Stuki w silniku; czy w silniku 2,5 v6 jest sekwencyjny wtrysk benzyny?

Postprzez Caleb » 13 paź 2004, 10:36

witam
coś mi stuka w silniku :( ..czytałem kiedyś coś o hydraulikach, że one padają – samochód jest z 1994 roku na liczniku ma 117 tys z groszem hahaha ...proszę kogoś kompetentnego o wypowiedź tzn : co to może być i czy warto to naprawiać – jaki jest koszt takiej naprawy?
po drugie czy ten silnik ma sekwencyjny wtrysk benzyny?
z góry dziękuję za konkretne odpowiedzi
pozdrawiam wszystkich
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2004, 17:18
Posty: 9
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda MX 6

Postprzez Smirnoff » 13 paź 2004, 10:42

No cóż, swierdzenie "coś mi stuka w silniku" ma tak wielorakie znaczenie, ze nie sposób zidentyfikować przyczyny via forum.
Mogą stukać HLA, może stukać masa innych rzeczy. Podjedź do mechanika, niech sprawdzi co i jak.
A co do wtrysku – 2.5V6 jest na wielopunktowym wtrysku Pb, co się da gołym okiem zauważyć po "listwach" wtryskiwaczy.
Pozdr
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Carrrlos » 13 paź 2004, 10:42

polecam lekturę o popychaczach zaworowych na stronie klubowej, przy tym przebiegu 117 tysiecy nic nie mam prawa stukac w KLu, no chyba że jeździł bez oleju, nie był zmieniany, mieszany na lewo i prawo mineral z syntetykiem.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez Smirnoff » 13 paź 2004, 15:33

Carrrlos napisał(a):polecam lekturę o popychaczach zaworowych na stronie klubowej, przy tym przebiegu 117 tysiecy nic nie mam prawa stukac w KLu, no chyba że jeździł bez oleju, nie był zmieniany, mieszany na lewo i prawo mineral z syntetykiem.


Zapomniałeś dodać: "(...) albo tak dostawał w peezde, ze ma jush dośc..."
Poza tym hgw ile on ma naprawde przejechane. Licznik to jedno, a przebieg to drugie – niestety, u nas w kraju ciągle tak jest :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Carrrlos » 13 paź 2004, 17:26

nie chciałem od razu kolegi straszyć, szczególnie ....no ....tą.... peezdą
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez Jaksa » 13 paź 2004, 20:20

ehhh...te Vałki.....stuki ktore sa pewnie są od spręzyn na wałkach lub korba z tych 6 ciu ma dosyc pracy.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Smirnoff » 13 paź 2004, 20:36

Carrrlos napisał(a):nie chciałem od razu kolegi straszyć, szczególnie ....no ....tą.... peezdą


hahaha hahaha hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Caleb » 13 paź 2004, 21:17

byłem u mechanika i stwierdził, że hydrauliki...nie oszukuję się , że przebieg jest prawdziwy, a co do tego, że dostawał w peezde to nie mam wątpliwości...kto kupuje takie auto z takim silnikiem żeby spokojnie jeździć ? ponoć przede wszystkim kobiety nim jeździły, ale nic mi po tym skoro to się dzieje.
Smirnoff co do tego czy jest sekwencyjny czy nie ...sprawa chyba nie jest tak prosta – to ,że jest wtrysk wielopunktowy nie daje automatycznie gwarancji tego, że jest on sekwencyjny, ale to głębszy temat – polecam artykuł w " Auto po gwarancji " 10/2004 str. 58 to o BMW 525 i.
Jaksa jak możesz napisz coś więcej...
dzięki
pozdr
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2004, 17:18
Posty: 9
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda MX 6

Postprzez Jaksa » 13 paź 2004, 21:29

Caleb napisał(a):Jaksa jak możesz napisz coś więcej...

Słuchaj , nie wiem jaki masz ten stuk ale z doswiadczenia wiem ze w V6 stukają spręzyny na wałkach rozrzadu ( my to nazywamy " grają" ) znasz trochę budowę rozrzadu tego motoru?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Tomasz760 » 13 paź 2004, 21:46

jeżeli chodiz o "popychacze" to ja jak odpalam swoją 6 <diabełek> to jak jest zimny silink to słyszę stukanie , kóre ustaje jak temp silnika zaczyna wzrastac, czy taki problem mogę pozzostawić w spokoju czy musze sie czegoś obawiać? hmmm??!!!
Biuro Podróży Okapi Travel zaprasza na wycieczki jednodniowe dla dzieci www.okapitravel.pl

gadzety i upominki www.gadzetolandia.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2004, 04:05
Posty: 265
Skąd: Warszawa
Auto: astraII-najlepsza bo służbowa

Postprzez Caleb » 13 paź 2004, 21:56

...szczerze mówiąc niezbyt znam budowę rozrządu tego tego silnika, jak możesz oświeć mnie co nieco, przede wszystkim napisz czy mi sie silnik rozleci czy mogę być spokojny i nauczyć się znosić to stukanie?
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2004, 17:18
Posty: 9
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda MX 6

Postprzez Jaksa » 13 paź 2004, 22:15

Caleb napisał(a):napisz czy mi sie silnik rozleci czy mogę być spokojny i nauczyć się znosić to stukanie?

Słuchaj, silnik powinien pracowac cicho więc jak cos stuka to cos jest nie tak ,nie słyszę wiec cięzko mi cos napisac. Moja rada ...znajdz kogos kto ma pojęcia w tym temacie ....oby nie był to jakis "Henio złota rączka " bo mozesz miec tylko kłopoty.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Długi » 14 paź 2004, 08:53

Caleb napisał(a):Smirnoff co do tego czy jest sekwencyjny czy nie ...sprawa chyba nie jest tak prosta – to ,że jest wtrysk wielopunktowy nie daje automatycznie gwarancji tego, że jest on sekwencyjny, ale to głębszy temat – polecam artykuł w " Auto po gwarancji " 10/2004 str. 58 to o BMW 525 i.
Jaksa jak możesz napisz coś więcej...

Wtrysk jest sekwencyjny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Caleb » 14 paź 2004, 17:54

dzięki Długi za jasną odpowiedź – masz może jakis link o tym?
dzięki wszystkim za odpowiedź....
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2004, 17:18
Posty: 9
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda MX 6

Postprzez Długi » 15 paź 2004, 09:59

Linka nie mam ale po 90 roku ciężko spotkać auto bez sekwencyjnego wtrysku, chyba że ma uszkodzony CMP :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez Caleb » 16 paź 2004, 11:15

...jednak np. VW jeszcze wtedy miał takie pomysły...a tak pomijając to – wypróbował ktoś Castrola magnatec? ciekaw jestem czy "działa"...i co ile wymieniać rozrząd w moim?
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2004, 17:18
Posty: 9
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda MX 6

Postprzez Smirnoff » 16 paź 2004, 11:51

Co do magnateca – ja leje go do swojej KL-ki – jak na razie bez zarzutu, chodzi jak trzeba, tak samo z resztą jak na poprzednim M1 0W50 :P
Rozrząd na ori to co 100kkm. Na zamiennikach, to hgw, przeciętnie co 60kkm.
Pozdr
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6