD (dzieki uprzejmości xANDy-ego)..... wrazenia z jazdy... bajka.. ciąg ma niesamowity..
Bylo mokro wiec na pierwszych trzech biegach byl problem ze zlapaniem przyczepnosci.. na kazdym biegu spokojnie wkręca sie do 5000rpm..
Poprostu daje frajde z jazdy...

A benzyna? jakos nie porusza mnie ta jednostka napedowa...
ale kazdy ma inny gust a o nich sie nie dyskutuje wiec koncze temat :]

Pozdrawiam
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez magicadm » 8 gru 2007, 00:12

Maciej Loret napisał(a):Tańszy serwis w dieslu?? A od kiedy??

Moja pomyłka – literówka/przeklejanka – benzyna jest praktycznie bezkosztowa – filtry i płyny i jedziesz: mój Lancer ma aktualnie 306 tys km i wszystkie usterki silnika wynikły z błędów w serwisowaniu. Nawet sprzęgło mam ory. I od 250 tys km w gazie :D

Maciej Loret napisał(a):Nie ja... Proszę mnie do tego nie mieszać...

O to mi chodziło. Jasno opisałeś co dokucza nowoczesnym dieslom:
Maciej Loret napisał(a):A diesel??
Tylu nowych znajomych na Forum.. Dowiesz się, o jakim numerze zawór SCV kupić... Po ile są wtryski... Gdzie zregenrować koło dwumasowe... A gdzie najlepiej robią turbinę... Co to jest DPF... Dlaczego lepszy jest pasek niż łańcuch... A pompa wtryskowa ponoć wcale nie jest taka droga...
Zresztą poczytaj Forum...

Maciej Loret napisał(a):Zdecydowanie warto porównać... I to z różnymi silnikami...

Biorę pod uwagę tylko silniki 2litrowe

Mam jeszcze chwilkę czasu do namysłu...
Już nie jeżdżę szybko (tj ile fabryka dała). Wożę całą rodzinę + pełny bagażnik.
Rocznie robię ok 20tys km z przewagą trasy...Na której moment obrotowy ratuje z opresji :)
Ostatnio edytowano 8 gru 2007, 14:08 przez magicadm, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Riki » 8 gru 2007, 00:14

magicadm napisał(a):Biorę pod uwagę tylko silniki 2litrowe


Nie widze innego wyjścia jak CiTD :P

Mariusz... zresztą moje zdanie znasz ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez magicadm » 8 gru 2007, 01:21

Maciej Loret napisał(a):Na szczęście jest was coraz więcej. Dzięki temu benzynowe auta są coraz tańsze

I tu masz rację – tylko nie wiem czy to powód do zadowolenia...
Zdecydowanie większy wybór jest wśród 6-tek w dieslu. Benzyny jak na lekarstwo, więc łatwiej "wdepnąć" :(

PS
O ile mnie pamięć nie myli to benzyniaki zawsze były tańsze... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Maciej Loret » 8 gru 2007, 09:54

magicadm napisał(a):I tu masz rację – tylko nie wiem czy to powód do zadowolenia...


Dla mnie tak.. :)

magicadm napisał(a):Zdecydowanie większy wybór jest wśród 6-tek w dieslu. Benzyny jak na lekarstwo, więc łatwiej "wdepnąć" :(


Spróbowałem potwierdzić Twoją teorię, ale chyba mi coś nie wyszło...
Na http://www.autoscout24.de w tym momencie w roczniku 2003 jest wystawionych 339 benzyn i 193 diesle... A w roczniku np. 2005 163 benzyny a diesli 84.
Na www.mobile.de jest benzynowych "6" 2348 we wszystkich rocznikach, a diesli jest 1618...
Czyżby tylko tu na forum była moda na diesle?? :D

magicadm napisał(a):O ile mnie pamięć nie myli to benzyniaki zawsze były tańsze... :|


Jak ja kupowałem swoją, to obok stał diesel o 1,5kPLN tańszy i rok młodszy (rocznikowo). Fakt, że gorzej wyposażony (oprócz webasto) i z większym przebiegiem...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez magicadm » 8 gru 2007, 13:37

Maciej Loret napisał(a):Spróbowałem potwierdzić Twoją teorię, ale chyba mi coś nie wyszło...

Wszystko zależy gdzie szukasz i czego.
Ja szukam autka w kraju – nie mam czasu na wycieczki po UE.
Interesują mnie modele kombi z lat 2003/2004
Aktualnie na Allegro:
-benzyna 11sztuk
-diesel ok 60 sztuk (w tym PERFEKCUJNE MAZDY tj IGIEŁKI z Nasielska :) )

PS
Niedawno liczyłem różnicę w paliwie pomiędzy benzyną o podobnych osiągach, a dieslem. Wtedy brałem pod uwagę Galanta Rekina 2.5 V6 – co mozna porównać do osiągów Twojego 2.3 Przy moich rocznych przebiegach oszczędność w dieslu na paliwie wyszła ok 5-6tys zł na rok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez strOOs » 8 gru 2007, 15:08

magicadm napisał(a):Niedawno liczyłem różnicę w paliwie pomiędzy benzyną o podobnych osiągach, a dieslem. Wtedy brałem pod uwagę Galanta Rekina 2.5 V6 – co mozna porównać do osiągów Twojego 2.3 Przy moich rocznych przebiegach oszczędność w dieslu na paliwie wyszła ok 5-6tys zł na rok.

Tylko, ze 2.3 M6 to rzedowa 4ka, a nie V6, ktore jednak bierze wiecej.
Diesel 2.0 ktorego bierzesz pod uwage ma moc 1.8 benzyny i jego dynamike.
Mysle ze jak kupisz 2.0 kombi i ew. dolozysz do sekwencji to oplacalnosc diesla ucieknie w dal.
Ale to tylko moje zdanie.
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez magicadm » 8 gru 2007, 16:37

strOOs napisał(a):Diesel 2.0 ktorego bierzesz pod uwage ma moc 1.8 benzyny i jego dynamike.

??? :|
Możesz rozwinąć/uzasadnić myśl?

Może zapomniałem dodać, że interesują mnie korzyści wynikające z dużego momentu obrotowego, a nie palenie gum na światłach i sprint do setki. Bardziej mnie interesuje to co się dzieje powyżej setki :)

Czuję, że w moim przypadku tylko 2.3 benzynka ma szansę się wrabiać, ale powtarzam – nie miałem okazji porównać – może osiągi benzyny będą dla mnie zupełnie wystarczające.
Ostatnio edytowano 8 gru 2007, 16:50 przez magicadm, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez strOOs » 8 gru 2007, 16:48

magicadm wczesniej pisales, ze dlugie trasy Cie nie obchodza i jestes z Wawki – nie bedziesz wiec mial duzej ilosci okazji do wykraczania powyzej 100kmh w korkach ;)
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez magicadm » 8 gru 2007, 16:56

strOOs napisał(a):pisales, ze dlugie trasy Cie nie obchodza i jestes z Wawki

Nie zrozumieliśmy się :)
Interesują mnie TYLKO długie trasy :) a w trasie (polskiej) 1.8 benzynka wymaga wielkiej pokory od kierowcy na drodze.
Z jazdy po Warszawie już wyrosłem. Przy tym co się teraz dzieje: tylko bilet miesięczny ZTM ratuje przed obłędem w korku... :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez strOOs » 8 gru 2007, 17:00

cliner napisał(a):dodam,że jakiś dużych słuzbowych tras nie mam do przejechania rocznie


No to widac cos nie tak (?)
Wiec dlugie trasy czy nie?
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez Bartek1986 » 8 gru 2007, 17:44

No jest nie tak <lol> to nie on napisał :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez strOOs » 8 gru 2007, 17:46

Bartek1986 ok juz sie nie kloce :D
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez Blase » 8 gru 2007, 18:09

Bartek1986 napisał(a):to nie on napisał

<lol> <czytaj>

Miałem ten sam dylemat na co się zdecydować – 2.0D 143km czy 2.3B, nasłuchałem się tylu opinii że aż główka mała, w końcu zwyciężyła "połowicznie" benzynka... :D Dlaczego połowicznie? Bo zostanie zastąpiona przez IV lub V gen LPG :]
Głównymi winowajcami tego wyboru okazali się amerykańce, którzy nie jeżdżą dizlem, a moje autko przypływa właśnie od nich... Skazali mnie też na automat :P

Odpadło mi zmartwienie w postaci turbiny, więc w gratisie dostałem nowe – o automat... Życie to nie je bajka jak to u nos godajom ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2007, 23:49
Posty: 116 (0/1)
Skąd: Tychy/Bristol
Auto: Mazda 6 2,3 Hatchback '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto