Trzeszczenie i zgrzytanie przy skrecaniu kierownica
Najprawdopodobniej. Dzini mnie jednak to, że w Mazdzie 6! Przecież to "nowe" auto...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
darow napisał(a):Krecac kierownica na postoju cos ostro trzeszczy/stuka z lewej strony , przyspieszenie lub hamowanie rowniez wywoluje ten efekt (niezaleznie czy jade prosto czy skrecam). Trzeszczenie slychac jedynie w aucie, na zewnatrz nic.
Prawdopodobnie sworzeń któregoś wahacza lub końcówka drążka kierowniczego.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Odświeżam temat:
Zauważyłem że po kilkukilometrowej jeździe w deszczu lub po kałużach, przy skręcaniu kierownicy – obojętnie czy w czasie jazdy czy nie – w lewo lub prawo – coś skrzypi jak stare drzwi
dźwięk przerażający.
"Na sucho" tego nie ma...
Co przeglądnąć, smarować lub wymienić? każda sugestia cenna.
Nie są to przeguby ani mcphersony – wymieniałem jakieś 1000km temu
niestety drogi mamy takie, że koleiny u ciotki na wsi są mniejsze...
pozdrawiam
Zauważyłem że po kilkukilometrowej jeździe w deszczu lub po kałużach, przy skręcaniu kierownicy – obojętnie czy w czasie jazdy czy nie – w lewo lub prawo – coś skrzypi jak stare drzwi
"Na sucho" tego nie ma...
Co przeglądnąć, smarować lub wymienić? każda sugestia cenna.
Nie są to przeguby ani mcphersony – wymieniałem jakieś 1000km temu
niestety drogi mamy takie, że koleiny u ciotki na wsi są mniejsze...
pozdrawiam
a może wyjmowaliscie całą kolumne Macpersona i została założona odwrotnie ja miałam tak u siebie. Na górnym kielichu są 4-y śruby rozmieszczone w takich samych odstępach i można przy montażu obrucić. Przy demontażu trzeba dobrze zaznaczyć położenie. Pozdrowionka
Życie jes piękne
- Od: 15 kwi 2007, 18:20
- Posty: 51
- Skąd: ostrowiec
- Auto: mazda 626 2,2 12V GD 88r.
fakt, zmieniałem łożysko+to co na górze(poduszka?jestem laikiem) z prawej strony na nowe. ale skrzypi tylko jak dostanie wilgoci... 
Witam
Nawiązując do tematu trzeszczenia w układzie kierowniczym, mam również z tym problem. Podczas skręcania kierownicą w prawo, początkowo tylko podczas jazdy, po jakimś czasie również na postoju, daje się słyszeć trzeszczenie wyraźnie z okolic prawego koła. Wizyta na stacji diagnostycznej i jest diagnoza: końcówka drążka i sworzeń kulisty oczywiście prawa strona, do tego lekki luz na łożysku z lewej strony.
Pytanie, co jeszcze wymieni przy okazji wymiany końcówki i sworznie z jednej strony
Czy od razu kazać zrobi to samo z drugiej
, Może przy okazji gumy na wahaczach
(będą robili geometrie jak to po wymianie końcówki i nie chciałbym jej robi za jakiś czas drugi raz.)
Ostatnio wymieniałem amortyzatory z przodu i oczywiście nie miałem pojęcia o konieczności takiego samego ustawienia poduszki w kielichu, czy przy geometrii naprawią to, co spaprałem?
I jeszcze jedno czy łożysko koła, jak ma lekki luz wystarczy dokręcić czy konieczna wymiana, oczywiście zakładając, że nie jest wytrzaskane o ile to możliwe?
Pozdrawiam
Nawiązując do tematu trzeszczenia w układzie kierowniczym, mam również z tym problem. Podczas skręcania kierownicą w prawo, początkowo tylko podczas jazdy, po jakimś czasie również na postoju, daje się słyszeć trzeszczenie wyraźnie z okolic prawego koła. Wizyta na stacji diagnostycznej i jest diagnoza: końcówka drążka i sworzeń kulisty oczywiście prawa strona, do tego lekki luz na łożysku z lewej strony.
Pytanie, co jeszcze wymieni przy okazji wymiany końcówki i sworznie z jednej strony
Czy od razu kazać zrobi to samo z drugiej
Ostatnio wymieniałem amortyzatory z przodu i oczywiście nie miałem pojęcia o konieczności takiego samego ustawienia poduszki w kielichu, czy przy geometrii naprawią to, co spaprałem?
I jeszcze jedno czy łożysko koła, jak ma lekki luz wystarczy dokręcić czy konieczna wymiana, oczywiście zakładając, że nie jest wytrzaskane o ile to możliwe?
Pozdrawiam
- Od: 30 wrz 2007, 12:43
- Posty: 7
- Skąd: Bytom
- Auto: 626 GE 2.0 Comprex `93 r.
nie wiem czy się nie mylę ale w 626 sworzeń jest wciskany w wahacz fabrycznie i trzeba go albo migomatem potraktować albo wymienić wahacz ze sworzniem, wymieniałem lewy przód i spanikowany mechanik dzwonił do mnie z pytaniem co robić, spawać czy wymieniamy wahacz...
o niemiłosierne zgrzyty gotów jestem podejrzewać pasek układu wspomagania kierownicy – być może jest stary i po otrzymaniu dawki wilgoci skrzypi, sz.p. Jaksa czy mogę mieć rację?
pozdrawiam
o niemiłosierne zgrzyty gotów jestem podejrzewać pasek układu wspomagania kierownicy – być może jest stary i po otrzymaniu dawki wilgoci skrzypi, sz.p. Jaksa czy mogę mieć rację?
pozdrawiam
Się podepnę
U mnie ostatnio zauważyłem coś takiego:
Wszystko jest OK jeśli kręcę kierownicą,czy to na postoju czy w czasie jazdy.Problem zaczyna się dopiero wtedy gdy hamuję,a dokładnie w ostatniej "fazie" hamowania (auto jedzie bardzo wolno,prawie stoi a ja mam naciśnięty lekko pedał ham.).Mi się wydaje że przy hamowaniu przód auta "siada" kładąć nacisk na któryś z elementów zawieszenia.
Trzeszczenie wydobywa się z prawego przedniego koła (z tych okolic) i tylko w czasie hamowania (zatrzymywania się).
Jakieś diagnozy?
U mnie ostatnio zauważyłem coś takiego:
Wszystko jest OK jeśli kręcę kierownicą,czy to na postoju czy w czasie jazdy.Problem zaczyna się dopiero wtedy gdy hamuję,a dokładnie w ostatniej "fazie" hamowania (auto jedzie bardzo wolno,prawie stoi a ja mam naciśnięty lekko pedał ham.).Mi się wydaje że przy hamowaniu przód auta "siada" kładąć nacisk na któryś z elementów zawieszenia.
Trzeszczenie wydobywa się z prawego przedniego koła (z tych okolic) i tylko w czasie hamowania (zatrzymywania się).
Jakieś diagnozy?
Marcin napisał(a):Się podepnę
U mnie ostatnio zauważyłem coś takiego:
Wszystko jest OK jeśli kręcę kierownicą,czy to na postoju czy w czasie jazdy.Problem zaczyna się dopiero wtedy gdy hamuję,a dokładnie w ostatniej "fazie" hamowania (auto jedzie bardzo wolno,prawie stoi a ja mam naciśnięty lekko pedał ham.).Mi się wydaje że przy hamowaniu przód auta "siada" kładąć nacisk na któryś z elementów zawieszenia.
Trzeszczenie wydobywa się z prawego przedniego koła (z tych okolic) i tylko w czasie hamowania (zatrzymywania się).
Jakieś diagnozy?
mam to samo i w tym samym kole i dokladnie tak jak opisujesz.Z tym ze nie zawsze raz jest raz nie.Przetrzepali mi auto na przegladzie i nic wiec jezdze dalej i czekam na rozwoj sytuacji
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8674 (86/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
BenyV6 napisał(a):Przetrzepali mi auto na przegladzie
A chciałem właśnie w tygodniu na "szarpaki" jechać ale chyba sobie narazie podaruję skoro piszesz:
BenyV6 napisał(a):i nic
Chetnie bym usunął tą dolegliwość bo czasem się czuję jak bym starą drewnianą furmankę chciał wyhamować
oblivion napisał(a):nie wiem czy się nie mylę ale w 626 sworzeń jest wciskany w wahacz fabrycznie i trzeba go albo migomatem potraktować albo wymienić wahacz ze sworzniem
To się okaże we wtorek autko na warsztat
oblivion napisał(a):o niemiłosierne zgrzyty gotów jestem podejrzewać pasek układu wspomagania kierownicy – być może jest stary i po otrzymaniu dawki wilgoci skrzypi
U mnie ewidentnie skrzypi końcówka drążka może i dlatego że jednocześnie jest wybity sworzeń. Ale co do pasków to pewnie nie zaszkodzi wymienić.
Pytania:
tumek_b napisał(a):Pytanie, co jeszcze wymieni przy okazji wymiany końcówki i sworznie z jednej strony
Czy od razu kazać zrobi to samo z drugiej, Może przy okazji gumy na wahaczach
(będą robili geometrie jak to po wymianie końcówki i nie chciałbym jej robi za jakiś czas drugi raz.)
Ostatnio wymieniałem amortyzatory z przodu i oczywiście nie miałem pojęcia o konieczności takiego samego ustawienia poduszki w kielichu, czy przy geometrii naprawią to, co spaprałem?
I jeszcze jedno czy łożysko koła, jak ma lekki luz wystarczy dokręcić czy konieczna wymiana, oczywiście zakładając, że nie jest wytrzaskane o ile to możliwe?
nadal aktualne
Dziękuje z góry i pozdrawiam
06.11.2007
Dziś własnie odebrałem "Magdalene" z warsztatu no i skończyło sie tak :
1. demontaż whaczy 2 szt. – 110 zł.
2. sworznie 2 szt. – 90 zł.
3. końcówki zew. 2 szt. – 60 zł.
4. końcówki wew. 2 szt. – 90 zł.
5 demontaż końcówek – 70 zł.
6 zbieżnośc – 60 zł.
7. łożysko koła – 126zł. (zamiennik)
8. wymiana łożyska – 65 zł.
Cena części 366 zł., Cena robocizny 305 zł. razem 671 zł.
Wypowiedzcie sie czy drogo czy tanio

- Od: 30 wrz 2007, 12:43
- Posty: 7
- Skąd: Bytom
- Auto: 626 GE 2.0 Comprex `93 r.
Mam podobny problem w mojej Madzi tzn. nie zawsze ale zdarza sie, że skrzypi w okolicach prawego przedniego koła, ale częściej przy ruszaniu (np. lekko pod górke) niż przy hamowaniu.
Czy orientujecie sie czy zawieszenie ulegało zmianie po face liftingu 626 (tzn. po '99)??
Czy orientujecie sie czy zawieszenie ulegało zmianie po face liftingu 626 (tzn. po '99)??
- Od: 25 paź 2007, 21:24
- Posty: 31
- Skąd: KUTNO
- Auto: 626 2,0 (GW) '00
tumek_b napisał(a):Wypowiedzcie sie czy drogo czy tanio
części mniej więcej ok, ceny są naprawdę różne, ale za robociznę to się nieźle skasowali

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
ja za wymianę obydwu końcówek drążka+zbieżność i wymiana obydwu tulei wahacza zapłaciłem 200pln
+ części...
zapomniałem dodać, że przestało zgrzytać po wymianie końcówek drążka. specjalnie nie wjeżdżam do garażu od kilku dni żeby go trochę zawilgocić

zapomniałem dodać, że przestało zgrzytać po wymianie końcówek drążka. specjalnie nie wjeżdżam do garażu od kilku dni żeby go trochę zawilgocić

Witam. Mam do wymiany łożyska McPersona objaw jest na razie nie wielki bardzo jeszcze słabo słyszalny.Mechanik powiedzaił że najlepiej zebym kupił łożyska wraz z ''poduszkami''. Czy to jest konieczne? gdyz łożyska kosztuja 55zł oryginał /szt a poduszki ponad 300zł. pozdrawiam.
- Od: 6 maja 2007, 15:23
- Posty: 42
- Skąd: Brzeg
- Auto: Xedos 6 1.6 16V 1995rok 122tys
Xedos 9 2.5V6 01r. 148tys
U mnie też było takie zgrzytanie skrzypienie szczególnie w wilgotne dni przy wyjeżdżaniu z parkingu lub przy ostrym skręcanu i wolnej jexdzie na wybojach. no i przy ruszaniu czasem.
U mnie wymiana tuleji wahacza przedniego (tylnej/motyla)załatwiła sprawę.
Uszkodzenia tuleji nie było widać była tylko bardziej elastyczna niz nowa.
Po wymianie okazało się nagle że przy przyśpieszaniu i odpuszczaniu gazu zmienia się kierunek jazdy samochodu.
Pomogła wymiana tuleji z drugiej strony.
U mnie wymiana tuleji wahacza przedniego (tylnej/motyla)załatwiła sprawę.
Uszkodzenia tuleji nie było widać była tylko bardziej elastyczna niz nowa.
Po wymianie okazało się nagle że przy przyśpieszaniu i odpuszczaniu gazu zmienia się kierunek jazdy samochodu.
Pomogła wymiana tuleji z drugiej strony.
-
xedi
interpc dobrze popytaj bo ja np miałem do wymiany samo łożysko a jak kumpel w sklepie zaczął się pytać o towar okazało się że np JC sprzedaje komplet łożysko + poducha.
ostatecznie wymieniłem wszystko. po 11 latach na polskich drogach...
ostatecznie wymieniłem wszystko. po 11 latach na polskich drogach...
Ja może nie napiszę o zgrzytach lecz o stukach. Coś wali w przednim zawieszeniu. Wymienione [waaaco?], łożyska McPherson'a (bez poduszek), drążki kierownicze i końcówki drążków. Luzów na łożyskach kół nie ma. Łączniki stabilizatora sątakże nówki. Ruszając kierwonicą na postoju w lewo i prawo nie dochodzą stuki z maglownicy ani żadnych luzów nie zauważam. A jednak jeszcze coś wali. Pomóżcie dobrzy ludzie
Na co tam jeszcze można zobaczyć. Tak bym chciał, żeby z przodu nic nie pukało
Podejrzewam jeszcze amorki, ale to już kurde chyba ostateczność. Na trzepakach wychodzi 73% sprawności (o ile można tym trzepakom zaufać)
Pozdrawiam

Podejrzewam jeszcze amorki, ale to już kurde chyba ostateczność. Na trzepakach wychodzi 73% sprawności (o ile można tym trzepakom zaufać)
Pozdrawiam

- Od: 11 wrz 2005, 01:09
- Posty: 418
- Skąd: Jasło/Katowice
- Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6