Skrzynia w Mazdach – głośna praca, wyskakujace biegi, haczenie, brak precyzji

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez klub3 » 4 gru 2007, 15:55

Do Fryt 626. Poczytaj dokładnie, a znajdziesz, że olej 80W90 jest DOPUSZCZALNY do temp + 10st. C. I jest to prawda, bo przy niższej temperaturze lewarek robi się sztywnawy i biegi nie wchodzą. Serwis bez szemrania wymienił mi zalany olej na 75W90, bo miałem rację że zalano mi olej nieprzydatny w warunkach zimowych. Olej 75W90 jest olejem całorocznym w naszych warunkach. BARZDO ODRADZAM OELEJE 80W90.
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 16:05
Posty: 125
Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona

Postprzez Misiek-Bełchatów » 4 gru 2007, 19:42

Fryt 626 napisał(a):Baby z was a nie kierowcy!!


Chciałbyś jeździć tak jak my – baby hahaha

Fryt 626 napisał(a):o skrzyni wiem nieco więcej i nikt nie bedzie mi wcisał kitu ze jest tylko jeden olej


Chyba wiesz tyle co wyczytasz z instrukcji, a że nie rozumiesz do końca co czytasz do bredzisz od rzeczy ...

Fryt 626 napisał(a):do skrzyni są dwa rodzaje oleju: 75W-90 oraz 80W-90 . mam przed soba oryginalną instrukcje jaką otrzymałem z zsamochodem.


Weź też pod uwagę że olej 75W-90 jest olejem półsyntetycznym, a 80W-90 to olej mineralny.

;)
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1100
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Postprzez qbass » 4 gru 2007, 19:46

Misiek-Bełchatów napisał(a):75W-90 jest olejem półsyntetycznym,
Też zależy... ja mam 75W90 Syntetyk ;)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Fryt 626 » 4 gru 2007, 23:22

chodziło mi tylko o to ze jesli skrzynia chodzi dobrze to mozna wlac 80W- 90. jak pisałem to ja mam mazdzie z '93 i skrzynia bez remontu chodzi jak igła. rutynowa wymiana oleju i wystarczy. w mazdach jesli sam czegos nie zepsujesz to bedzie to działało nawet 15 lat! jesli mi sie to udało to tylko przez to ze skrzynia była prawidłowo użytkowana. olej mi tu nie stanowi problemu. skoro wlałem taki jaki sie zaleca to nic sie nie powinno dziac. jest tak jak myslałem. a w innych markach w wiekszości to leci wszystko. jestem też ciekaw co powiedzieli by na ten spór w ASO.... MAZDA. FOREWER :D
Początkujący
 
Od: 25 lis 2007, 13:12
Posty: 6
Skąd: wołomin
Auto: Mazda 626GE 2l,16V 1993,hatch

Postprzez klub3 » 5 gru 2007, 16:42

Nie nie można wlać 80w90,jeżeli ma chodzić dobrze, chyba że dla Ciebie dobrze znaczy tak jak w Starze 28.
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 16:05
Posty: 125
Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona

Postprzez Fryt 626 » 5 gru 2007, 16:56

nie sądze ze to coś zmienia. napisze swoje doswiadczenia za rok. może bedzie cięzej chodzić. jesli moge porównać to moja skrzynia chodzi tak samo ciezko jak w omedze 2,5 v6 z 2003 roku gdzie olej wymieniany jest w serwisie co 50 tys.nie jednego to dziwi. a wy robcie jak chcecie. jak szlak trafi mi skrzynie to moze zastanowie sie nad zmianą oleju.ale to raczej niedoczekanie wasze.
Początkujący
 
Od: 25 lis 2007, 13:12
Posty: 6
Skąd: wołomin
Auto: Mazda 626GE 2l,16V 1993,hatch

Postprzez klub3 » 5 gru 2007, 17:00

Przy temperaturze -20 nie będziesz nawet musiał biegu wrzucać, samochód na luzie będzie ciągnął.
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 16:05
Posty: 125
Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona

Postprzez Wodzu » 5 gru 2007, 17:11

Zamiast olejów 75W czy 80W można bez przeszkód wlać zwykły olej typu DEXTRON III lub IV używa się go do automatów i bardzo dobrze sprawdza się w manualach i do tego jest sporo tańszy.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez orel11 » 11 gru 2007, 17:14

witam
miałem takrze problem z redukcja z 3 na 2 myslałem ze to synchronizator.po rozebraniu skrzyni wszystko było oki.wystarczyła wymiana oleju na nowy odpowiedni i jest juz oki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2007, 16:52
Posty: 58
Skąd: Zbąszyń
Auto: Mx6 2.5V6,Peugeot 205GTI,405MI

Postprzez Dziewczopol » 12 lut 2008, 20:53

Wodzu do GE nie można lać ATF ale w GD ATF zamiast 80W-90 był o niebo lepszy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 00:37
Posty: 122
Skąd: Warszawa
Auto: GE '96 GT

Postprzez Danski » 10 maja 2008, 21:09

To ja nieco odświeżę temat... mam podobny problem z biegami ,ale tylko w kwesti topornego "wchodzenia" zwłaszcza 1-ka (reszta również z większym oporem lecz nieco lżej)...ale o dziwo u mnie jest odwrotnie!!! ...czyli ,gdy wszystko jest zimne silnik, skrzynia to biegi wchodzą jak w masełko...ale jak już w postoję w korku w taki dzień jak dzisiaj (+22 stC) to jedynkę czasami ciężko wrzucić ,gdy chcę ruszyć....co się dzieje? ....jeśli jadę dłuższy czas lub samochód stoi jakiś czas wyłączony to biegi wracają do normy.... dziwne to dla mnie....Dodam, że moja Mazda to GF 98' 2.0 115 KM
Danski
 

Postprzez Hugo » 11 maja 2008, 10:34

Danski nasmaruj tulejki, a jak to nie pomoże to wymień olej na taki jaki każe instrukcja.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Suchy19830 » 5 lis 2008, 19:23

Od jakiegoś czasu w mojej Madzi dosyć ciężko wchodzą biegi.Wymieniłem olej na HIPOL 80W90 i dalej to samo a nawet może gorzej.Zalałem 1.75 litra tego oleju bo tak mówił mi mechanik...czy nie jest go za mało??czy może to wina sprzęgła???czy jest możliwość żeby je podciągnąć???
Początkujący
 
Od: 23 cze 2008, 19:05
Posty: 11
Auto: Mazda mx6

Postprzez qbass » 5 lis 2008, 19:44

Powinieneś wlać syntetyk 75W-90, dokładnie 2.7l.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez voltarus » 7 lis 2008, 01:54

Witam qbass a czy dotyczy to również modelu 626 GE ; V6 2.5
626 GE 2.5 V6 24V '92
Początkujący
 
Od: 12 paź 2008, 23:23
Posty: 28

Postprzez qbass » 7 lis 2008, 11:30

Tak.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez waldii » 7 lis 2008, 22:41

qbass myslisz,ze bedzie jakas roznica w pracy skrzyni??Ja tez wlalem hipola,bo taki mialem pod reka i troche ciezko chodzi :|
waldii
 

Postprzez qbass » 8 lis 2008, 18:21

Na zimnej skrzyni na pewno będzie różnica, później wątpię. Oczywiście zimą na gęstszym oleju auto może jechać na luzie ;)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Piotr_323F » 10 sie 2009, 20:37

Danski napisał(a):To ja nieco odświeżę temat... mam podobny problem z biegami ,ale tylko w kwesti topornego "wchodzenia" zwłaszcza 1-ka (reszta również z większym oporem lecz nieco lżej)...ale o dziwo u mnie jest odwrotnie!!! ...czyli ,gdy wszystko jest zimne silnik, skrzynia to biegi wchodzą jak w masełko...ale jak już w postoję w korku w taki dzień jak dzisiaj (+22 stC) to jedynkę czasami ciężko wrzucić ,gdy chcę ruszyć....co się dzieje? ....jeśli jadę dłuższy czas lub samochód stoi jakiś czas wyłączony to biegi wracają do normy.... dziwne to dla mnie....Dodam, że moja Mazda to GF 98' 2.0 115 KM


to i ja odświeże temat mam dokładnie te same objawy co u ciebie – udało ci sie znaleźć rozwiązanie problemu ?
Początkujący
 
Od: 29 paź 2004, 12:42
Posty: 19
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 1998

Postprzez Skilu » 11 sie 2009, 21:13

Piotr_323F zrób tak jak radzi Hugo i powinno pomóc – u mnie pomogło samo przesmarowanie tulejek, bez ich wymiany i wymiany oleju.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sie 2006, 17:05
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Auto: była 626 GF FP '98, aktualnie brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6