Czy ten silnik tak ma? przy rozruchu w niskich temperaturach z rury bialy dym

Postprzez michael » 4 gru 2007, 18:33

witam mazde mam od wakacji wiec to moja pierwsza zima z dieslem
od pewnego czasu zauwazylem ze przy rozruchu zimnego silnika pod dluzyszym przestoju potrafi on pierdnoac spora chmura bialego dymu czy to normalne czy mam sie zaczac czegos obawiac?

Przy rozgrzanym slniku gazujac ja na postoju nic nie dymi ale jadac trasa i nagle przyspieszajac wydaje mi sie ze w lusterku wstecznym widze jakis dym czy jesli cos dymi powinienem to zauwazyc tak ze gazujac na postoju? (bez obciazenia motoru)
Ostatnio edytowano 6 gru 2007, 17:08 przez michael, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2007, 21:32
Posty: 40
Skąd: edinburgh/tychy
Auto: premacy 2.0ditd

Postprzez magicadm » 4 gru 2007, 20:55

michael napisał(a):adac trasa i nagle przyspieszajac wydaje mi sie ze w lusterku wstecznym widze jakis dym

Prawidłowy objaw.
Dużo paliwka, mało powietrza > spalanie niecałkowite i leci sadza :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez michael » 4 gru 2007, 21:09

ok dzieki za odpowiedz

mam jeszcze jeden dziwny objaw ktory wystepuje tylko przy odstanym silniku w zimnie

minowicie auto nie zapala od strzalu tylko tak jakby chcial zapalic i dopiero za ulamek sekundy zapala nie wiem jak to wytlumaczyc ale po tym jak zakreci rozrusznik czujesz ze juz musisz zwolnic kluczyk bo auto juz pali ale silnik nie zalapuje i trzeba przytrzymac jeszcze ulamek sekundy zaplon i wtedy pali.
Ja odczuwam to tak ze w moemncie gdy silnik chce sie juz uruchomic czuc lekkie drzenie auta i wtedy wiem ze juz zapali teraz czuje to jakby pierwsze drzenie i dopiero jak poczuje nastepne silnik pali :)

nie wiem moze swiece sa do wymiany? nie wiem czy taki objaw moga powodowac zuzyte swiecie

czas nagrzewania sie swiec znacznie sie teraz wydluzyl gdy temteratura bliska zero musze odczekac jakies 3-4 sekundy do zgaszenie sie kontrolki, latem wogole kontrolka swiec zarowych sie nie zapalala
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2007, 21:32
Posty: 40
Skąd: edinburgh/tychy
Auto: premacy 2.0ditd

Postprzez lukaszp » 4 gru 2007, 22:39

Świecenie kontrolki (spiralki) ma niewiele wspólnego z czasem grzania świec żarowych.
Jest ona odpowiedzialna za elektronikę pompy i całego silnika. świece przestają grzać jak usłyszysz "puknięcie" pod maską.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez Janusz626 » 4 gru 2007, 23:45

michael napisał(a):latem wogole kontrolka swiec zarowych sie nie zapalala

u mnie nawet na cieplym silniku nawet w lato sie zapalala na chwilke ale jednak

michael napisał(a):minowicie auto nie zapala od strzalu tylko tak jakby chcial zapalic i dopiero za ulamek sekundy zapala

sprawdz akumulator, moze umiera ;)

michael napisał(a):nie wiem moze swiece sa do wymiany? nie wiem czy taki objaw moga powodowac zuzyte swiecie

jakby cos sie dzialo ze swiecami wiedzialbys raczej widzial na desce mrugnięcia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Yard » 5 gru 2007, 00:00

michael napisał(a): ...auto nie zapala od strzalu tylko tak jakby chcial zapalic i dopiero za ulamek sekundy zapala ...

Na początku po przesiadce z benzyny też mi się wydawało, że rozrusznik kręci wieki zanim zapali :)
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez say » 5 gru 2007, 08:53

Yard napisał(a):Na początku po przesiadce z benzyny też mi się wydawało, że rozrusznik kręci wieki zanim zapali
hmmm u mnie te wieki przy -5 st. trwaja 'dotkniecie stacyjki'
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Rychu » 5 gru 2007, 09:49

Miałem podobne objawy.... dłuższe kręcenie i dym zaraz po uruchomieniu. Była to wina słabego akumulatora. Po wymianie wszystko wróciła do normy.
Rychu
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2006, 12:01
Posty: 102
Skąd: Węgrów/Miedzna
Auto: Premacy 2.0 DiTD '99
5 2.0 B '07

Postprzez say » 5 gru 2007, 11:35

Co do dymu, przy depnieciu: to diesel
magicadm napisał(a):Prawidłowy objaw.

Bialy dym rano po odpaleniu (gdyby mial inny kolor mozna by sie zastanawiac), tez normalka to para wodna z wydechu, po rozgrzaniu przestaje dymic.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Riki » 5 gru 2007, 13:35

say napisał(a):dotkniecie stacyjki'


Tak jest w GD :D hihi... masz na dworzu -30 dotykasz kluczyk i chodzi..

DiTD (CiTD) trzeba troszki dluzej kręcić...

michael :)

Porek napisał(a):bardzo proszę o zapoznanie się z regulaminem działu


Pozdrawiam.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 5 gru 2007, 23:37

DiTD kręciłem pół obrotu nawet przy -20 (przy -30 potrzebował półtora)...
CiTD niestety musi pokręcić prawie jak benzyna :| (cały obrót albo półtora).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez michael » 6 gru 2007, 17:12

dzieki bardzo za odpowiedzi powiem szczerze uspokoiliscie mnie :)

dzis zmierzylem takze rozpedadznie sie mojej mazdzi z 80-120 na 5 biegu i wyszlo liczac na palcach 12-13 sekund wiec chyba wszystko w normie!

wymienie chyba ten akumulator bo az jestem ciekawy czy to on powoduje wyzej wymienione objawy jest tylko krden maly problem bo nie mam kodu do seryjnego radia i pewnie sie zablokuje przy rozlaczeniu aku – mozna temu jakos zaradzic?
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2007, 21:32
Posty: 40
Skąd: edinburgh/tychy
Auto: premacy 2.0ditd

Postprzez magicadm » 6 gru 2007, 22:12

michael napisał(a):wymienie chyba ten akumulator bo az jestem ciekawy czy to on powoduje wyzej wymienione objawy

Nie prościej doładować??? :|


michael napisał(a):nie mam kodu do seryjnego radia i pewnie sie zablokuje przy rozlaczeniu aku

Jak poprzedni właściciel nie aktywował kodu – nie ma problemu :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez say » 6 gru 2007, 22:19

michael, jesli kod w radiu jest wbity to miga czerwona diodka na nim, po wylaczeniu zaplonu oczywiscie. Jak jest u ciebie?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Yard » 6 gru 2007, 23:03

say napisał(a):michael, jesli kod w radiu jest wbity to miga czerwona diodka na nim, po wylaczeniu zaplonu oczywiscie. Jak jest u ciebie?

W którym miejscu? Jeśli kod jest wprowadzony i go znam, to moża go usunąć? Tak żeby nic nie było?
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez say » 7 gru 2007, 02:46

Yard napisał(a):W którym miejscu? Jeśli kod jest wprowadzony i go znam, to moża go usunąć? Tak żeby nic nie było?
Z tego co widze w manualu, we wszystkich modelach, ta dioda jest po lewej stronie, nieco powyzej wyswietlacza, taka biala kropka. Kod mozna usunac, ale jesli dioda nie miga, przy wylaczonym zaplonie, to nie jest on wprowadzony. Ja sobie go wprowadzilem, a niech miga i kole w oczy :).

EDIT

wklejam przykladowy rysunek:
Obrazek

Pozdrawiam.

Ps. Niezle OT się zrobilo.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Yard » 7 gru 2007, 11:08

U mnie ta dioda się świeci gdy mam włożoną płytę.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez michael » 7 gru 2007, 19:06

say napisał(a):michael, jesli kod w radiu jest wbity to miga czerwona diodka na nim, po wylaczeniu zaplonu oczywiscie. Jak jest u ciebie?


hm tylko ze ja mam wersje z kaseta i zadnej diody nigdzie nie widzie, co w takim przypadku?
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2007, 21:32
Posty: 40
Skąd: edinburgh/tychy
Auto: premacy 2.0ditd

Postprzez magicadm » 7 gru 2007, 22:33

Tracicie czas niepotrzebnie. :) (może nie do końca – bo teraz już wiem coś więcej o wprowadzaniu kodu – choć daję głowę, że złodziej i tak o tym nie wie... :| )
Aby wymienić w sposób bezpieczny akumulator – bez kasowania wszystkich ustawień wystarczy na czas przepięcia baterii podać zasilanie +12V z innego źródła – np akumulatora sąsiada – przez krokodylki podpięte pod np.: klemy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez michael » 7 gru 2007, 22:36

tak wiem o tym ale tu gdzie obecnie jestem nie jest to takie proste :P

zakodowanie radia tez tutaj graniczy z cudem i mysle ze skoro przy zakupie auta nie jest ona seryjnie zakodowane to raczej nikt tego kodu nie uaktywnil :) no ale wolalbym sie upewnic....
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2007, 21:32
Posty: 40
Skąd: edinburgh/tychy
Auto: premacy 2.0ditd

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy