Słabe ogrzewanie/nagrzewnica/wymiana
ja mam ten sam problem słabo mi wieje ciepłe powietrze ale i nawiew mam słaby jak się dowiedziałem mazda mojego rocznika <95> nie ma filtra pyłkowego więc nie wiem co może być. A i jeszcze jedno czy mazda GE 2.0 16v rok <95> ma zbiorniczek wyrównawczy do płynu chłodzenia. POZDRAWIAM!!!!!!!!
wóz najszybszy w mieście.....
- Od: 2 gru 2007, 13:01
- Posty: 6
- Skąd: Białobrzegi
- Auto: Madzia 626 GE 2.0 16V
rynek ma po prawej stronie, jak masz słabe grzanie a płyn w normie to zanim wyjmiesz nagrzewnice wlej zlej plyn wlej octu zostaw samochód odpalony na 5 h i może zadziała – w większości przypadków działa. Jeżeli nie do miłego rozbierania – nie raz jeszcze może panel sterującym ogrzewanie byc winny ale to też żadkość
- Od: 19 sty 2005, 23:02
- Posty: 630
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6
dzięki SANDER mam takie pytanie jeszcze, ten zbiorniczek wyrównawczy to po prawej stronie na dole czy nie i jak on wygląda. A i jeszcze jedno mam do wymiany amortyzatory przód znalazłem na allegro tanie warto je założyć i czy dużo pracy jest przy wymianie DZIĘKI
wóz najszybszy w mieście.....
- Od: 2 gru 2007, 13:01
- Posty: 6
- Skąd: Białobrzegi
- Auto: Madzia 626 GE 2.0 16V
rynek – zajrzyj proszę do regulaminu.
Nie piszemy jednego postu pod drugim. Masz przy swoich postach przycisk "zmień". Używaj go.
Temat amortyzatorów znajdziesz za pomocą szukajki – nie śmieć w tym temacie (dotyczy czego innego).
Nie piszemy jednego postu pod drugim. Masz przy swoich postach przycisk "zmień". Używaj go.
Temat amortyzatorów znajdziesz za pomocą szukajki – nie śmieć w tym temacie (dotyczy czego innego).
witam.
tak jak wiekszośc z was mam problem z ogrzewaniem. jestem juz po wymianie nagrzewnicy i termostatu cały obieg był już wielokrotnie odpowietrzany (w zbiorniku wyrównawczym jest full). Mechanizm sterowania klapaki od regulacji powietrza tez mam ok. Ogólnie sprawa wygląda tak jak by przepływ płynu przez mały obieg był bardzo wolny. tzn chodzi mi o to ze jak włącze silnik przy wyłączonym nawiewie to po jakiś 10 min przewody wychodzące z nagrzewnicy są gorące, a jeśli włącze nawiew to powietrze początkowo leci bardzo ciepłe ale powoli traci swoją temperature. Jak już leci chłodne to przewody przy nagrzewnicy mają rózna temperature. tzn. wychodzący jest znacznie chłodniejszy od wchodzącego.Po zasłonieciu chłodnicy tekturą wrentylator włącza sie dosyć czesto (bez tektury sporadycznie) ale nie ma to wpływu na zwiekszenie temperatury wewnątrz auta.
heh sam już nie wiem co może być ok.
tak jak wiekszośc z was mam problem z ogrzewaniem. jestem juz po wymianie nagrzewnicy i termostatu cały obieg był już wielokrotnie odpowietrzany (w zbiorniku wyrównawczym jest full). Mechanizm sterowania klapaki od regulacji powietrza tez mam ok. Ogólnie sprawa wygląda tak jak by przepływ płynu przez mały obieg był bardzo wolny. tzn chodzi mi o to ze jak włącze silnik przy wyłączonym nawiewie to po jakiś 10 min przewody wychodzące z nagrzewnicy są gorące, a jeśli włącze nawiew to powietrze początkowo leci bardzo ciepłe ale powoli traci swoją temperature. Jak już leci chłodne to przewody przy nagrzewnicy mają rózna temperature. tzn. wychodzący jest znacznie chłodniejszy od wchodzącego.Po zasłonieciu chłodnicy tekturą wrentylator włącza sie dosyć czesto (bez tektury sporadycznie) ale nie ma to wpływu na zwiekszenie temperatury wewnątrz auta.
heh sam już nie wiem co może być ok.
- Od: 19 wrz 2010, 16:35
- Posty: 13
- Auto: GE 1,8 16 V 93r
LPG KOLTEC II GEN
Czy czyściłeś cały układ np octem?? Lub konkretnie pod ciśnieniem??
J abym zlał płyn wlal do plena octu samochód na pół dnia na włączonym silniku zostawił. potem zlal wszystko wlał płyn – i powinno być oki
J abym zlał płyn wlal do plena octu samochód na pół dnia na włączonym silniku zostawił. potem zlal wszystko wlał płyn – i powinno być oki
- Od: 19 sty 2005, 23:02
- Posty: 630
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6
Cały układ był czyszczony juz nie raz odkamieniaczami i rożnymi takimi wynalazkami( nagrzewnica dodatkowo myjką ciśnieniową).
Jestem ciekawy czy w tym układzie nie ma jakiegoś elektro-zaworu sterującego przepływem płynu przez mały i duży obieg np. w tym miejscu
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f6a ... 53193.html
Jestem ciekawy czy w tym układzie nie ma jakiegoś elektro-zaworu sterującego przepływem płynu przez mały i duży obieg np. w tym miejscu
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f6a ... 53193.html
- Od: 19 wrz 2010, 16:35
- Posty: 13
- Auto: GE 1,8 16 V 93r
LPG KOLTEC II GEN
A jeszcze się zapytam: Jakie są objawy słabej pompy wody??
- Od: 19 wrz 2010, 16:35
- Posty: 13
- Auto: GE 1,8 16 V 93r
LPG KOLTEC II GEN
camillo napisał(a):witam.
tak jak wiekszośc z was mam problem z ogrzewaniem. jestem juz po wymianie nagrzewnicy i termostatu cały obieg był już wielokrotnie odpowietrzany (w zbiorniku wyrównawczym jest full). Mechanizm sterowania klapaki od regulacji powietrza tez mam ok. Ogólnie sprawa wygląda tak jak by przepływ płynu przez mały obieg był bardzo wolny. tzn chodzi mi o to ze jak włącze silnik przy wyłączonym nawiewie to po jakiś 10 min przewody wychodzące z nagrzewnicy są gorące, a jeśli włącze nawiew to powietrze początkowo leci bardzo ciepłe ale powoli traci swoją temperature. Jak już leci chłodne to przewody przy nagrzewnicy mają rózna temperature. tzn. wychodzący jest znacznie chłodniejszy od wchodzącego.Po zasłonieciu chłodnicy tekturą wrentylator włącza sie dosyć czesto (bez tektury sporadycznie) ale nie ma to wpływu na zwiekszenie temperatury wewnątrz auta.
heh sam już nie wiem co może być ok.
ja mam podobny problem i nie wiem o co chodzi a masz lpg zmontowane może to problem instalacji??
- Od: 2 sty 2008, 21:31
- Posty: 5
- Skąd: Nowa Dęba
- Auto: 626 GE 1.8 + LPG '96
Ogólnie to u mnie juz jest po problemie
jestem juz po 2 zorebraniu całego kokpitu i po czyszczeniu nagrzewnicy... te wszystkie metody czyszczenia myjką , kretem , calgonitem to sie nadają ale chyba do czyszczenia zwykłych rur kanalizacyjnych
Ja swoją nagrzewnicę przeszyściłem dopiero kwasem siarkowym
( uwaga na ilosc bo może ją rozszczelnic). teraz po przejechaniu 5 kilometrów z ogrzewaniem ustawionym na maxa nie idzie wysiedziec w cienkiej bluzie
.
Proponuję ci na początek zmontować jakieś kolanko i połączyć przewody które dochodzą do nagrzewnicy. jeśli kolanko bedzie gorące to na 100% nagrzewnica jest zapchana. ( heh szkoda ze przed pierwszym rozebraniem kokpitu nie byłem taki mądry
). Ja osobiście kolanko zrobiłem z starego kranu ;]
Madzia musi grzać i nie ma to tamto
następne w kolejce będzie montowanie BLOS'a
pozdrawiam ;]
lpg mam kolteca

Proponuję ci na początek zmontować jakieś kolanko i połączyć przewody które dochodzą do nagrzewnicy. jeśli kolanko bedzie gorące to na 100% nagrzewnica jest zapchana. ( heh szkoda ze przed pierwszym rozebraniem kokpitu nie byłem taki mądry

Madzia musi grzać i nie ma to tamto
następne w kolejce będzie montowanie BLOS'a
pozdrawiam ;]
lpg mam kolteca
- Od: 19 wrz 2010, 16:35
- Posty: 13
- Auto: GE 1,8 16 V 93r
LPG KOLTEC II GEN
camillo ale pisales ze nagrzewnice juz wymieniales to poc o drugi raz kokpit sciagales??
- Od: 19 sty 2005, 23:02
- Posty: 630
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6
witam- u mnie jest podobny problem ( zimne powietrze na wolnych obrotach trochę lepsze na 2 tys a zadowalające dopiero powyżej 3 tys. ) tylko że jeszcze do tego jak dodaje dużo gazu to wskazówka od temperatury szaleje -gwałtownie spada za chwile się podnosi poza połowę . Wymieniałem już termostat i kilka krotnie próbowałem odpowietrzać . Do tego często włącza się wentylator chłodnicy. Dodam że mam mazie z gazem . Proszę o radę jak z tym sobie poradzic 
MAZDA-TOLEK
- Od: 5 paź 2007, 22:37
- Posty: 6
- Skąd: MIELEC
- Auto: MAZDA 626 2.0 16V 1994r.CRONOS
tak kupowałem używaną nagrzewnicę i przysiegam na pana boga ze więcej nie kupie bo też była zdrowo przypchana. teraz mam dwie
jadną w aucie która grzeje jak ta lala i drógą do czyszczenia. musze sie kiedyś wziąść i ja wyczyścić.
He he ale drugim razem całe rozebranie i złożenie kokpitu to 2,5 godziny
tolek-26według mnie to masz nadal zapowietrzony układ chłodzenia... Ja też mam gaz i do tego parownik jest umieszczony w najwyższym punkcie. Sam osobiście układ odpowietrzałem ok godziny= do czwartego włączenia sie wentylatora ( ot tak dla pewności )
He he ale drugim razem całe rozebranie i złożenie kokpitu to 2,5 godziny
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
tolek-26według mnie to masz nadal zapowietrzony układ chłodzenia... Ja też mam gaz i do tego parownik jest umieszczony w najwyższym punkcie. Sam osobiście układ odpowietrzałem ok godziny= do czwartego włączenia sie wentylatora ( ot tak dla pewności )
- Od: 19 wrz 2010, 16:35
- Posty: 13
- Auto: GE 1,8 16 V 93r
LPG KOLTEC II GEN
temat odpowietrzania był wałkowany juz kilkanaście razy więc kłania się "szukajka"
odkręcasz korek, zapalasz auto i niech sobie chodzi ( odpowietrzaj na bęzynie) początkowo płyn bedzie sie wylewał więc podstaw sobie coś pod kłucieć chłodnicy( ja nadmiar zbierałem strzykawką chyba 20 ml i wlewałem do słoika) w tym czasie powinny lecieć bąble powietrza. Jak masz parownik wysoko to nie zaszkodzi lekkie przegazowanie. jak będzie mało płynu to dolewaj powoli ale stanowczo. i tak do 2 włączenia wentylatora ( ja odpowietrzałem znacznie dłużej – ot tak dla pewności) poten zakręcasz korek i gasisz auto. jak ostygnie to mozesz odkręcik korek i dolać jak by brakowało i to tyle w tej sprawie
odkręcasz korek, zapalasz auto i niech sobie chodzi ( odpowietrzaj na bęzynie) początkowo płyn bedzie sie wylewał więc podstaw sobie coś pod kłucieć chłodnicy( ja nadmiar zbierałem strzykawką chyba 20 ml i wlewałem do słoika) w tym czasie powinny lecieć bąble powietrza. Jak masz parownik wysoko to nie zaszkodzi lekkie przegazowanie. jak będzie mało płynu to dolewaj powoli ale stanowczo. i tak do 2 włączenia wentylatora ( ja odpowietrzałem znacznie dłużej – ot tak dla pewności) poten zakręcasz korek i gasisz auto. jak ostygnie to mozesz odkręcik korek i dolać jak by brakowało i to tyle w tej sprawie
- Od: 19 wrz 2010, 16:35
- Posty: 13
- Auto: GE 1,8 16 V 93r
LPG KOLTEC II GEN
( zimne powietrze na wolnych obrotach trochę lepsze na 2 tys a zadowalające dopiero powyżej 3 tys. )
tylko że u mnie wskaznik temperatury nie szaleje.a jaka różnica jest między odpowietrzaniem na gazie czy benzynie? ile dałeś za nagrzewnicę?
tylko że u mnie wskaznik temperatury nie szaleje.a jaka różnica jest między odpowietrzaniem na gazie czy benzynie? ile dałeś za nagrzewnicę?
- Od: 2 sty 2008, 21:31
- Posty: 5
- Skąd: Nowa Dęba
- Auto: 626 GE 1.8 + LPG '96
za używaną dałem 150 zł. szczerze pisząc to nie wiem jaka jest różnica. ale czytając wszystkie posty dotyczące tematu odpowietrzania to każdy odpowietrzał na benzynie, więc i ja tak zrobiłem
- Od: 19 wrz 2010, 16:35
- Posty: 13
- Auto: GE 1,8 16 V 93r
LPG KOLTEC II GEN
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6