Czy ten silnik tak ma? przy rozruchu w niskich temperaturach z rury bialy dym
1, 2
witam mazde mam od wakacji wiec to moja pierwsza zima z dieslem
od pewnego czasu zauwazylem ze przy rozruchu zimnego silnika pod dluzyszym przestoju potrafi on pierdnoac spora chmura bialego dymu czy to normalne czy mam sie zaczac czegos obawiac?
Przy rozgrzanym slniku gazujac ja na postoju nic nie dymi ale jadac trasa i nagle przyspieszajac wydaje mi sie ze w lusterku wstecznym widze jakis dym czy jesli cos dymi powinienem to zauwazyc tak ze gazujac na postoju? (bez obciazenia motoru)
od pewnego czasu zauwazylem ze przy rozruchu zimnego silnika pod dluzyszym przestoju potrafi on pierdnoac spora chmura bialego dymu czy to normalne czy mam sie zaczac czegos obawiac?
Przy rozgrzanym slniku gazujac ja na postoju nic nie dymi ale jadac trasa i nagle przyspieszajac wydaje mi sie ze w lusterku wstecznym widze jakis dym czy jesli cos dymi powinienem to zauwazyc tak ze gazujac na postoju? (bez obciazenia motoru)
Ostatnio edytowano 6 gru 2007, 17:08 przez michael, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 12 lip 2007, 21:32
- Posty: 40
- Skąd: edinburgh/tychy
- Auto: premacy 2.0ditd
michael napisał(a):adac trasa i nagle przyspieszajac wydaje mi sie ze w lusterku wstecznym widze jakis dym
Prawidłowy objaw.
Dużo paliwka, mało powietrza > spalanie niecałkowite i leci sadza
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
ok dzieki za odpowiedz
mam jeszcze jeden dziwny objaw ktory wystepuje tylko przy odstanym silniku w zimnie
minowicie auto nie zapala od strzalu tylko tak jakby chcial zapalic i dopiero za ulamek sekundy zapala nie wiem jak to wytlumaczyc ale po tym jak zakreci rozrusznik czujesz ze juz musisz zwolnic kluczyk bo auto juz pali ale silnik nie zalapuje i trzeba przytrzymac jeszcze ulamek sekundy zaplon i wtedy pali.
Ja odczuwam to tak ze w moemncie gdy silnik chce sie juz uruchomic czuc lekkie drzenie auta i wtedy wiem ze juz zapali teraz czuje to jakby pierwsze drzenie i dopiero jak poczuje nastepne silnik pali
nie wiem moze swiece sa do wymiany? nie wiem czy taki objaw moga powodowac zuzyte swiecie
czas nagrzewania sie swiec znacznie sie teraz wydluzyl gdy temteratura bliska zero musze odczekac jakies 3-4 sekundy do zgaszenie sie kontrolki, latem wogole kontrolka swiec zarowych sie nie zapalala
mam jeszcze jeden dziwny objaw ktory wystepuje tylko przy odstanym silniku w zimnie
minowicie auto nie zapala od strzalu tylko tak jakby chcial zapalic i dopiero za ulamek sekundy zapala nie wiem jak to wytlumaczyc ale po tym jak zakreci rozrusznik czujesz ze juz musisz zwolnic kluczyk bo auto juz pali ale silnik nie zalapuje i trzeba przytrzymac jeszcze ulamek sekundy zaplon i wtedy pali.
Ja odczuwam to tak ze w moemncie gdy silnik chce sie juz uruchomic czuc lekkie drzenie auta i wtedy wiem ze juz zapali teraz czuje to jakby pierwsze drzenie i dopiero jak poczuje nastepne silnik pali
nie wiem moze swiece sa do wymiany? nie wiem czy taki objaw moga powodowac zuzyte swiecie
czas nagrzewania sie swiec znacznie sie teraz wydluzyl gdy temteratura bliska zero musze odczekac jakies 3-4 sekundy do zgaszenie sie kontrolki, latem wogole kontrolka swiec zarowych sie nie zapalala
- Od: 12 lip 2007, 21:32
- Posty: 40
- Skąd: edinburgh/tychy
- Auto: premacy 2.0ditd
Świecenie kontrolki (spiralki) ma niewiele wspólnego z czasem grzania świec żarowych.
Jest ona odpowiedzialna za elektronikę pompy i całego silnika. świece przestają grzać jak usłyszysz "puknięcie" pod maską.
Jest ona odpowiedzialna za elektronikę pompy i całego silnika. świece przestają grzać jak usłyszysz "puknięcie" pod maską.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
- Od: 31 lip 2007, 21:01
- Posty: 243
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.
michael napisał(a):latem wogole kontrolka swiec zarowych sie nie zapalala
u mnie nawet na cieplym silniku nawet w lato sie zapalala na chwilke ale jednak
michael napisał(a):minowicie auto nie zapala od strzalu tylko tak jakby chcial zapalic i dopiero za ulamek sekundy zapala
sprawdz akumulator, moze umiera
michael napisał(a):nie wiem moze swiece sa do wymiany? nie wiem czy taki objaw moga powodowac zuzyte swiecie
jakby cos sie dzialo ze swiecami wiedzialbys raczej widzial na desce mrugnięcia
Co do dymu, przy depnieciu: to diesel
Bialy dym rano po odpaleniu (gdyby mial inny kolor mozna by sie zastanawiac), tez normalka to para wodna z wydechu, po rozgrzaniu przestaje dymic.
magicadm napisał(a):Prawidłowy objaw.
Bialy dym rano po odpaleniu (gdyby mial inny kolor mozna by sie zastanawiac), tez normalka to para wodna z wydechu, po rozgrzaniu przestaje dymic.
Pozdrawiam
say napisał(a):dotkniecie stacyjki'
Tak jest w GD
DiTD (CiTD) trzeba troszki dluzej kręcić...
michael
Porek napisał(a):bardzo proszę o zapoznanie się z regulaminem działu
Pozdrawiam.
DiTD kręciłem pół obrotu nawet przy -20 (przy -30 potrzebował półtora)...
CiTD niestety musi pokręcić prawie jak benzyna
(cały obrót albo półtora).
CiTD niestety musi pokręcić prawie jak benzyna
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
dzieki bardzo za odpowiedzi powiem szczerze uspokoiliscie mnie
dzis zmierzylem takze rozpedadznie sie mojej mazdzi z 80-120 na 5 biegu i wyszlo liczac na palcach 12-13 sekund wiec chyba wszystko w normie!
wymienie chyba ten akumulator bo az jestem ciekawy czy to on powoduje wyzej wymienione objawy jest tylko krden maly problem bo nie mam kodu do seryjnego radia i pewnie sie zablokuje przy rozlaczeniu aku – mozna temu jakos zaradzic?
dzis zmierzylem takze rozpedadznie sie mojej mazdzi z 80-120 na 5 biegu i wyszlo liczac na palcach 12-13 sekund wiec chyba wszystko w normie!
wymienie chyba ten akumulator bo az jestem ciekawy czy to on powoduje wyzej wymienione objawy jest tylko krden maly problem bo nie mam kodu do seryjnego radia i pewnie sie zablokuje przy rozlaczeniu aku – mozna temu jakos zaradzic?
- Od: 12 lip 2007, 21:32
- Posty: 40
- Skąd: edinburgh/tychy
- Auto: premacy 2.0ditd
michael napisał(a):wymienie chyba ten akumulator bo az jestem ciekawy czy to on powoduje wyzej wymienione objawy
Nie prościej doładować???
michael napisał(a):nie mam kodu do seryjnego radia i pewnie sie zablokuje przy rozlaczeniu aku
Jak poprzedni właściciel nie aktywował kodu – nie ma problemu
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Z tego co widze w manualu, we wszystkich modelach, ta dioda jest po lewej stronie, nieco powyzej wyswietlacza, taka biala kropka. Kod mozna usunac, ale jesli dioda nie miga, przy wylaczonym zaplonie, to nie jest on wprowadzony. Ja sobie go wprowadzilem, a niech miga i kole w oczyYard napisał(a):W którym miejscu? Jeśli kod jest wprowadzony i go znam, to moża go usunąć? Tak żeby nic nie było?
EDIT
wklejam przykladowy rysunek:

Pozdrawiam.
Ps. Niezle OT się zrobilo.
Pozdrawiam
say napisał(a):michael, jesli kod w radiu jest wbity to miga czerwona diodka na nim, po wylaczeniu zaplonu oczywiscie. Jak jest u ciebie?
hm tylko ze ja mam wersje z kaseta i zadnej diody nigdzie nie widzie, co w takim przypadku?
- Od: 12 lip 2007, 21:32
- Posty: 40
- Skąd: edinburgh/tychy
- Auto: premacy 2.0ditd
Tracicie czas niepotrzebnie.
(może nie do końca – bo teraz już wiem coś więcej o wprowadzaniu kodu – choć daję głowę, że złodziej i tak o tym nie wie...
)
Aby wymienić w sposób bezpieczny akumulator – bez kasowania wszystkich ustawień wystarczy na czas przepięcia baterii podać zasilanie +12V z innego źródła – np akumulatora sąsiada – przez krokodylki podpięte pod np.: klemy
Aby wymienić w sposób bezpieczny akumulator – bez kasowania wszystkich ustawień wystarczy na czas przepięcia baterii podać zasilanie +12V z innego źródła – np akumulatora sąsiada – przez krokodylki podpięte pod np.: klemy
tak wiem o tym ale tu gdzie obecnie jestem nie jest to takie proste
zakodowanie radia tez tutaj graniczy z cudem i mysle ze skoro przy zakupie auta nie jest ona seryjnie zakodowane to raczej nikt tego kodu nie uaktywnil
no ale wolalbym sie upewnic....
zakodowanie radia tez tutaj graniczy z cudem i mysle ze skoro przy zakupie auta nie jest ona seryjnie zakodowane to raczej nikt tego kodu nie uaktywnil
- Od: 12 lip 2007, 21:32
- Posty: 40
- Skąd: edinburgh/tychy
- Auto: premacy 2.0ditd
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości